Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by mortsto »

Første runde borte mot et Sandefjord som har slitt minst like mye som Glimt i treningskampene.
Sandefjord-Fram Larvik 2 - 0
Bærum-Sandefjord 1 - 3
Sandefjord-Sarpsborg 08 0 - 3
Sogndal-Sandefjord 3 - 1
Molde-Sandefjord 2 - 1
Stabæk-Sandefjord 2 - 0
Strømsgodset-Sandefjord 3 - 0
Vindbjart-Sandefjord 2 - 0
Sandefjord-Follo 0-0

Oppslag i SB tyder på at seriestarten går på en relativt laber bane: http://www.sb.no/Komplett_Arena_blir_kl ... 45817.html
Last edited by mortsto on Tue Mar 31, 2015 2:57 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2715
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Mr Bean »

Elendig gressmatte og en dårlig midtbane hos oss? Håper på et poeng hvis vi er heldige :?
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by FSHelgeland »

Endelig klart for seriestart. Jeg er spent på om guttene blir å heve seg når det blir alvor. ecke klager i en annen tråd på at sentrallinja vår er svak, men jeg vet ikke om jeg er like enig. Sane og Moe holder bra nivå, og det samme gjelder for våre keepere uavhengig av hvem av de som spiller. Vi får håpe at de begge er påslått når sesongen nå starter, dårlige pasninger og personlige feil må lukes bort. Hvis en av midtstopperne må ut derimot, da er det meget tynt. Minuset med midtstopperne er at ingen av de er "sjef" der bak. Det er også det JHH har sagt at han mangler og at han leter etter, var derfor litt overraskende at de gikk etter den Portugiseren.

For å fortsette med sentrallinja så kan vi gå opp til den muligens viktigste posisjonen i Glimts måte å spille ball på. Ankeret på midten Chatto er en strålende spiller, og gjorde det glimrende i Svensk toppfotball i en defensiv midtbanerolle. Slet likevel forrige sesong med å sette linja og styre troppene noe som medførte at forsvaret fikk lite hjelp og motstanderen fikk alt for ofte tid og rom i midten til å snu opp og slå i gjennom. Chatto har vært skadet og syk gjennom vinteren, han er slik jeg har forstått det skadefri nå og jeg håper da virkelig at han tar den plassen. Saltnes var lovende i de første treningskampene, men de siste kampene har vel vist at han ikke har nivået inne riktig enda, jeg tar gjerne feil her. Saltnes har jo nærmest hatt enerett på denne rollen i treningskampene, hvorfor har ikke Anders Karlsen fått sjansen her? Dette er den plassen jeg er mest spent på, og som sagt kanskje den viktigste rollen i Glimt.

Så opp på topp, her er jeg enig med ecke. Det er tynt. Ibba er borte og selv om mange var frustrerte så var han et bra oppspillspunkt, hadde god teknikk og kunne holde i ball. I tillegg lagde han bra med mål. Sørloth har sikkert potensiale, men foreløpig har han ikke vist veldig mye. Nå har vi kjøpt inn Fitim Azemi, som har vist seg som en glimrende målscorer på lavere nivåer. Rapporter som jeg har fått på han sier at har er hurtig, er en slepen tekniker og vi vet jo at han har nese for mål. Han er dessuten vår spiller og ikke en lånespiller så jeg håper at han får tidlig tillit og at han slår til, det er vi avhengige av.

De andre plassene på laget? Vi har gode backer, men jeg er litt usikker på hvor Zarek står etter at han var ute forrige sesong. Vi har gode erstattere her i Brix og en Edvardsen som viser at han kan bli bra etterhvert.

På midtbanen har vi Badou som i form er en av tippeligaens beste midtbanespillere, og vi har en Furebotn som er et arbeidsjern og som blir å tilføre dette laget mye. I bakhånd har vi Karlsen, Jakobsen og Patrick Berg blant annet.

Foran har vi vår Olsen og Berglann som sloss om den ene plassen. Berglann har vist såpass mye bra at Trond må heve seg for å få spille, det er bra for oss. På den andre siden har vi Konradsen og vår nye Amerikaner som dessverre er uaktuell de 3-4 første ukene men som fort kan være med å sette sitt preg på dette Glimtlaget.

Alt i alt synes jeg det ser ganske bra ut, men vi har noen spørsmålstegn. Forsvaret må få den nødvendige hjelp av midtbanen og Sørloth eller Azemi må slå til.

Jeg ønsker med følgende lag i serieåpningen:

----------------------------Staw----------------------------

Valentin------------Sane---------Moe----------Imingen

-----------Furebotn-----Chatto--------Badou-----------

Konradsen--------------Azemi---------------------Olsen

Å så frykter jeg at Saltnes spiller i stedet for Chatto og at Sørloth spiller i stedet for Azemi.
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by liverglimt »

Dette kan bare gå en vei... Oppover. Det som ble vist i går var så dårlig at jeg må si har ikke sett noe slikt på mange herrens år, muligens må jeg tilbake til -80tallet og 2 div avd F.

Så gutter, dere kan bare pøke på med litt innsats så blir det bedre enn vi forventer. Poeng blir det sikkert, men 1 eller 3 det får dere avgjøre. :geeku
@liverglimt
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Playmaker »

Helt enig i det laget FSHelgeland setter opp!

Chatto-rollen er jeg spent på. Han har som du sier vært ute lenge, og er kanskje ikke 100% fit. Saltnes har heller ikke overbevist meg. Jeg vil bare nevne at Patrick Berg har hatt denne rollen på G18-landslaget nettopp i to kamper mot Ungarn. Og gjett hva? Landslagstreneren trekker frem 3 spillere som har imponert, og Berg er en av dem.

"Ellers er Patrick Berg en verdifull spiller for oss, som stabiliserer midtbanen og gjør mye av den jobben som ikke er så synlig".
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Novi »

Patrick Berg har det vært snakket om så lenge at det er skummelt at vi ikke enda ser ham mer i Glimt's A-lag. Den der "for-ung"-myten må da være drept en gang for alle etter at Ødegaard slo gjennom.

Re: Chatto og anker-rollen, så slår han meg ikke som den autoritære typen som C.Berg var på banen. Kan han fortsatt være anker, men at noen andre på banen tar pisker-rollen? Imingen er vel kaptein, men har han det i seg? Hvordan er Furubotn på det området? Dersom Sane drar, ser jeg gjerne at det kommer inn en midtstopper med litt pondus, som helt naturlig tar på seg kjefterollen.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Garrincha »

Chatto kan jo umulig være i kampform?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by G-s-enz »

Nei kan ikke tenke meg at Chatto spiller.

Forøvrig er jeg ikke det spor overbevisst av Moe,i går var han f.eks direkte svak.

Blir uansett en spennende kamp,begge lag har ikke all verden til stall,viktig at vi ikke taper denne. I år må vi bare ta mye poeng mot de andre rundt oss på tabellen,de lagene som er bedre enn oss kommer til å knuse oss med mange mål.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by jendoriluka »

Patrick Berg er etter min mening ikke klar for Tippeligaen ennå. For dårlig fysikk per dags dato til å spille sentral midtbane slik vi spiller i dag, og med de indreløperne som spiller.

Furubotn var kanskje midtbanens dårligste mot Tromsø. Ekstremt puslete og dårlig tempo uten ball. Det ble faktisk bedre med Jacobsen, som var mye mer aggressiv og som flere ganger strakk Tromsøs midtbane med løp mellom stopper og back.

Angående Saltnes synes jeg han er bedre på indreløperen. Sliter litt med posisjoneringen og aggressiviteten, selv om det skal sies at Furubotn og Badou ikke akkurat hjelper med å dekke rom.
Last edited by jendoriluka on Mon Mar 30, 2015 2:12 pm, edited 2 times in total.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Shredd »

Midtbanen blir nøkkelen mot Sandefjord også, og jeg frykter det verste.
Tendensen har vært der i oppkjøringen. Mot lag som stiller med 3 på midten klarer Glimt seg greit, så fort det kommer ett 4-4-2 tilnærmet lag så har man begynt å slite. Og i de 3 siste kampene har midtbanen regelrett blitt rundspilt i undertall. Sandefjord kommer med 5 på midten, det kan bli tøft. Ikke har Glimt vist mye i det siste som skulle tilsi at de er farlige nok til å straffe 3 backs linjen deres heller.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by eiriksin »

Syns Anders Karlsen bør spille sentral midtbane dersom Chatto er ute, han klarer seg bedre i den posisjonen enn saltnes har gjort i vinter.
Glenn P
Posts: 2834
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Glenn P »

Sørloth starter nok foran Azemi Blir litt feil å kaste vekk relasjoner som (forhåpentligvis) er blitt jobbet med i vinter. Azemi har selvfølgelig potensiale, men slik det er nå bør Sørloth starte.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by FSHelgeland »

Chatto spiller nok ikke nei, men man kan jo ønske seg det. Når det gjelder Sørloth så synes jeg ikke han har vist noen ting enda. Han vinner enkelte dueller men har til nå ikke evnet å holde i ballen slik at resten av laget kan komme etter, han har heller ikke vist seg som spesielt målfarlig. Fitim har vist, om en på et lavere nivå at han vet hvor målet står og at han evner å putte, ofte! Vi trenger mål, jeg håper trenerapparatet også innser det og gir han sjansen allerede nå. Skulle de ikke gjøre det, så håper jeg de ikke nøler med å sende han innpå hvis det fungerer dårlig med Sørloth. Det laget jeg satte opp er vel sannsynlig startellver, bare med den forskjellen at Saltnes spiller i stedet for Chatto og Sørloth for Azemi. Jeg frykter at vi taper midtbanekrigen, men Saltnes må gjerne motbevise meg. Jeg ser gjerne Helgelendinger som lykkes i Glimt.
Tippeliga 2015
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by mortsto »

Sandefjord spilte for øvrig 0-0 mot Follo i generalprøven i går.
http://www.sb.no/Milevis_fra_godkjent-5-73-46105.html

Sandefjord 2-1-6 og 7-15 i målforskjell.
Glimt står med 3-1-3 og 7-15 i målforskjell.
Felles for begge lag er også at de har hatt en svært negativ utvikling, og ikke vunnet på 7(S) og 4(G) kamper.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by G-s-enz »

Lagene stiller nok likt med tanke på selvtillit i det minste.

Vå får håpe Sandefjord ikke får 3-5-2 formasjonen til å fungere. 3-5-2 er laget for å ha 100% kontroll, midtbanen blir overbefolket av 5 mann,pluss en spiss som møter og en midtstopper som trekker opp i midtbaneleddet. Det vil da si at om ikke vingene gjør jobben sin kan vi bli kraftig i undertall. Samtidig,klarer vi å få ett samlet press som skaper mye brudd er formasjonen sårbar mot kontringer. Spesielt om Sandefjords vingbacker i 5ern er taktisk dårlige og ligger feil,da blir det mye rom bak. De som så United tidlig i sesongen så nok det en del av dette,spesielt bak Young.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by J I P »

Image

220 kroner per billett for bortesupporterne. Ingen prisdifferensiering å se for barn på nett.
For hjemmesupporterne kjører de en kampanje med 4 for 400.

Hjemmelagene vil ikke ha bortesupportere på kamp i år heller.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Rodriques2 »

Syns faktisk Chatto ofte får ufortjent mye tyn. Ikke at folk ikke vurderer han som en brukbar spiller, men tror mange overser det at Badou har hatt en mye friere rolle enn en indreløper i 4-3-3 vanligvis har. Chatto har ofte måttet dekke rommet til 1,5 spiller, istedenfor kun sitt eget. Håper dog vi får se mer av Saltnes i år, selv om han skorter litt på det fysiske. Står fast ved at plasseringsevne, spillerforståelse og attitude er viktigst i den ankerrollen på midten.
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Rodriques2 »

Glenn P wrote:Sørloth starter nok foran Azemi Blir litt feil å kaste vekk relasjoner som (forhåpentligvis) er blitt jobbet med i vinter. Azemi har selvfølgelig potensiale, men slik det er nå bør Sørloth starte.

Helt enig der. Tror også Azemi har mer å by på fra benken. Spesielt mot slitne forsvarere. Det lille jeg har sett av han tyder på at han er blant de kjappeste spillerne i Glimt. Kan bli morsomt å se han i bakrom mot slutten av kamper.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by bjornage »

220 kroner for en kampbillett er hårreisende. Hvis man først skal løset "mysteriet" med lave tilskuertall bør man starte der.
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by mortsto »

AN antar vi starter med følgende lag:
Pavel Londak – Zarek Valentin , Vieux Sane, Brede Moe, Ruben Imingen – Henrik Furebotn, Ulrik Saltnes, Papa Alioune Ndiaye – Morten Ågnes Konradsen, Alexander Sørloth, Trond Olsen

Ellers er det et intervju med Badou som sier han er topp motivert foran årets sesong.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by G-s-enz »

Håper de tar feil og at Berglann starter foran Olsen!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by ecke »

Chatto er mitt selvsagte valg, til tross for at han er rusten. Jeg håper ellers at de finner plass til formspilleren Daniel Edvardsen, back, indreløper, kant. Jeg er skuffet over at han ikke er prøvd på sentral midtbane. Han er den naturlige "forstopperen", som en B/Gs Mascherano eller Makelele. Dessverre har vi ikke fått sett posisjonering og pasningsfot i treningskamp, men Edvardsen var sentral midtbane før han kom til B/G. Hvorfor skulle ikke han kunne beherske dette?
Last edited by ecke on Sat Apr 04, 2015 9:31 am, edited 1 time in total.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by J I P »

Trening i dag og i morgen med oppmøte 10:30, kanskje man Bør ta seg en tur i solskinnet?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by eidurgud »

Dersom det ikke kommer noen skader under de siste treningene starter nok Halvorsen med laget AN tipper.

Londak
Valentin - Sanè - Moe - Imingen
Furebotn - Saltnes - Badou
Konradsen - Sørloth - Olsen

Pr. nå så er vel det det beste laget vi har. Chatto må komme i kampform, Cruz må bli kvitt skaden, Azemi "må" bygge relasjoner for å kunne starte, og Silva må trenes i form. Staw er ikke en bedre keeper en Londak mener jeg, men det er ikke mye som skiller dem.
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Rodriques2 »

Har ikke tenkt på det før nå, men det er jo stort potensiale i litt dynamisk og flytende posisjonsskifte mellom Konradsen og Furebotn. Begge er kanskje best på indreløper, men å skli over i hverandres roller underveis kan skape litt trøbbel for Sandefjord.
Post Reply