Tippeligaen 2014

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Tippeligaen 2014

Post by Gvandreassen »

Kan vell bare begynne allerede? Blir skøy! :glimt
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by Gule Ørn »

Steike deilig!!!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by MhepA »

Siden tråden allerede ble laget, litt for tidlig for min smak så er det bare å begynne å stille seg kritisk med en gang. Nå håper jeg DGH kan gjøre det de kan for å demonstrere mot dette fjolsete opplegget til norsk fotball. Èn kamp på fredag, to på lørdag, to tidlig på søndag, to klokken 6 når de foregående kampene burde vært spilt, og for å krone det hele; en kveldskamp som begynner én time etter 6-kampene spilles istedenfor to timer etter.

Dette er jo helt idiotisk oppsett. INGEN kamper Fredag, Èn kamp Lørdag, Seks kamper klokken 6 på søndag, og Èn kveldskamp på søndag, INGEN kamper mandag. Er noen uenig?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Boombadila »

Er det noen som har en oversikt over eventuell stall til neste år?
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by ingen87 »

Meget godt spørsmål. Vi har jo hentet spillere på 1 års lån og 1 års kontrakter. Hvem er sikra med videre og hvem må evt forlenges? Både Badou, Ibba og Sanè er vel med videre? Håper også Zarek, Antwi og Noring er med videre.. Noe nytt om kontrakten til Jim? Regner med Berglann er med.. Imingen, Jacobsen og Braaten?

Blir meget spennende å se hvordan neste års tropp blir. Jeg mener vi skriker etter et alternativ på venstre back, da Imingen varierer veldig i prestasjonene. En til kantspiller har ikke vært å forrakte. Dersom Noring ikke er med videre trenger vi ny andrekeeper (gitt at Londak blir førstevalg). Og selvfølgelig en mann til å erstatte Christian Berg. Skal vi gjøre flere endringer på midtbanen så må nok noen forlate skuta.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2014

Post by bjornage »

Fikk såvidt bare skumlest avisa i morges og der utelukkes det ikke at Noring blir med videre, selv om Londak er på kontrakt noen år til. Ellers er jeg rimelig sikker på at det omsider blir game over for Jonas Kolstad etter årets sesong.

Jeg tror det blir store endringer i stallen, og at det ikke er gitt at de på utløpende kontrakt blir tilbudt ny kontrakt videre. Ibba og Badou har to år igjen om jeg husker rett, Sane har ut neste sesong. For de to sistnevnte håper jeg vi klarer å strekke oss til å forlenge ett år eller to til med begge og så selge på riktig tidspunkt. Braaten har også ett år igjen.

Imingen og Jakobsen signerte vel relativt nylig nye kontrakter. Regner med det kommer en oversikt i AN snart? Husker jeg riktig har majoriteten av stallen kontrakter som går ut ved etter denne og neste sesong, så det er rom for betydelige endringer i stallen. JHH har virket som luring og særdeles handlekraftig mann i overgangsmarkedet, så jeg har stor tiltro til det han og resten av gjengen kan få til. Vi kan allerede nå lokke med garantert tippeligaspill i 2014, vi har kroner til å forsterke og har en bra stamme i laget. Jeg er veldig optimistisk foran neste år.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2014

Post by Cheese Smirnoff »

bjornage wrote:Vi kan allerede nå lokke med garantert tippeligaspill i 2014, vi har kroner til å forsterke og har en bra stamme i laget.
I tillegg har vi nå en bråte med utenlandske spillere som tilsynelatende stortrives i klubben og byen. Det må jo se bra ut for tvilende storspillere fra ellers i verden.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Knuta »

Ser at Lekstrøm forlater TIL og er på utkikk etter ny klubb. En meget god keeper spør du meg, og et godt alternativ dersom Noring ikke blir med videre.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Wendigo »

Gleder meg :glimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by J I P »

Var dette tråd nr 3000 her i Bodø/Glimt-delen av forumet?
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2014

Post by eiriksin »

Knuta wrote:Ser at Lekstrøm forlater TIL og er på utkikk etter ny klubb. En meget god keeper spør du meg, og et godt alternativ dersom Noring ikke blir med videre.
Jeg har god tro på at Noring blir med videre. Han virker positivt innstilt :-)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by Sulliken »

JIP:
Ja.. Jeg tenkte å la det passere i stillhet, men..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2014

Post by Mjh »

http://m.vg.no/artikkel.php?artId=10127060

Da blir det borteseier i molde neste år. :-)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by J I P »

Kjempepositivt for Glimt dette :glimt

Nå får vi håpe at flere av gressklubbene følger Molde sitt eksempel!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by Mr Bean »

Kjempegreier .. :D Men det er vel på tide at matta på Aspmyra,snart blir skiftet ut ?
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Tippeligaen 2014

Post by PEMA »

User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Tippeligaen 2014

Post by PEMA »

Haha!! Så ikke at dere hadde skrevet det før innlegget var lagt ut.
Hva er statistikken på kunstgras i år?
En uavgjort og resten seiere? Grunn nok til at Molde burde kjenne frykten.
Last edited by liverglimt on Sat Oct 05, 2013 6:10 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
niklasaune93
Posts: 121
Joined: Mon Oct 08, 2012 7:54 pm
Location: Ski, Viken - Bodø, Nordland
Has thanked: 1 time
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by niklasaune93 »

Nja, har vel to uavgjort: HamKam og Strømmen! Ellers har det vært tre poeng på plastgress :)
Last edited by Sulliken on Sun Oct 06, 2013 3:20 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg. Fy!
Glimtmagasinet
Posts: 6
Joined: Tue Sep 17, 2013 3:56 pm

Re: Tippeligaen 2014

Post by Glimtmagasinet »

Vi viser til denne flotte statistikken:

For dere som tviler på at Glimt slår godt fra seg i neste sesong i Tippeligaen kan vi vise til denne listen over resultater mellom dagens TL-lag og Glimt de to siste sesongene.

2012: Tromsø- Bodø/Glimt 2-1 Treningskamp
2012: Bodø/Glimt - Rosenborg 1-1 Treningskamp
2012: Start - Bodø/Glimt 3-0 Adeccoligaen
2012: Sarpsborg - Bodø/Glimt 1-1 Adeccoligaen
2012: Bodø/Glimt- Lillestrøm 4-0 NM
2012: Tromsø - Bodø/Glimt 1-0 NM
2012: Bodø/Glimt - Sarpsborg 2-3 Adeccoligaen
2012: Bodø/Glimt - Start 5-0 Adeccoligaen

2013: Haugesund- Bodø/Glimt 2-0 Treningskamp
2013: Tromsø - Bodø/Glimt 2-0 Treningskamp
2013: Aalesund - Bodø/Glimt 0-2 Treningskamp
2013: Bodø/Glimt - Odds Ballklubb 2-1 NM
2013: Haugesund - Bodø/Glimt 1-1 NM

Det gir følgende statistikk: 4- 3- 6 og 19- 17 i målforskjell.

Siden både Tromsø og Sarpsborg rykker ned (forhåpentligvis) kan de kampene fint strykes fra listen og da gir det litt lysere statistikk: 4- 2- 2 og hele 16 - 10 i målforskjell. Konklusjonen er da: Vi kommer til å stortrives i det gode selskap.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by MhepA »

Denne videon her minner meg tilbake til den tiden norsk fotball var fremadstormende når det kommer til klubbfronten. Interessen steg og det var faktisk fulle tribuner i noen store kamper. 2010-2013 har vel vært en stor nedtur for norsk fotball. Spørsmålet mitt er om Glimt kan være med på å snu denne dårlige trenden?

Sett at Godset klarer å vinne i år, så har det gått fire år siden Rosenborg vant seriegull. Samtidig så er det synd for Godset at de vinner nå når interessen for norsk fotball er på sitt laveste. Strømsgodset har aldri vært noen snakkis fordi de aller fleste liker fotball ser Premier League og Champions League, også nøyer de seg med det.

Rosenborg har desidert høyest snitt med nærmere 17000, men selv de burde hatt fler. Brann står oppført med 13700, det er rimelig heavy bullshit. De kampene jeg har vært på kan det knapt ha vært 10.000 tilskuere på. Også er det Vålerenga da, hovedstadens eneste Tippeligalag, spiller på Ullevaal Stadion med flotte fasiliteter, greier ikke å fange over 13500 tilskuere engang. Her burde det jo være minst 20000 spør du meg. Klart VIF har ikke vært noe topplag siden de vant i 2005, men snittet er ganske dårlig spør du meg.

Intill Bodø/Glimt får et snitt på 5000 tilskuere pr. kamp, så anser jeg det som dårlig oppmøte blant Bodø-publikumet. Man kan ikke forvente det i Adeccoligaen, og heller ikke under de omstendighetene det er nå for norsk fotball. Men en klubb som Glimt burde ha minst 5000 tilskuere pr kamp. Jeg mener klubben kan gjøre noe for å høyne snittet betraktelig.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2014

Post by bjornage »

Tror 5000 i snitt er altfor mye å be om for Glimt, såfremt vi ikke etablerer oss på øvre halvdel. For å være optimist tror jeg at 4000 i snitt ikke er så altfor urealistisk, og det forutsetter at Tromsø er i tippeligaen og at vi ikke involverer oss i noen bunnstrid helt fra starten av.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by MhepA »

Hadde vi ikke 5000 i snitt i 2008 da? Da er det jo selvfølgelig en mulighet for det.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by mortsto »

5500 i snitt i 2008. Men tilskuertallet var generelt høyere på den tida, og Glimt hadde en vanvittig god sesong. Jeg tror den ekstremt lette tilgangen på internasjonal og norsk fotball hjem til sofaen er hovedgrunnen til tilskuersvikten. Men også et dårlig landslag og en svak liga med få profiler gjør sitt.

Som jeg nevnte tidligere tror jeg den markedsføringen og sesongkortsalget som gjøres de nærmeste månedene mens opprykksrusen fortsatt er i byen, har mye å si. Jeg tipper et snitt på ca 4000 er ganske realistisk. Kanskje litt mer, om vi får en god start.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2014

Post by Masinga »

Mulig at folk sitter mer hjemme i sofaen. Jeg tror også at det har skjedd dramatiske endringer hva gjelder folks vaner de siste 5 år. Alle skal ha hytte og være der hver helg, det reises ustanselig og det er kjernefamilie for alle penga. Det gjør at gamle "institusjoner" står for fall. Folk vil ha mest mulig løse teltplugger og ikke binde seg til noe som helst. Det gjør at utfordringene blir større for idrettslag, foreninger, kirker, puber etc. Er programmet attraktivt nok, kommer kanskje folk. Synd, men slik er utviklingen.
Masinga
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Knuta »

I 2008 ble kampene spilt stort sett hver søndag kl 18.00. Nå er det fredag kl.18, lørdag 15.30 og 19, søndag 15.30, 18.00 og 19.00. NFF avtale med TV2 og Cmore har ødelagt veldig mye av interessen for fotball i Norge. Det er for lettvint å kun skylde på kvaliteten. 18.00 på søndag var en 'hellig' tid for fotballelskere over det ganske land og at ikke NFF og toppfotballsjefen og de som styrer skuta ikke skjønner dette er uforståelig. kl.18 på søndag er de fleste tilbake fra hytta og det jeg husker fra tiden i Bodø var også at en familie på helgetur med fotballinteresse dro hjem til Bodø for å være med på festen annenhver søndag. Men hvem vil gå på kamp midt på dagen på lørdag?.
Post Reply