Kamptråd: TIL-Bodø/Glimt Mandag 16.05.16 kl 1530

Moderators: Sulliken, Larsen

ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: TIL-Bodø/Glimt Mandag 16.05.16 kl 1530

Post by ecke »

Jeg ser at Moe får uforbeholden skryt, velfortjent kanskje. Det er to spisser i feltet på TILs scoring. Bjørnbak og Jonassen går på Moussa, men hvorfor er Lehne Olsen umarkert?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: TIL-Bodø/Glimt Mandag 16.05.16 kl 1530

Post by Boombadila »

Det baklengsmålet vi får er litt typisk for glimt. Det kommer en lang ball inn, vi taper den første duellen, ballen får en heldig sprett(jeg tror ikke Emil helt skjønner at den ballen treffer han før den treffer), også står det en man fra motstanderlaget som får skyte upresset. Eller, han skyter jo mellom beina på DE som sklir forbi.

Men ellers en gledelig kamp. Nå er jeg spent på om dette blir midtbanen fremover, eller om MN går rett inn etter karantenen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd: TIL-Bodø/Glimt Mandag 16.05.16 kl 1530

Post by dagobert »

Har sett på scoringen nu flere ganger, er heilt klart frispark. Ballen spretter også TILs vei og slikt er vanskelig å gardere seg mot.
Synes heile laget jobber og står på, andreomgangen var magisk. Rett og slett klasseforskjell :D
Glimt selvfølgelig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: TIL-Bodø/Glimt Mandag 16.05.16 kl 1530

Post by mortsto »

SH wrote: Du kan ikke mye om TV og reklameregler, forstår jeg. Hadde kampen gått på betal-TV = reaksjoner etterpå, men ikke på Zebra - der er det helt annerledes reglement å følge. Ville du ha reaksjoner etter kampen i dag må du stemme på et parti som ønsker å endre lovverket. Lykke til!

Edit: hvor mange utenom Nord-Norge bryr seg om "Slaget om Nord-Norge", tror du?
Haha. Tv2 lager et dårlig opplegg på grunn av reglement de må følge? Er du seriøs? Hva mener du er forskjellig fra alle andre kamper de produserer hvor de faktisk kan bruke to minutter på reaksjoner i ettertid? Du må gjerne forklare disse helt spesielle reglene for oss uinnvidde. Og å påstå at få er interessert i kampen faller på sin egen urimelighet. Da hadde de ikke gidda å sende kampen i utgangspunktet.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: TIL-Bodø/Glimt Mandag 16.05.16 kl 1530

Post by Trapattoni »

Norsk fotball er heldigvis kvitt TV2 snart.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: TIL-Bodø/Glimt Mandag 16.05.16 kl 1530

Post by Garrincha »

Kanskje litt flere hadde brydd seg om "Slaget om Nord-Norge" hvis de som formidler norsk fotball hadde satset litt mer på å fordele oppmerksomheten på flere lag og ikke bare Brann, Rosenborg og Vålerenga. På fotballens festdag kunne de gjort mer rundt vår kamp. De kunne begynt en halv time før kamp og hatt litt historikk og litt flere intervjuer, men det er de sedvanlige 5-10 minuttene med oppadning, dvs lagoppstillingene. Etter kampen kunne de gått inn i fotballekstra med reaksjoner etter kamp. De hadde hatt tid til dette i tillegg til det buekorpset i Bergen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: TIL-Bodø/Glimt Mandag 16.05.16 kl 1530

Post by bjornage »

For min egen del er jeg bare glad for at kampen i det hele tatt vises gratis på tv.

Det var derimot skuffende at verken TV2 eller NRK kunne vie noen sekunder til å vise høydepunktene under sportssendingene senere på dagen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: TIL-Bodø/Glimt Mandag 16.05.16 kl 1530

Post by Novi »

Tror ikke flere bryr seg om VIF - Haugesund enn TIL - Glimt. Noe også publikumsantall på Ullevaal hinter til.

I TL er det få lag som er så morsomme å se på at de drar en haug med nøytrale tilskuere, så Slaget om Nord-Norge står ikke tilbake fra noe annet. Kampen ble jo også rimelig underholdene ittekvart.
Una mas cerveza.
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Kamptråd: TIL-Bodø/Glimt Mandag 16.05.16 kl 1530

Post by perg1 »

Skuffende dårlig dekning etter kampen, man skulle tro at slaget om Nord-Norge fikk litt mer omtale i TV2 fotball extra enn å havne aller sist i omtale av alle kampene.
Til og med etter Ålesund - Start kampen....
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: TIL-Bodø/Glimt Mandag 16.05.16 kl 1530

Post by MhepA »

Aalesund - Start hadde jo John Arne Riise :)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: TIL-Bodø/Glimt Mandag 16.05.16 kl 1530

Post by Masinga »

Well done, Bodø/Glimt!
Masinga
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: TIL-Bodø/Glimt Mandag 16.05.16 kl 1530

Post by Knuta »

Glem fjolsene i TV2. De er opptatt av RBK(med Mini), Brann fordi TV2 har hovedkontor der og(Davy), VIF fordi mange fortsatt tror at det er et bohemlag og (Freddy) og AAFK fordi de har selvopphøyde JAR som bruker alle blogger og apper som finnes for å proklamere sin status. Gleder meg virkelig til neste års TV-dekning av norsk fotball. Bra stemning på Champs forresten.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Kamptråd: TIL-Bodø/Glimt Mandag 16.05.16 kl 1530

Post by ingen87 »

TV2 laget mer fus rundt "Slaget om Vidda" enn "Slaget om Nord-Norge". Etter kampen hadde de flere intervjuer med Kautokeino-spillerne.

Er spent på om Discovery sprer dekninga mer utover, eller om de kjører på med de lagene som historisk sett er mest innbringende (Brann, Viking, RBK, Enga).

Jeg synes ihvertfall at Slaget om Nord-Norge og den interessen som har vært rundt den kampen etter at den ble fast 16. mai-kamp kan måle seg med alle de "store" lagene (målt i kroner og ører). Nå sliter både Viking og VIF med interessen så jeg vil si at 16. mai - "Slaget om Nord-Norge" er en av kanskje årets mest interessante TL-oppgjør med tanke på blest og engasjement. Reporter på Alfheim mente det var så intenst at det kunne sammenliknes med derby ute i de store ligaene.

La si at Aspmyra tok 20 000 tilskuere. Hvor mange hadde kommet på Glimt - Tromsø? Senket prisene litt, sluppet russen gratis inn, og skapt en skikkelig folkefest. Jeg tror vi kunne fått over 10 000 på "Slaget om Nord-Norge". Men da må det markedsføres på samme måte som RBK - Molde, LSK - VIF, Brann - RBK, ikke bare i Nordlys og AN men også TV2 og NRK.
Førr Evig!
Post Reply