Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Sulliken »

Jaja.. I rute til 90 baklengs i løpet av sesongen.

OBOS, Here we come.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Vegard »

På full fart mot 60+ mål imot :roll:
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Rodriques2 »

Hvorfor starter ikke Berglann? Skjønner godt om han vil pakke kofferten i sommer og heller spille fast ving på et lag i det øvre sjiktet av adecco.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Sulliken »

MEn resultatet juger litt, da. Jeg har ikke følelsen av at Molde er 2 mål bedre enn oss..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Zann »

Det er relativt jevnt, men det er vel typisk at Molde vinner slike kamper. Litt giftigere enn oss, rett og slett. Men tenk om Trond Olsen hadde satt den kjempesjansen i begynnelsen av andre. Da kunne dette endt helt annerledes. Forarbeidet til Azemi der var kampens øyeblikk for min del.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Shredd »

Enig, Molde var bare noen få hakk bedre enn Glimt i dag. Men de er langt dyktigere på defansiv organisering og har spillere som scorer hver gang de har sjansen omtrent. Det er forskjellen. Kamara er vel knapt borti ballen foruten de to scoringene. Moi er nøytralisert av Edvardsen hele kampen, så får han en mulighet på kontring på slutten og viser hvor god han er. En klassescoring.
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by dagobert »

Er en greit gjennomført kamp av glimt. Harstaværingen og Azemi var gode. Trond Olsen er bare en vag skygge av seg selv. Badou er i bedring og JHH skal fortsatt bytte inn spillere når kampen er over :tenk
Glimt selvfølgelig!
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by dagobert »

Furebotn var også bra :klapp
Glimt selvfølgelig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by FSHelgeland »

Synes dette var en god kamp av gutta. Molde kontrer inn sitt tredje når vi kaster alle frem for å utligne, men det er helt greit. Daniel Edvardsen gjør en strålende kamp, og jeg synes Fitim Azemi viser mye utpå der, han kommer til å lage mange mål denne sesongen. Molde har noen strålende mål, hvor Konradsen ikke greier å følge Flo hele veien. Likevel så synes jeg at vi faller for lavt i de situasjonene, så lavt at vi er langt unna ballfører som får lov til å prikke de ballene mot Flo. Begge de to første målene kunne likevel vært ungått, Londak og Sane roter det til på den første. På den andre så stopper alle opp fordi at de er overbevist om at det er offside og Kamara får en enkel jobb. Kamara er forøvrig ikke i offsiden når han putter, da Flo er på linje med Kamara og ikke slår ballen forover. Hadde Trond putta når han kom alene etter et fantastisk forarbeide av Azemi, ja da hadde vi tatt poeng i denne kampen.
Tippeliga 2015
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Vegard »

Er mer til positiv til B/G anno 2015 etter å ha sett sammendraget av kampen mot seriefavoritten på TV2:

http://www.tv2.no/v/905331/

Men det var da klar straffe til Azemi?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Kesseboy »

God kamp av gutta? Strålende kamp av Edvardsen? Molde klarte dette greit uten å måtte ut av andregir, Glimt framstår som mye farligere enn de er fordi Molde lar oss flytte ballen høyt, hvor vi igrunn ikke skaper stort av farligheter. Og Edvardsen — ser mye ok ut, men gikk dere glipp av alle (sikkert seks-sju) gangene Molde enkelt spilte seg inn over hodet hans? De fant virkelig det svake punktet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Garrincha »

Enig med mange her, Edvartsen spiller seg inn og Fitim viser at han ikke bare er en målscorer, han er en fotballspiller også. Må si jeg fikk sansen for begge de to. Badou er spilt bedre kamper men er ikke dårlig, Konradsen trives kanskje ikke så godt på den vingen? Synes Sanè var bra og Moe doset ned en Moldespiller (tror faktisk han har lært det av Sanè) Men vi taper oppskriftsmessig, likevel er jeg mer optimistisk etter denne kampen. Og alle vet at Trond trenger tre slike en mot en for å score ett, så ikke noe nytt der. Synes Ruben var dårlig, Brix burde prøves neste kamp.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Garrincha »

Jeg gikk glipp av det Kesseboy.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by G-s-enz »

Var bedring dette(skulle da bare mangle). Det første målet må nok Konradsen og Londak dele. Det andre må også Konradsen ta ansvar for,må dog dele det med Sane som står med handa oppe istedet for å følge Kamara. Den tredje er nå grei nok,vi måtte jo gamble.

Edvartsen var bra synes jeg. Ja Kesse,enig i at de spilte ballen over på hans side,men ofte var det etter at han hadde fulgt Moi inn mot midten. Altså oppstår problemet når de skal gjennomføre plassbytte,evt bytte mann å følge. En av Sanes definitive svakheter å ikke prate der. Olsen var forøvrig tynn suppe i dag,skulle gjerne sett Berglann. Imingen var bedre i dag,var skrekkelig upresis fremover dog. Saltnes spilte seg opp. Digger Azemi,går inn med dødsforrakt og har teknikk og fart til å skape trøbbel for mange.

Det jeg er fornøyd med i denne kampen er at vi går ut å faktisk setter presset høyt i banen. Tror dette er en oppskrift vi må følge langt oftere,både borte og hjemme. I fjor var det alt for mange kamper der vi sto avventende rundt midtsirkelen gjennom hele kampen. Bare å se hva som skjer når vi står å tar imot i dag,to baklengs.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by ecke »

Tredje målet er ikke gambling, bare dårlig fotarbeid av Saltnes, hans gjennomgående problem.
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by XuliX »

Det lukta OBOS-ligaen desverre. Vi gjør alt for mange feil i forsvar til å ha noe her oppe å gjør.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by eiriksin »

Nja jeg vil ikke være like pessemistisk. Vi må ikke glemme at vi er litt tynne på en ekstremt viktig posisjon nemlig defensiv midtbane. Saltnes gjorde det ok i dag, men defensivt så er han ikke god nok til å spille fast en hel sesong. Blir bra å få Chatto tilbake tenker jeg da han dekker flere rom enn Saltnes.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Taskeladdn »

Den mest positive tingen jeg tar med meg idag er:
Cruz er et arbeidsjern som hadde tatt den jobbinga Kondradsen ikke klarte.

Når han og Chatto er tilbake så har vi et godt lag som på hjemmebane skal klare å ta poeng ifra di fleste. :)

Konradsen beviste idag at han ikke hører hjemme på kanten, håper han rendyrkes som indreløper nå.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Nilzo »

Vegard wrote:
Men det var da klar straffe til Azemi?
I mine glimtøyne så var det også en klar straffe, men ekspertene på tv er uenige. Fikk et skikkelig flashback fra fjorårssesongen, der det var utallige straffesituasjoner, men aldri straffespark til Glimt. Håper vi slipper en ny slik sesong. Eller er det mine subjektive glimtøyner som spiller meg et puss?
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Mr Bean »

Vi får satse på at dette laget får opp steamen og går inn på det rette sporet utover våren/sommeren og at vi greier oss i den øverste divisjonen og slår polkagrisene på den 16 mai i år også :LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Playmaker »

I tillegg til flere som blir nevnt ovenfor her, synes jeg at Imingen har vært dårlig i de to første kampene. Brix er mye bedre med ball, og vil heller se han neste kamp.

Ikke noe gratisplass pga det kapteinsbindet.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Knuta »

Det var vel to straffesituasjoner som kan diskuteres. En for Glimt og en for Molde. Begge to er ikke klare straffer og da skal man ikke blåse. Selv om Glimt gikk opp ti 1-2 på selvmål, klarte ikke laget å legge press på Molde. Molde var rett og slett bedre enn Glimt i begge boksene. Jeg synes at det var mye bra i Glimtlaget. Bare så synd at ikke hele laget presterer like bra. Gode i går var Azemi, Edvardsen, Furubotn, Sane og Staw. Middels Moe, Badou. Svake Imingen, Londak, Olsen, Konradsen.Den dagen alle er på topp blir det bra. Er positiv fram til Odd kampen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Trapattoni »

Skade eller ei, Londak må vel ha spilt seg rett ut av laget nå?
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Novi »

Kan ikke skjønne annet. Staw er langt mer autoritær og selvsikker der bak, og det trengs så lenge det er manko på sjefer i laget.
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by MhepA »

Det er for meg et mysterium at en spiller som har så dårlig touch på ballen som Olsen har får spille fotball på toppnivå i det hele tatt. Hadde han scoret på 100%-sjansen sin mot Molde hadde kanskje Glimt vunnet kampen, men nei han mislyktes med touchet nok en gang. Nydelig fremspill av Azemi derimot. Edvardsen var strålende, synd han har Konradsen sammen med seg på høyresiden. Fatter fortsatt ikke at Glimt ikke gikk inn i kampen om å få Asante. Idiotisk.

Gratulerer med et elendig overgangsvindu JHH! Forhåpentligvis slår Azemi igjennom snart.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply