Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by FSHelgeland »

Bra første omgang, mangler målet men satser på at det kommer. Sitter å kjenner at jeg er fornøyd med poeng men håper selvfølgelig på 3. Godwin har vært trygg og god så her har vi nok skaffet en solid spiller, han spiller nok på det trygge i denne første kampen. Ser vi Berglann i andre omgang?
Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Cheese Smirnoff »

Lars Iver Strand spiller som om han vil ha et nytt skadeavbrekk. Tror han har gnagd lunta til Ibba veldig kort iløpet av omgangen, og det kommer til å smelle til slutt. Ufyselig klyse av en tromsianer.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Zann »

Høyrebacken til SIF virker å være bra.

Synes ikke Badou har vært like outstanding i dag som vi har sett ham tidligere i år. Litt rusten etter ferien?
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Zann »

Det ser da ut som om Lars Iver Strand er utrolig stillestående? Klassisk hoftefeste-midtbanespiller. Ble det ikke spekulert om at han skulle være aktuell for Glimt før han gikk til SIF? Jeg er glad for at det ikke gikk gjennom når jeg ser han spille nå.
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by helsvhe »

Fantastisk Ibba :glimt :glimt
Artig variant med to som hopper over ballen før Ibba klemmer til :D
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Kesseboy »

Like greit med straffebom. Krisedømming.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Cheese Smirnoff »

1-1 i dommertabber mellom lagene i år. Dessverre ble ikke vår tabbe avgjørende.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Vegard »

Straffen virker riktig.

Dårlig straffe,
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Cheese Smirnoff »

Imingen og Jacobsen herjer! Herlige pasninger.

Ibba må ut nå, han har sluttet å spille fotball etter bommen.
Paradigma
Posts: 592
Joined: Sun Feb 22, 2004 9:01 pm
Location: Trondheim
Been thanked: 12 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Paradigma »

Solid kamp, mye folk, sol og sommer: det blir ikke bedre. Straffen er dårlig satt, men så burde det vært et frispark også så det er greit. Det røde kortet er greit med tanke på bortekampen i vår.

Liker det JHH sier om at det ikke er aktuelt å selge noen når det går bra.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Cheese Smirnoff »

... og at det var en del av kontraktsforhandlingene! :klapp

Denne mannen vil bygge lag!
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Sven-Rune »

Glimt serverte laks til middag og småhval til dessert :lol:
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by FSHelgeland »

Flott kamp :glis Av spillere i dag så synes jeg mange var veldig gode. Zarek og Ruben synes jeg er veldig veldig gode. Godwin gjør en meget bra debut, spiller på det enkle og trygge men plasserer seg godt og vinner hodedueller, samt bryter foran ved flere anledninger. Rett og slett meget meget bra! Jeg synes Dane Richards til tider er meget bra, spesiellt i første omgang men også tidvis i den andre. Ibba har en perle av et mål og Badou spiller seg strålende opp i andre omgang, og hvem her inne var det som sa at Jim ver treig??? Liker det jeg ser for tiden, kan ikke si noe annet.
Tippeliga 2015
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Zann »

Så nesten ut som om Badou var den eneste som ville score mot slutten av kampen, så det var gøy at han fikk målet. Så ut som om han var litt frustrert over kortet han fikk.

Richards og Valentin er våre beste i dag, synes jeg.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Cheese Smirnoff »

Tydelige gnisninger mellom Jim, Ibba og Badou (?) i mixed zone på AN. Ibba sier han ble distrahert av kranglingen om hvem som skulle ta straffen, Jim sier at han fikk beskjed om at det var han som skulle ta den, og svarer på spørsmål fra reporteren om kommunikasjon er vanskelig med mange utlendinger med at alle burde lære seg engelsk.

Satser på at dette bare er stor vinnervilje, og ikke nykker blant enkeltspillere. Stoler på at JHH ordner opp.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by gavharr »

Kjempekamp av Dane! Han burde tatt straffen.
Zarek og Ruben var definitivt i slag i dag, og Jack gjør nok en solid kamp som indreløper.
Hadde hjertet i halsen når Badou lå nede, men heldigvis var det ikke alvorlig.

Godwin virker å være en god handel. Litt tryggere i stilen en Sané, men ikke like spektakulær.
Jim har jo faktisk veldig bra tempo nå som han har tatt av noen kilo. Unner ham alt godt, for han har virkelig lagt ned noen timer hardkjør for å bli så fit som han er nå. Mange fitte folk i Glimt for tiden ;)

Dette kan ikke bli annet enn opprykk :D
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Garrincha »

Ja jeg må si jeg er imponert :klapp
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by wololo »

Måtte vi beholde Z. Han var god i dag. Det ble 2-0, så profetskillsene virker å være i orden. Men så er det veldig lett å tippe resultater på Glimt for tiden. Finns ikke noe sånt som uavgjort eller tap :glis
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Cheese Smirnoff »

Min spillerbørs med terningkast:

Jonas Kolstad: 4
Sandefjord har vel ikke et eneste skudd på mål, så det var en svært lite travel kamp for han.

Zarek Valentin: 5
Blir bare bedre og bedre, fantastiske bidrag fremover og bunnsolid bakover. Flink til å vite når han skal avvente og når han skal presse defensivt.

Godwin Antwin: 4
Spiller trygt og godt, vinner mange dueller, men har en svært rusten pasningsfot. Ikke så rart, og kanskje er han ikke vant med å spille på kunstgress? Solid forsterkning i et solid forsvar.

Thomas Braaten: 5
Tar ansvar når Sanè ikke er der for å rydde unna. Solid bakover og et beist på corner. Får kanskje et ekstra gir nå som konkurransen har blitt større?

Ruben Imingen: 5
Litt anonym, men får pluss for å være fra Steigen. Mange gode offensive bidrag og herlige pasninger. Får god hjelp bakover av Jim Johansen og demmer opp totalt.

Badou: 6
Selv om han ikke var like brilliant idag som han kan være, er han bare så sabla god at han fortjener full pott. Jobber og sliter begge veier, og med mål i tillegg fortsetter festen.

Christian Berg: 5
Har begynt å bidra mye mer offensivt, fantastiske pasninger (blant annet forut for 2-0) og rydder opp strålende defensivt. Legger seg som midtstopper i oppbyggingen slik at midtstopperne kommer seg lengre frem og ut, og det er et meget smart trekk!

Thomas Jacobsen: 5
Vokser og vokser som indreløper med flotte pasninger, løp og dueller. Maks innsats hele tiden og balanserer på en super måte.

Dane Richards: 5
Årsbeste fra Dane. Herjer med både backer og midtstoppere på begge sidene, nå mangler bare litt flere mål. I ferd med å finne plassen sin i laget, og jeg tror høsten er hans.

Ibba: 4
Jobber svært bra frem til straffebommen, nydelig frisparkmål og et mareritt for midtstopperne og Lars Iver Strand spesielt. Bommer på straffen og gir opp etterpå. Skuffende å se på, og burde blitt byttet ut med en gang. Hever seg litt de aller siste minuttene, men for lite for sent.

Jim Johansen: 4
På en fysisk all time high, og jobber stort sett veldig godt, særlig defensivt. Har litt for lett for å gi opp, og sprudler ikke like mye som han kan. Ordner seg nok hvis målene begynner å komme igjen. Herlig løp som fører til straffe og rødt kort, og synd at Ibba stjeler straffen fra han.

---------------------

Jan Halvor Halvorsen: 7
En bedre trener kunne ikke kommet til Glimt på dette tidspunktet. Har gravd vekk gråsteinen og funnet gullet som lå under. Jeg tror Halvorsen har store planer for dette laget.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by mortsto »

Solid og underholdende kamp. Det eneste jeg stusser litt på er at Braaten blir byttet inn for Jim, og at Dane må spille venstre ving og Ibba høyre. Det synes jeg ødelegger litt rytmen i angrepsspillet. Hadde håpet på at Dane og Berglann kunne herjet i de enorme rommene mot slutten. Ser i ettertid at sistnevnte ikke er på benken. Noen som vet hvorfor? Hvis det er usikkerhet om hvem som er straffeskytter, er ikke det bra. Regner med JHH gjør dette klart for alle heretter.
Flott å se at det var Lars Iver Strand som laget frisparket som Ibba scora på. På sendingen til Zebra ser en tydelig at han går rundt og slenger dritt, samt beskylder både Ibba og Thomas J for å filme. Usympatisk fyr, som får det han fortjener når det svir som mest.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Novi »

Bra første 60 min. Resten ble rett og slett kvalmt fra et Glimt lag som tok seieren på forskudd. Greit nok at Sandefjord var langt unna scoring, men her skulle vi kjørt på langt mer. Og det bekymrer meg at målene kommer etter enkeltprestasjoner, og ikke godt lagspill. Kontringene er langt unna hva det en gang var, så neste lag som sier det er det de frykter har ikke sett mye av årets Glimt.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Zann »

Herlig å se hvordan Badou bestandig løper bort til Halvorsen etter at han har scoret. Det er tydelig at Halvorsen har vært viktig for Badou i år.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Zann »

Ellers er det symptomatisk hvordan Vegard Braaten HELE TIDEN beveger seg feil i forhold til de andre spillerne når han kommer inn. Han fungerer rett og slett dårlig i dette laget.
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Wendigo »

og stort pluss til dgh og publikum, beste trøkket jeg har hørt i år. veldig bra i første, noe mindre i andre men dette lover godt!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sandefjord 5/8/13 Kl.1900

Post by Cheese Smirnoff »

Zann wrote:Herlig å se hvordan Badou bestandig løper bort til Halvorsen etter at han har scoret. Det er tydelig at Halvorsen har vært viktig for Badou i år.
Ikke rart, siden han nektet å fortsette i Glimt under Cato Hansen og Tom Kåre Staurvik. Fra helvete til himmelen for han (også).
Post Reply