Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Garrincha »

Det er bare berømme hele laget! :klapp

Utrolig godt med tre strake, og ikke minst se at laget spiller bedre og bedre. Brix var jævlig god i dag, og Badou...hva skal man si? Det er bare å gi ballen til han og så blir det magi. Helt fantastisk.

Og Mos Ndiaye, der har vi en kar vi kommer til å få mye glede av fremover. Skulle kanskje skåret i dag, men gutten er jo ikke tjue ennå, null problem. Ser på han at han er en type som kommer til å utvikle seg mye i årene fremover, garrantert!

:glimt
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by bjornage »

Svak første omgang, men vi var råsterke i andre omgang. Momo Ndiaye burde scoret to, helt uvirkelige sjanser han bommet på. Heldigvis fikset Ibba biffen, for det kunne kanskje blitt tungt å svelge for en ung spiller om det skulle vise seg å bli avgjørende. Bortsett fra de brølerne hadde han en god match.

Syns Chatto gjorde mye rart i første omgang, men på lik linje spilte han seg veldig opp i andre. Spiller på særdeles høy risiko, og heldigvis er ikke Start gode nok til å utnytte det. Mens vi snakker Start så var de skikkelige dårlig. Mista tellinga på hvor mange ganger vi vant ball på høyt press mot en av backene, og de var stort sett ufarlige fremover.

Badou var skummelt god i dag, opp mot det beste han har spilt for oss. Gleder meg til fortsettelsen. Syns også Anders Karlsen hadde en positiv kamp, generelt sett veldig mye bra å ta med seg fra dette - bortsett fra tilskuerantallet. Drøye 2900 er ikke bra nok. Greit at det er en sur og kald tirsdagskveld, men det er skremmende lite.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Garrincha »

Må bare legge til at disse terningkastene til Bodønu er jo helt latterlige, og det bør dem for deres egen del snarest gjøre noe med hvis de har et ønske om å bli oppfattet som annet enn useriøse. Gidder ikke lese dem mer, blir bare provosert og det har jeg lite lyst til når jeg er happy på grunn av seier.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by youron »

Jeg slutta å lese spillerbørsen til BodøNu for noen kamper siden. Skjedde det samme i 2013 sesongen. DE MÅ slutte med den børsen eller overlate arbeidet til noen som har peiling!!

Badou er crem ala crem. Fy flate så god han var i dag!! Brix og Chatto likeså.

Nå er vi 4 poeng fra medaljeplassen og 7 poeng fra kvalik :) Håper på poeng i Vikingkampen til helga :D

:rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Trapattoni »

Skuffende tilskuertall. Og de som har planer om å se Badou live i Bodø, de bør faktisk skynde seg nå. Vi har vel bare tre hjemmekamper igjen før vinduet åpner...
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by -list »

Det er noe snodig med tabellen på altomfotball.no. Molde har fem strake seiere på hjemmetabellen, fire på rad på bortetabellen, men bare to på rad på totaltabellen...
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Garrincha »

Registrerer at VG har oppdatert dekningen av kampen. Mons Ivar Mjelde mener Badou holder internasjonalt nivå og Badou sier han godt kunne tenke seg å spille i Frankrike, Spania eller England.

http://www.vg.no/sport/fotball/bodoe-gl ... /10123894/

Jaja, det var moro så lenge det varte. Er bare å begynne å peile seg ut erstatter.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by -list »

Interessant å lese live-dekningen til Aftenbladet, partisk som den er...
Nå er det Glimt, Glimt og mer Glimt! Start henger ikke med i det hele tatt! Bodø viser glimt av storspillet fra gamle dager.
http://www.aftenbladet.no/100Sport/fotb ... 6976_1.snd
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Nilzo »

-list wrote:Det er noe snodig med tabellen på altomfotball.no. Molde har fem strake seiere på hjemmetabellen, fire på rad på bortetabellen, men bare to på rad på totaltabellen...
Du ser nok feil. Den ene der er det Godset som har.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Shredd »

Godt med seier, Badou og Brix er enestående i kveld. Olsen synes jeg skuffer litt nok engang, virker ikke å være helt i form. Chatto spiller seg i opp i 2. omgang, men har mange horrible valg i 1. som fort blir straffet hardt mot bedre motstand. Da spesielt en del elendige pasninger og en del situasjoner hvor han ikke er oppmerksom på mann i rygg. Karlsen er god synes jeg, Bodønu børsen på bærtur der, men han blir litt ivrig noen ganger og støter uten at resten av laget er klar til å dekke opp bak han.

Ser at Trond Olsen antyder at 0-1 målet er offside. Etter å ha sett litt på det så er jeg tilbødig til å være enig med han. Ser nesten ut som at det er 3 Startspillere som står i offside i det frisparket går. Samtidig virker det som at Glimt er heldige som får frispark når Start kunne gått opp til 1-2, men jeg synes frisparket de fikk var utrolig billig også. Badou virker å være på ball i den situasjonen. Utover det gjør Edvartsen en bra kamp, meget fornøyd med at han ikke blåser i stykker kampen og gir unødige kort slik han har hatt tendenser til.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Jeg synes Olseb var bra i dag. Kan begrunne neste gang jeg er på PCen, orker ikke skrive langt på mobilen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Sulliken »

MhepA wrote:Jeg kan informere om at jeg har sett bedre spisser enn Ibba i Glimt.
Var det godt med en porsjon av ordene dine?
:wink:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by poteten »

Mine beste:

Trond Olsen
Badou
A. Karlsen
Kritisk
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Shredd »

Jeg mener ikke at han er dårlig, mulig at forventningene er høye, at jeg forventer mer av han. I likhet med mange andre er han klart bedre i 2. omgang. Men jeg savner at han tør å utfordre oftere. I første er han tidvis usynlig og Badou ser ofte mer ut som ving enn Olsen. Er noe avventende med Olsen nå som virker uvant. Men samtidig, hvis dette er en Olsen ute av form, og han alikevel bidrar med scoringer og målgivende så blir det morsomt når han er i knallform.
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by -list »

Nilzo wrote:Du ser nok feil. Den ene der er det Godset som har.
Ah, du har nok rett!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Garrincha »

Sulliken wrote:
MhepA wrote:Jeg kan informere om at jeg har sett bedre spisser enn Ibba i Glimt.
Var det godt med en porsjon av ordene dine?
:wink:
:) Bra timet MhepA :wink:
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Trist at "supporterkrigen" ikke har gitt noen umiddelbar effekt. 1916 står på og lager desidert mest lyd, men de har ikke en enorm medlemsvekst så vidt jeg ser. Den Gule Horde har ikke hatt noen utvikling fra ifjor i det hele tatt. Og når det er få andre tilskuere blir Aspmyra en trist affære.

Da er det imponerende, men litt trist, at GLIS m/venner er den desidert livligste supporterklubben Glimt har.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Masinga »

Hvilken glimrende måned mai har vært for Glimt! Nå ser vi hva som bor i dette laget. Og det med halve laget skadet eller utestengt! Jeg fryktet at Glimt skulle avgi poeng mot Start siden Sane var ute med karantene. Jeg fryktet også kampen i Bergen. Men nå er Glimt i ferd med å finne seg selv og de nye spillerne griper sjansen de får. Glimrende!

Selv om det pøsregnet er ikke 2912 tilskuere imponerende. Nå må Bodøfolket komme på Aspmyra! Så skal vi her sør gjøre vårt.
Masinga
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Elling »

ja, det er trist hvor få som kommer på kampen, og det er nok mange som sitter rundt i norge og ønsker oss ned igjen, derosm vi ikke klarer å få litt mer stemning på kampene. Det er ikke godt nok i Tippeligaen. Litt dumt at vi nå har 3 bortekamper på rad, (2 tl og 1 cup) så vi ikke får noen umiddelbar effekt av de gode prestasjonene og resultatetne i det siste. Men vi får satse på at vi drar inn noen poeng i de neste TL matchene, så regner jeg med snittet går godt opp når vi møter serielederene!
Ellingsen
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by XuliX »

For min egen del var jeg på jobb. Sammen med de 3 jeg bruker å dra med. Tipper dette gjelder for flere enn oss.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Elling »

ja, det er nok flere som er i den situasjoenen, og det er et ugunstig tidspunkt. emn de er vel avhengige av noen midtuke kamper for å få ligakabalen til å gå opp. Men det er fortsatt hvertfall 1000 for lite i forhold til hva det bør være for en klubb som Glimt og by som Bodø. Vanskelig å sette fingeren på hva som kan gjøres. Men denne diskusjonen skal vel legges på en annen tråd :P
Ellingsen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by FSHelgeland »

Med en god prestasjon i Stavanger, ikke nødvendigvis poeng men en god opptreden så føler jeg meg trygg på at vi nærmer oss 4000 tilskuere i neste hjemmehelgekamp...
Tippeliga 2015
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Elling »

men det er som sagt ikke før godt uti Juni, (12. Juni) så den gode trenden kan snu seg fort med et par dårlige bortekamper nå.... Men det skjer jo selvfølgelig ikke!
Ellingsen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Shredd wrote:Jeg mener ikke at han er dårlig, mulig at forventningene er høye, at jeg forventer mer av han. I likhet med mange andre er han klart bedre i 2. omgang. Men jeg savner at han tør å utfordre oftere. I første er han tidvis usynlig og Badou ser ofte mer ut som ving enn Olsen. Er noe avventende med Olsen nå som virker uvant. Men samtidig, hvis dette er en Olsen ute av form, og han alikevel bidrar med scoringer og målgivende så blir det morsomt når han er i knallform.
Olsen ser ut til å ta på seg en annen rolle enn vi er vant med fra hans tidligere opphold i klubben. Han søker ikke bakrom i samme grad som tidligere, spesielt ikke i første omgang. Men han søker sammen med Brix å sette opp Badou, og det er tydelig at Olsen er viktig i det oppbyggende spillet -- gang etter gang er Ibbas første handling etter å ha mottatt ballen å se etter Olsen.

La også merke til Olsens mer disiplinerte side -- Glimt hadde en litt forskjøvet midtbane på et tidspunkt, og Start klarte å spille forbi presset. Da lukket Olsen umiddelbart en luke på 20 meter med en skikkelig spurt hjemover.

Må for øvrig få skryte av Brix. De første kampene syntes jeg han var grusom, men i dag var han skikkelig god. Fantastisk til å bryte, og alltid spillbar.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Start 20/05/14 kl. 18:00

Post by Gvandreassen »

Får ikke sett kampene pga. manglende abonnement, men på oppsummeringa så Brix frisk ut! Herlig å se. Ellers virker det som om Momo er frisk og nære flere ganger, men mangler litt på selvtilliten. Elsker forsåvidt å se hvor forbanna Glenn Andersen ble da Momo uheldigvis løp inn i ham under feiringen av 2-0.

Beste scene fra hele klippet? Jan Halvor som roper "JAA!" etter seier. Herlig fyr, en god trener, og han har så langt VIRKELIG fått skikk på Ibba. Gleder meg til fortsettelsen! Heia Glimt :glis
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply