Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde 22

Moderators: Sulliken, Larsen

bjornagain
Posts: 217
Joined: Sat Mar 29, 2008 7:01 pm
Location: Ulsteinvik
Been thanked: 1 time

Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde 22

Post by bjornagain »

Jajamen, då er det sanneleg tid for Hødd – Bodø/Glimt igjen! :D :D

Andre enn meg som skal? Eg går ut frå at Novi ikkje skal på kampen, sidan han ikkje er i stand til å lese verken skilt eller ferjeruter her nede (og sånn som han hadde slitt med kampprogrammet), jamfør denne posten:
Novi wrote:
bjornagain wrote:Alle lag har minst ein downperiode i løpet av ein lang sesong. Spørsmålet for Glimt sin del er når den kjem, kor lang den blir og kva lag vi speler mot då. Men ut frå all statistikk ser det bra ut no. Eg har veldig lyst å tenke opprykk, men gjør alt eg kan for å halde att...
Dude....google translate tar ikke den der.
Men nok om det; Kjekt å vite om andre skal, eller om eg må stå aleine på bortesupporterfeltet. Kan i samband med det melde at GLISS (Glimt i Søre Sunnmøre) har tenkt å nytte høvet til å feire opprykket med ein enkel plakat, sjølv om opprykket teoretisk fortsatt kan ryke. Vi (eg) er ikkje så opptatt av den teorien.

Kan elles melde om ei fin (natur)grasmatte på Høddvoll, med alle moglegheiter for å spele lekker angrepsfotball av beste Glimtmerke. Ber på mine kne om at dette IKKJE er kampen der Glimt sin imponerande sigersrekke blir broten. Det hadde jo vore meir enn typisk.

Hødd hadde ein god vårsesong, men hadde ein trøblete periode etter støy rundt Europacup-kampane sine (visumsaka) og tap av nøkkelspelarar (Akeem Latifu til AaFK og Pål Andre Helland til RBK). No ser det ut som dei har skjerpa seg litt i det siste, med to sigrar på dei tre siste kampane. Dei har ein del spelarar på skadelista (Vegard Heltne, Erik Sandal og Victor Grodås, for å nemne tre av dei som spelte cupfinalen for Hødd, samt Rune Ertsås), pluss at Fredrik Aursnes (som vart tidenes yngste cupvinnar i ein alder av 16 år) må sone mot Glimt etter at han fekk sitt tredje gule for sesongen sist søndag mot Strømmen. Med sine 33 poeng er Hødd absolutt med i kampen om kvalifiseringsplass, og MÅ IKKJE UNDERVURDERAST på Høddvoll! (Slik Glimt har hatt tendens til før...)

Elles er eg spent på kor prega Glimt blir av dei raude korta etter blodbadet på Elverum….?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by Kesseboy »

Tror ikke Glimt skal bli for prega av de røde kortene. Vi har VBB som kan steppe inn for Ibba, eventuelt kan man spille JJ sentralt, og har fortsatt godt med alternativer på kant. Kanskje kan til og med VBB være bedre stilt til denne kampen enn Ibba (naturgress, sikkert litt kontringsfokus, kort vei til havet sånn at Ibbas tilslag kunne sendt ballen til havs, osv).

På midtbanen har vi kanskje den beste dekninga, og konstellasjonen her vil vel avhenge av Zareks tilstand -- om TJ skal spille back eller midtbane. Alternativene for Badou isolert sett er mange -- nok med Karlsen og Konradsen som de første i køen.

Stallen ser veldig godt sammenskrudd ut nå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by Knuta »

Hødd som lukter kvalspill med seier over Glimt kommer til å gi alt i denne kampen. Med regn og en tung gressmatte blir det Glimt's tøffeste kamp i år. Skulle Glimt vinne her har de brutt enda en barriere. For første gang i år frykter jeg tap.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by Mr Bean »

Hadde vært utrolig deilig med 3 poeng til og rekord ang seirer :D

Og Glimt skal fly privatfly nedover sponset i lag med Benn Eidissen og dere er det noen få plasser ledig :
http://www.an.no/glimt/article6841422.ece
:hedre
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by Zann »

Her er jeg også redd for at tapet kommer. Glimt har hanglet seg til trepoengere en god stund nå, og før eller siden må det vel gå galt. Naturgress, mangelen av den kreative kraften til Badou, og et hjemmelag som har mye å spille for, dette ser tøft ut.

Men jeg håper jo at jeg tar feil, at Vegard Braaten scorer hattrick og at storspillet fra tidligere i sesongen vender tilbake. Ingenting er umulig når det gjelder denne Glimt-utgaven.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by Cheese Smirnoff »

Som bjornagain påpeikar har Hødd mista to av sine nøkkelspelarar, og har andre ute med skade. Eg vonar at Bodø/Glimt har lært av mistagane dei gjorde mot Elverum, og at dei er topp fokusert når fløyta går. Dette blir ikkje ein enkel kamp, men defensivt er vi sterkje nok til å stå imot Hødd, og så blir det opp til angrepet å ta vare på dei sjansane dei får.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by Kesseboy »

