Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Moderators: Sulliken, Larsen

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by liverglimt »

1. Dutte, alt er sagt om han og det beste har Børge Lilleien sagt. Hør klippet fra FK fotball og kos dere! :LFC
2. Arne Hansen, husker første gang på Apsmyra, måtte ha vært i -77, kremmerhus mot øst. Rart den ballen ikke gikk gjennom nettet!
3. Jon Abrahamsen, har erfart han selv når jeg gikk på linja i en kamp han spilte for Kvarven. Han kjeftet mer på meg for manglende offsidevinking enn han snakket med forsvaret. Hardt for en 14 åring å stå i mot, men jeg var tidlig voksen! :lol:
4. Mini, hærjet med Grovfjord og andre nordnorske storlag før han dro alt for tidlig sørover.
5. Trond Sollied, tok klubben fram fra mørket og la grunnlaget for de gode 90-årene.
6. Tom Kåre Staurvik. Han er skyld i at jeg har manglet stemme en del mandager. Fantastisk blikk, pasninger og skuddfot.
7. Ola Haldorsen, den siste krittsliter i Glimt. Husker hans første kamper på 80-tallet hvor han lå klistret på linja for å kunne løpe innover å måte pasningene.
8. Bengt Sæternes. For meg en av de beste på ett ellers litt kjedelig glimtlag.
9. Runar Berg, levende legende. Få om noen andre på listen kan sies å fylle etthvert rom, lokale, fotballbane bare med sitt nærvær. Hans fotballegenskaper er ubestridte.
10. Åsmund Bjørkan får min siste plass på lista. Rask og god ving, målfarlig og straffefarlig. Mang en gang ble han felt og fikk frispark eller straffe som resulterte i mål. :D

Det syke er at de fleste skulle hatt flere landskamper. Men som nå, så blir enkelte spillere neglisjert fordi de spiller på glimt.
@liverglimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 232 times

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by Crazy horse »

Så flott at det går an å diskutere dette også, det historiske perspektivet, mener jeg. Fint at vi har ulike lister, og at det ikke er noen fasit.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by poteten »

Enig.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by PEMA »

Veldig enig! Finnes ingen fasit og som dere sier og er det fantastisk å få lister fra de gamle revene som har levd litt lengre enn meg. Keep it comming :)
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by Knuta »

Liten oppsummering foreløpig. 53 navn er nevnt, kunne sikker vært flere.
Mine største enkelt opplevelser er Harald 'Dutte' Berg og Arild Berg.
Jeg har aldri opplevd noen norsk spiller på nivået til Arild Berg de få gangene han var skadefri. Det var helt magisk.
Har for moro skyld summert listen med (12,10,8,7 osv poeng) for de som har kommet med favorittlisten.
Topp 10
1. Runar Berg
2. Tom Kåre Staurvik
3. Stig Johansen
4. Harald 'Dutte' Berg
5. Trond Olsen
6. Asmund Bjørkan
7. Arne Hansen
8. Trond Sollied
9. Arild Berg
10. Tor Egil Horn

Rett bak:
Ørjan Berg
Christian Berg
Bent Inge Johnsen
Jon Abrahamsen
Bengt Sæternes
Vegard sannes
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by poteten »

Jeg har også oppsummert og gitt 10-9-8-7 osv til de som har levert 10 samt 5-4-3 til de som har levert 5 og 3-2-1 til de som har levert 3.

Her ble lista:

Plassering Klubb Poeng
1 Runar Berg 160
2 Tom Kåre Staurvik 92
3 Stig Johansen 74
4 Trond Olsen 49
5 Harald Berg 48
6 Aasmund Bjørkan 42
7 Arne Hanssen 40
8 Trond Sollied 35
9 Arild Berg 29
10 Tor Egil Horn 28
11 Christian Berg 24
12 Ørjan Berg 23
13 Jon Abrahamsen 20
14 Jan Derek Sørensen 17
15 Ronny Westad 16
16 Vegard Sannes 16
17 Bent Inge Johnsen 16
18 Bengt Sæternes 16
19 Cato Hansen 15
20 Mini Jakobse 15
21 Olav Råstad 14
22 Ola Haldorsen 14
23 Jonas Kolstad 13
24 Trond Fredrik Ludvigsen 10
25 Petter Solli 9
26 Andre Hanssen 9
27 Andreas Evjen 9
28 Pavel londak 8
29 Lee Robertson 7
30 Øystein Gåre 7
31 Mounir Hamoud 7
32 Ruben Imingen 7
33 Terje Mørkved 6
34 Tommy Bergersen 6
35 Thor Mikalsen 5
36 Anders Konradsen 5
37 Harald Brattbakk 4
38 Jan Egil Brekke 4
39 Thomas Jacobsen 4
40 Badou 4
41 Sturla Solhaug 4
42 Ove Andreassen 4
43 Tommy Hansen 3
44 Randall Brenes 3
45 Titten Stensland 2
46 Ivar Morten Normark 2
47 Odd Karl Stangnes 2
48 Jan Halvor Halvorsen 2
49 Thiago Martins 2
50 Johan L. Bjørdal 2
51 Ivar Andreas Forn 1
52 Stian Theting 1
53 Kristoffer Paulsen 1
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by liverglimt »

Jeg må poengtere at listen min IKKE er i prioritert rekkefølge. Så noen form for poeng på lista mi blir helt feil! :?
@liverglimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by poteten »

liverglimt wrote:Jeg må poengtere at listen min IKKE er i prioritert rekkefølge. Så noen form for poeng på lista mi blir helt feil! :?
Vel, din liste er som alle andres i nummerert rekkefølge ;)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by liverglimt »

Det er fordi jeg er en gammel gråhåret mann som bare kan lage lister med nummer! Ellers hadde det nok blitt 14-15 navn! :lol:
@liverglimt
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by XuliX »

Jeg skal desverre lage en liste på humoristiske innslag..

1. Håvard Sakkariasen. Var god før han forlot oss til fordel for Bryne. Etter han kom tilbake så var hans bidrag med komiske innslag verdt billetten bare for seg. Enkle pasninger som ikke går. Rotet bort ballen ved å drible seg selv, ofte uten motstander i nærheten.
2. Oduro. Belgisk kar som var hissig. En av de jeg hadde troen på fra dag 1. Ble mest kjent for å være rask, og å pådra seg kort. Ofte hørt sitat: "Blir det rødt eller gult på han idag?"
3. Hamoud. Aldri vært mer redd for innkast. Nesten å regne som frispark mot i farlig posisjon.
4. Voskoboinikov. Spissen som aldri kom.
... Mer kommer når jeg kommer på det!
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by stormp »

Fritt etter innfallsmetoden...

1. Runar Berg. Av åpenbare sportslige, usportslige og utenomsportslige grunner. Ja til statue!

2. Dag Trygve Berntsen. En av mine store helter på 80-90-tallet med sine saltoinnkast. Kan ikke minnes om han var mer enn middels som fotballspiller.

3. Aasmund Bjørkan. Herlig kantspiller og en av to Glimt-spillere jeg har spilt sammen med.

4. Thor Mikalsen. Den andre jeg har spilt sammen med.

5. Tom Kåre Staurvik. Man kan si mye rart om Tom Kåre... Men å denge ballen i krysset - det kunne han.

6. Ivar Morten Nordmark. Kanskje mest fordi han overrasket alle og dengte ballen i krysset da alle ventet på at Tom Kåre skulle gjøre det mot Brann i '93

7. Trond Olsen. Hattrick mot RBK kan kun overgås av hattrick mot TIL... Det tar han i cupen i år...

8. Mini. Han har tapt seg mye etter at han flyttet til barteland og la om dialekten, men som Glimtspiller var han glimrende.

9. Badou. Gi ham et år, så er han sikkert på førsteplass...

10. Vegard Sannes. Kult!
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by PEMA »

Fantastisk at vi har fått 53 forskjellige favoritter.
Liker også at det diskuteres litt innimellom og at det forklares hvorfor nettopp spilleren er på din liste.
Fortsett gjerne og det må være lov å komme med tilføyelser.
Vet at det snakkes om denne tråden utenfor dette forumet også.
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by ingen87 »

Hadde en favoritt som ikke står på lista, som jeg bare digga pga speaker ropte navnet hans opp med så syk innlevelse: Miiiike Peeeeltola!
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by PEMA »

Mike Peltola ja! Den karen var vel venstreback?
Kjapt søk på FINSK wiki:
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Mike_Peltola
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by ingen87 »

Husker egentlig lite om hvordan han var som spiller, men ja forsvarsspiller ja. Minnene går kun til speaker :p
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by Garrincha »

stormp wrote:
6. Ivar Morten Nordmark. Kanskje mest fordi han overrasket alle og dengte ballen i krysset da alle ventet på at Tom Kåre skulle gjøre det mot Brann i '93

Jeg kommer heller aldri til å glemme det frisparket, ALLE ventet på storslegga til Tom Kåre, så kommer Ivar Morten med venstrefoten (hovedfoten hans var høyre) og klistrer ballen opp i krysset. Helt vanvittig :)

Det er nok hovedgrunnen til at han havnet på min liste også.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by Garrincha »

Må tilføye at Bodøs befolkning i ukene etterpå var i totalt villrede om hvorvidt høyre eller venstre var Normarks foretrukne fot, folk hadde i det hele tatt vondt for å fordøye at det var mulig for en høyrefotet spiller å skyte et så bra frispark med venstre. :LFC
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by PEMA »

Artig at tråden ble nevnt i Glimtmagasinet der Runar fikk vite at han lå på topp foran TKS.
Viser jo at folk leser her inne også ;)
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by Thomp »

elsker denne type tråder, en sånn gamlis som meg som, så vidt jeg husker var på Aspmyra for første gang rundt 69-70, elsker å mimre. Poengterer at denne listen ikke er i prioritert rekkefølge, og farges av at 70talls gutta var mine guder.

1. Harald Berg, ingen over ingen ved siden. Beste Glimtspiller gjennom tidene, stor karriere også i Lyn og ADO den Haag. Sitat fra Ove Andreassen" det var bare å gå på løp, når Harald slo dæ gjennom, va det ikke spørsmål om ballen kom frem, det va spørsmål om ventilen sku vær opp eller ned" :D

2. Runar Berg. mannen med det største Glimthjertet, for en spiller, for et menneske, dessverre hadde ikke Drillo behov for denne type fotballspillere.

3. Arne Hansen, en som sa en gang at det var pga han at Jon Abrahamsen begynte å bruke hansker på trening. :lol: skjøt oss opp i eliten i 76, kanskje bare Dutte som overgår legendestatusen i Glimt

4. Terje Mørkved, for et venstre bein, for en dribler, hadde noen vannvittige volleyskudd, når den gutten la hodet på skakke, myste og gliste, da smalt kula i krysset. RIP.

5. Ørjan Berg, gidder ikke bry meg om den RBK greia, mannnen var eminent, også han et offer for Drillostilen, da han dukket opp på 80-tallet steg fotballinteressen og optimismen i Bodø igjen, synd at han ikke fikk full uttelling for sitt talent i form av landskamper, og en skikkelig karriere utenlands, det hadde han fortjent

6. Arild Olsen, kalvbeint spiller uten ballfølelse, men han var en mann å ta med seg i krigen, jobbet og slet uttrettelig reiv opp motstanderen med sin energiske jobbing.

7. Stig Johansen, målkonge, stort hjerte for klubben, sympatisk kar uten stjernenykker.

8. Arild Berg, altfor kort karriere, mitt beste minne: Bjørn Viljugrein VIF, en av datidens beste markeringspillere møtte vår Arild på Aspmyra, tipper han fortsatt våkner midt på natta drivende våt av svette, for å si det sånn, tror ikke han ble den samme etter den kampen, husker ikke årstallet.

9. Tom Kåre Staurvik, er han den spilleren med størst potensiale, som ikke helt nådde opp til egne og andres forventninger? ja jeg mener det, han kunne blitt så stor som han sjøl hadde villet, har personlig fått smake skuddstyrken, står fortsatt Select på brystkassa mi :lol:

10. Trond Sollied, mannen som vekket Tornerose, som aldri ga meg jakka mi tilbake da han lånte den på første treningen, mannen som fikk oss til å tro på at gutta kunne gå på vannet, god spiller, fantastisk trener. takk Trond :klapp

så noen som fortjener omtale

Ola Haldorsen, alltid på, kondis som ingen andre

Sturla Solhaug, målet på Ullevål forteller egentlig alt om innstillingen han hadde

Mini, den største lille showmannen på 80-tallet, artig å gå på kamp i den tiden

Jon Abrahamsen, brølet hans skremte måsen på havet, lynraske reaksjonsredninger, når han sa fra, hørte alle etter.

Petter Solli, reddet oss i 94, takk Petter :klapp


disse og mange fler har gitt meg noen fantastiske minner, man har gått fra kamp enten sorgtung eller yr av glede, fotball er lidenskap, og den har jeg fortsatt

lykke til alle med sesongen 2014
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by gavharr »

Fabelaktig bidrag Thomp, smilte mens jeg leste :klapp
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by Garrincha »

Thomp, fantastisk fin post :D
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by ingen87 »

Morsom den der! Merker at det er et tomrom i min historiekunnskap da det dukket opp et ukjent navn for meg: Arild Olsen! GØY!
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by Thomp »

http://no.wikipedia.org/wiki/Arild_Olsen

veldig sparsommlig info, men Arild Olsen var en veldig viktig spiller for Glimt, takk for rosen av mitt innlegg :)

i 1975 var jeg 12 år, småguttespiler i Glimt, og disse gutta var mine guder. Da jeg senere i livet fikk oppleve Glimt fra innsiden som matriellforvalter var lykken komplett, hvis noen får transplantert mitt hjerte etter meg, må de være forberedt på at det er GULT :glimt
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by Larsen »

Jeg har fundert lenge på hvem i huleste jeg skulle ha med på denne lista. Ikke klarte jeg å bli enig med meg selv hvilket kriterium jeg skulle legge til grunn, og ikke klarte jeg å føle meg sikker på valget av spillere.
Det jeg endte opp med var en urangert liste av spillere som jeg vil ham med av forskjellige grunner.

Harald Berg.

Dette er det eneste innslaget som jeg desverre ikke har sett spille, men inn på listen min skal han uansett.
Jeg vet at jeg sa at listen er urangert, hvilken den også er, men dersom man skulle rangere kan jeg ikke skjønne annet enn at Harald Berg måtte komme øverst på alle lister. Dette er mannen som selveste Eusebio kommenterte på følgende måte :

Norge hadde en god dribler, en med store ferdigheter. Men navnet husker jeg ikke. Jeg er en gammel mann, svarer 69-åringen. Eusebio reagerer ikke når vi nevner navn, men etter møtet i Lisboa utropte han Harald «Dutte» Berg til «verdens beste amatør».

Link

Om ikke merittene som spiller er nok så trenger man egentlig bare gjøre et lite tankeeksperiment. Se for deg at Harald Berg aldri fikk noen barn. Hvordan tror du Bodø/Glimts historie hadde sett ut da?

Runar Berg
Ikke noe som trengs å forklares nærmere.

Ørjan Berg

Jeg skjønner hvorfor Ørjan ikke ville blitt valgt av mange, men for meg må han være med. Det er ikke tvil om at Ørjan har sitt hjerte i Glimt og også han har gjort en solid innsats for klubben.

Når det er sagt, så beundrer jeg Ørjan Bergs mot i denne saken. Han vil ikke sitte stille å se på at klubben i hans hjerte bukker under. Både han og broder Runar har vært alfa omega i den redningsprosessen som har pågått fra å berge Glimt fra konkurs. Det finnes ikke finere folk enn familien Berg. Og etter å ha tilbragt en ettermiddag i Nordlandshallen før påske, der Ørjan Berg arrangerte talentsamling for de største talentene i fylket, så ble jeg overbevist om at hans tanker om lokal forankring er den eneste som kan redde Glimt på sikt. Glimt bør takke høye makter for at Ørjan og Runar Berg, har sett det som en livsoppgave å holde klubben der de hører hjemme. I toppen av norsk fotball.

Link

Vegard Sannes

Ikke den beste spilleren som noen gang har dratt på seg den gule drakten, men med den innsatsen mannen la for dagen blir man publikumsfavoritt. Var en herlig type som ikke bare hadde maks innsats men som også kunne by på riktig så fine øyeblikk på fotballbanen. Mener å huske at Sannes tok på seg å gi DGH´ere skyss ved et eller annet dugnadsarbeid Glimt ba om hjelp til(husker ikke detaljene), er det rart han ble godt likt?
Den ene tingen jeg husker aller best er en kamp hvor Vegard spilte for b-laget borte mot Innstranden (om jeg husker detaljene riktig). En kamp hvor han dominerte fullstendig og vartet opp med den ene diblingen etter den andre. Det var utrolig gøy for oss på sidelinja.

Mounir Hamoud

I likhet med Sannes måtte Mounir passeres to ganger. Løp raskere enn Lucky Luke kunne trekke seksløperen og var attpåtil en veldig hyggelig fyr. Vi hadde en tradisjon i DGH hvor vi sendte en Glimtbody til spillerene som ble fedre. Mounir var en av dem og han tok seg tid til å sende oss et bilde av barnet med Glimtbodyen på.
Mounir greide også prestasjonen å være så god en sesong at han ble tatt ut til landslaget som Glimtspiller!

Tom kåre Staurvik

Det er som regel skuddene som nevnes når man snakker om Staurvik, men det er pasningene jeg husker best. Himmel og hav for noen pasninger den mannen var i stand til å servere. Tilsynelatende kunne kan plassere pasninger over absolutt hele banen uansett hvor han slo pasningen fra, alltid nøyaktig plassert. I alle fall er det sånn jeg husker det. Akk, for en karriere han kunne hatt.

Bengt Sæternes

Var etter min mening på sitt aller, aller beste da han spilte i Glimt. Var toppscorer alle årene i Glimt og utgjorde et angrep alene. Sånn som jeg husker det besto en angrepsfotball i Glimt en periode stort sett i å slå ballen til ham og håpe på at han klarte å gjøre noe på egenhånd. Noe han overraskende ofte også greide.
Fikk også spille landskampen som gikk på Aspmyra.

Johan Lædre Bjørdal
Ble gjort til kaptein i ung alder og det var aldeles fortjent. En ledertype som sto på for laget og jaget sine medspillere i gang. Jublet for supporterne og både sa og gjorde det aller meste riktig. Grisegod stopper og en type som man både var oppriktig lei seg for at forlat klubben, men som man samtidig ønsket all lykke på veien.

Aasmund Bjørkan

Latterlig rask da han var aktiv og jeg kan huske å ha sett på med undring når datidens trege backer ble fullstendig fraløpt. Minnes også at han hadde en fæl straffe mot Brann i cupen. Det var en av typen "keeperen kommer til å slenge meg så jeg sender en slapp ball midt i mål." Det ser rimelig teit ut når keeperen bare blir stående og rolig fanger ballen. Akkurat da sto jeg nedenfor gammeltribunen og refererte direkte til en kompis over telefon. Er ikke å legge skjul på at det ble en del banning :lol:
Greide vel også å skade seg da han gikk av flyet etter overgangen fra VIF til Glimt om jeg husker riktig.
Dessuten må vi ikke glemme "Vi vil se Åssa danse!", noe han har gjort mange ganger og som er like gøy hver gang.

Trond Fredrik Ludvigsen

Gud jamre meg vel hvor god han var i sin første periode i Glimt. Det var ikke om han kom til å drible av backen, det var hvor mange mann han kom til å drible av. Hver gang han fikk ballen ventet hele Aspmyra på å se magi og man ble vitne til mange magiske øyeblikk.
Som 19 åring ble han regnet som et av landets største talenter, hadde 60 kamper i eliteserien, scoret over 20 mål og var fast på u21 landslaget. Så ble han solgt. Deretter var han desverre aldri den samme igjen.


Det er flere som kunne vært nevnt, størst av dem og den som irriterer meg mest at jeg ikke tok med er Arild Berg. Grunnen til at han ikke kom med er at jeg i grunn bare kan huske at han var utrolig god, men ikke hva han var god til. Av en eller grunn er det ingen enkelt øyeblikk som virkelig har festet seg hos meg og dermed kommer han ikke med.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Hvem er dine Glimtfavoritter gjennom tidene?

Post by MhepA »

Dette begynner å bli en skikkelig kvalitetstråd! Mange gode innlegg, takk for det :)
Post Reply