Treningskamper 2015

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Kesseboy »

Heldigvis er det litt igjen til "voldta deres horer"-nivå ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mikk
Posts: 23
Joined: Mon Nov 25, 2013 9:20 pm

Re: Treningskamper 2015

Post by mikk »

Alle "hat" sangan ekke noe innøvd, men blir for dumt å hat alt og alle. Men jobbes med å rett fokus mer mot eget lag, og ro ned på hatinga : ) Bedre med et par sanga som e upassanes, en ingen sanga i det hele tatt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Treningskamper 2015

Post by Cheese Smirnoff »

Enig i det. Digger engasjengasjementet til 1916. :klapp
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Gvandreassen »

Fikk dessverre ikke sett kampen, men virka som om TO var kvikkere denne matchen. Stemmer det? Herlig spill av lille Konrad, og Saltnes slo noen fine pasninger virka det som.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Treningskamper 2015

Post by ingen87 »

mikk wrote:Alle "hat" sangan ekke noe innøvd, men blir for dumt å hat alt og alle. Men jobbes med å rett fokus mer mot eget lag, og ro ned på hatinga : ) Bedre med et par sanga som e upassanes, en ingen sanga i det hele tatt
Bra sagt Mikk! Et annet poeng er at det er mye mer spontanitet i 1916. Veldig mange sanger blir "funnet opp" der og da, og det synes jeg er veldig morsomt. Av og til blir det hat- sanger, andre ganger morsomme sanger.

Skal man begynne å dysse ned på de "spontane" sangene så er man nede på DGH nivå..
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Garrincha »

Synes det er drøyt å "hate" RBK. Selv om det er irriterende at de opp gjennom årene har hentet spillere hos oss så er det ikke til å stikke under en stol at de har subsidiert oss mange ganger, f.eks Trond og Miller. Summen for Trond reddet muligens klubben dengang. Men når det gjelder Tromsø derimot...1916, peis på!!!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Garrincha »

Og jeg må legge til at vi har sannelig forsynt oss av spillere fra RBK også, billig eller gratis, spillere som har gjort manns arbeid for oss!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Boombadila »

Vi hater da ikke rbk, men vi unner dem jo et nedrykk.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Glimt1916 »

Glimtsupporterne blir nevnt i kamptråden på RBK-forumet :
http://www.rbkweb.no/forum/viewtopic.ph ... &start=175
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Treningskamper 2015

Post by Cheese Smirnoff »

Pinlig...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Garrincha »

Helt enig, pinlig.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
mikk
Posts: 23
Joined: Mon Nov 25, 2013 9:20 pm

Re: Treningskamper 2015

Post by mikk »

Jepp, pinlig. Satsa på at det va siste gangen, virka som de har monopol på alle melodian de har stjelt fra utlandet da.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Treningskamper 2015

Post by OTH »

Ikke bra, men nå har jeg sett hvordan RBK supporterne oppfører seg i Molde så de er ikke de som skal klage.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Crazy horse »

Hvorfor er det så pinlig? Hva med LSK og VIF? Kan ikke supportere i Glimt "hate" dem heller? Hvilken forhold tror dere det er mellom RBK og Brann/VIF/Molde o.l.?

Mitt dårlige forhold til RBK stammer fra Eggen-æraen. Eggen hadde noen flåsete uttalelser om Glimt, blant annet ved overgangen til TKS. Men det aller verste var nok da Ørjan ble lånt ut og skulle komme tilbake til seriestart. Da hadde også Eggen noen svært respektløse uttalelser.
Jeg går ikke rundt og hater RBK og Trøndere til vanlig, men det er ingen lag det er bedre å vinne over enn RBK. Det er litt av konsekvensene man må ta når man dominerer fotballen over så mange år som RBK gjorde. (Så mye handler nok om misunnelse også, tenker jeg.)
Uansett hvilke fordeler vi har hatt i forholdet til RBK, så må jo ikke Glimts supportere gjøre knefall for dem.
Fotball er nesten alltid morsomt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Treningskamper 2015

Post by Cheese Smirnoff »

Det er jo ikke det at det synges ordrett at man hater RBK, hvis du leser linken så ser du hvilket rykte Glimt-supportere begynner å skaffe seg, etter hendelser som jeg tror stammer fra virkeligheten.

Hvis vi skal ha de verste grupperingene til VIF, LSK og RBK som mal for hva som er greit å gjøre som Glimt-supporter melder jeg meg ut. Jeg har alltid ansett majoriteten av Glimt-supporterne som bedre enn de apehjernene vi finner ellers i landet, men det ser ut som at de har nådd oss også nå. Noen må fortelle disse karene at det hjelper ikke på daddy-issues og undertrykt aggresjonen at man oppfører seg som en idiot i og rundt Glimt-kamper.

For ordens skyld; jeg mener selvsagt ikke hele 1916 eller DGH her, det handler om enkeltpersoner. Men jeg mener også at alle Glimt-grupperinger bør ta tak i det for å hindre en ukultur i emning.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Crazy horse »

Alt fysisk er ikke greit. Å gå løs på enkeltpersoner, selv om det bare er verbalt, er heller ikke særlig akseptabelt. Men å synge halvgrove ting fra tribunen bør jo være godt innenfor.
En kveld før en kamp i Trondheim for mange år siden stod jeg i en pølsekø og ble trua på juling av et par RBK-supportere. Jeg hadde sikkert vært litt småmorsom, noe som ikke falt i smak. De som berga meg var faktisk fra Bergen, og Brann-supportere. Idioter fins det i alle leire, men de fleste er heldigvis ok.

Jeg oppfatta det litt slik at Glimt-supportere ikke kan "hate" RBK fordi Glimt har dratt fordeler av dem økonomisk.
Jeg sa vel heller ikke noe om at VIF- og LSK-supportere bør være mal?
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Glimt1916 »

Klipper og limer for ordens skyld ut noen av sitatene:
Da de var her i høst jaget de tilfeldige folk med RBK-drakt rundt omkring i sentrum og la ut skrytevideo av det på sosiale medier. Møkkagjeng.
Er jo sånn de har vært de siste sesongene. Skada folk.
Jeg kan ikke gå god for påstandene, men jeg synes det er synd om dette stemmer.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Treningskamper 2015

Post by Trapattoni »

RBK-fansen bør vel først og fremst feie for egen dør? Bare å ta en prat med politiet i Trondheim det...
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Treningskamper 2015

Post by Ville Lehtinen »

Jeg var på ganske mange bortekamper i fjor, og har ikke sett at Glimtfansen (ihvertfall på bortebane) har gjort seg fortjent til et slikt rykte. Når det gjelder RBK-kampen, så satt de gule fra Glimt i Midten, 1916 og Glimt i Steigen på Three Lions før kampen, gikk så i tog gjennom byen til stadion, hvor vi slapp inn og ut uten noe slags problemer som jeg så ihvertfall.

Men jeg er enig i at vi bør heller synge om eget lag enn å synge mannskjit om det andre laget. TIL er selvfølgelig et hederlig unntak her. Jeg løser det på en veldig enkel måte ved å bare ikke synge med på sangene jeg ikke synes passer. Og så drar jeg igang en Glimt-sang når det blir stille igjen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Treningskamper 2015

Post by MhepA »

Hehe, i Bergen var jeg ganske så streng på å ikke slippe våre folk ut av stedet vi var på før kamp. Det var stort ønske hos flere å sette seg i baren i 1. etasje. Problemet er at dette var sentrum av byen, og selv om sikkert 95% av bergenserne hadde syntes dette var greit, så er det noen som ikke ville trivdes med at fulle nordlendinger satt midt i sentrum og rakket ned Bergen by. :lol:

Når det skal sies så oppførte Glimt-supporterne seg eksepsjonelt på vei til, på Bybabanen og på kamp. Det hele ble en fantastisk dag i Bergen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mikk
Posts: 23
Joined: Mon Nov 25, 2013 9:20 pm

Re: Treningskamper 2015

Post by mikk »

Glimt1916 wrote:Klipper og limer for ordens skyld ut noen av sitatene:
Da de var her i høst jaget de tilfeldige folk med RBK-drakt rundt omkring i sentrum og la ut skrytevideo av det på sosiale medier. Møkkagjeng.
Er jo sånn de har vært de siste sesongene. Skada folk.
Jeg kan ikke gå god for påstandene, men jeg synes det er synd om dette stemmer.

Kom noen studenter som hadde oppgave om lidenskap. de filma men vi syngte noe halvdan og spurte om vi kunne løpe etter han ene mens han hadde et RBK-flagg. Fyren va fra stavanger så tippa viging va laget, alt i alt va dette bare fulle glade nordleninga som hjelpa studenta med skoleoppgaven sin
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Glenn P »

Ville Lehtinen wrote: Men jeg er enig i at vi bør heller synge om eget lag enn å synge mannskjit om det andre laget.
Syns humoristiske sanger som;

"Fornebu, FORNEBU
Der danse Jøstin Biber, og ikke Stabæk nu!"

Er godt innafor.

Spranget til Engelsk fotball er skyhøyt, noe jeg fikk erfare på Newcastle vs United. En del fæle sanger som ikke "slapp til" også. Har vel noe med ytterpunkter blandt folk å gjøre.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Glimt1916 »

mikk wrote:

Kom noen studenter som hadde oppgave om lidenskap. de filma men vi syngte noe halvdan og spurte om vi kunne løpe etter han ene mens han hadde et RBK-flagg. Fyren va fra stavanger så tippa viging va laget, alt i alt va dette bare fulle glade nordleninga som hjelpa studenta med skoleoppgaven sin
haha, det forklarer jo veldig mye. Takk for oppklaringen. Så lett kan altså misfortåelser oppstå....
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Treningskamper 2015

Post by Vegard »

Mulig det er off topic :wink: , men neste treningskamp er:

5. mars, kl. 18.00
Bodø/Glimt - Aalesund
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Treningskamper 2015

Post by ecke »

Det er internkamp fredag kl 10.30. Chatto og Badou får spilletid!
Post Reply