Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by FSHelgeland »

Når Staw stiller seg så langt til ene siden i målet som han gjør, så er det jo nok å få ballen over muren og samtifig treffe mellom stengene, så blir det mål. Det trenger jo ikke være fart i ballen en gang, hadde han stått litt mer i mot midten av målet så hadde kanskje den som tok frisparket måtte lagt mer kraft i det, noe som ofte går utover presisjon.
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by ecke »

Jeg gremmes fortsatt over 0-2 målet der Jacobsen og Valentin ikke er i nærheten av å forsvare seg mot innlegget fra kanten. Det er nesten utrolig dårlig! De andre får vi tilgi, fordi de vet ikke hva de gjør.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by Kesseboy »

Jeg gremmes over 0-1-målet, der Haugesund får etablere et spill gjennom suspekt plassering av midtbanespillerne og et klønete frispark Saltnes lager, før han et knapt minutt seinere lager frisparket som Haugesund skårer fra.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by Masinga »

Hvordan er det mulig å tape denne kampen??
Masinga
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by Crazy horse »

Vi taper fordi Haugesund bare fikk utvist to spillere.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by Kesseboy »

Det er ikke grusomt vanskelig å forsvare seg med ni mann mot en fantasiløs, saktegående og til tider stillestående motstander. Glimt gjorde jobben lett for Haugesund, var nesten som om dommeren ga dem mer motstand enn vi gjorde.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by G-s-enz »

Nå når jeg har fått kampen litt på avstand så mener jeg det er tre ting vi taper kampen på. Eller tre hovedting,å nevne alt ville fylt opp hele forumet.

1. Vilje,glød og energi. Vi starter kampen som om det er det siste vi har lyst til å gjøre. Kunne liksågodt stått med en plakat der det sto "Versegod Haugesund"

2.Balltempo. Selvsagt gjelder dette også første 45 men det blir tydelig når Haugesund er ti mann. Og desverre enda mer åpenbart når de blir ni. Hadde vi hatt balltempo ville vi vunnet. Men kanskje ikke lett med balltempo når man ikke har ett godt offensivt mønster.

3. Defensiv organisering,det ble sagt på Studio Glimt at bare ett mål vi har sluppet inn har kommet når vi ligger i ubalanse. Sjokkerende tall,men som jeg sa etter sist kamp,det er bedre at vi dundrer alt frem enn å ligge bakpå med JHHforsvar. Begge målene i går er som tatt ut fra fotballens bok om klovnemål.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by bjornage »

Folkene rundt meg holdt på å rive ut håret av alle angrepsmulighetene som ble spolert av se uendelige støttepasningene og trege bevegelsen. Vi skaper en del mot slutten, men det blir for sent.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by Zann »

Haugesund ble også overrasket over den slappe inngangen Glimt hadde til kampen:

"Glimt legger seg overraskende lavt og jeg trodde de ville ha ballen mer. Det var vi ikke forberedt på, sier Jostein Grindhaug."

Sitat fra VG.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by liverglimt »

Kanskje kontinuiteten i korridorene på Aspmyra rett og slett ødelegger for nytenking?

JHH snakker ned laget sitt. Han får ikke Sane i gang. Forsvaret skriker etter selvtillit. Alt butter bakover. Hvem har ansvaret? Hva skal gjøres for å forbedre laget?

Kanskje Mads Torrissen våkner når det kommer under 2000 tilskuere på kamp??
@liverglimt
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by Gvandreassen »

Crazy horse wrote:Vi taper fordi Haugesund bare fikk utvist to spillere.
:lol:
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
OleMathias
Posts: 25
Joined: Tue Nov 27, 2012 2:16 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by OleMathias »

Per Joar Hansen ASAP
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Zann wrote:Haugesund ble også overrasket over den slappe inngangen Glimt hadde til kampen:

"Glimt legger seg overraskende lavt og jeg trodde de ville ha ballen mer. Det var vi ikke forberedt på, sier Jostein Grindhaug."

Sitat fra VG.
Da har han ikke sett mye av Glimt under Halvorsen. Selv de gangene JHH og Bjørkan har påstått at de skal gå ut og ta tak i kampen har de havnet bakpå. Enten sier trenerne noe annet til media enn til spillerne sine, eller så følger ikke spillerne trenernes instruksjoner. Begge delene ender med tap, og de er også trenerens ansvar.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by eiriksin »

Jeg er sterkt uenig i at man bør sparke Jan Halvor Halvorsen. Syns han har gjort en bra jobb med klubben og hetet mange kvalitetsspillere til slikk og ingenting. For å dra en sammenligning så klarte ikke Tom Nordli å berge plassen for Sannes/Ulf selv om han er en mer merittert trener enn JHH.

Med dagens spillerstall så er vi fullstendig avhengig av at Badou og Sane presterer godt, dersom de ikke helt har dagen så faller de andre igjennom. Jeg tipper vi skaffer 1-2 kvalitetsspillere i sommervinduet som forsterker laget og det er med på å berge oss.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

De 1-2 kvalitetsspillerne skulle vært hentet i vinter. Midtstopper-jakten var en komplett skandale, da de hadde helt fra sesongslutt i fjor til å hente en midtstopper, men de endte opp med å panikkhandle en spiller som enda ikke er kampklar selv om han har vært skadefri hele tiden!

Halvorsen har gjort en elendig jobb i Tippeligaen, og han kommer til å føre Glimt tilbake til 1.divisjon som tabelljumbo, som vil danne rammen for et depressivt 100-årsjubileum.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by Sulliken »

-Vi maktet ikke noe før på slutten. Vi fikk ikke til noe før vi var elleve mot ni. Da burde vi riktignok scoret flere mål. Likevel er dette elendig. Vi må vinne hjemme, sier Halvorsen.
– Må dere trene mer på avslutninger etter det sjansesløseriet på slutten?

– Vi må trene mer på alt!
Godt oppsummert
http://bodonu.no/valentin-det-er-pinlig-pinlig/
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Merkelig at ikke det opplagte oppfølgingsspørsmålet kommer: hvorfor trente dere ikke nok på alt før sesongen?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by Kesseboy »

– Det er ikke frispark engang. Jeg takler rett på ball, og det skal være innkast til Bodø/Glimt. Kanskje jeg er litt borti Sané, men jeg er først på ball. Det skulle ikke vært noen ting. Ikke frispark og ikke gult kort, sier Gytkjær.
Fullt mulig å pådra seg både det ene og det andre sjøl om du er først på ball. Ganske begrensa regelforståelse der altså (uten at jeg sier noe om denne situasjonen, ikke sett reprisen).

Edit: Har sett situasjonen om igjen, og kan helt utmerket godt forstå at Gytkjær er forbanna.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7430
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by mortsto »

Ekstremt skuffa etter gårsdagens forferdelige forestilling. Det som har vært litt ekkelt de siste åtte-ti kampene og treningskampene er hvordan trenernes uttalelser står i så grell kontrast til det som blir vist. Når trenerne sier at vi skal ut og styre kamper, eller gjøre det vi har trent på, eller tørre å være gode, eller en annen vassen klisjé, så ser alle at det som skjer på banen er det helt motsatte. Dét, og det faktum at spillerne ikke vet hva de skal gjøre, selv om de er to mann flere på banen, gir meg skikkelige Bruttern-vibber.

JHH/Bjørkan virker jo også helt handlinglammet. Hva er grunnen til at Konradsen som mistrives på kanten, eller at Saltnes som ikke behersker posisjonen sin, blir brukt på samme måte kamp etter kamp? Og hvorfor er det ingen i AN som tør å stille slike ubehagelige spørsmål?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg håper AN får en eller flere anonyme spillere til å fortelle hva de selv synes er feil. De fleste spillerne ser jo preget ut og lei seg, så jeg tror ikke det går på spillernes vilje til å vinne kampene. Hvis det viser seg at spillerne ikke forstår/klarer å spille slik Halvorsen vil, så er det jo enkelt å finne løsninger. Enten må han skjerpe seg, eller pakke sakene sine og dra.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by Kesseboy »

Bare en liten mini-analyse av noe av det som herjer med Glimt, basert på høydepunktene fra AN:

Haugesund kontrer på Glimt, men Glimt har god tid til å nøytralisere. Likevel er det vidåpent på Glimts høyre side, og Haukås får avslutte uforstyrra fra litt for langt hold.
https://www.dropbox.com/s/0qhrvy0s7sbdj ... esund1.png

Slik markerer vi i Glimt, dette er samme sekund som Haugesund setter inn 0-2. Ballen er på veg inn fra venstre, Haugesund har to (!!) spillere helt umarkert seks meter fra mål.
https://www.dropbox.com/s/0a4b86hn0v7dc ... esund2.png

Likner på den første, men er mindre av en kontring -- Haugesund får trille ball og avslutte fritt fra 14 meter.
https://www.dropbox.com/s/8g0vlfnx57eid ... sund3.png?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by stensland »

Nydelig analyse, Kesseboy. Elendig forsvarspill i alle situasjonene.

Jeg vil også ta med frisparksituasjonen som en av flere merkelige hendelser fra kampen. Muren hopper ikke, står bare på tærne - men så har du Brede Moe da. Hva gjør han her, utenom å blokkere utsikten for keeper??

http://imgur.com/7HmdwP6
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Det er veldig mye å si om forsvaret, men dette er jo nesten like utrolig (ballen ligger strøkent på foten til Sørloth):

http://tinypic.com/r/2usekjo/8

Hvis Fitim Azemi blir skadet, har Glimt null, niks, nada å stille opp med verken framover eller bakover.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by Playmaker »

https://www.youtube.com/watch?v=V3QMKC2t418

Noe å tenke på i denne situasjonen. Se fra 15:00.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Haugesund Torsdag 30.april 18.00

Post by FSHelgeland »

Ja det er det Playmaker, virkelig tankevekkende.
Tippeliga 2015
Post Reply