Spillertråd: Morten Konradsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Spillertråd: Morten Konradsen

Post by mortsto »

Finnes det virkelig ingen spillertråd om Konradsen allerede?
Uansett, scoring og målgivende i G18 mot Sverige: http://www.an.no/glimt/article7571923.ece
Litt synd at plass på Glimt virker langt unna for tiden. Badou-Chatto-Berntsen er greie førstevalg, men jeg hadde håpet Konradsen skulle få spilt mer på bekostning av Jacobsen og Karlsen.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Novi »

Har vel ikke gjort noe som tilsier at han skal ta plassen fra de andre de sjansene han har fått. Syns faktisk han fikk spiller ganske mye før i år, og presterte vel like dårlig som resten av laget i en dårlig periode. Gode prestasjoner på landslag er selvsagt positivt, da! Godt at de gror bra der bak..eh :)
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg syns Konradsen var en av få lyspunkt etter fotballferien. Han har fått kjenne på nivået og kan nå fortsette å jobbe etter de kriteriene. Vi ser nok mer til han neste år, tenker jeg. Berntsen - Chatto - Konradsen klinger fint i fremtiden.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by J I P »

Vi håper på mange gjennombrudd fra Morten Ågnes Konradsen i år 8)

http://srib.no/2015/01/28/talentet-mort ... konradsen/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by bjornage »

I dagens AN kan vi lese at Konradsen er tenkt å være erstatter for Mostopha Ndiaye på høyrevingen og at det er en rolle han er veldig komfortabel med og gleder seg til å spille.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by ingen87 »

Deilig å høre! Steilet når jeg fikk de ryktene i vinter om at han var på tur til Strømsgodset!
Førr Evig!
User avatar
youron
Posts: 1600
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by youron »

Bra. Tror han blir å gjøre det bra på kant :rock
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Garrincha »

Når Glimt nå så tydelig signaliserer at han skal satses på i år så håper jeg Morten takker for tilliten med å skrive under på forlenget kontrakt. Synes det er bra Glimt gir han tillit, han kommer til å vokse masse som spiller på det!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by kimbo »

Kon den yngre var enorm på høyrekanten i dag, spesielt i 2. omgang, hvor han ved en anledning drar seg mellom to mann og legger godt inn forran mål, enormt imponert i dag, selv om mann skal huske at det bare er en treningskamp.
Positivitetsmafian
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by mortsto »

Konradsen var ubenyttet reserve i 1-2-tapet mot Tsjekkia, og spilte første omgang i 0-4-tapet mot Portugal.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Vegard »

Morten Konradsen på topp 10-liste over de største talentene i eliteserien 2015:

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 1667_1.snd
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Nilzo »

Det er opplest og vedtatt at Konradsen skal overta Badou sin plass. Samtidig ser det for meg ut som at kontrakten til Konradsen går ut sommeren 2016. Dette betyr at dersom gutten virkelig blomstrer med spillertiden han får i høstsesongen, så er Glimt nødt til å selge han etter årets sesong for at han ikke skal gå gratis. Håper det er noen i Glimtsystemet som også er klar over dette? :tenk Alt for ofte så går Glimtspillere på billigsalg fordi Glimt er nødt til å selge.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Cheese Smirnoff »

Og det er godt kjent at han har en ferdigutfylt kontrakt liggende i Strømsgodset. Dette er en no-brainer: forleng kontrakten.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by delfagro »

Konradesen bør tilbys 5-års kontrakt med lønnsbetingelser over gjennomsnittet for A-laget. Det er risikofritt. På denne måten har vi enten en veldig god spiller med lokal tilhørighet i flere år, eller så tjener vi på salg.
Alltid gul!
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by mortsto »

AN+ melder at Konradsens fremtid i Glimt er usikker, og bekrefter at Godset er interessert. Glimt og Konradsen har pratet sammen, men ikke kommet til enighet om ny kontrakt. Journalisten har ikke vett til å spørre om uenigheten skyldes lønn, lengde eller andre ting. Konradsen har forøvrig kontrakt ut året, ikke til sommeren.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by G-s-enz »

Trist om Konradsen forlater gratis(sett bort fra utdanningskompensasjon). Må vel ha vært mulig å avverget dette ved ett tidligere tidspunkt?

Uansett,synes Glimt bør strekke seg langt for å beholde unge lokale spillere. Mener Anders K skrev lengre kontrakt med Glimt for så å bli solgt ett år senere,eller er det jeg som surrer?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by bjornage »

Da Anders dro spilte vi vel i adeccoligaen. Ikke noe særlig dramatisk. Godt betalt i tillegg til Jim Johansen og videresalgsprosenter. Om Godsets interesse er reell nå er det bare å cashe inn. Vil han videre er det ingen grunn til å stå i veien for det. Godset er best i landet på talentutvikling, har fulgt han i årevis, broren har hatt bra suksess der og de har bra lag på gang nå. Hvert år selger de spillere til gode klubber i europa. Vanskelig å finne grunner for hvorfor Morten Konradsen ikke skulle være interessert dersom Godset vil ha han.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by mortsto »

Konradsen har forlenget kontrakten ut 2017 melder AN. I korteste laget synes jeg.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by ingen87 »

AN lover dypt og hellig at det ikke er aprilspøk så da får vi tro på det.

Nå vet ikke jeg årsaken til at den er såpass kort, men jeg synes også 1,5 år er litt snaut. Skulle gjerne sett det var ut 2018 og kanskje til og med 2019, men det hadde kanskje vært vanskelig å få Morten til å godta så lang kontrakt? I en ideel verden skulle ikke det vært noe problem.
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by RaymondEngmark »

Desverre er jo dette å tisse i buksa for å bli varm. De kjøper seg rett og slett "bare" ett ekstra år. Så egentlig bør Morten bli solgt eller signere enda en forlengelse før sesongen er over, om ikke sitter man med tilsvarende litt tynne kort på hånden om 1 år.

Men klart, det er jo fint å få med en så god spiller som Morten ett år ekstra. Men hadde virkelig ønsket meg ett år til, det hadde nok passet bedre inn i den utviklingen man normalt sett kan forvente, og at han dermed kunne være aktuell for utlandet sommeren 2017. Sommeren 2016 er han trolig nettopp kommet tilbake fra skade og konkurrerer med Nordmann om en indreløperplass.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Cheese Smirnoff »

Med mindre han selges etter sesongen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by RaymondEngmark »

Ja før sesongen er over burde vel vært byttet ut med før neste sesong starter. Men det er jo samme overgangvinduet.
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by G-s-enz »

Glimrende egentlig,viktig signal selv om den skulle vært lengre :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Larsson »

Jeg var jo kanskje den som påpekte viktigheten og signaleffekten av dette først og tydeligst i dette fora, og jeg er mer glad enn lei meg når jeg leser denne nyheten. Lett å være kravstor og spesielt Glimt-ledelsen ser nok at sluttdatoen på denne kontrakten skulle minst hatt datoen 31.12.2018, men om MÅK ikke har gått med på de kravene har man ingenting man skulle ha sagt. Går ut ifra at lønnen er OK i Glimt-sammenheng, men at det skal være rom for å tilby lønnsforhøyelse om han skulle spille en kanonsesong i gul trøye. Og da litt flere sesonger, så sitter Glimt med litt sterkere kort om store klubber skulle finne veien til Aspmyra-kontorene.

Glimts pitch på dette må jo være at målet er at han skal utvikle seg så godt at han blir interessante klubber. Men da kan man ikke kreve fantasisummer når de innleder forhandlingene (slik det tidvis har vært en tendens til i et historisk perspektiv). Man må være redelige og sørge for at det blir salg. På lengre sikt kan også dette være et signal til de yngre spillerne (som da velger å bli værende i klubben) at Glimt er et godt sted å være om man ønsker seg ut. Og da blir det mer penger i banken.

For meg var dette Aasmunds første syretest som trener og han har stått til godkjent. Alternativet: Han hadde blitt solgt til Godset nå for 2, max 3, millioner og vil være i svært god posisjon for å tredoble den summen i løpet av de neste to sesongene. Og da er dagens nyhet langt gledeligere.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by ingen87 »

Hadde vi kunne fått 2 - 3 mill for han nå ville jeg solgt han i dag. Klarer ikke helt å se for meg at vi får solgt MÅK for 6-9 mill i løpet av det neste året. Da må han ta noen vanvittige steg denne sesongen.

Men alternativet er at han går gratis etter denne sesongen, og det var det jeg trodde / fryktet. Derfor tar jeg denne saken mest med glede, så får vi se om han i det hele tatt klarer å ta plassen tilbake.
Førr Evig!
Post Reply