Spillertråd: Patrick Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by J I P »

Juhu og Gratulerer til Patrick :glimt

Edit: (selv om noen har skrevet innlegg etter meg i tråden)
Mandag tok landslagssjef Lars Lagerbäck ut troppen til kampene. Der er det blant annet funnet plass til Bodø/Glimt-spiller Patrick Berg.

- Patrick har gjort en fantastisk bra sesong, som hele Bodø/Glimt. Han er trygg med ballen, klok, har stor kapasitet og er vel verdt sjansen. Det blir veldig spennende å se han med oss, sier landslagssjef Lars Lagerbäck.
står det skrevet om uttaket på Fotball.no hvor du også ser resten av troppen.
Last edited by J I P on Mon Aug 24, 2020 10:59 am, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Gvandreassen »

Når hadde vi sist en spiller som var på det norske landslaget? Trond var vel i RBK da han spilte for Norge?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Glimt1916 »

Så utrolig kult, og veldig fortjent.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by mortsto »

Trond Olsen fikk seg en kamp på tampen av 2008, dvs før overgang til Rosenborg.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by liverglimt »

Gratulerer, men hold deg hjemme. VI trenger det mer enn at du skal bli syk på en samling.
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by J I P »

Vi får tru at vi får se Patrick på landslaget flere ganger slik at de får anledning til å ta et litt bedre profilbilde av han?
2020-Patrick-landslaget.JPG
Patrick har ikke akkurat hatt klippekort på landslagene de siste årene, viser spillerstatistikken på Fotball.no

Lag Totalt antall kamper Totalt antall mål
Norge Gutter G19 3 kamper 0 mål
Norge Gutter G18 9 kamper 0 mål
Norge Gutter G17 8 kamper 0 mål
Norge Gutter G16 15 kamper 1 mål
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Vegard »

Gvandreassen wrote: Mon Aug 24, 2020 10:24 am Når hadde vi sist en spiller som var på det norske landslaget? Trond var vel i RBK da han spilte for Norge?
Mounir Hamoud i 2009 mot Tyskland
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by J I P »

Patrick hadde hatt dialog med Perry på forhånd men uten lovnader og fikk vite om uttaket fra Freddy i AN i forbindelse med Glimttreningen.
https://www.eurosport.no/fotball/elites ... ideo.shtml

Gundersons har vært ute og illustert igjen og lagt ut dette bildet på twitter
Image
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Glimt1916 »

Det var morsomt å lese gjennom denne tråden etter fjorårssesongen, og det er enda morsommere nå. Ble jo brukbare spillere både Patrick, Evjen og JPH etter hvert.
User avatar
Novi
Posts: 11500
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Novi »

Jepp, mange som har slaktet både Patrick og JPH, meg selv inkludert! De siste par-tre årene har fått meg til og se litt annerledes på fotballspillere, og lært å ikke avskrive de som ikke har slått gjennom når de er 20-21. JPH er jo et annet menneske nå enn bare halvannet år siden.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Garrincha »

Gratulerer til Patrick, vel fortjent og veldig moro. Med tanke på hvor lite villige landslagsledelsen er normalt med å bruke eliteseriespillere, er det meget godt gjort. Men jeg synes det er veldig fortjent.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

Det var vel mange av oss som ikke avskreiv PB, men mente han ikke var god nok der og da. Jeg mente han f.eks. ikke hadde spesielt god kroppsstilling i pasningsmottak og sånt, mente han brukte for lang tid på å orientere seg og spille fra seg ballen, og at han var godt trent, men ikke funksjonelt som toppfotballspiller. Jeg mente jo han ville kunne ha godt av et miljøskifte også.

Det er mulig jeg tok feil om alt det der, men jeg fastholder at tilbake i 2018 var han ikke god nok for eliteserien, i hvert fall ikke i det vi fikk se av ham på bana. Han sier jo sjøl han har snudd om på en del. Nå for tida er det vanskelig å klage på fysikk, plassering og tempo osv (selv om jeg var sur på ham i forbindelse med et par baklengs i starten av sesongen), men skal sies jeg mener han fikk ufortjent mye skryt i fjor.

Det er ikke sånn at alt dette er noe nederlag for meg. Jeg ser ikke hva som skjer på trening og hører ikke noe særlig med rykter fra miljøet, så jeg baserer meg på det jeg ser i kamp. Det jeg leverer er mest frustrasjon på et supporterforum, ikke noen speiderrapport. Jeg er glad for utviklinga hans, og at han ikke trengte miljøskifte for å utvikle seg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Garrincha »

Var ikke mange i RBK som hadde stor tro på Alexander Sørloth heller. Men det vi har fått en påminnelse om, er at mye kan skje i alderen 19-23.

Derfor ønsker Glimt kanskje å bli enda bedre på låne ut spillere i OBOS slik at de som ikke er god nok for førsteelleveren får solid kamptrening i en viktig alder, før man eventuelt tar de tilbake for å spille fast.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Glimt1916 »

At en spiller gjør det bra bør jo ikke føles som et nederlag for supporterne, og det var heller ikke ment sånn. Jeg har tatt feil om en haug med spillere selv, akkurat som alle andre. Men jeg synes fortsatt at denne tråden er morsom, og det ville jeg syntes om jeg var en av dem som slakta han også.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by G-s-enz »

Kesseboy wrote: Mon Aug 24, 2020 3:25 pm Det var vel mange av oss som ikke avskreiv PB, men mente han ikke var god nok der og da. Jeg mente han f.eks. ikke hadde spesielt god kroppsstilling i pasningsmottak og sånt, mente han brukte for lang tid på å orientere seg og spille fra seg ballen, og at han var godt trent, men ikke funksjonelt som toppfotballspiller. Jeg mente jo han ville kunne ha godt av et miljøskifte også.

Det er mulig jeg tok feil om alt det der, men jeg fastholder at tilbake i 2018 var han ikke god nok for eliteserien, i hvert fall ikke i det vi fikk se av ham på bana. Han sier jo sjøl han har snudd om på en del. Nå for tida er det vanskelig å klage på fysikk, plassering og tempo osv (selv om jeg var sur på ham i forbindelse med et par baklengs i starten av sesongen), men skal sies jeg mener han fikk ufortjent mye skryt i fjor.

Det er ikke sånn at alt dette er noe nederlag for meg. Jeg ser ikke hva som skjer på trening og hører ikke noe særlig med rykter fra miljøet, så jeg baserer meg på det jeg ser i kamp. Det jeg leverer er mest frustrasjon på et supporterforum, ikke noen speiderrapport. Jeg er glad for utviklinga hans, og at han ikke trengte miljøskifte for å utvikle seg.
+1

Nå var jo ordene man hørte fra «miljøet» sant denne gangen( noe de ikke var med Nordberg og Robertsen f.eks). Herlig at han har blitt såpass bra,det var i mine øyne svært få tegn til det før 2018 som Kesse sier.

Bare å gratulere Glimt og Berg med godt arbeid👌
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by J I P »

Og så klikker du deg elegant videre inn på linken til artikkelen VG har lagt ut om Bergfamilien sine meritter på landslaget.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/Ad40g ... r-og-onkel
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by ingen87 »

Glimt1916 wrote: Mon Aug 24, 2020 3:50 pm At en spiller gjør det bra bør jo ikke føles som et nederlag for supporterne, og det var heller ikke ment sånn. Jeg har tatt feil om en haug med spillere selv, akkurat som alle andre.
Det har aldri vært så deilig å ta feil om en spiller som nå! :hedre
Jeg skal være den første til å innrømme at jeg tok feil, og gud fader i himmelen så deilig det er!

Nå venter jeg bare på at Joshua Smits skal vise seg å være like god som Hannes Halldorsson.. :wink:
Førr Evig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by J I P »

Laaangt intervju med han som er tatt med i A-landslagstroppen i Nettavisen.
Allikevel var det et spesielt grep midtbanespilleren fikk streng beskjed om å gjøre slik at han kunne få ut sitt fulle potensial på banen.

- Når jeg ikke spilte så trente jeg styrke i gymmen hver dag og løftet vekker. Jeg fikk streng beskjed av vår fysiske trener om å ikke trene mer bryst og biceps. Jeg droppet å trene mer styrke i overkroppen. I 2018 var jeg tung på feil områder, så jeg gikk ned 3-4 kilo i ren muskelmasse vinteren før 2019-sesongen. Det hjalp meg til å kunne dekke mer rom og være kvikk. Alt av løpskraft gikk drastisk oppover. Det har kun hjulpet meg, forklarer han
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Knuta »

I likhet med Arild Berg tok jeg aldri feil angående Patric, men var heller meget kritisk at man på liv og død skulle la Trond Olsen og Angel spille et år for lenge i Glimt. Heldigvis ryddet KK opp i dette. Takk og pris for at han tok den kampen. Ellers så har jeg også tatt mye feil og beklager på det sterkeste av jeg avskrev Saltnes i 2017.
Last edited by Knuta on Wed Aug 26, 2020 1:03 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

Glimt hadde rykka ned i 2018 med Berg i stedet for Angel, det er min soleklare påstand. Berg var ikke i nærheten av god nok i 2018. Mye av grunnen står i sitatet ovenfor.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Knuta »

Litt vanskelig å bli god uten spilletid og tillit, det var også Arild Berg sitt ankepunkt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

Litt sånn deja vu her nå.

Ni fra start, åtte inn fra benk i 2017.
Seks fra start, tretten inn fra benk i 2018.

Til sammenlikning:
6/6, 13/0 for Fredrik Bjørkan.
12/16, 3/8 for JP Hauge.
0/3, 8/7 for Håkon Evjen.

Spilletid var ikke Patricks problem fram til 2018. Han var ikke klar, var ikke god nok. Så skjedde det noe høsten 2018, og det nyter vi alle godt av i dag.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by mortsto »

Normann skadet i går. Det kan vel tyde på at sjansen for debut blir større for Patrick.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by gavharr »

For en papirmann, men meget positivt for Patrick
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by J I P »

3. Patrick Berg
Klubb: Bodø/Glimt
Født: 1997.
Posisjon: Sentral midtbane.
Kontrakts lengde: 31.12.2022.
Forventet prislapp: 15-20 millioner.
Agent: Atta Aneke.
Kommentar:
A-landslagsuttaket er selvsagt med på å øke verdien på Glimts midtbanemaestro. Han har vært dominant denne sesongen og er selve navet i Glimts spill, og er på blokka til mange europeiske klubben. At det kommer bud på Berg er helt sikkert, spørsmålet er hvor store dem er. Berg er litt låst i 4-3-3 og sin dype rolle på midtbanen. Jeg tror spillere som Coulibaly gjennom sin fleksibilitet og alder, og JP Hauge har en høyere verdi en Berg som rukket å bli 23år, men en solid sum vil uansett Glimt håve inn på han.
https://www.eurosport.no/fotball/joacim ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply