Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Crazy horse »

Må få opp årets første ordinære kamptråd.
Snart kun en uke til seriestart og vi skal serieåpne mot nyopprykkede Sogndal. En kamp vi bør klare å vinne, selvsagt. Men er det noen fordel å møte nyopprykkede lag i første kamp? Jeg er ikke så sikker på det. Tror Sogndal kommer til å gi absolutt alt i denne kampen og at det fort kan ende med uavgjort om vi ikke er mer på, enn vi var i første omgang mot Mo IL. Vi bør være effektive og helst få et mål litt tidlig i kampen, da tror jeg sjansen for seier er størst for Glimt. Blir vi stangende mot en forsvarsmur, så er jeg mer usikker om vi har psyke nok til å vinne.
Fotball er nesten alltid morsomt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Sogndal på Aspmyra skal være 3 greie poeng. Jeg regner med at spillerne forsto Bjørkan da han sa at man skal gi jernet uansett motstander, og hvis Sogndal er veldig motivert skal Glimt være enda mer. Objektivt er det vel viktigere for Glimt å ta 3 poeng i denne kampen enn for Sogndal.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

Det hadde vært en veldig fin start for det unge laget og starte med 3 poeng her, flytsonen blir veldig viktig. Unngår laget mentalt stress i år så blir det veldig bra, i motsatt fall kan det bli værre.
Kristatistisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Garrincha »

Vi møtte også et nyopprykka lag i fjor i første serierunde og det gikk ikke så bra. Sandefjord endte sist til slutt, men mot oss hadde de vel opprykksvind i seilene pluss at vi var elendige. Håper inderlig at vi står bedre nå tidlig i sesongen.

Jeg tror det er en ulempe å møte et nyopprykka lag i første serierunde, men alt annet enn tre poeng er nedtur.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Vix »

Jeg har alltid følt at det er like greit å møte en god motstander på bortebane i første serierunde. En sånn kamp som, uten at jeg vil høre ut som JHH her, ingen forventer at man skal vinne. Vi har 28 ordinære serierunder. Siste serierunde kan være litt spesiell pga at ting er avgjort før den tid, som for Stabæk sist, mens det er mye nerver og taing og føling i første runde som gjør at resultatene ofte blir litt bingo. Nå skal det dog sies at jeg av denne grunn ikke ble bekymret av 1-3-kampen i Sandefjord i fjor, men det burde jeg jo blitt.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Knuta »

Ville vært verre å møte Sogndal i Sogndal i første hjemmekamp slik vi gjorde mot Sandefjord i fjor.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Enig. Sogndal vil nok komme til Bodø med innstillingen om at dette ikke er "en kamp man skal vinne". For Glimt er dette derimot en kamp man bør vinne hvis man skal unngå nedrykksgjørma. Får håpe Bjørkans budskap om å gi full pinne uansett motstander har festet seg til neste helg.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Sulliken »

Jeg er uenig, Cheese.
Jeg tror Sogndal ser på oss som et lag de skal kjempe mot i bunnen av tabellen, og fra det ståstedet er poeng mot oss dødsviktig.

Og for oss er dette selvsagt en must win-kamp.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Novi »

Alle kamper skal vel minnes. Det er jo en meningsløs diskusjon om man skal vinne årets første kamp, på hjemmebane mot et bunnlag.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by FSHelgeland »

Huff, må vi huske alle kamper? Mange spår oss jo på direkte nedrykk i år, kanskje tror også Sogndal det og de vil komme for å sloss om poengene. La oss nå håpe at de tør stå litt høyt, slik at vi kan få litt rom. Regner med at alle nedrykkstipsene henges opp i garderoben og at de også er med på å motivere oss. Grugleder meg virkelig til det braker løs nå.
Tippeliga 2015
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Vix »

Novi wrote:Alle kamper skal vel minnes. Det er jo en meningsløs diskusjon om man skal vinne årets første kamp, på hjemmebane mot et bunnlag.
Siden tabellen foreløpig er ordnet alfabetisk er faktisk ikke Sogndal et bunnlag riktig ennå. Helt oppe på 9.plass. :blå Glimt er som vanlig helt i toppen før det braker løs.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Gvandreassen »

Interessant kamp det her. Enda mer interessant er diskusjonen om det er en fordel å møte lag som er nyopprykket. Sogndal sanket 62 poeng ila. 30 kamper i fjor. De scoret 59 mål og slapp inn 31 (målforskjell på 28). På de ti siste kampene i 1.div vant de syv, fikk ett uavgjort, og tapte to. De fem siste kampene var U-V-V-V-T. Vi møter med andre ord et lag som vant 18 av 30 kamper i fjor, og som var ni poeng foran Brann på andre. Nå vet jeg ikke hvordan overgangsvinduet har gått for saftkokerne, ei heller vet jeg hvordan treningskampene har vært. Men hvis de har holdt steamen, tror jeg de kan bli eklere enn Sandefjord. (Kilde til statistikken rundt Sogndal: http://www.altomfotball.no/element.do?c ... lUrl=false)

Tradisjonelt sett har jeg inntrykket av at mange nyopprykkede lag trøkker til fra start, og ofte kan få resultat på grunn av noen vinnerkombinasjoner. Et eksempel nær til oss var Runar Bergs pasninger til Trond Olsen i 2008. En vinnerkombinasjon. Noe såre enkelt som er utrolig vanskelig å forsvare seg mot, og som samtidig virket overraskende på lag som undervurderte oss. Nå vet jeg enda en gang ikke om Sogndal har slike "vinnerkomboer" i laget. Men jeg vet at hvis de har fått beholde spillerne som dominerte i fjor, og har beholdt den driven de hadde forrige sesong, skal de absolutt ikke fnyses av.

Hva er det så Glimt må forbedre frem mot denne kampen? Det er, slik mange her allerede har påpekt, det vi så i første omgang mot Mo. Vi må være organiserte fra start. Jeg synes fortsatt laget ser altfor usikkert ut når det blir satt press mot forsvaret. Forsvaret vårt, i møte mot etablert spill, virker å fortsatt være for dårlige i presset og oppdekkingen. Dette VIL vi bli straffet for. Dermed er midtbanen nødt til å fra første spark på ballen være aggressive i presset, slik at vi slipper å bli spilt for lave. Da kan det bli skummelt. Offensivt synes jeg laget ser mye bedre ut, og jeg er sikker på at det løsner for Azemi. Men jeg må innrømme at jeg ble sjokkert på alle forsøkene vi ikke scoret på mot Mo. Vi skapte en haug sjanser utover i andre, noe som er positivt. Og ja, vi vant 5-0. Men jeg synes fortsatt vi var for lite effektive. Vi kommer nok ikke til å få så mange sjanser mot bedre forsvar og midtbaner, og dermed må vi være effektive de mulighetene vi faktisk får.

Jeg håper å se følgende lag:

Thomas

Jack - Bjørnbak - Moe - Jonassen

Berg - Babenko - Normann

Hanssen - Azemi - Olsen

Slo sikkert inn åpne dører her, men kjente jeg ville skrive ned litt. Kjenner jeg gleder meg noe fryktelig til seriestart :D
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Crazy horse »

Jeg har gått gjennom de fem første serierundene for de fire siste sesongene for de nyopprykkede lagene:
2012
Hønefoss: U-U-U-S-S
Sandnes/Ulf : U-T-U-T-S
2013
Start: S-U-U-S-T
08: U-S-U-T-U
2014
Glimt: U-T-S-U-T
Stabæk: S-S-T-T-S
2015
SIF: S-T-S-T-T
Mjøndalen: S-U-U-U-T
TIL: T-T-U-S-T

Som statistikken viser så er det kun TIL som har tapt åpningskampen som nyopprykket på disse fire sesongene. Det betyr en vanskelig kamp for Glimt, der man må være veldig skjerpet, kjempe om hver ball og være heldige og effektive, mener jeg.
Fotball er nesten alltid morsomt
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Playmaker »

Sogndal kommer i hundre og helvete. Blir å kjempe oss i senk om ikke alle er påskrudde. Løper som ingen andre i Tippeligaen, og gir alt i dueller(basert på treningskampene).

Furebotn er et sikkert kort i en slik kamp vil jeg tro.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

Furebotn må være med her! Tror Glimt tar denne 2-0 uten større problemer. I mine øyne; hvordan Glimt opptrer de første 15-20 minuttene vil si en del om treneren Aasmund Bjørkan. Hvor god er han som motivator.
Kristatistisk
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Mr Bean »

3 poeng her i denne kamen hadde vært så herlig og viktig :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Masinga »

Dette er en typisk knokkelkamp! Glimt må gå på banen med en innstilling om å slåss skal det bli poeng.
Masinga
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Crazy horse »

De spillerne som går av banen neste søndag, om Glimt har avgitt poeng, og ikke er dødsslitne, har ikke forstått alvoret.
Sogndal er jo en klubb vi har hatt et godt tak på opp gjennom. I 2014 ble det 4-2 på hjemmebane og 1-0 på bortebane. Et lag vi gjerne bør ta seks poeng mot i år også, minst ( :D ).
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Knuta »

Søndag. Forecast. 4 grader, sol og lite vind.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by G-s-enz »

Tipper 0-2 i en stygg knokkelkamp der vi slipper inn to mål på dødball :D
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by ingen87 »

Tror vi kommer til å slippe inn en del mål på dødball i år. Vi har rett og slett en lav tropp.
Dersom man ser for seg følgende ellever: Simon Thomas (191 cm), Jacobsen (175 cm), Brede Moe (185 cm), Bjørnbak (193 cm), Jonassen (176 cm), Babenko (172 cm), Furebotn (170 cm), Normann (?), Olsen (173 cm), Azemi (180 cm) og Jevtovic (181 cm) her er det ikke mange hodespillere.

Bjørnbak er blant disse vår duellspiller nr 1 med sine 193 cm, Brede Moe er vår nest høyeste utespiller på 185 cm og Jevtovic er 181 cm. Jeg tror dette kan bli tynt på dødballer imot?
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by gavharr »

Azemi er vel nærmere 184cm. mener jeg.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by ingen87 »

Wikipedia sa 180, men så er vel ikke det verdens beste kilde heller :)
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Kesseboy »

Oppside: I følge VG var Bjørnbak den spilleren med 5. flest vunnede luftdueller av de som hadde mer enn 50 slike.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by ingen87 »

Satser på at han rydder godt unna på dødballer!
Førr Evig!
Post Reply