Treningskamper 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Treningskamper 2016

Post by Trapattoni »

Er vel dags for et par økter med avslutninger? På hele gjengen.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Playmaker »

Flott! Hanssen-mål selvsagt! Normann også frisk. Bjørkan dominerer på siden sin!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Gvandreassen »

Herlig! Første gang jeg ser Normann, god spiller. Har han noen annen etnisk bakgrunn?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Playmaker »

Gvandreassen: Solarium
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Gvandreassen »

:lol: Hahaha, har såpass dårlig bildekvalitet her, og hvis du legger litt distanse fra spiller til kamera, ble han plutselig noget mer eksotisk. Han mørke stopperen til Stålkam har vært solid. Normann, Hanssen og Bjørkan meget gode. Berglann vil mye og får til en del av det. Berg kjører endel lekre detaljer. Chooly er anonym. 14åring på topp for Stål nå? Nr 9
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Treningskamper 2016

Post by FSHelgeland »

Dagens beholdning: Olsen, Hanssen, Normann, Jonassen. Jevtovic viser litt innimellom.
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Treningskamper 2016

Post by G-s-enz »

Artig å få sett de unge i aksjon,jeg vil se Normann i lag med de antatt beste :) synes P.Berg var bedre enn A.Karlsen men vanskelig å si da Stål også byttet endel. Berglann og Willian Arne Hansen + Bjørkan var også spennende :)

Så får vi håpe Azemi snart er tilbake. Wiig var på rett plass så med litt mer kamptrening kan det bli bra.

Forøvrig tydelig at Saltnes er bedre på å slå gjennom ledd enn Moe/Bjørnbak

Jetovic vokste gjennom kampen
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Treningskamper 2016

Post by Zero »

Vil bare kommentere at Vinje hadde et par lekre langpassninger ut til Berglann også! Spennende spiller i grunnen, er ikke han en habil backup på stopper-plass? Har bare sett noen få minutter med han tidligere.
Stian Sommerheim
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Crazy horse »

Kjenner at jeg fåren god lykkefølelse når ungguttene får sjansen i Glimt. Det gode rekrutteringsarbeidet ser virkelig ut til å bære frukter.
Fotball er nesten alltid morsomt
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Treningskamper 2016

Post by Zero »

@crazy horse: +1 :glimt
Stian Sommerheim
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Garrincha »

Den i Glimt jeg venter på er Fitim Azemi. Han hadde nok puttet på en av Màrtins sjanser. Men la nå de eldre få litt tid. De har en rutinerende tendens til å ikke være god i treningskamper, tidlig på året.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Fitim sitt problem er måten han avslutter på. I hvilken kamp var det han kom helt alene med keeper, og avslutter med utsiden 2 cm utenfor krysstanga fra 16 meter? Fitim har hatt noen slike dumme bom. Kanskje en uvane som kom i 2. divisjon da han puttet hele tiden, og begynte å gjøre det fint? Få ballen i mål er prio 1.

Fikk ikke sett treningskampen, men ut i fra det jeg har sett og rapportene så lurer jeg på om Normann kan ta plassen til Konradsen før sesongoppkjøringen er over. Konradsen har på en måte vokst etter Badou dro, men samtidig sitter jeg litt med følelsen at han aldri får til å slippe seg løs. Normann ser ut til å være ekstremt godt trent og ha de samme egenskapene som Konradsen har, pluss litt til.
Kristatistisk
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by Shredd »

Var vel mot Rosenborg den Fitim bommen. Håper AN legger ut målene fra kampen i løpet av morgendagen om ikke annet. Fikk heller ikke sett kampen og skulle gjerne sett den i opptak.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Treningskamper 2016

Post by G-s-enz »

De sa på twitter at siden ikke det er de som sender alle kampene selv så spørs det om alt legges ut. Mao legges nok ikke denne ut da det var nrk som sendte :) Men målene bør jo legges ut.

Fitim hadde noen bommer ja,men han har så mange måter å avslutte på,begge ben,innsida, utsida og hodet. Jeg mener hans problem er å innstiktivt velge rett teknikk til rett situasjon. Som den nevnte mot Rosenborg hadde det vært mer rett å bruke innsida,evt runde keeper.

Enig Raymond,spørs om ikke Konradsen fort kan ryke,derav vil jeg se Normann med de beste for å se hvertfall. Jeg synes Konradsen virker å slite med å finne rett tenningsnivå,når han er på så er han virkelig på,det er forøvrig normalt for en ung spiller. Normann har mer råskap imo.

Dog er dette basert på treningskamper for Normann sin del.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Playmaker »

"Problemet" til Glimt er jo at vi har så mange talentfulle midtbanespillere. Hvordan skal vi kunne gi alle disse sjansen? Konradsen, Normann, Berg og Chooly.

Konradsen mangler litt på råskapen ja. Må tørre litt mer. Kan vi stille med både Normann og Konradsen i en 11er? Furebotn i en ankerrolle.

Ellers må jeg si at det er noe spesielt med touchet til William Arne Hanssen. Vanskelig å sette ord på det, men du merker han besitter meget bra teknikk.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Konradsen kan i så fall være på vei til å "safe" seg ut av laget, paradoksalt nok. Mens han var i utfordrerposisjon syntes jeg han var den som kom inn og gjorde det litt uforutsigbare, mens etter han fikk fast plass spiller han plutselig "bare" på det sikre. Og så lenge han fortsetter med det er han kanskje ikke god nok, for det finnes plenty av spillere som er bedre som basic lagspillere enn det Morten er. Blir jo litt upresist å si, men føler han er en skygge av Furebotn i stede for å være individualisten som Glimt trenger.

Sånn som det er nå så ser Normann ut til å gjøre alt bedre. Og fair nok. Plassen tilhører den som fortjener den.
Kristatistisk
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Treningskamper 2016

Post by FSHelgeland »

Synes Normann har gjort mye bra når jeg har sett han, spesielt offensivt. Likevel, jeg får en litt sånn følelse ala Viljar Nordberg når jeg ser Normann og foreløpig så foretrekker jeg å se Konradsen på banen.
Tippeliga 2015
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Larsson »

Det er ganske mye man forventer av 19 år gamle fotballspillere som ikke har passert 50 Tippeliga-kamper, skjønner jeg. Han skal, i januar, vrakes til fordel for en annen 19-åring (som har spilt nøyaktig 0 minutter Tippeliga-fotball og har spilt 2. divisjonsfotball på det høyeste nivå) ettersom denne 19-åringen spiller for safe og er en skygge bak en spiller som har spilt tre ganger så mange Tippeliga-kamper (og nesten like mange OBOS-kamper).

Hva er det egentlig dere forventer av Konradsen? Wayne Rooney var unntaket, ikke regelen. De spillerne som er best i januar er gjerne ikke det i april. Husk på det.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Playmaker »

Selv ønsker jeg ikke vrake verken Konradsen eller Normann. Hadde vi hatt baller hadde vi brukt begge to samtidig.

Thomas
Edvardsen - Bjørnbak - Moe - Jonassen
Normann - Furebotn - Konradsen
Milan - Fitim - Olsen

Mot ekstra god motstand kan man skyve Normann ut, og bruke Karlsen som anker.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Treningskamper 2016

Post by Cheese Smirnoff »

RaymondEngmark wrote:Konradsen har på en måte vokst etter Badou dro, men samtidig sitter jeg litt med følelsen at han aldri får til å slippe seg løs. Normann ser ut til å være ekstremt godt trent og ha de samme egenskapene som Konradsen har, pluss litt til.
Det er vel kanskje det som skjer når man har et 19-årig stortalent som backup for Tippeligaens kanskje beste spiller i halvannen sesong. Jeg er overbevist om at Konradsen vil gjøre det skarpt kommende sesong, det baserer jeg på hva jeg så de nesten 2000 minuttene han har fått på banen de to siste sesongene. Normann, derimot, har aldri spilt i Tippeligaen, men etter å ha imponert mot Stålkameratene (!) i en treningskamp (!) så mener jeg det er et sylere-enn-syltynt resonnement å kalle han en bedre spiller enn Konradsen. La han få noen kamper i et underdog-lag som Glimt, så kan vi se hvor god han virkelig er. Det er en drømmesituasjon hvis Glimt har fostret opp to store, nordnorske midtbane-talenter, men per nå er Konradsen det definitive førstevalget.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Treningskamper 2016

Post by gavharr »

Jeg mener det definitive førstevalget er den som presterer best i oppkjøringen. Og foreløpig er jeg enig med dem som sier 1-0 Normann. Men vil ikke gå så langt som å si at han er en bedre fotballspiller. Det er en grunn til at Konradsen var i Bodø og Normann var i Alta. Men tidligere meritter bryr jeg meg ikke så mye om, de må prestere i treningskampene fram mot sesongstart. Det jeg har lagt merke til, er at Jonassen er den beste backen vi har hatt på laaaaaaaang tid. Han blir viktig for oss i år.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Garrincha »

Enig ang Jonassen, han virket bra. Og det virket som han og Trond hadde en god tone.

Jeg har trua på Konradsen, la han nå få litt tillit og litt mer rutine så kommer han til å bli mer stabil også. Normann er spennende, og det burde være duket til at han får noen sjanser i år, men foreløpig blir det å gå for fort frem å hive han inn i en startellever. Tror Konradsen og Normann på indreløpere og Furebotn i midten kan bli litt vel dristig. Furebotn er ikke noe anker, og totalt sett blir dette for ungt og for spedt etter min mening. Men det er fantastisk at unge spillere melder seg på, de etablerte skal ikke få føle seg for trygge.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

@Larsson/Cheese:

Ønsker mer enn forventer. Og det er jo ikke som at jeg sier Konradsen må ut av laget, at vi må kjøpe en ny spiller i den posisjonen. Her snakker vi om at vi har et annet talent i klubben som ser veldig frisk ut om dagen, og jeg baserer ikke det jeg mener på å ha sett han mot Stålkam, men igjennom en og annen trening over flere år, i noen treningskamper og på en futsalturnering. Gutten er veldig veldig god, og jeg syntes det var rart at han ikke ble satset videre på når han først kom til Glimt etter noen veldig gode innhopp i treningskamper. Men i ettertid ser jeg det litt i sammenheng med JHHs ikke så alt for store vilje til å satse på de unge.

Jeg mener den som er best i sesongoppkjøringen skal spille, og ser ingen grunn til å skjerme Morten Konradsen. Tvert i mot syntes Glimt har vært litt slappe på det å la form bestemme hvem som skal spille. Der syntes jeg vi har mye å lære av Godset. Jeg tror flere av spillerne Godset har fått frem de siste årene ikke hadde blitt så gode som dem har, uten å bli kastet til ulvene på rett tidspunkt.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Treningskamper 2016

Post by mortsto »

Skal ikke være festbrems, men når en ser unge spillere sprudle i treningskamper mot Stålkameratene, kan en jo også huske hvor sykt god Konradsen var mot RBK i treningskampen i fjor, eller hvordan debutanten Viljar Nordberg lekte seg da Glimt slo RBK 3-1 i 2011. Det er så mange eksempler bare de siste år på unggutter som har briljert i korte glimt (Robertsen, Stensland), men som ikke klarer å holde nivået over tid. Denne sesongen håper jeg Konradsen gjør indreløperplassen til sin, så er det opp til Normann å utfordre, og ta sjansen når den kommer. For øvrig helt enig i at spillere ikke skal skjermes. Når Milan stiller med en 16-åring fast i mål, så må en kunne forvente at samme årskull skal takle å få både innhopp og kamper fra start foran 3000 på Aspmyra.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Gvandreassen »

Men det er her vi ofte mister gangsynet litt. Vi må huske at en 16-åring er faktisk bare 16 år. En 18-åring er bare 18. Med Barnevernfaglig bakgrunn kan jeg med trygghet si at det ikke alltid er slik at man kan forvente stabilitet eller kontinuitet fra noen som er såpass unge. Det er mye usikkerhet og endringer som spiller inn. De er også i en fase av livet hvor de ønsker å finne ut av veien videre, og flere mister motivasjonen på dette tidspunktet.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply