Tippeligaen 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Garrincha »

Det er jo bare en liste. Journalisten produserer en sak blandt mange saker, og det er jo ikke galt at Patrick Berg nevnes all den tid han allerede har hatt noen kamper, og rent tabloidmessig er det vel helt etter boka at sønnen til Ørjan, nevøen til Runar og Arild og barnebarnet til Dutte nevnes. Jeg tror ikke Svea sitter dagen lang å analyserer alt av unge talenter i klubbene, han skriver tross alt om et bredt spekter av norsk og internasjonal fotball. Hvem som til slutt kommer til å bli best av glimts unggutter er det ingen som vet nå uansett.

Men det er godt å se at vi har en fire-fem unggutter som banker på spillertiddøren og jeg håper Glimt under Bjørkan tør prøve disse i en større grad enn under JHH. Skal Glimt satse på talentutvikling for senere å selge egenproduserte forhåpentligvis til klekkelige summer, må vi tørre gi de spilletid.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Ja-ja, det er nå ikke verdens undergang at jeg har en annen mening enn dere på det der. Liker ikke VG og syntes dem generelt sett ikke har noen god journalistikk. Og spesielt når pilen peker nord for Trondheim. Men la gå, la oss legge den ballen død da.

Er litt spent på hvordan dette blir fremover under Åssa. Normann er vel den som er nærmest fast spilletid, mens Edvartsen og Berg ligger i sjiktet bak. Men sett i lys av utskiftningene i stallen tror jeg de ville stilt relativt likt under JHH også. Det er spillere som Bjørkan og Hanssen det blir spennende å se hvordan Åssa forvalter. Dem tror jeg under JHH ville fått 40 minutter hver i årets TL. Men hva med under Åssa?

Der syntes jeg Glimt har vært kanskje for edruelige. Spillerne matches nivå for nivå. Ikke en dum regel, men jeg registrerer at i andre klubber kommer talentene av og til veldig brått på. Dem blir kastet innpå i en kamp, leverer også plutselig er dem med å preger tippeligaen som 17-18 åringer. I Glimt er det litt sånn 40 minutter sesong en, kanskje et par-tre kamper i sesong to etc.
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Akkurat det du nevner mener jeg var JHHs store svakhet. Han brukte heller Brix i uvant posisjon når det var suspensjoner.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Garrincha »

Hvis Normann fortsetter å levere som han har gjort i treningskampene blir det vanskelig å ikke gi han solide sjanser også når serien starter. Hanssen har jeg stor tro på sikt, men hvis han fortsetter å score mål når han kommer inn som innbytter...ja da tror jeg vi alle bare skal glise bredt. Men vi kan ikke forvente at han gjør det, som de fleste i den alderen der går det litt opp og ned.

Når det gjelder Berg og Bjørkan så burde også disse få sjansen og etter min mening så trenger vi ikke ligge under 3-0 eller lede 3-0 før de byttes inn. Vi hiver selvsagt ikke inn alle unggutta samtidig, men det er en lang sesong.

Men har stor tro på at Aassa kommer til å ha mer guts til å prøve de unge enn JHH.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Garrincha wrote:det er en lang sesong.
Det du mener å si er at ... en sesong er som et maraton? :D
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Novi »

Ser Brann har signert Braaten, så her kjører man på i kjent stil. Man kan jo lure - er det for å få rutinen inn i et ungt (?) lag, for å få inn en kjent profil, få inn en med internasjonal erfaring - eller tror man faktisk at man får mer "fotball" for pengene med Braaten enn yngre spillere med mer potensiale?

Er jo lett å mobbe Brann her, men en eller annen gang vil vel de også faktisk lykkes med signering av en fallende stjerne...
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by liverglimt »

Vi kan jo prise oss lykkelig for at de velger denne taktikken. Så kan vi bruke en annen. :)
@liverglimt
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Tittet litt på Sarpsborg på TV2-sK i går. Her har vi virkelig en nedrykkskandidat i 2016. Det var sørgelige greier som ble prestert.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

@Novi: Da tror jeg TIL har gjort en mye bedre signering med Gamst, som faktisk er en seriøs toppidrettsutøver, og kan bidra med mye bra ut over det å spille i førsteelveren. Braathen som har ligget på gressmatta med headset og solet seg mens resten av laget drev med egentrening, not so much. Men for all del, en Braathen som plutselig hadde fått en fandenivolsk instilling og trent mer seriøst enn noen gang hadde blitt farlig, men hvem satser vel penger på at det skjer.
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Novi »

Er det jeg også tenker, men tar meg selv i å egentlig vite veldig lite om hva Braaten har foretatt seg de siste årene. Inntrykket mitt er at det blir gjort absolutt minst mulig for at man skal klare å leve som fotballspiller, og nok til at man klarer lure en klubb som Brann til å gi en altfor høy lønn ifht hva man utgjør på banen. Men så er det bare inntrykket mitt - kanskje mannen har blitt voksen?
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

Hva Daniel Braaten har gjort de siste årene:
2013–2014 F.C. Copenhagen 23 (1)
2015–2016 Vålerenga 22 (1)
2 mål på 45 kamper altså. Han er vel blitt voksen i den forstand at han er helt på tampen in en ikke veldig imponerende karriere. Ser en på målsnittet etter at han forlot Rosenborg har han altså 16 mål på over 200 kamper. Kan ikke tenke meg til at Braaten er mer sulten på å vise seg frem nå i det som sikkert blir hans siste kontrakt. Tåpelig av VIF å signere ham i fjor, men at Brann gjør det samme i år er bare så utrolig.....Brannsk.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2016

Post by bjornage »

Aftenpoften tipper oss på jumboplass: http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 55-%5B2%5D
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Jaja. Skal jo ikke garantere at de tar feil, men det var jo en lovlig tynn analyse.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by tomath »

Jeg tenkte det samme. Det var mye å lese seg igjennom for en seks linjers analyse.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Vegard »

Rett og slett sjokkerende av Aftenposten.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2016

Post by bjornage »

Analysen er vel i grunn kun noen selvfølgeligheter og oppsummering av overganger. Virker som VG er de eneste som lager en gjennomført analyse i forkant.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Crazy horse »

Helt greit å bli tippa nederst, men jeg tenker at det er et par andre kandidater som heller burde vært plassert der. Tenker spesielt på Start, Sarpsborg og Haugesund muligens også Sogndal, TIL og Brann.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Glimtsupporter »

Hehe, Brann blir tippet høyt. Det er helt sikkert.
User avatar
Vix
Posts: 768
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 125 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Vix »

Å bli tippet helt sist er vanligvis et godt tegn for Glimt.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Det der var jo en sak om Bergfamilien, var det ikke det? Så i allefall svært lite til noen analyse. Hvordan tipper folk ligaen ser ut til slutt? Jeg tenker noe slikt som dette:

1. Rosenborg.
2. Molde
3. Strømsgodset
4. Odd
5. Vålerenga
6. Viking
7. Stabæk
8. Aalesund
9. Lillestrøm
10. Bodø/Glimt
11. Brann
12. Haugesund
13. Tromsø
14. Sogndal
15. Start
16. Sarpsborg 08

Rosenborg og Molde vil nok knive veldig om tittelen. Tror RBK tar den lell. De har solgt flere viktige, men har vært flinke å signere folk underveis. Mener de står sterkere enn Molde når det gjelder hva som har kommet inn. "BP" hos Strømsgodset vil lede dem stabilt. Tror Odd bare vil fortsette å bli bedre, til tross for at jeg ikke fordrar Fagermo. Vålerenga og Viking blir for meg evige "nestenlag". Tror Stabæk, med tapet av Bradley i bakhodet, fortsatt vil gjøre det greit. Brann havner på nedre del av tabellen og bak Glimt, det er jeg rimelig sikker på. Signeringen av Braathen er ikke akkurat fryktinngytende. Tromsø unngår nedrykk, men jeg tror vi ser at de tre nederste ryker i år. Glimt cruiser inn på en trygg tiendeplass hvor Azemi netter 11 i løpet av sesongen, med Trond rett i ryggen med ni mål. Elsker å spekulere :D
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Vanskelig å argumentere mot de som tipper oss rett ned desverre....Selv om jeg selv er uenig fordi jeg mener vi har sterkere tropp enn Sogndal og Start. Men det kan jo likegodt være en Normann,en Konradsen eller en Babenko på de andre lagene som jeg ikke har sett.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Merkelig at så mange tipper Sarpsborg 08 nederst på tabellen. De har et tilsynelatende meget skarpt angrep i år.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Enig,kan være fordi forsvaret ser litt shaky ut og at kjeledeggen Bojan er borte. Har du spilt i Engen teller det dobbelt vettu
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tippeligaen 2016

Post by FSHelgeland »

Vet ikke om jeg skal driste meg til noe tips, vet lite om de andre lagene. På vår vegne derimot er jeg forsiktig optimist. Ja vi har mange nye navn, og mange nye spillere. Men for meg så ser det ut som om at man endelig begynner å få bygd et lag basert på de riktige typene i de riktige posisjoner. Det er selvfølgelig en del ubeskrevne blad her, så vi er avhengige av at noen spillere slår til. Simon Thomas må vise seg å være den stødige keeperen vi tror han er, Babenko må vise seg å være rett mann på rett plass, samarbeidet Bjørnbak/Moe må sitte. Noen faktorer til er det jo også, men de punktene mener jeg er nøkkelpunktene og faller de på plass så har jeg trua på en ganske bra sesong.
Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Lag som klarer å score jevnt med mål rykker vel som oftest ikke ned, selv med dårlig forsvar. Der har nok både Start, Haugesund, Sogndal og muligens AaFK og TIL større vansker. For Glimts del tror jeg laget er passe middels til å klare å holde seg over streken, bare vi holder Azemi skadefri. På topp er jeg ganske trygg på at Molde sikrer seg greit. RBK uten Selnæs vs Molde med Solskjær blir det avgjørende, tror jeg.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply