Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by bjornage »

Blir dette årets siste kamp eller klarer vi å karre oss til kvalikspill? Forhåpentligvis tar ikke spenningen slutt allerede søndag - i verste fall kan vi ende på 8. plass, i beste fall kan vi beholde 5. plassen vi har nå. For min del håper jeg på 6. plass og hjemmekamp i kvaliken.

Avisa Nordland rapporterer at Christian Berg ikke blir spilleklar - mitt tips er at han har spilt sin siste kamp for oss. Sane er naturligvis ute med karantene, Tom Erik Nordberg er som vanlig ute med skade - men Pavel Londak blir mest sannsynlig spilleklar.

Hødd ligger på 10. plass, men er likevel bare 1 poeng unna direkte nedrykk. Alta, Notodden og Bærum har rykket ned forlengst, mens det står i mellom Strømmen, Bryne, Tromsdalen og Hødd for den siste nedrykksplassen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by J I P »

Glimt kan ha en fordel av at Hødd mener at de allerede så godt som har berget plassen.
På den annen side, så mener Ranheim at enten Ull/Kisa eller Bodø/Glimt kommer til å avgi poeng i runden.

Samtidig er det slik at Ranheim kan gjøre det værre for seg selv. Hvis de tar ledelsen mot Strømmen, da vil ikke presset være så stort på Bryne og Hødd til å kapre poeng da Strømmen ligger bak disse lagene på tabellen. Tar derimot Strømmen ledelsen mot Ranheim, da vil de andre lagene føle presset og måtte gå for seier for å sikre plassen.
Tromsdalen får Walk-over fra Alta siden Alta ikke ønsker Tromsdalen i samme divisjon neste år. Det kan forpurre planene om å rykke rett opp igjen.

Vi bør ikke gå for 6. plass i denne kampen men for seier og en god opplevelse inn mot første bortekamp. Intet vil være verre enn å tape en kvalifiseringsplass i sluttminuttene av denne kampen, så her er det bare å stå på. Husk! Også hjemmepublikummet behøver gode minner før vinteren kommer for alvor.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by Trapattoni »

J I P wrote:Tromsdalen får Walk-over fra Alta siden Alta ikke ønsker Tromsdalen i samme divisjon neste år. Det kan forpurre planene om å rykke rett opp igjen.
De fire lagene som rykker ned fra Adecco plasseres vanligvis i hver sin avdeling i 2. divisjon? Har ikke sjekket det, men har sett Tromsdalen-folk hevde at de og Alta neppe havner i samme avdeling om de rykker ned.
Last edited by Trapattoni on Tue Nov 06, 2012 9:45 am, edited 1 time in total.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by mortsto »

Tror også at Hødd holder seg og Glimt klarer kvalik. Håper det blir en komfortabel seier med fint spill. Er usikker på hvem jeg håper ta 6.plassen. Har liksom en følelse av at Ranheim kan skape mer problemer for Sandefjord, selv om de tapte begge kampene, mot Ull/Kisas ene uavgjort. Med Ranheim på 6. kan vi også få kamp her i Trondheim i andre runde, og siden Glimt i Midten går Horden en høy gang, så er jo dette som å spille hjemmekamp. :)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by Trapattoni »

For å finne en positiv greie - godt med en siste serierunde som betyr noe. Ikke noe er mer begredelig enn hjemmekamp i siste serierunde som betyr null og nix.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by ingen87 »

Tipper på 6-0, målkalas og god tro før inngangen til kvalifiseringskampene. Selv om, skal man tro forumet, så er det kanskje best med et tap.. Siden vi aldri spiller bra kampen etter en storseier.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by J I P »

Jeg må si at jeg blir overrasket hvis NFF da går bort fra sin vante avdelingsoppsett med
Nordnorsk
Midtnorsk
Vest
Øst/sør
oppsett for 2. divisjon.

Det vil nødvendigvis være konsekvensen av at Alta og TUIL da ikke plasseres i samme divisjon.
Reisekostnadsmessig hadde det ikke vært så dumt, da en intern reise i nord kan koste mere enn en tur ned til Østlandet for Alta.

