Tippeligaen 2014

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2014

Post by eiriksin »

Noe som irriterer meg med Canal Digital er st du ikke kan velge sportskanalee i de såkalte valgfrie kanalene. Kunne spart mye penger på det.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by ingen87 »

Det som irriterer meg er den prosessen mellom NFF og Canal Digital, hvor de gikk bak ryggen til TV2 som satt med rettighetene. Spesielt nå som all engelsk fotball går på TV2, så hadde det vært luksus om de hadde norsk fotball og.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2014

Post by eiriksin »

Mye som irriterer med Canal Digital :-D Problemet mitt er at borettslaget har valgt dem og har en avtale med dem, så jeg taper mer på å skifte leverandør.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2014

Post by Cheese Smirnoff »

Csports sender jo også blant annet La Liga og Serie A, så man får mye god fotball for pengene. Ønsker man derimot bare å se Glimt skjønner jeg at prisen er stiv. For meg er det rivende likegyldig om jeg betaler til Cmore eller TV2. Begge to sliter like mye med å skaffe stabile nett-løsninger og begge har irriterende TV-profiler. Men mindre overanalysering og latterlig dommerfokus, samt Lars Tjærnås, gjør at Cmore er hakket bedre enn TV2 i mine øyne.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by ingen87 »

Må si jeg har vært lite plaget med Sumo i forhold til det makkverket C(nomore)Sport og feilmeldingen "No Signal". Ja det har skjedd at Sumo har hatt problemer med overbelastning. Men vet ikke om noen husker Danmark - Norge i Parken? Canal + klarte ikke å levere kampen til ca 25 000 brukere.. Langt færre enn hva Sumo rutter med hver uke.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/la ... d=10090414

Fornøyd med Sumo jeg. Sjeldent / aldri plaget og dette med kommentatorer er veldig individuelt.

Har selv Canal Digital parabol og der er jeg fornøyd. I tillegg har jeg TV2 Sportspakken til 169 i mnd. C More Sport koster 243,-.. Blir et oppveiningsspørsmål om jeg skal fortsette med TV2 eller bytte til CMore. Helst skulle jeg sett at både norsk og engelsk fotball var samlet på samme plattform, noe NFF fint klarte å unngå..
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Boombadila »

Siden jeg ikke har tv, så foretrekker jeg å se kampene på pub. Men jeg skjønner jo at folk bor på slike steder hvor nærmeste pub er minst 15 kilometer unna, og da blir det ikke like interessant. Vel å merke, 15 kilometer uten kollektivtransport.

At studenter har dårlig råd er intet nytt. At man må prioritere er heller ingen bombe. Nøkkelordet her ligger derfor i prioriteringer, og hva man selv velger å prioritere. Så får man heller stå for valget selv etterpå.

Når det gjelder tippeligaen, så antar jeg at det vil komme forslag på GLIS sitt årsmøte om at Glimt skal vinne. Noe jeg selvsagt støtter.

Ellers satser jeg på en fin sesong, og håper at vi vinner mot Vålerenga, for da har man bragging rights i byen!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by MhepA »

Håper at alle supporterklubbene til Bodø/Glimt stiller seg sterkt imot disse krumspringene i Tippeligaen. Ingen kamper går samtidig lengre og sjarmen med å følge med på fotball x-tra og tippeligarunden har totalt forsvunnet. Dette ødelegger Tippeligaen, og det har det gjort alt for lenge. Max to kamper kan spilles utenom søndag. Og alle kampene som spilles søndag (foruten hovedkampen) skal spilles 18:00. Nå starter i tillegg hovedkampen klokken 19:00, så du rekker ikke å komme deg hjem for å se hovedkampen om du har vært på stadion. Dette er, spør du meg, skandaløst.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Novi »

Hovedkampen er vel kl 19.00 pga at det ikke lengre er rundens førstevalg, og således ikke en like interessant kamp. TV2 har vel andre ting å bruke prime-time søndag på, så lenge fotballkampen er Sandnes-Ulf - Haugesund.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by ingen87 »

FSHelgeland kunne man hørt med Onkel O / Milano om de kan vise Glimt-kamper i år? :)

Er også stor fan av å se fotballkamp på pub / sammen med andre dersom LIVE ikke er et alternativ. Jeg kommer til å kjøre hjem til de fleste hjemmekampene, så hvis folk trenger skyss fra Helgeland til Bodø så har jeg alltids en ledig plass i bilen. Kommer nok til å reise på fredag og hjem etter kampene på søndag.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by MhepA »

Hovedkampen har bestandig vært en interessant kamp. Noe av sjarmen husker er å forlate Aspmyra og sette på radion og høre førsteomgang i bilen og andreomgang på tv.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Garrincha »

Jeg må si at dere helgelendinger som kjører helt til Bodø for å gå på kamp, det står det stor respekt av :hedre

Forøvrig - husker på 90tallet, da var det vel ikke hovedkamp den gang(mulig jeg tar feil) , men både NRK og TV2 hadde rettigheter til å sende oppsummering av kampene med intervjuer, og da var det om å gjøre å være først ute. Det endte opp med at TV2 startet sin sending klokka 2000, og selv om man bare skulle kjøre til Rønvika fra Aspmyra etter kamp var det umulig å rekke starten på sendinga.

Så da ble det et ekstra spenningsmoment å se om man hadde vært så uheldig at TV2 allerede hadde sendt reportasjen om Glimt. Stort sett gikk det bra. Husker også at disse reportasjene på TV2 virkelig hadde et preg over at de var laget i et hattfokk etter kamp :) tror de fikk litt kritikk for akkurat det. NRK sendte senere på kvelden, men deres reportasjer var selvsagt mye mer forseggjort.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by ingen87 »

Litt over streken å kalle meg Helgelending, anser meg som utflytta Bodøværing. Og all den tid foreldrene mine bor i Bodø så kan man jo slå det sammen med en hyggelig visitt hos dem :)
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Tippeligaen 2014

Post by sjura ;) »

Folkens jeg trenger deres mening om tre ting som jeg må svare på.. Hvem vinner tippeligaen, hvem rykker ned og hvilken trener får først sparken. Bring it!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Tippeligaen 2014

Post by Taskeladdn »

Enkelt :) Glimt vinner, Stabæk og Sarpsborg rykker ned, Reka får sparken.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by tomath »

Strømsgodset vinner, Stabæk og Sarpsborg ned, Deane får sparken først.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tippeligaen 2014

Post by Shredd »

Ser forøvrig at Tom Høgli skryter uhemmet av Stabæk siste tilvekst. Har hentet Enock Adu på lån ut juli fra Club Brugge. Som def midtbane.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Tippeligaen 2014

Post by PEMA »

1.godset
2.Glimt
3.Rosenborg

Nedrykk: Sarpsborg og Vålerenga
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Boombadila »

Glimt vinner. RBK rykker ned, sammen med Brann. Første trener som får sparken er Reka.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by liverglimt »

Glimt vinner, enga nummer 2. :D

Masse bråk i Brann etter en fatal start. De klarer seg såvidt!
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2014

Post by Cheese Smirnoff »

Strømsgodset vinner, Sandnes Ulf og Stabæk rykker ned. En fra sistnevnte klubber får sparken først.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2014

Post by Mjh »

Mitt tips : RBK vinner. lillestrøms trener er den første som må gå. Sogndal og Ulf rykker ned. Glimt havner på 5. Plass. Medaljene går til RBK, Strømsgodset og brann.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by youron »

1. Rævbk
2. Godset
3. Ålesund
4. Glimt :guns

Sparken først blir Sarpsborgtrener.

Nedrykk blir Sarpsborg, Lillestrøm og Sandnes Ulf.
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Tippeligaen 2014

Post by sjura ;) »

Takker takker! Må jo ha dere med når vi blir spurt om sesongen. Så neste spm: Hvilken Glimtspiller mener dere de andre lagene skal se opp for og hvorfor? EN!
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2014

Post by Mjh »

Badou - av opplagte grunner ;) Kommer til å bli tippeligaens mestscorende midtbanespiller i år.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by tomath »

Badou - fantastisk driv og teknikk som han beviste i kampene mot Odd og Haugesund i fjor at holder høy standard også mot Tippeligamotstand.
Post Reply