Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

sjarkus
Posts: 11
Joined: Tue Nov 13, 2007 11:38 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Post by sjarkus »

Se forøvrig www.bodonu.no/ for fyldig dekning av Glimt-kampen, med intervjuer av Jan Halvor, Martin Pedersen, Zarek Valentin og Ibba, i tillegg til kampreferat og spillerbørs.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Post by Boombadila »

Det er litt interessant å gå fra en 3-0 seier og ikke være helt fornøyd.

Det sier kanskje litt om hvor kravstore vi er til tider.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Det virker som om Berglann sliter med å finne rollen sin i laget. Han er god til å utfordre og til å føre ballen framover, men innleggene er ofte dårlige og de gangene han kommer seg inn i 16meteren er oftest nede ved dødlinja. Trond Olsen var flink til å skjære inn i boksen tidlig slik at han fikk en god vinkel mot målet, som gjorde at han putta mye mål. Kanskje Ulrik må se litt videoer fra 2007 og 2008 for å få inspirasjon, slik at han blir et angrepsvåpen alene.
User avatar
Emmeline
Posts: 230
Joined: Thu Mar 14, 2013 5:36 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Post by Emmeline »

Sulliken wrote:
Nsbtoget wrote:Ibba er yndlingen til JHH. Det ser man kamp etter kamp. Ibba har vært elendig, han er egoistisk(...)
Ibba med 2 mål så langt, og nesten Hattrick nå
Hvilket tilbehør vil du ha til de ordene du blir nødt å spise nå?
Det gjelder forøvrig og Emmeline, men fant ikke innlegget hennes i farta.
Bankett for to? ;-)
:glimt

Jeg står på mitt. Dane var grei i andre omgang og på slutten var han en av de få som orket å springe. Første omgang var rææva. SÅ DET SÅ..

By the way og skrekkelig usaklig og alt det der, men i dag var vingene våre raske ( og ca 2 meter om man stabler dem i høyden) MEN DET BLE FAEN IKKE MYE deilig Glimtvingespill av den grunn.

Det er alltid hyggelig å vinne 3 - 0, men syns de burde vise at de vil litt mer.

Og en siste ting, kan noen som kjenner noen som kjenner noe si i fra at de må slå av mikrofonen under kampen sånn at vi slipper å gå ut med øresus alle mann alle.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Post by Johansen »

Er jordingsfeil i lydanlegget på Aspmyra derfor suser det, og ja dem som burde vite det vet det. :lol:
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Post by Sulliken »

Nsbtoget og Emmeline: Dere skjønner at jeg tullet? ;-)

Men
om Ibba. Jeg skjønner ikke hva alle maser om. Virkelig ikke.

Som jeg sa i fjor da alle bitchet på Jim om mye av det samme greia med egoisme, osv, osv. En spiss har som hovedoppgave å score mål. Når han scorer 2 (og har assist på det annulerte målet) så har han gjort jobben sin. Det er defor han er på banen. På 5 kamper har han scoret 4. Holder han det snittet ender han på 24 mål ved sesongslutt. Det vil vel være godkjent+
Ikke at jeg tror det kommer til å skje, men jeg vil bare illustrere et poeng.
MhepA wrote:Jeg begynner å bli mektig irritert over valgene til Ibba når de kommer tre mot en, også velger han å prøve å trokle seg forbi istedenfor å enkelt legge ballen til siden så en av kantene kan putte den i mål.
Dette var ikke Ibba alene om. Både Reinaldo og Richards og Badou gjorde det samme om og om igjen. Og jeg liker og dårlig å se slikt. Men. Det var på en slik trokletur Richards puttet 3-0.

Om som gavharr er inne på, på den spesifikke situasjonen, som var 3 mot 2 ikke 3 mot 1, var Richards for det meste i offside, og Reinaldo var dekket (og han hadde uansett bare løpt til linja og slått et blokkert innlegg) Istedet kommed Badou bakfra, som Ibba gir en stikker til, men som desverre er for lang. Dette var uansett på 3-0, og da er det lov å jakte hattricken. Jeg er bare glad Glimt faktisk prøver å putte flere og ikke bare rir ledelsen inn.

Så føles det litt merkelig at vi skal klage etter en enkel 3-0 seier. At vi fikk 2-0 etter 8 min dreper mye av spenningen mot et lag som er mer eller mindre evneveik framover. Men jeg tar heller det hver gang enn slitekamper der seiersmålet kommer i det 79 min. Hjertet mitt tåler ikke det lengre.

men :glimt
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Post by Frodo Baggins »

Jeg er mest imponert over børsene til de 2 bodøavisene. Ut fra karakterene så har det vært en kjempekamp og man skulle tro at det var Rosenborg som var slått 3-0 ikke Follo.

I følge AN er lagpoengene 64, noe som er veldig høyt.

Men jeg så ikke kampen, så kan godt hende at AN har rett i at det var en kjempekamp.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Post by liverglimt »

Karakterene er vel gitt utfra ståstedet til Glimt, som faktisk er Adeccoligaen.
@liverglimt
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Post by ingen87 »

Boombadila wrote:Det er litt interessant å gå fra en 3-0 seier og ikke være helt fornøyd.

Det sier kanskje litt om hvor kravstore vi er til tider.
Jeg følte i andre omgang at Glimt bare gav halv gass og var småirritert for at de ikke gassa enda mer på, men så kom jeg til å tenke på torsdagens bortekamp. Kanskje greit å spare litt krutt når de allerede har avgjort kampen på 3-0. Kanskje ikke vits å mate på for 4, 5, 6, 7, selv om de kunne fått betraktelig større resultat igår.

Det viktige nå er å ta poeng på bortebane! Begynn med tre poeng mot Vard på torsdag så er andreomgangens lavgir glemt.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Post by ingen87 »

Image
Litt usikker på om dette er riktig duell, men mener dette er scoringa som ble annullert. Frispark hvor?

Litt stygg albue fra Sanè på Martin Pedersen, og litt ufyselig arm mellom Follo-spillerne tho.. Må også berømme keeper for å ha blikket trygt festet på ballen :p
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Post by Zero »

haha ser ut som meg når jeg skal heade en ball...lukke øya og la det stå til :p
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Post by ingen87 »

Er vel det vi på keeperspråket kaller en real bærtur.. Heldig der Follo-keepern..
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Post by Mjh »

Han blir vell hindra av egne spillere, klart frispark :)
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Post by ingen87 »

Det var ihvertfall slik jeg tolket situasjonen fra Nord-Megler, derfor jeg antar dette må være den situasjonen med annullert scoring?

EDIT: Evt Sparebanktribunen, som den vel heter nå.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Follo 5. mai kl. 18.00

Post by J I P »

Videosnutten med målene hører med i en kamptråd:
http://www.glimt.no/news/article/1ag5wf ... -mot-follo
Post Reply