Mr Bean wrote:Hadde vært utrolig deilig med 3 poeng til og rekord ang seirer :D

Og Glimt skal fly privatfly nedover sponset i lag med Benn Eidissen og dere er det noen få plasser ledig :
http://www.an.no/glimt/article6841422.ece
:hedre
Ikke for å virke grinebitersk, men nå har opplegget rundt bortekamper fungert seks ganger på rad. Hvorfor endre på det nå?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by FSHelgeland »

De fleste kampene har Glimt kunnet reise ned og opp samme dag, unntaket var vel til Kristiansund. Det hadde de ikke kunne gjort til Ulsteinvik og da er det jo helt perfekt at Eidissen legger i penger slik at spillerne slipper belastningen samt at klubben sparer penger.
Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by Cheese Smirnoff »

Ulsteinvik ligger vel fryktelig ustrategisk til med tanke på flyturen Glimt må ta hvis de skal ta vanlig rutefly. Uten å sjekke de seks siste bortekampene mener jeg å huske at de ligger nokså nært store flyplasser. Som Sakk sier: "Vi sparer en del kroner på det, men det er mest reisebelastningen vi sparer spillerne for."

Setter større pris på at Eidissen spanderer flytur enn at han ansetter spillere for å skvise ut treneren.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by Kesseboy »

Sikkert helt ypperlig, kunne bare sett for meg at reisebelastninga kunne vært lagt på spillerne når vi har et så stort forsprang og er så til de grader i flyten. Men charter med Benn Air er sikkert langt triveligere.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by PEMA »

Med tanke på at jeg bor i Tønsberg og allerede har kjørt i 1,5 time før dette inntreffer så tror jeg at det blir radio 3 eller cmoore på meg ihvertfall.

Avreise: By: Oslo, Regionen Oslo, Norge
Ankomst: By: Ulsteinvik, Regionen Møre og Romsdal, Norge
Avstand fra Oslo - Ulsteinvik: 587 km
Reisetid: 7 timer 57 min
Gjennomsnittlig hastighet (auto): 84 km/h

Frykter også tap her. Gress, mest sannsynlig vått og Badou ute.
Håper Zarek blir klar slik at Thomas får spille på midten.
bjornagain
Posts: 217
Joined: Sat Mar 29, 2008 7:01 pm
Location: Ulsteinvik
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by bjornagain »

PEMA wrote: Frykter også tap her. Gress, mest sannsynlig vått og Badou ute.
Håper Zarek blir klar slik at Thomas får spille på midten.
http://www.yr.no/stad/Noreg/Møre_og_Rom ... arsel.html
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.an.no/sport/article6844401.ece

Ibba og Badou med èn kamps karantene hver. Latterlig at Badou får karantene for noe alle er enig i at han ikke har gjort, unntatt dommeren såklart som umulig kunne sett noe.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by eiriksin »

Sure greier, men på en annen side så får Braathen og Konradsen/Karsen mer kamptrening :-)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by J I P »

Hødd har også en rekke med to strake hjemmeseire - mot Bodø/Glimt - de to foregående sesongene:
http://www.hodd.no/news/article/1x9s87p ... -bodoglimt
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by PEMA »

Vises kampen på Buddah i morgen?
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by Novi »

Stemmer at jeg ikke skal på kamp ja, men det skyldes ikke manglende nynorskkunnskaper ;) kom nettopp hjem fra 2 ukers road trip i Spania, så frister ikke med noen vestlandstur i morgen. Får stole på Cmore!!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by Boombadila »

Buddah er stedet ja.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by Crazy horse »

Forrige kamp ble jo meget spennende, kanskje noe overraskende. Denne kjenner jeg faktisk litt nerve for, og det er en stund siden nå. Vi har litt å "hevne" på Høddvoll, føler jeg, så det er god grunn for spillerne til å gi jernet i dag også.
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by ingen87 »

Skrev dette på Facebook-gruppa til Glimt:

" Idag er jeg redd nederlaget kommer :( Har hanglet i det siste, og nå mangler vi mange viktige spillere.. Håper magefølelsen tar feil! Bodø/Glimt førr evig! :)"

Nå kom det opp: Ibba Lajaab liker dette!
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by Glenn P »

Er det usannsynlig med Berg, Karlsen og Konradsen? Konradsen er vel ikke å spiller U-fotball eller noe slikt?
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by FSHelgeland »

Tror mer på Berg-Jacobsen-Karlsen. Håper Karlsen skal begynne å vise hvorfor vi hentet han hjem igjen. Faren er at Jacobsen og Karlsen kan bli vel like og at det av den grunn kan være greit med Konradsen.
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by FSHelgeland »

Sett slik lagoppstillingen klar og det ble Jacobsen-Berg-Konradsen, spennende absolutt spennende. Vårt faste forsvar og Berglann i stedet for Jim. Vi sender utpå en meget sterk ellver, men tapet må vel komme snart.
Tippeliga 2015
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by Zero »

Blir ikke tap i dag, Glimt vinner resten av kampene denne sesongen og slår ny rekord :glimt
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd Hødd - Bodø/Glimt søndag 08/09 kl. 16.00, runde

Post by Glenn P »

Med Valentin tilbake var jo Jacobsen en selvfølge =)
Post Reply