I Turneringsbestemmelsene for 1. divisjon er det ikke nevnt noe annet enn at de fire siste lagene rykker ned.
http://ekstranett.fotball.no/Documents/ ... %20pdf.pdf
4.3 NEDRYKK Klubbene som ender som nr. 13-16 etter endt seriespill, rykker ned i NFF 2. divisjon
Det spørs da om dette er en skreven regel eller en uskreven en. Uskrevne regler ser jeg for meg at NFF glatt ser bort fra når nordnorske lag er inne i bildet.
Så, for at Alta skal være helt sikre så blir det nok tre poeng til TUIL. Men igjen - kamputviklingen i andre kamper kan påvirke resultatet av Alta-TUIL. Ligger Strømmen solid under mot Ranheim, da kan alt skje i den kampen.

Ellers kan det være greitt å ta en titt på karantenereglene for gule og røde kort hvor NFF har presisert hva som gjelder for kvalifiseringen
http://ekstranett.fotball.no/Documents/ ... n_2013.pdf
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by Trapattoni »

Blir spennende å se hva NFF gjør om Tromsdalen går ned. Så vidt jeg kan se har det aldri tidligere skjedd at to nordnorske lag har rykket ned samtidig fra 1. divisjon etter at det bare ble en avdeling.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by Shredd »

Det vil vel uansett være gunstig for Alta om TUIL holder seg. Enten havner de i samme gruppe eller så risikerer Alta å bli plassert i en mye tøffere 2. div avdeling.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by Zann »

Jeg håper bare Glimt går hardt ut for å vinne denne kampen, og ikke begynner å tenke på å spille på resultat eller å være kynisk.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by Boombadila »

Hvis tuil rykker ned, havner vel Alta i samme avdeling som BUL?

Forøvrig er det kampfiksing om lag taper kamper med vilje, spør dere meg.

Når det gjelder hva glimt får til, er jeg spent. Mest spent er jeg på å se laget. Har mine ønsker.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by Trapattoni »

Alta taper aldri i verden med vilje, fotballkulturen der er langt sterkere enn som så. Men det er nå engang gjerne litt forskjell på lag som må ta poeng kontra de som ikke må det...
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by Boombadila »

Det var vel nordnorgeunited som mente at de burde tape med vilje.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by Knuta »

Alta vil gjøre alt de kan for å få TUIL ned en divisjon. Tror faktisk TUIL taper denne kampen. Det gjør også Strømmen, Hødd, mens Bryne klarer uavgjort. Dermed rykker Strømmen ned.
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by BørreA »

Gratis inngang på denne kampen - fornuftig og spennende trekk!

Og så har man laget et lite slideshow for å markedsføre saken:

http://vimeo.com/52926802

Mvh BørreA :)
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by ingen87 »

Kjører fra Mosjøen til kampen :)
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by Frodo Baggins »

BørreA wrote:Gratis inngang på denne kampen - fornuftig og spennende trekk!

Og så har man laget et lite slideshow for å markedsføre saken:

http://vimeo.com/52926802
Men ikke ett ord om dette på glimt.no, facebook eller twitter. Ergo så er dette ett tilbud som man ikke ser noe poeng i å markedsføre?
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by BørreA »

Håper det stemmer da! Fant lenken på Facebook - delt av Cato.
Men sprøtt at det ikke er markedsført noen steder!

Hmmmm.

Mvh BørreA :)
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by Glimt1916 »

Kan jo ikke gå ut med dette, da kan man jo risikere at det kommer enn masse folk! :D
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by Cheese Smirnoff »

De har jo ingen ansatte som har tid til å markedsføre dette. All tiden gikk bort i den dyre slideshow-produksjonen.

Neida. Men miljøet rundt Glimt er jo snart ikke noe større enn at rykter om gratis inngang når rundt til samtlige på en dag.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by Novi »

Hehe ;)

Ang. presentasjonen: Hadde bare det man prøver å få frem faktisk reflektert det Glimt gjør på banen hadde det tirret meg mer. Men det er vel ingen som tenker Spartan når de ser Glimt anno 2012...
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by eiriksin »

Det kan umulig bli tap i denne kampen
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by Gvandreassen »

Er fort mulig det med et sultent Hødd som jobber hardt på banen for å unngå nedrykk. Velger dog å håpe på seier... :)
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by eiriksin »

Selv ikke glimt klarer å tape den kampen :-)
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Bodø/Glimt-Hødd 11. november 13.00

Post by Boombadila »

Ehm, fort. bank i bordet!
Post Reply