Aspmyra Stadion

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5566
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by poteten »

Og hvem påstår at vitenskapen dreper debatten
Kritisk
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Wendigo »

Bare de beregningene som må gjøres for grunnstabilitet for omliggende bygningsmasse vil ta mange måneder, så vil det kanskje komme noen inngrep etter det for å sikre. Denne nedgravingsideen er helt hinsides.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by Los-Loco »

Idéen i seg selv er vel ikke så dum, det er vel mer det litt i overkant optimistiske tidsanslaget som bommer en smule.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by J I P »

Glimt sikter mot 2025 for ny stadion:

https://www.an.no/glimt-skroter-2024-ma ... -4-1646674
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Knuta »

Jeg regner med å få bygget hytte i 2024. Foreløpig har jeg ikke tomt, ikke så mye penger, ingen snekkere ledige, ikke tegnet kontrakt med leverandører men regner med at det er et realistisk scenario. Har en gammel hytte i skogen som trenger vedlikehold, men vil ikke bruke penger på det når den store drømmen min skal realiseres om kort tid.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Sven-Rune »

Nærmer vi oss et luftslott?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Boombadila »

Så lenge det ikke blir som månelandingen på Mongstad så skal vi vel være fornøyd.

Neida, fra spøk til alvor: Det er kanskje to debatter som går her: Den ene går på ny stadion, og den andre går på Aspmyra.

Det ser ut til at Glimt har avsluttet debatten om Aspmyra(bortsett fra det de må gjøre), og at de da ser på ny stadion i stedet for.

Nå har ikke jeg sett noe regnestykke på dette, men i og med at vi i hvert fall må rive minst en tribune for å forlenge levetiden for Aspmyra, hvor langt på vei kostnadsmessig er vi ikke da på et nytt stadion?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by mortsto »

Knuta wrote: Thu Sep 01, 2022 8:15 am Jeg regner med å få bygget hytte i 2024. Foreløpig har jeg ikke tomt, ikke så mye penger, ingen snekkere ledige, ikke tegnet kontrakt med leverandører men regner med at det er et realistisk scenario. Har en gammel hytte i skogen som trenger vedlikehold, men vil ikke bruke penger på det når den store drømmen min skal realiseres om kort tid.
Den hytta du snakker om er pill råtten, museforpesta, med lekk tak, og med en utedass som du hele tiden forsøker å støtte opp fra alle mulige vinkler, men som uansett snart raser. I tillegg er den jo faktisk ikke din. Du leier den av tre forskjellige søskenbarn som ikke gidder å gjøre noe med den, men lar den forfalle så lenge du ikke klager for mye.
Bygg den hytta, Knuta!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Knuta »

Kommer tilbake med mer info om 'hytta' når tomten jeg ikke har fått tak i enda er kjøpt og tinglyst, og all arkitektarbeid er fullført og alle kontrakter med leverandører og underleverandører og alle parter er underskrevet. Etter det regner med ca 2 års papirarbeid fra kommunen før selve byggingen kan starte. Optimistisk ferdigstillelse estimat september 2027, men da må alt klaffe.
Så håper jeg at skogshytta ikke faller sammen i løpet av de neste 3-4 årene slik at jeg får taket i hodet.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Chris »

Jeg står ved forslaget. Gi Aspmyra en overhøvling, eller skal vi si underhøvling.

En trenger ikke grave 4 m. Det holder med 2.
Helst ikke 6 fot. Bokstavelig. Billedlig.

Greit nok at jeg var frisk i tidsanslaget, men det er overkommelig å gjøre dette på rimelig kort tid. VM-pausen er kanskje lang nok. Siste runde er vel 13. november. Og europacupen starter ikke før godt ute i januar.

Dette forslaget er mer jordnært og mye raskere, billigere og enklere enn å bygge "luftslott".

En veldig viktig tilleggsfaktor er at en tar vare på Aspmyra og dens ærverdige historie.

Det er bare å gå igang.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by Sulliken »

Forslaget ditt, Chris, det er DET som er et luftslott. Les alle argumentene i mot en gang til.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Novi »

Uansett hvor seriøst det jobbes med ny stadion nå vil det for mange være luftslott frem til første spadetak, nettopp pga alle disse initiativene som har vært oppgjennom årene. Nå brukes det vel 25 mill av Glimt's penger på dette nå og det betyr ofte at det er litt mer i det. Men ja...mange som skal være med på laget, og når en av de er kommunen så er det utopisk og lansere en 2024-dato.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by J I P »

Glimt vil bygge stadion med resirkulerte materialer (+-artikkel):
https://www.an.no/kan-bli-norges-storst ... -4-1657394

Åpent møte på Aspmyra i dag onsdag 21. september klokken 18 om matjord:
https://www.glimt.no/nyheter/apent-mote-om-matjord
Av påmeldingsskjemaet så er det ut til at Glimt ønsker at du også melder deg på også hvis du skal delta digitalt via facebook.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by J I P »

Ny stadion:
Fikk du ikke med deg det åpne møtet i går om nye Aspmyra?
Du kan se møtet i opptak her:
https://www.facebook.com/Glimt1916/vide ... 4027129576

Morgan (36) og Marius (35) skal drifte salatfabrikk i Glimts nye storstue: – Perfekt for oss
https://www.an.no/morgan-36-og-marius-3 ... -4-1657737

Aspmyra
Også vanlige publikummere har til tider problemer med å nå fram til Glimtadministrasjonen.
Her strides det om plasseringen av høyttalere foran SNN-tribunen:
https://www.an.no/vi-betaler-200-000-kr ... -4-1657756
Last edited by Sulliken on Thu Sep 22, 2022 9:20 am, edited 3 times in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Nordlys »

Link til planforslag på kommunens hjemmeside.

Det er også fremstilt en 3D-modell av stadion: https://bodo-kommune.maps.arcgis.com/ap ... bc4f339166

Ser kult ut. Men ikke så kult som om man hadde gravd ned banen på Aspmyra et par meter :D
Forumets mest middelmådige ekspert.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Knuta »

Ikke særlig lystelig lesing for de som håper på utopi prosjektet. https://www.an.no/investorer-og-leietak ... -4-1660921
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Novi »

Svak journalistikk også, her hadde AN svaret før de gikk igang. De mest kritiske er vel ikke navngitt en gang. Ikke direkte vanskelig og finne konservative og sutrete bodøværinger, no offense. AN hadde mest lyst til og lage en kritisk artikkel med sånn bildescrolling, tror jeg.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Kesseboy »

AN problematiserer at ikke alt er ferdigspikra, lenge før noen spade settes i jorda. Til og med før tomta er kjøpt ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10715
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by liverglimt »

Problematiserer de? Spørsmålene stilles og ingen vil åpenbart kommentere med fullt navn fordi det er null substans i det Glimt har presentert. Dette er ett luftslott helt til finansiering er på plass. Lånefinansiert med 75% lån, det blir ikke morsomt for oss i framtiden om det går gjennom.
@liverglimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Knuta »

Det er vel første gang AN går inn i prosjektet med litt kritisk blikk. Sannelig på tide at dette blir gjort. At noen ikke liker det er nå en annen skål. Selvfølgelig ønsker jeg også at Glimt får en bedre stadion enn de har nå på en eller annen måte, men dette fantasiprosjektet holder ikke mål. Nå er jo også bankene i ferd med å skjerpe inn lån både privat og til bedrifter, så hvis det noen gang blir en finansieringsplan så er jeg veldig spent på hvordan den ser ut. Nå ser det også ut som flere aktører ikke vil eller for å si det ikke tør å gå inn i prosjektet. Kanskje de pengene Glimt hittil har brukt i forprosjektet er nok til å få et overbygg over den ene kortsida på Aspmyra.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Boombadila »

Vi får vel se hva som skjer fremover. Nå har ikke jeg tilgang til AN+, så hva de skriver er det jo vanskelig å ta stilling til.

Kuriositet: Denne tråden fyller 9. år den 11.oktober.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Knuta »

Kesseboy wrote: Sun Oct 02, 2022 9:57 pm AN problematiserer at ikke alt er ferdigspikra, lenge før noen spade settes i jorda. Til og med før tomta er kjøpt ...
Nå bør vel kanskje en finansieringsplan være klar før spaden settes i jorda. Hvis det viser seg at prosjektet kommer opp mot 2 milliarder, bør nok spaden gjemmes bort på et sikkert sted.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Novi »

De forsøker fremstille det som en dybdeartikkel ala det VG kommer med innimellom, mens det egentlig er basert på en ettermiddags ringerunde til noen rike Bodø-væringer for og få deres one-line-kommentar til prosjektet. Sier ikke man skal hylle eller være kritisk, men om det der er nivået AN er på er det skremmende.
Una mas cerveza.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by tjongs »

Godt mulig stadionplanene til Glimt er tynn suppe, men gravejournalistikken til Avisa Nordland kjenner ikke en gang til Maizena.

Det er godt gjort å kritisere noe for å være lite konkret med å være så uendelig lite konkret selv. Hva er det som forventes egentlig? At alle potensielle investorer AN snakker skal blåse alle forhandlingskort og fremtidsplaner ut i avisa?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10715
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by liverglimt »

Det er sjelden bra å tie for mye.
@liverglimt
Post Reply