Legg inn
av Boombadila » man apr 06, 2015 7:21 pm
Noen tanker fra meg:
-Presshøyde
Jeg mener at det kommer instuksjoner fra benk under kamp(og føringer før kamp) om hvor vi skal legge presshøyden. Det er kapteinens sitt ansvar at dette blir satt riktig(altså fortolket), og i den forbindelse lurer jeg: Er det riktig at kapteinen spiller i en rolle med stor bevegelse i lengderetning på banen, altså back, kontra i et ledd med mindre bevegelse i lengderetning, men med en større sjans til å ha oversikt. Altså flytte kapteinsbindet inn sentralt, for der igjennom å få styrt presshøyden.
-press
Mens vi nå er inne på presshøyde, så kan vi jo også snakke om press i forhold til forsvarsleddene. På både 2-1 og 3-1 får motstander vende av pressledd(midtbane) relativt enkelt, og ender opp med å skape selve farlighetene fra mellomrommet mellom midtbane(førsteforsvarer)og forsvar(andreforsvarer).
Dette er jo noe vi så i fjor og. og jeg er forundet over at dette har fortsatt.
Spørsmålet her blir kanskje; hva gjorde CB riktig i denne rollen? Hvordan så han mulighetene før motstanderene? Eller for glimt som lag; hvis indreløper støter, hvem støtter da indreløper?
-skudd fra distanse:
Nå har vi endelig fått en spiller som kan skyte langt, men hvorfor skyter vi ikke oftere, i stedet for å leke barcelona og skal trille ballen over streken etter å ha driblet alt og alle? Det var for øvrig på et skudd at Sandefjord fikk et mål ut av returen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum