Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by liverglimt »

6 dager til det blir gult mot gult og vi skal lage påskekyllinger av kanarifuglene. :lol:

Tror på en fartsfylt kamp med mange fine overganger.

Tippetips: UB
@liverglimt
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Mr Bean »

Er det i år vi skal knekke koden og vinne på Åråsen tro ? :LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Masinga »

Bjørkan er en smarting og har sikkert en plan!
Masinga
User avatar
Kesseboy
Posts: 15809
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Kesseboy »

Forslag 1: Ikke gi LSK dødballer.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by MhepA »

Vi må unngå flere ting mot Lillestrøm. Forbudet første så er dødballer alltid et uromoment. For det andre blir vi hardt straffa om vi surrer i forsvar slik vi gjorde en del i 1. omgang mot Sogndal. For det tredje har Lillestrøm blitt utrolig flinke til å bryte, så her må man være veldig presise. Jeg var på Sør Arena i går og jeg synes LSK var best av de to lagene. Farlig nær flere ganger til å ta tre poeng borte. Dansken Jradi la jeg spesielt merke til.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Vegard »

Start mistet ballen flere ganger da de sendte laget i angrep, og som MphepA skriver, var LSK flinke til å bryte. Håper Bjørkan/Mangersnes ser opptak fra den kampen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16609
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Sulliken »

Det er vel en hvis mulighet for at vi kræsjlander grundig i denne kampen. LSK er nok kraftig bedre enn Sogndal. Ja, vi leverte en bra kamp, men det var faktisk Sogndal vi snakker om.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Gvandreassen »

Dessverre frykter jeg det samme som Sulliken her. Lillestrøm er et solid lag, selv om jeg har et noget anstrengt forhold til dem. De har i mange år tidligere stått for en møkkafotball, men har de siste årene forandret seg. Man skal ikke kimse av verken Friday, Innocent, Kolstad eller Knudtzon. Og gudene veit Kippe faktisk holder koken. Tror dessverre dette blir tap, tipper 3-1 retning LSK.

Laget håper jeg blir som følgende: Halldorson - Jack - Bjørnbak - Moe - Jonassen - Furebotn (Konradsen) - Babenko - Normann(Berg) - Jevtovic - Azemi (Wiig) - Olsen

Har satt byttene i parentes. Satser på Furebotn pga. løpskapasitet og erfaring. Dette kan fort bli en kamp om hvem som holder konsentrasjonen best, og de som klarer holde koken i nitti minutter best ligger foran der. Ikke gi brudd til LSK, vær tette, og behold ballen på bakken. La Normann sende noen nydelige stikkere til vingene, og vær kompakte. Men for all del, dra til Åråsen for å vinne! Må bare tillate oss å være litt kjipe, men hardtarbeidende :)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by tomath »

Er Konradsen klar igjen til denne kampen?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Gvandreassen »

Du, det hadde jeg helt glemt! Jeg vet ikke. I så tilfelle får man ha Saltnes/Karlsen som bytte i stedet.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

Jeg tror at LSK kjørte den mer tradisjonelle treningskampen mot Glimt, hvor dem øvde på det dem skulle gjøre i eliteserien, mens Bjørkan helt tydelig ikke har hatt fokus på resultat når man ser på Sogndalkampen, hvor det var kynisme dem aldri har vist i treningskampene. Så ut i fra treningskampen tror jeg LSK blir litt mere skjerpet, mens Glimt vil fremstå som bedre og tryggere.

Tror Bjørkan drar opp noen jokere denne gangen også. LSK på Åråsen blir nok mye dueller, og mulighet for en del kontringer. Jeg tror muligheten er der for samme oppstilling som mot Sogndal, men med Edvartsen inn for Jacobsen for å ha litt mere fart mot raske LSK angripere.
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Novi »

Jeg ville startet med en Jevtovic, som tydeligvis er veldig på om dagen. Men så ikke kampen sist, så vet lite om hva Wiig foretok seg.

Uansett er Åråsen en stadion vi "aldri" tar poeng på, så akkurat den kampen ser jeg på som årets eneste sikre tap. Poeng er for meg bonus.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by mortsto »

Fire tap og 1-12 i målforskjell siden comebacket i Eliteserien. Forventer en drittkamp hvor vi taper. Sier meg veldig fornøyd med U her.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Ville Lehtinen »

Jeg kan ikke huske annet enn juling fra Åråsen. Hvis Bjørkan får oss gjennom dette med et dugelig resultat, DA skal jeg virkelig begynne å bli optimist. I denne kampen kommer forsvaret til å få kjørt seg mye hardere enn mot Sogndal. Nåde den stopper, back og anker som glipper et sekund mot de dødelig effektive angriperne til LSK...
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

Jeg tror å kaste innpå Jevtovic mot slutten med friske bein kan være best. LSK er solide i lufta, tror Wiig kan være grei å ha på defensiv dødball. Det blir jo å holde fortet, helt til man kan komme eksplosivt fremover.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Bare å krysse fingrene for at Moe holder konsentrasjonen gjennom hele kampen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Knuta »

Start med samme lag som mot Sogndal sist. Inn med Jevtovic etter 60 min. Ellers å får vi bytte de som er slitne på slutten.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by G-s-enz »

Moe mot Friday igjen,grøsser av tanken!

Friday er enormt god en mot en,taktikken burde være å isolere han mest mulig.

Tipper vi starter som sist.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15809
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Kesseboy »

Dette er en sånn kamp der jeg tror jeg ville vurdert vekk Normann og Konradsen til fordel for Karlsen. Hvis man skulle triksa litt, kunne laget være

Halldorson
Jacobsen-Moe-Bjørnbak-Jonassen
Furebotn-Babenko-Karlsen
Edvardsen-Azemi-Olsen

der Edvardsen får primært defensive oppgaver, men også kan benytte tempoet ved brudd. Så kunne planen vært Wiig for Azemi, Jevtovic for Edvardsen og Normann for Karlsen -- alt avhengig av kampforløp og stilling.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Masinga »

Konsentrasjon, nøyaktighet og intensitet tror jeg er nøkkelord for denne kampen og påfølgende kamper.

De to siste sesongene har Glimt knekt en rekke koder på bortebane. Nå står Lillestrøm for tur!
Masinga
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Neko »

Vi har ikke vunnet på Åråsen siden 1996. Ellers vant vi i 1979, da LSK rykket ned.

Uavgjort i 1995, 1998, 2000, 2004, 2009.

Resten tap, inkludert i 1993 da tre poeng på Åråsen ville betydd seriegull (hvis det ikke hadde påvirket de øvrige resultatene).
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Først: analyser av motstanderne er jeg fullstendig trygg på at Bjørkan/Mangersnes har kontroll på. Begge er fotball-analytikere, så de har mye mer peiling enn meg på dette.

Men, en supporters privilegie: jeg mener at Glimt bør angripe LSK, og ikke kjøre samme taktikk som mot Sogndal. Bruk Jevotic og Azemi sammen fra start og press LSK høyere i banen. Skal Glimt kjøre knokkel-fotball mot LSK tror jeg vi bare vil videreføre den dårlige statistikken.

Halldorsson
Jacobsen - Moe - Bjørnbak - Jonassen
Furebotn - Babenko - Normann
Jevotic - Azemi - Olsen

Rett i strupen, ta iniativ, score først.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Vix
Posts: 765
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 123 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Vix »

Jeg tenderer mot å være enig med Cheese. Selv om det kanskje da er lettere å få en i fleisen før det er spilt 10 minutter. Har dog ingen sterke meninger om hvordan de burde gå ut. Men det skal bli spennende å se.

Her om dagen måtte jeg bla meg igjennom resultatene på altomfotball får å se om minnet om en eneste seier på Åråsen stemte. Det gjorde det - som nevnt over var det i 1996. Forøvrig var 96 en heller beskjeden sesong (10. plass av 14 lag, LSK ble nr. 2) Mens det både i 93 og 03 ble to tap. Ingen korrelasjon mellom jubelsesonger og gode resultater mot Lillestrøm, altså (forøvrig to uavgjorte i 95). De horrible resultatene de siste sesongene har selvsagt forsterket inntrykket av LSK som en umulig motstander for Glimt. Måtte de knekke disse berømte kodene.

Jevtovic, ikke Jevotic, forresten :)
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

Men LSK har jo utviklet seg om lag også, det er jo ikke like mye lange baller og dueller som det var før i tiden. Friday og Knudtzon er raske som fy, og LSK kommer med mange når dem først kjører kontra. Tror de nevnte spillerne kan gi Moe og Bjørnbak noe å bryne seg på. Men så har de også noen skikkelige brauthester i f.eks Friday og Kippe som er vanskelig å temme i duellene. Ikke lett å komme med noen tips hvordan Glimt bør starte dette egentlig, men det hjelper godt på om Bjørkan har noen kort i ermet i denne kampen tenker jeg. Men LSK ser jo ut til å være klart svakest når dem blir utfordret langs bakken..
Kristatistisk
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by ecke »

Cheese Smirnoff wrote: Rett i strupen, ta iniativ, score først.
Dagens trening gir: Halldorsson - Jacobsen, Moe, Bjørnbak, Jonassen - Furebotn, Babenko, Normann - Jevtovic, Azemi, Olsen
Post Reply