Treningskamp: FK Bodø/Glimt - AaFK 5/3-15 kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Treningskamp: FK Bodø/Glimt - AaFK 5/3-15 kl. 18:00

Post by G-s-enz »

Vi skal vel ikke ta hensyn til om TO har surtrusa på eller ikke :?:

Enig med ecke angående skudd fra 20 meter,skjedde alt for ofte i fjor,og helt identisk med baklengsmålet i går. Det vi får med Saltnes kontra Chatto er en giftig pasningsfot som vender spillet raskere. Men vi mister mye forflyttningsevne som vi trenger,hvertfall i bortekampene.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Treningskamp: FK Bodø/Glimt - AaFK 5/3-15 kl. 18:00

Post by Knuta »

Selvfølgelig skal vi ikke ta hensyn til om TO er sur og grinete, men hvorfor jeg skrev det var fordi det var nettopp det som skjedde i fjor.
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Treningskamp: FK Bodø/Glimt - AaFK 5/3-15 kl. 18:00

Post by Glimtsupporter »

Helt enig med ecke. Vi satt også og var oppgitt over mye av det defensive arbeidet hvor de ofte ende med og ikke få det befriende lange sparket, men i stedet mye ball som flytter seg i skummelt område. Send ballen langt pokker i vold for f....., ikke prøv på noe fikst. Har fortsatt tro (håp kanskje) om at Moe skal ta et par steg ekstra, og at de får litt mer hjelp av backene. Både Imingen og Valentin har noen hakk og gå på, og jeg krysser fingrene for at Imingen finner tilbake til form fra tidligere år....
mhp midtbanen så synes jeg de var usynlige i treningskampen. Saltnes faller ned som en femte forsvarer. Ønsker Glimt å bli et slags United i en 3-5-2 (eller 3-6-1) med Saltnes som veldig dyp forsvarer? De offensive taktene som kom bakfra var det jo Sane som stod for, og da er det jo bedre å stille med Saltnes og Moe som midtstoppere, og Sane som defensiv midtbane.....
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamp: FK Bodø/Glimt - AaFK 5/3-15 kl. 18:00

Post by Garrincha »

Husker jeg rett eller har vi vunnet alle treningskampene våre i år med 2-1 ?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Treningskamp: FK Bodø/Glimt - AaFK 5/3-15 kl. 18:00

Post by eidurgud »

Du har helt rett, Garrincha.

JHH sa jo etter kampen at selv om de legger opp til at de skal spille seg ut av forsvar så må man ikke bli naive. Det er lov å klarere av og til også. Veldig greit å få frem disse tingene i treningskampene, for da ser man hva som fungerer i praksis.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Treningskamp: FK Bodø/Glimt - AaFK 5/3-15 kl. 18:00

Post by FSHelgeland »

Det som jeg synes har vært meget positivt med treningskampene er at vi skaper sjanser mot etablert. Mot Aafk så skaper vi flere sjanser etter å ha startet helt nede hos keeper og etter at vi har spilt oss fremover med fine kombinasjoner og trekantspill. På denne tiden i fjor så kom alt av mål etter at vi hadde fått brudd på gunstige plasser på banen. I mine øyne så viser laget fremgang i denne delen av spillet og det er også årsaken til at jeg har vært positiv etter de tre treningskampene jeg har set til nå.
Tippeliga 2015
Post Reply