Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Playmaker »

Nice. Jeg liker det ecke.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Kanskje er nøkkelen til Bjørkans fremtidige suksess å se hva selveste undertegnede mener lagoppstillingen skal være.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Garrincha »

Synes det er helt rett å bruke Jevtovic nå. Målet han scoret mot Sogndal gir selvtillit, og håper han tar det med seg inn i kampen.

Hadde tatt ut nøyaktig samme lag selv, hvis det er dette som blir startelleveren.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

Godt poeng garrincha. Ikke bare er det spennende å se Glimt-kamper som vanlig, kjenner litt på det er spennende å se hva Bjørkan drar opp av beltet.
Kristatistisk
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by ecke »

Fotballek på dagens trening, lite dødballsøvelser og ikke formasjonstrening. Konradsen måtte gi seg på fredag og stod over dagens trening. Bjørkan tok seg i dag spesielt av Bjørkan jr., Pedersen, Vinje, Hanssen, spillere som er uaktuelle for Lillestrøm. Pedersen var den som "hang i tauene". Saltnes, Berg og Normann imponerte med triksing med tennisball. Keeperne måtte bryne seg både på Kolstads og Johansens skuddfot. I år er det Stig Johansen som har tatt plassen til Bjerk i og rundt A-laget. Laget: Haldorsson - Jacobsen, Moe, Bjørnbak, Jonassen - Furebotn, Babenko, Normann - Jevtovic, Azemi, Olsen. Benken: Thomas, Edvardsen, Saltnes, Berg, Karlsen, Wiik.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Kesseboy »

Høres ut som et fornuftig opplegg dagen før kamp, eller?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Crazy horse »

En kamp uten de store forventningene, for meg iallfall. Desto større rom for gledelig overraskelse. Glimt kan gjerne spile rævvafotball mot LSK og score de nødvendige målene på kontringer, som gjør at vi får med poeng nordover. Synes jeg ser konturene av et kontringssterkt lag, med spillere som kan trylle fram spektakulære scoringer. Mulig vi også er i ferd med å se spillere som skiller seg litt ut fra en grå og kjedelig masse, slik som vi har hatt det i mange år. Jevtovic-målet fra sist kamp er et slikt mål som skaper stor begeistring hos meg.
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by G-s-enz »

Over 5.00 i odds på Glimtseier på betsafe,verdt ett forsøk.

Håper vi ikke klarer å dra med oss ett uavgjort,hvordan er gresset til LSK nå?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

1-2 og Glimt stikker av med dette. Det er noe annerledes ved årets Glimtlag, noe fargeriktig og uforutsigbart. I bloggen fra Alta var jo Aasmund tydelig på at ting kunne sitte i veggene, og påvirke oss, uten at vi egentlig var klar over det. Tror han jobber godt mot spillerne for at de skal forstå at dette er bare en vanlig fotballkamp, ikke en LSK kamp som vi ikke har vunnet på evigheter. LSK vær langt nærmere kampform i treningskampen, enn hva Glimt var. Og likevel kunne Glimt fort tatt seieren! Dette blir spennende. Og på meg blir det 4-4-2 på øret!
Kristatistisk
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Shredd »

Lover jo godt at Mangersnes fant ut av Sogndalkampen at Glimt vant langt flere dueller enn Sogndal, både i luften og langs bakken.
Det trenger man mot forsvaret til LSK. Fremover er det litt mer utypisk LSK, mye fart og teknisk sterke spillere. Kan ikke sove i forsvar i denne kampen. Men de imponerte ingen i Kristiansand. Midten kan man vinne og tror jeg blir nøkkelen i denne kampen. Sentralt håper jeg Babenko får litt hjelp. Innocent og Martin er bevegelige spillere, blir vanskelig å dekke rom for de begge for en mann. Jradi har imponert i oppkjøringen, men mot Start var han ikke spesielt god synes jeg. Blir lett frustrert. Håper Normann får starte mot han, da kan han fort bli nøytralisert.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Larsson »

Kesseboy wrote:Høres ut som et fornuftig opplegg dagen før kamp, eller?
Man skal ikke så fryktelig mange år tilbake før Glimt hadde fri dagen før kamp. Da hadde man riktignok veldig mange fedre i klubben, men læll. Klubben har sakte, men sikkert tatt steg i riktig retning når det kommer til analyse og forberedelse, slik jeg ser det. Overvar fredagens trening, og det så veldig bra ut. Har troen på poeng i kveld.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by eidurgud »

[color=#0040FF][url=http://www.an.no/fotball/glimt/sport/glimt-bossen-vi-er-favoritter/s/5-4-279695]Avisa Nordland[/url][/color] wrote:Glimt reiser til Åråsen for å vinne.

Bodø/Glimt har ikke vunnet borte mot Lillestrøm på 20 år.

– Vi har hatt trøbbel med å vinne åpningskampen også, parerer Aasmund Bjørkan med et smil.

Hjemmeseieren mot Sogndal sist, tok Bodø/Glimt til toppen av tabellen. Selvtilliten hos de helgule står i stil.

– Vi topper på flere parametere. Vi er blant dem som har skapt flest sjanser og vunnet flest dueller. Og Fitim Azemi har flest målgivende pasninger så langt, sier Bjørkan.

Da Bodø/Glimt møtte Lillestrøm i treningskamp for tre uker siden, var det nærmest et under at Bodø/Glimt ikke fikk ballen mellom stengene. Sjansestatistikken vant Bjørkans disipler klart.

– Basert på det vi så da, og på det som ble vist i første serierunde, er vi favoritter i mine øyne, sier Glimt-treneren.

Mens Glimt tok en komfortabel 2-0-seier, serieåpnet LSK med uavgjort borte mot Start.

– Klarer vi å mobilisere den samme energien som mot Sogndal sist, er Lillestrøm en motstander som står godt til oss. Alt kan skje i fotball, men jeg er overbevist om at hvis vi leverer en normalkamp, så kommer vi til å komme hjem med poeng, sier Bjørkan.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Gvandreassen »

Er det noen av godtfolket her som skal på kamp og har en konto til låns for kampen i dag? Signert økonomisk begrenset student :D Er det eventuelt noen streamer man kan finne?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Boombadila »

Uavgjort borte og seier hjemme er jo vanligvis en god oppskrift.

Men det er delvis tynn suppe som blir servert i dag, nesten oppvarmet fjorårssuppe.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Gvandreassen »

Greit poeng. Det gjør at vi ikke faller lengre ned enn tredje, uansett resultat i kampen mellom Stabæk og Molde.

En ting jeg ikke forstår: Hva gjør Wiig i Glimt? Han er som Berbatov, bare uten teknikken. Ruslan Babenko gjorde en knallkamp, samme med vår kjære islending.

Martin og Innocent fornyer min misnøye med LSK.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by liverglimt »

Visekapteinen skuffer meg voldsomt i dag. Disse to tapte poengene får han ta på sin kappe. Burde avgjort lenge før slutt. Svakt av en så rutinert spiller å miste hodet i avslutningsøyeblikket samt frisparket som skulle vært lurt rett under tverrliggeren.
@liverglimt
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by G-s-enz »

Fikk bare sett andre omgang så baserer kommentarene mine på det.

Tung humpete bane,synes spillerene fightet godt og midtforsvaret pluss Babenko tok unna mye. Det tiltross for at Moes klareringer går i alle mulige himmelretninger.

Trond Olsen virker helt ute av det,har ikke touchet,virker tung og tar feilvalg. Har vært langt unna der han skal være helt siden januar.

Vi ble langt mer baktunge når Jevtovic gikk ut.
Hjalp nok ikke på at Furebotn måtte fullføre halvskada.

Målet vi slipper inn må en ellers solid Jonassen ta på si kappe. Roter det til så Babenko må ta ett gult og lage frispark. Men arg så irriterende mål,flaks!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by FSHelgeland »

Jonassen ble tydelig sliten og mistet hodet litt når han mistet ballen i forkant av frisparket. Det fine er at vi tar med oss et poeng borte på Åråsen, og Jonassen kommer til å lære av den feilen. Synd Trond er litt redd ball og gjemmer seg unna, hadde han stått i ro så hadde han blokkert den. Alt i alt er jeg godt fornøyd og Babenko og Jevtovic kan fort vise seg å bli årets signeringer i tippeligaen, sammen med Halldorrsson.
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Knuta »

Ingen av lagene var fornøyd med uavgjort og det betyr antakelig at det er OK. Men Trond skal ikke misse en slik sjanse og Bjørnbak bruker å dundre inn frispark. Det burde Trond overlatt til han. Neste kamp Trond på sidelinja.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by MhepA »

Det er utrolig synd at vi ikke tar tre poeng, men i 9/10 tilfeller får vi 0 poeng i disse kampene. Emil Jonassen er kanskje litt syndebukk pga. frisparket, men for meg falt avgjørelsen på Trond Olsens megabom, det er virkelig ikke lov å bomme der. Jeg var 100% sikker på mål, og nærmest jublet på forhånd.



MhepAs Superbørs


10 = Historisk
9 = Eksepsjonell
8 = Storspill
7 = Markant
6 = Bra
5 = Godkjent
4 = Middelmådig
3 = Dårlig
2 = Svært dårlig
1 = Pinlig

Minner om regelen at man må senest komme rundt det 68. minutt for å få karakter.



Halldorsson - 7
Jacobsen - 5
Moe - 5
Bjørnbak - 6
Jonassen - 6
Furebotn - 5
Babenko - 7
Normann - 6
Jevtovic - 7
Azemi - 5
Olsen - 5
Karlsen - 4
Edvardsen - 5
Wiig - 4

Sum14: 77
Snittet: 5,5

Noe som kvalifiseres til en BRA kamp :)

Topp 5
1. Halldorsson - 6,5
1. Jevtovic - 6,5
1. Jonassen - 6,5
4. Normann - 6
5. Bjørnbak - 5,5
5. Babenko - 5,5
Last edited by MhepA on Sun Mar 20, 2016 8:31 pm, edited 2 times in total.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Novi »

Kjipt å tape en ledelse, men poeng på Åråsen er bonus. Også fint at feilene vi skal luke bort er sliten Jonassen og Trond ikke på stasjon. Sånn sett ifht samme tid i fjor.
Una mas cerveza.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Masinga »

Jeg håpet lenge at Glimt skulle klare å ri inn 1-0 ledelsen. Men Glimt ble grusomt baktunge og til slutt måtte jo LSK finne nettmaskene.

Likevel, det er mye å glede seg over ved årets utgave av Glimt. Jeg mener Bjørkan har fått inn en soliditet i laget. I 1. omgang viser Glimt at det bor mye bra fotball i alle lagdeler. Man har teknikk og vi ser at spillerne har flere alternativer og gjør valg.

Fremdeles er Olsen og Azemi et stykke unna toppform. Når april kommer håper jeg det løsner! Nå er det Jevtovic som overraskende nok har markert seg mest, selv om Azemi er assist på alle målene til Glimt hittil. Olsen vet selv at den sjansen han fikk i 2. omgang skal inn! Når Jevtovic blir byttet ut, savner jeg mer tungt skyts enn Martin Wiig. Er unge Hanssen et alternativ her?

På midten gjorde Furebotn mye bra i 1. omgang. Dessverre dabbet han av utover kampen. Babenko var mye mer synlig i dag. Jeg liker de pasningene han slår! Defensivt fortsatt en del rusk. Normann markerte seg mer mot Sogndal. Det virket som LSK var oppmerksom på han. Mange dueller med Innocent. Albuen til Innocent så dessverre ikke dommer.

Forsvaret var bra. Jeg mener Moe og Bjørnbak var sikkerheten selv og Glimts beste i dag. Mye rusk fra Jonassen i 2. omg. Thomas Jacobsen stort sett bra. Keeper Halldorssen fikk ikke vist stort. På målet var han utspilt. Likevel oser det autoritet fra vår keeper.

4 poeng på to kamper er slett ikke dårlig! Jeg tror vi skal få oppleve en langt vakrere vår enn i fjor!
Masinga
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by mortsto »

Jonassen har bra potensiale, men noen horrible balltap. Ellers skuffa over Olsen. Burde satt 0-2. Og Glimtspillerne i muren burde flytta seg på frisparket.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Knuta »

Min børs:
Halldorsson - 8
Jacobsen - 6
Moe - 6
Bjørnbak - 5
Jonassen - 5
Furebotn - 6
Babenko - 7
Normann - 5
Jevtovic - 7
Azemi - 5
Olsen - 4
Karlsen - 4
Edvardsen - 5
Wiig - 3
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Shredd »

Surt med det frisparket. Hadde gått rett på Halldorsson om den ikke treffer Trond.
Synes forøvrig Karlsen gjorde en fin figur når han kom inn.
Post Reply