Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by Boombadila »

Og over i actiontråd.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by MhepA »

Kampen i dag var bare tragisk. For det første så er vi dårligere enn kanskje det dårligste fotballaget som har besøkt myra siden Sogndal i 1. runde. Vi taper nok en hjemmekamp, og tapet av to poeng borte mot Sogndal ble bare enda mer bittert... På tribunen var det folk, ihvertfall flere enn det pleier å være, men på banen var det null respons på det de fikk høre. De kan kun skylde på seg selv. Det amatørmessig å miste fokus etter 20 minutter og glemme at vi fortsatt spiller en viktig fotballkamp. Virket som om de sløste sjansene tok fra dem all motivasjon istedenfor å gi dem ekstra. I dag får Olsen, Azemi, Jevtovic, Babenko, Jonassen, Moe, Bjørnbak og Edvartsen stryk. Vi hadde én spiller som gjorde en skikkelig innsats i duellene og gjenvant flere baller, og hans navn er ikke nevnt.

Slutt å kollapse slik som dere gjør! Dere mister alltid troen på det dere gjør. I starten av kampen spiller dere Tromsø i senk og burde ledet både 1 og 2-0. Men når stillingen er 0-0 og 0-1 så er ikke kampen over... Dere er nødt til å skjerpe innsatsen. Tromsø trengte ikke anstrenge seg nevneverdig for å seile i land denne seieren. Glimt, dere er bedre enn Tromsø på deres beste og dere må selv begynne å tro på det. Skjerpings! I dag er det skammekrok....
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by Sulliken »

Samtlige på banen må gå hjem og skamme seg. Virkelig føle seg flau over egen innsats. Den Glimtversjonen vi så på myra i dag hadde tapt for et middels 2.div-lag. Litt som da vi tapte for Tuil i cupen i fjor. De kan da vel ikke være bekjent av det???

Seriøst. Inn i skammekroken med alle sammen.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by G-s-enz »

En typisk Glimtkamp som vi har sett 1000 ganger før.
Vi stinker nedrykk.
I mangel på speider sender vi treneren utenlands i flere dager før en av årets viktigste kamper.
Vi har ingen ledertyper som kan ta tak i kampen,svikter alle er det ingen som tar tak. Stallen er syltynn.
Vi putter ikke på sjangsene. Slipper inn enkle mål.

OBOS neste om dette fortsetter. Vi må ha inn skikkelig kvalitet.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by ecke »

Bjørkan bytter seg til mindre og mindre muskler i denne kampen, slik han gjorde mot Sogndal. Mot Sogndal byttet han ikke inn en høyreist og erfaren Saltnes, men junior Berg. Første feilen denne gangen kom med byttet av Azemi. Dermed forsvant muskler både defensivt og offensivt. Jevtovic stokket ikke beina tidlig i kampen. Det gjorde han knapt utover i kampen heller. Hauge var frisk, men det var også Azemi. Deretter kom en kamprusten Konradsen inn på for Babenko uten å gjøre noe forskjell. Så kom pinadø unge Bjørkan for Jacobsen, og Saltnes ble sittende også denne gangen. "Juniorlaget" er spennende, men det er ikke lett å vinne fotballkamper.
jendoriluka
Posts: 516
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by jendoriluka »

Enig med Ecke. Bjørkan virker for min del litt for romantisk rundt denne ungdomssatsingen. Forunder meg over at Bjørkan junior ble satt inn. Hva skulle han bidra med i denne kampen? Wiig, Saltnes m.fl. må bli lei av at noen bytter virker å gå på "automatikk". Greit nok å satse på de unge, men det må ikke gå ut over motivasjonen til resten av troppen.

Når det gjelder kampen er jeg veldig skuffet over hvordan vi fremstår på dødball både defensivt og offensivt. Har vi skåret mange på dødball i år?
jendoriluka
Posts: 516
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by jendoriluka »

En annen ting er at Glimt ikke presset samlet etter de første 20. Virket som TIL fikk trille seg lett forbi Azemi eller Jakobsen da de prøvde seg på høyt press. Både fysisk og mentalt utfordrende for de som løper at laget ikke følger med.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by bjornage »

Forferdelig kamp. Tromsø er elendige man klarer likevel å putte tre på oss. Absolutt lavmål. Begynner å bli redd for nedrykk nå.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by tjongs »

Når det gjelder bytter er det jo ikke så mye vits i å ha mer enn 3 spillere på benken. Byttene har fulgt en fast mal hele sesongen, uavhengig av prestasjon på banen, eller stillingen, eller kampbildet.
65 min: Babenko/Furebotn/Konradsen inn for Babenko/Furebotn
80 min: Hauge inn for Olsen/Jevtovic
88 min: Bjørkan inn for random.

Spillere blir ikke satt i oppvarming før etter pause, først når alle byttene er gjort settes alle i oppvarming. Det virker for meg som alt bare blir gjort i blinde.
Det er forøvrig ikke ungdomssatsning når spillere får 2 faste minutter på slutten av kamp. Det er overhodet ingen rotering på laget. Verst var dette i mai da plutselig halve laget ble byttet ut, for så å være tilbake til det vanlige neste kamp. Hva med å bytte litt på 11eren når spillere åpenbart ikke er i form. Det er litt sent å komme til juni og oppdage at enkelte tålte maibelastningen dårligere enn andre. Er det ikke dette som er jobben til Bjørkan å finne ut, eller for å bruke hans ord - koden å knekke - FØR det oppstår?

Jeg skjønner også at dette ikke er enkelt, og at vi ikke har verdens bredeste stall, men så er jeg heller ikke ansatt av Glimt for å få Glimt i best mulig forfatning.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by Novi »

tjongs wrote:Det er forøvrig ikke ungdomssatsning når spillere får 2 faste minutter på slutten av kamp. Det er overhodet ingen rotering på laget.
Enig, skulle gjerne sett f.eks. Hauge fra start i går, i stedet for Jevtovic som ikke var på stasjon. Milan har ikke vært like god som de første kampene i det siste, mens Hauge leverer de minuttene han får. Så var det det med etterpåklokskap da.

Fatter uansett ikke at Azemi ble byttet ut i går, og at Konradsen ble satt inn når han ikke er i form.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by Kesseboy »

Olsen "skjønner ikke" hvordan de kunne tape, mens Jacobsen kommer med at "- De scoret to dødballmål, og vi var ineffektive. Ferdig snakka. Det er kampen."

Nå skal vi vel ikke forvente de mest skarpskodde analysene rett etter kampslutt, og jeg så ikke kampen, men får inntrykk av at problemene er forholdsvis lett å få øye på fra utsida?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by Boombadila »

Det har vært sagt før, og jeg sier det igjen; det virker som om det skorter på det mentale. Det største problemet for Glimt for tiden er hva som befinner seg mellom ørene på spillerene. I går virket de ikke å ha innsett at det var fotballkamp, da tenningsnivået virket labert.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by Novi »

Uenig med tenningsnivået, det syns jeg var bra jevnt over. De har rett i at vi hadde mange store sjanser som burde vært ledermål eller utlikning. Problemet er at man setter det på uflaks-kontoen, fremfor udyktighet. Og vi har ikke vært giftige i år og trenger ofte mange sjanser for å score, så da er det ikke uflaks lengre.

Er frustrerende å se på angrepsspillet til Glimt. Azemi syns jeg jobber bra og utgjør mye, men typisk targetspiss på innlegg i boks er han absolutt ikke. Og avslutningsegenskapene hos spillerne generelt er dårlige. Men vil det fikses av ny spiss? Da mister man mye av positive Azemi gjør.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by Knuta »

Vi må over til 2 spisser. En møtende og en i bakrom. Azemi som møtende og en kjapp luring i bakrommet. Som det er nå bare svada.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by bjornage »

Etter 20 minutter var spilt var jeg sikker på vi kom til å valse over dem. Vi kunne og skulle ledet minst 2-0 da. Ser mange slakter Trond Olsen, men hadde Jevtovic og Bjørnbak scoret på de praktisk talt ferdigscorede innleggene ville Olsen blitt hyllet og kampen hadde vært over. Så blir man bare mer og mer urolig når vi ser de gule gjøre feil og feil og bli frustrert for å slippe TIL inn i kampen. Og som vanlig når vi dominerer uten å score slipper vi inn et drittmål på dødball, også følger vi opp med en helt bedriten andreomgang, noe av det verste jeg har sett. Å tape 0-3 hjemme er ydmykende, men å tape mot et så svakt og dårlig Tromsø er en ny dimensjon av ydmykelse. Lurer på hva Bjørkan og Mangersnes driver på med i pausen for å sende ut et lag som er enda dårligere enn TIL. Hårreisende.

Normann får godkjent. Slår gode pasninger, vinner mye ball og er vår beste spiller. Er så glad for at vi signerte 4-årskontrakt med han så vi kan tjene noen kroner på han når han selges om et par år. Resten av midtbanen vår er bare flau å se på. Babenko får ikke til noe som helst. Jakobsen går rundt og peker og kjefter men gjør lite konstruktivt når han er i nærheten av ballen. I angrepet slåss og kriger Azemi, men har to elendige kantspillere rundt seg. Hvor ble det av Jevtovic fra de første ukene av sesongen? Foruten kampen på Alfheim har han vært helt fraværende siden månedsskiftet mars/april. Forsvaret og keeper gidder jeg ikke kommentere en gang.

Håper bare Bjørkan & co nå klarer å lande en kvalitetsspiller som bidra også når det er litt motgang. Det virker som spillerne våre kun er i stand til å levere når de er i flyten og bukker under når det blir vanskelig. For et par uker siden trodde jeg de endelig hadde knekt koden etter gode resultater mot Odd og RBK, men etter å ha sett andre omgang mot Sogndal og kampen i går er jeg ikke sikker lenger nå som Stabæk og Ålesund har begynt å plukke poeng og VIF forsterker for alvor.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by Neko »

Vet ikke om (mer) skam er løsningen på dårlig selvtillit og manglende fokus, men ser ut som om vi trenger et oppvaskmøte som etter Viking-kampen i fjor.
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by Wendigo »

Det er tidvis tenning og innsats, og så ser det plutselig ut som om vi ikke er interesserte i lengre perioder. Det er fokus som er stikkordet her, og det har vi hatt problemer med over lang tid.

Etter gårsdagen har jeg gjennomført en simulert simulering i hodet mitt og den sier 20% sjanse direkte nedrykk og 45% sjanse for kvalik-plass.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by Novi »

Neko wrote:Vet ikke om (mer) skam er løsningen på dårlig selvtillit og manglende fokus, men ser ut som om vi trenger et oppvaskmøte som etter Viking-kampen i fjor.
Nå ja, oppvaskmøte er vel forbeholdt en rekke dårlige kamper og nedadgående trend. Vi har gjort det bra i det siste, og vi ser et mer sammensatt lag nå. Nøkkelspillere som Olsen og Norman har en oppadgående trend, og laget jobber stort sett med et høyt press i alle kamper.

Men det bør absolutt prates og jobbes med å avslutte angrep. De der fremme bør ligge i avslutningstrening, og som lag må det fokuseres på avslutte angrep for å hindre overganger i mot. Dødballtrening sier det seg selv at det må jobbes med.
Una mas cerveza.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by Masinga »

Skuffende av Glimt. Her innbys det til folkefest. Tilskuerantallet var 4 382. Igjen feiler Glimt, som mot Aalesund. Vet ikke hvorfor det blir slik.

Glimt åpnet jo glimrende etter ferien, akkurat som man åpnet glimrende i seriestarten. Er Glimt rett og slett for dårlig trent? Mange går tomme midtveis i 2. omgang. Glimt står ikke distansen, med unntak av kampen mot Start.

Jeg vet ikke. Kampen i går var lavmål og jeg nekter å tro at Glimt vil legge seg på dette nivået videre. Synes litt synd på Jens Petter Hauge. Du verden så moro det hadde vært om han scoret på den megamuligheten han fikk!
Masinga
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by G-s-enz »

Synes også synd på han!

JPH er i mine øyne det største talentet vi har hatt siden Ludde.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by Knuta »

Bare så synd at ikke Azemi og Hauge fikk spille sammen. En stor feil av Bjørkan å ta ut Azemi. Men det er feil man lærer av håper jeg. Så møter vi et Molde lag som må vinne i neste kamp og vi er i gjørma igjen, etter to tullekamper som egentlig burde gitt os 6 poeng i stedet for ett. Når skal Glimt lære. Virker som laget ikke takler godt fremøte på stadion. Vi får spille for tomme tribuner neste gang så går det bra.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø Søndag 31.juli kl.18.00

Post by ecke »

Det er veldig bekymringsfullt med 0-2 til 2-2 i Sogndal fra 74' og 0-1 til 0-3 mot TIL fra 80'.
Post Reply