Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by mester »

En grei bortekamp. Vi er langt mer offensive og vil mer enn på en stund.

Artig å se Valentin fyre opp laget ved flere annledninger. Dagens høydepunkt er når Azemi scorer, og hans onkel og far (gjetter jeg på...eller noe form for slektinger ihvertfall) står og griner, hulkster etter målet, skikkelig og.

Rent fotballmessig kunne jeg ønske vi spilte ballen mer langs bakken, det går mye fortere enn disse "floaters" som Glimt ønsker å slå....

Deilig å kunne gå på jobb med hevet hode i morra :D

:glimt :klapp
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg drister meg til å påstå at Glimts sesong avgjøres på om Joshua Silva er en forsterkning for laget eller ikke. Jeg har liten tro til at Halvorsen får gjort store forbedringer med den defensive organiseringen, og da er det bare individuell kvalitet som kan heve oss opp fra tremåls-snittet som man har lagt seg på nå. Hvis Joshua Silva kan forme et bedre midtstopper-par med Sanè, og det offensive stadig bedrer seg, kan det faktisk samle nok poeng til å overleve. Hvis Silva derimot viser seg å være en flopp tror jeg sesongen blir blytung.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by G-s-enz »

Helt enig Cheese,men han skal være bra dårlig for å ikke erstatte Moe slik han spiller nå!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by Mr Bean »

Var flott og få sessongens første poeng, men av alle rapportene, så er mye som skurrer, men det hadde vært utrulig herlig med en trepoenger på torsdag :LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by gavharr »

G-s-enz wrote:Helt enig Cheese,men han skal være bra dårlig for å ikke erstatte Moe slik han spiller nå!
Er enig med dere, men Sané gjør så godt han kan for å overgå sin makker i elendig defensiv oppvisning. Helt ærlig, synes på ingen måte Sané har vært i nærheten av det nivået han tidvis viste i fjor, og i alle fall ikke opprykkssesongen. Joda, på sitt beste er han god, men i dag er han skyld i det ene målet og Moe i det andre.

I tillegg er han langt mer hazardiøs enn Moe er. Dårlige klareringer som gjerne brassesparkes rett opp i luften. Fullstendig glipp i markering, and the list goes on. Problemet i forsvaret ligger dessverre ikke bare på Moe.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by Buster »

Begge målene er på Sane. På hjørnesparket slipper han spilleren og bommer på ballen med to meter. På det andre virker han helt i ørska og snubler og faller. Moe tror jeg går inn som han gjør siden makkeren ligger og bader, som han har gjort i kamp etter kamp. Forrige kamp var det Moe som slapp spilleren sin på hjørnespark. For tiden har vi to hodeløse høns bak i midten, og vi mangler en sjef Der bak. Thomas styrer mer fra backen sin enn stopperne fra midten. Den virkelig positive opplevelsen defensivt er for meg Saltnes på midten. Stor aksjonsradius og fantastisk kamp selv med gult kort etter 30 sekund.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by Glimt1916 »

Nå har jeg ikke sett tv-bilder fra kampen enda, men slik som det så ut fra svingen på stadion så var Sane helt ute å kjøre før situasjonen som førte til frispark og 2-1. Også på 1-0 så han helt hjelpeløs ut. Det kan ikke være lett å spille sammen med en sånn forsvarspiller.

Edit: Taklingen til Moe så forøvrig veldig klønete ut fra tribuna, så jeg mener ikke å frita han for den.
Last edited by Glimt1916 on Mon Apr 27, 2015 7:58 am, edited 1 time in total.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10718
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2222 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by liverglimt »

Ut med Sane og inn med Silva som kompanjong til Moe. Virker som Moe er usikker fordi han har en makker som ikke dekker opp.

Jeg er glad jeg så kampen i går, er ikke så langt unna godkjent. :)
@liverglimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by poteten »

Sane er skuffende svak for tiden...
Kritisk
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by Masinga »

Et utrolig viktig poeng!

Glimt har brutt tapsrekken! Angrepsspillet begynner å ligne noe. Azemi har scoret sitt første mål i Tippeligaen osv. Forsvaret er fortsatt lekk som en sil, men med bedre kommunikasjon bør dette være mulig å rette på. Vi vet at spillerne der bak har kvalitet hver for seg. Spesielt Sane.

Det er et eller annet iboende i 4-3-3 systemet, som på dårlige dager ser helt forferdelig ut. Jeg har jammen mange eksempler å trekke fram både i Glimts forhistorie, og ikke minst Rosenborg under Eggen. Det er "åpninger" i systemet, som gjør et lag sårbart uten intensitet. Men når forsvaret strammes opp noen hakk, samtidig som det offensive beholdes, kan dette bli bra. Vi går nå inn i mai måned og ting skal tradisjonelt begynne å sitte (håper jeg). Dumt for Haugesund.
Masinga
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by bjornage »

Det Sane holder på med for tiden hører ikke hjemme noe sted dessverre. Tro om han var mentalt ferdig som Glimtspiller i vinter og bare går og venter på klubbskifte nå?

Uansett, nå tror jeg på 3 poeng på torsdag.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by Knuta »

Merket dette tidvis med Sane i fjor også. Det har litt med smartness og et fotballhode å gjøre. Skulle jeg nevne et godt fotballhode i Glimt må det bli TJ, selv om han ikke har alle de kvalitetene som mange andre på laget har. Syntes han var forsvarets beste i går på en uvant venstre back, men han er like godt med begge bein.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by Ville Lehtinen »

Synes TJ er den som har løst venstrebacken best så langt i sesongen. Han bidro sterkt til at Trond kom rundt på kant såpass mange ganger som han gjorde i førsteomgangen. Håper TJ vurderes på nytt selv om både Brix og Ruben skulle være tilgjengelig.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by poteten »

0-1-3 på fire første matcher er ikke spesielt overraskende, tatt i betrakning form og historikken til Glimt.

Men jeg er mer bekymret over at jeg ikke ser hvor poengene skal komme fremover?

Vi går nå inn i mai måned og det er den mest kritiske måneden for ethvert lag som trues av nedrykk i Tippeligaen.

7 runder skal spilles og vi begynner på torsdag mot Haugesund.

Haugesund (h) - mitt tips: 1-1
Haugesund er i like stor knipe som Glimt og vil gi alt de kan for å vinne. Tradisjonen tro vil vel ketchupflaska åpnes mot de helgule... Jeg gir tvilen et forsøk og satser på poeng.

Aalesund (b) - mitt tips: 0-2
Her blir vi garantert å tape. Også Aalesud er i trøbbel og må begynne å plukke poeng. Hjemme mot Glimt vil garantert være et bra forsøk. Aabrekk haler ut de siste 10 minuttene ved å spille død på linja.

Strømsgodset (h) - mitt tips: 1-1
Største sjanse for seier kommer her. Godset passer Glimt bra, selv om vi har tryna siste årene mot dem. Men det blir fort poengtap, rett og slett fordi forsvaret vårt ikke er til å stole på. Ei heller publikum...

Start (b) - mitt tips: 1-3
Her taper vi som regel. Intet unntak her heller.

Tromsø (h) - mitt tips: 2-1
Tromsø hjemme på 16. mai skal vi vinne. Punktum.

Lillestrøm (b) - mitt tips: 0-2
Borte mot LSK er vanskelig for Glimt. Taper på enkle forsvarsfeil, tipper jeg.

Mjøndalen (h) - mitt tips: 3-0
En bankers skal være. Mjøndalen skal på dette tidspunktet ha mistet luft under vingene sine.

Det gir oss, om jeg er optimistisk, 2-2-3 på mai-kampene. Men merk at jeg da er optimistisk. Herrejesus Glimt skal slite med å berge plassen.

Det vil bety at når vi da har spilt 11 av 30 elitekamper så ender det opp med 2-3-6 for vår del.

Ikke umulig, men jeg har problemer med å se at vi skal berge plassen i år. OBOS-ligaen neste. Og det i jubileumsåret.

Og jeg er ikke helt sikker på at vi fortjener noe bedre.

Under 3000 mot Molde på Myra.
En markedsavdeling som ser ut til å være på barnehagenivå i argumentasjonsteknikk og arbeidsdisiplin.
Enkeltspillere som har satt seg på transferlista i 6 måneder uten å være gode nok til å bli plukket opp av andre og som skaper dårlig stemning.

Er på tide å stikke fingeren i jorda og bare innse at vi er et topplag i OBOS. Ikke i Tippeligaen.
Kritisk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by MhepA »

Jeg er enig med gutta i studio. Glimt scorer en del mål og greier å score mot hvem som helst. Problemet ligger i den defensive strukturen som absolutt bør tas tak i så fort som mulig. Men det er to år siden Glimt var i nærheten av å ha en ordentlig defensiv struktur, og derfor må vi få inn noen som kan dette. Hadde vi sluppet inn 20 mål mindre forje sesong hadde vi vært et av topplagene (obviously).

Vi smaker sjeldent på det å ha en ledelse og være trygg. Presset ligger alltid på Glimt fordi vi gang på gang på gang havner under tidlig i kampen. Vi gir heldigvis aldri opp, og derfor står vi med poeng i det minste. Men når skal vi kjenne på følelsen å lede en kamp? Før vi vet ordet av det har spillerne glemt hvordan det føles og hvordan man skal takle det.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by ingen87 »

G-s-enz wrote: Det er fortsatt helt hawaii når vi blir presset bakover. Dette er ganske merkelig og sier utrulig mye om hvilken håpløs jobb JHH har gjort med det defensive: Vi er mer sårbare for å slippe inn mål når vi ligger i balanse(!!!!!!!!!!!!!) Når vi ikke ligger i balanse er det alltids noen som gambler for å ta ballen og det funker greit noen ganger. Helt fantastisk at JHH er fornøyd med hvordan vi ligger som lag i det defensive,det sier også mye.
M.
Her er du inne på noe vesentlig. Slik var det ifjor og. Når vi legger oss bakpå er vi ekstremt sårbare. Det virker som om spillerne tror at jobben gjøres av seg selv, bare man legger seg lavt nok. For jo lavere vi ligger, desto slappere er vi i presset. Det så vi ifjor og det ser vi i år. Sarpsborg-spillerne fikk til tider 3-4 touch inne i vår egen 16 meter. Backene ligger gjerne 4-5 meter unna kantene når de mottar ballen, og kantene får slått inn nesten hver gang. Synes dette er så merkelig, når vi ligger så lavt skal det nesten være umulig å komme til sjanser, men for Glimt virker det motsatt. Blir vi spilt lave er det nesten bare å holde for øynene, for målet vil komme.
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by Cheese Smirnoff »

liverglimt wrote:Ut med Sane og inn med Silva som kompanjong til Moe. Virker som Moe er usikker fordi han har en makker som ikke dekker opp.
Jeg tror det er motsatt. Husk at Sané brukte hele sesongen i fjor på å ordne opp for Moe. Gi han en bedre sidemann så kanskje finner han tilbake til spillegleden. Sané er egentlig en veldig god spiller, det er ikke Moe.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by ingen87 »

Tja, kanskje / kanskje ikke?

Sanè er uten tvil en av våre aller beste spillere. Han er sterk som en okse, relativt rask (til å være så stor), høy og taper knapt en eneste duelll.. Men - problemene våre, gang etter gang, går på defensiv organisering. Hva har Sanè å bidra med her? Relativt fersk som stopper...
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by Knuta »

Tja. Han har en tendens til å ruse litt for mye. Som corneren til S08. Han ruser fra S08 spilleren og misser totalt på opphoppet, i stedet for å passet på spilleren og klarert når ballen kom fram. En total miss og det er litt for mange av. Som Arild Berg sier, det handler om smartness.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by Trapattoni »

Forventer liksom litt mer av Sane. Forventer at han skal være sjefen der bak, sjefen som dirigerer makker Moe. Nå ser det ikke ut som om noen tar kommandoen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by Cheese Smirnoff »

Sané virker umotivert og uinteressert, og kunne nok tenkt seg å vært en helt annen plass enn i bunnen av Tippeligaen i et lag som ikke fungerer. I mine øyne er Sané den viktigste spilleren Glimt har og det er viktig å få han i gang igjen. Derfor håper jeg at en ny og bedre makker kan gi både han og resten av forsvaret en ny giv. I tillegg er det viktig at JHH krever at han tar ansvar og går frem som en leder. På sitt beste er han blant Tippeligaens aller beste stoppere, så det må man kunne kreve av han.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by Glimt1916 »

Om det er sånn at han mener seg for god for Glimt og vil videre, så bør han i hvert fall stramme seg opp mange hakk. Det han viser nå er ikke godt nok for potensielle toppklubber i Norge, og i hvert fall ikke for klubber i en bedre liga. Det er bare å se på cornerer Knuta nevner. Utrolig svakt.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by Knuta »

Dere bør se på Studio Glimt. De har en meget god analyse av baklengsmålene mot Sarpsborg. Det var akkurat dette jeg også påpekte tidligere. Skandaløs forsvarsarbeid på begge målene. Spesielt muren ved mål nummer 2.
http://www.an.no/__Han_blir_tatt__og_de ... 80129.html
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt Søndag 26.april 18.0

Post by Kesseboy »

Fikk ikke sett all verden fra kampen, men la merke til at SS08, som alle motstanderne våre tidligere i år, får bruke ganske god tid inne i vår 16-meter, og gjerne avslutte uten at det er noen blokkering i sikte. Krise.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply