Treningskamper 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Knuta »

8 hundre prosent sjanser. Makan
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Treningskamper 2016

Post by OTH »

Helt utrolig at de ikke greier å få mål. Synes ikke LSK er så god i denne kampen
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Det bekymrer meg at målene ikke har kommet nå. Det skal være noe på plass i skallen for å få den ballen i kassa, og mangler Glimt det, da kan mange kamper bli seende ut som denne.

Så kan man spørre seg om det er god PR å sende disse kampene. Er farlig glad jeg ikke dro på Aspmyra i dag.
Kristatistisk
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Zann »

Jevtovic har vært frisk i denne omgangen. Godt å se.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Knuta »

Veldig mye positivt. Glimt klart best. 8-3 I målsjanser og jeg er optimist.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Treningskamper 2016

Post by bjornage »

Jevtovic kommer seg i gode posisjoner ihvertfall. Skulle hatt noen kasser i dag han.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Knuta »

Grusomt å høre på reporteren. Så my fjas og tull prat.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Kesseboy »

Ikke sett kampen. Men ikke bekymra over at sjanser ikke settes, er mye mer bekymra over det defensive. Hvordan var det?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Zann »

Alle lag har kamper der ballen rett og slett nekter å trille over streken. Like greit at de kommer før sesongen starter.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Treningskamper 2016

Post by Trapattoni »

Så bare andre omgang. Men har definitivt sett dårligere greier i februar enn dette.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Treningskamper 2016

Post by FSHelgeland »

Fikk sett siste halve timen og jeg er på bakgrunn av den meget positiv. Liker mye av det Babenko holder på med. Jevtovic kommer seg jo til flotte sjanser og prøver jo også på noen flotte ting. Liker ikke at Jakobsen må ut, men Edvardsen kan få sitt gjennombrudd denne sesongen.
Tippeliga 2015
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Zann »

En ting som er sikkert er at Babenko er en helt annen spillertype enn Chatto og Christian Berg. Blir spennende å se hvilke utslag dette gjør på spillestilen til Glimt denne sesongen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Treningskamper 2016

Post by gavharr »

Tar ikke på vei over dette. Vi kommer til massevis av muligheter, og vi spiller mot "umulig-å-slå-laget" LSK. MEN, Babenko må strammes opp, spiller med HØY risiko. Ellers mye slurv, som jeg tror forsvinner naturlig når det ligger poeng i potten. Alt i alt, ikke helt ueffent.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Knuta »

Kesseboy wrote:Ikke sett kampen. Men ikke bekymra over at sjanser ikke settes, er mye mer bekymra over det defensive. Hvordan var det?
Er litt usikker på Thomas. Virker mange ganger ganske forvirret. Ellers OK. Så kampen i fred og ro og for meg var det Moe, Jonassen, Babenko, Normann som utmerket seg. Minus har jeg på Thomas, Jevtovic(1 omgang), TO. Resten godkjent.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Treningskamper 2016

Post by gavharr »

Olsen var fullstendig ubrukelig, og ødela så mange muligheter han kunne, ved å stå offside-plassert. Satser på at han slutter med det til seriestart. Har vi egentlig noen andre venstrevinger i stallen?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Garrincha »

Babenko hadde et par ufine ballmiss i første, men bortsett fra det så synes jeg han imponerte. Han har øye for ei pasning fremover og det er så befriende å se etter år med C Berg og Chatto. Og Milan klarte seg bra i dag men burde hatt seg et mål.

At det ikke ble mål av så mange sjanser, dessverre så er det bare sånn noen ganger. Andre dager går det andre veien.

Skaden til Thomas, ikke bra.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by Young Gun »

Tror Jevtovic er på vei til å finne formen. Bommer på mye, men er jo et uromoment konstant i andre omgang.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Garrincha »

Milan kan spille venstreving. Men Trond er skjelden god på denne tiden av året. Han pleier å skjerpe seg når alvoret begynner.

Når det gjelder Babenko så må han strammes bittelitt opp slik at han ikke mister ballen i farlig posisjon, men ellers så synes jeg han bare skal fortsette med det han gjorde i dag.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Treningskamper 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Vi kan ikke bruke fornavnet til høyrebacken og etternavnet til keeperen, da blir det Thomas-trøbbel.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Babenko er ganske lik Christian Berg i det defensive (går ut i fra du mente det, og ikke Patrik?), men en helt annerledes spiller offensivt. På godt og vondt. På godt er at han er oppe og snuser på 16-meteren og kommer til avslutninger, men det kan jo også føre til at backene holder mere igjen. På vondt er risikoen i posession og pasninger. Godt å ha en som vender opp, men å vende opp med en motspiller 2 meter unna bør være barenhagestoff i den posisjonen. Også ser jeg ikke helt vitsen med en del av pasningene han spiller - høy risiko, og med liten gevinst. Men jeg tror det handler om å forstå tippeligaen, der tror jeg han lærte mye i dag, og det bør være en smal sak å luke bort det der. Det handler jo tross om å gjøre mindre, ikke mer.

Jevtovic kom seg mye bedre mot slutten ja. Syntes det så ut som han brøt ut av Glimt systemet og sprudlet. Alt det gode han gjorde var mens han ikke var i typisk Glimt-ving-posisjon. Tror det kan være smart å gi han en Robben-rolle.
Kristatistisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Garrincha »

For min del er jeg helt for at han tør slå ballen fremover med større risiko enn støttepasninger bak til stopperne eller backene. Selvsagt ikke HELE tiden, men når ballen kommer kjapt oppover er motstanderne i ubalanse og jeg tror Glimt kan skape mye farligheter på dette i år. Men Babenko må luke av seg disse risky pasningene på tvers.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Ja det handler jo om å finne en balanse på det der. Siste mann i Glimt som var god på det var vel Olav Råstad, og det var ikke i forigårs. Pasningene bør enten gå i bakrom eller i lengderetningen. Han hadde flere skråpasninger som jeg tror ville blitt snappet opp av oppofrende LSK spillere om det handlet om TL poeng.
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Knuta »

Min konklusjon. Så konturene av et meget godt lag. Sammenlignet på denne tiden i fjor er det klasseforskjell.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Treningskamper 2016

Post by bjornage »

Syns å huske vi fikk skikkelig stryk av Start og TIL i oppkjøringen til forrige sesong. Dette ser mye bedre ut, takk og lov.
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Glenn P »

Cheese Smirnoff wrote:Vi kan ikke bruke fornavnet til høyrebacken og etternavnet til keeperen, da blir det Thomas-trøbbel.
Syns verken man skal bruke bare fornavn, eller forkortelser.
Post Reply