Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by liverglimt »

Nå er det duket for fest. Glimt inviterer til jubileumskamp, så nå må alle kjenne sin besøkelsestid. Det blir aktiviteter fra torsdag, så det er bare å følge med.

Du kan jo starte med å være med i konkurransen om en sofa for deg og dine venner på kampen.

Vi bruker å flippe når det blir bydd opp til fest, men denne gangen tror jeg det holder til seier. 8)
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by gavharr »

Hvis spillerne hører denne, så bør de få greit med motivasjon til å banke Brann...
http://www.bt.no/100Sport/fotball/elite ... 0600_1.snd
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by ecke »

Branns "suksess" denne sesongen er tre midtbanespillere som løper mye og vinner dueller. Heltne Nilsen, Haugen og Barmen. Større og sterkere enn våre antatte på midten. "Rivjernet" Heltne Nilsen var min ønskespiller på sentral midtbane, helt til Mathias Normann "dukket opp". Normann har kanskje et større register, og det blir morsomt å se dem mot hverandre. Haugen er mer intens enn vår Jakobsen, men ikke bedre teknisk, og begge er best framover. Barmen er stor og løpssterk, litt tung i steget og ikke alltid like elegant, men rydder godt unna, framover og bakover. Hvem blir B/Gs tredjemann? Thomas Jacobsen får alltid en plass. Med en frisk Jonassen, kan Jacobsen bli på midten. Patrick Berg gjorde seg kanskje ikke bort i Sarpsborg, men han var ikke veldig synlig. Det rapporteres at Konradsen er på vei tilbake, men neppe fra start i denne kampen. Babenko blir innbytter. Jeg tror laget blir Thomas - Edvardsen, Sascha, Bjørnbak, Jonassen - Jakobsen, Normann, Jacobsen - Halvorsen, Azemi, Olsen. Jeg trodde på seier mot Sarpsborg og tror fortsatt på seier mot Brann. Sascha, Normann, Jakobsen og Halvorsen har gjort B/G til et lag, et godt lag.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Trapattoni »

Er det egentlig noen stor grunn til å sette Jonassen rett inn på laget nå? TJ gjør jobben på backen helt greit, og unge Berg synes jeg tar dette lille steget for hver kamp han spiller. I mine øyne blir det litt feil å sette han ut akkurat nå i denne perioden.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Novi »

Syns absolutt Patrick Berg bør få fortsette. Han har også mer offensivt å komme med enn TJ.
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by ecke »

Jeg tror B/G trenger erfarne Thomas Jacobsen mot Fredrik Haugen på midten. Førstealternativet, Berg, flytter ikke beina fort nok, og er fortsatt for "veik". Paret Jonassen/Jakobsen er bedre enn Jacobsen/Berg
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Trapattoni »

Jeg hadde tenkt å ta meg en øl før kampen. Starter Jonassen, blir det tre øl...
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Mr Bean »

For en bursdagskamp det KAN bli i favør oss, med fullsatte tribuner og forhåpentligvis kjempestemning .. :D
Tenk om vi kunne ha fått en reprise av 5-1 kampen da TO debuterte .. For en magisk kamp det var og være på myra i :LFC
Lykke til Glimt :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Sven-Rune »

:glimt Flomlyskamp mot Brann på Aspmyra klinger godt i hukommelsen min. -og jeg som er i Bergen :shock: mens kampen går!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Trapattoni »

Den nevnte 5-1 kampen er en av de kampene jeg kan huske med best atmosfære på tribunene. Det var 3900 tilskuere den gang. Nå håper vi på dobbelt så mye. Kan bli bra det... :-)
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Knuta »

Jonassen blir for svak og jeg tenker på Bråthen som antakeligvis vil leke katt og mus med Jonassen. Vil ha TJ på den plassen med all den erfaring han har.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Jacobsen på venstre back og Saltnes som indreløper? Ville det ha funka?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Novi »

Skjønner ikke hvorfor man skulle ha inn Saltnes nå? Vi har jo et lag som begynner å likne på noe. Kan forstå om man ønsker Berg ut og TJ inn, for det defensive arbeidet (og da Jonassen på back). Men er likevel ikke enig - syns Patrick Berg skal få fortsette utviklingen. Er ingen lettvekter han heller.
Una mas cerveza.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Wendigo »

Ingen grunn til å benke Patrick nå, og heller ingen grunn til å sette inn Jonassen. Patrick viser utvikling og forbedring, da må vi fortsette å bygge oppunder dette.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Knuta »

Helt enig med Wendigo og Novi. La laget være uforandret og da har vi en mulighet for seier. Patrick er stadig i utvikling og en slik kamp er bra for Patrick. Det vokser han på. Synes han tråkker mer og mer til i taklingene og har smartness i spillet sitt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Tror også helst at man bør fortsette med Berg altså. Bare en tanke, hvis det var defensiv kapastitet man ville ha inn, uten å ta Jacobsen bort fra backplassen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by ingen87 »

Jeg så mot Sarpsborg at Berg vant mange andreballer. Ikke nødvendigvis ved harde tacklinger og fysisk spill, men ved å tenke et skritt lengre frem enn S08 var han ofte i forkant av situasjonene. Det samme med Jakobsen.
Førr Evig!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by tomath »

Er det sånn at Thomas er udiskutabel førstekeeper? Jeg fikk aldri sett noen av kampene til Pogorilyi, men forstod det sånn at han hadde både noen tabber og flere veldig gode inngripener. Tror dere som har sett begge at han kommer til å få flere sjanser eller forblir han sannsynligvis andrekeeper ut sesongen og så er han ferdig?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Wendigo »

Synes den vurderingen er vanskelig, ingen som utmerker seg tydelig. Da er vel grunnregelen å ikke bytte en som var med og vant forrige kamp.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Trapattoni »

Jeg foretrekker Thomas. For meg blir Pogorilyi litt for mye "sprellemann", mens Thomas viser mer trygghet. Jeg liker sånne keepertyper. Men her er nok smaken akkurat som baken - todelt.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Knuta »

Ja vi har to jevngode keepere. Ingen av dem er av Hannes klasse men midt på treet som tippeliga keepere. Sånn sett er det ok at de er jevngode fordi den som til enhver tid står i mål må skjerpe seg og unngå feiltrinn ellers så er det benken i neste kamp. Personlig ville jeg foretrukket Pogorilyi han har et større register som keeper.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by ingen87 »

Jeg foretrekker Thomas siden han er på kontrakt ut 2018 mens Pogorelyi mest sannsynlig forsvinner etter sesongen. Når det ikke er mer som skiller spillerne synes jeg vi primært skal bruke de som er Glimts eiendom :)

Når jeg skulle finne ut hvor lenge Pogorelyi skulle være i Bodø fant jeg denne nyhetssaken:
http://bodonu.no/sergey-jeg-vet-ikke-hv ... 4.07-12:45

Og da kom jeg til å tenke på denne kunstgressdebatten som Rekdal & Co prøver å avspore med. Her er sitat fra Pogorelyi
– Her spiller man mye røffere fotball, sier han.

Pogorelyi har tidligere spilt med både ukrainske og argentinske spillere, og i hans gamle klubb, Metalist, er spillet mye finere, forteller han.

– Det er langt mer fysisk fotball. Flere og hardere dueller, og mindre fint spil.
På kunstgress?! You must be kiddin'.. Rekdal can you hear me?!

Men vent.. Ukraina sitt landslag er jo milevis forran det norske.. Hvordan i all verden kan det ha seg?! :o
Førr Evig!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Playmaker »

Hahaha... kunstgressdebatten ja. Den debatten må være noe av det dummeste jeg har hørt. Som at kunstgress har skylda for at vi ikke får frem gode nok spillere. Komisk.

Mads Hansen twitret denne under United-City i helgen: "Claudio Bravo sliter med både fysikk og tempo. Jeg var faktisk ikke klar over at Chile var en kunstgress-nasjon".

Ellers foretrekker jeg også Simon Thomas. Mye mer stabil og sikker type. Pogorelyi blir jeg aldri trygg på der bak.
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Gule Ørn »

Stiller Glimt i jubileumsdrakten mot Brann ja? Spent på hele settet.

Simon Thomas har imponert meg i det siste. Virker trygg, til tider litt usikker i feltarbeidet riktignok, men tror det kommer seg.
Ball?
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Zero »

Piotr Leciejewski må stå over med skade i lillefingeren på søndag, habil keeper.

http://www.an.no/glimt/han-ma-sta-over- ... 5-4-389494
Stian Sommerheim
Post Reply