Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Knuta »

Til Masinga: Hvordan er det mulig å gjøre en slik feilvurdering når en spiller forsøker å klarere og ballen havner hos keeper?. Tipper Thomas var den eneste på stadion som vurderte et sleivspark som tilbakespill til keeper. Det skal ikke være mulig og kanskje det forteller litt om spilleforståelse. Ikke vet jeg. Jeg synes Pogo var litt usikker i starten da han var helt fersk som Glimtspiller. Synes at han i de siste kampene bare ble bedre og bedre, samt ut fra det jeg ser har et større register som keeper enn Thomas.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Masinga »

Joda, slike tabber blir ekstra synlige når man er keeper. Når det et sagt, synes jeg det var mange som ikke presterte i 2. omg. Mockenhaupt spilte vel sin svakeste kamp hittil og på høyreback synes jeg Edvardsen ble passert litt for ofte. Midtbanen fungerte bra inntil Jakobsen ble byttet ut. Her må vi ikke glemme å være tålmodige med våre unge gutter! Det kladdet også for angrepstrioen på søndag.
Det skal lite til for at det snur! Det er ingen grunn til å la rullegardinet være nede! Det er tross alt sol ute.
Masinga
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Garrincha »

Enig med Masinga. Simon skjønner selv at det var ei gedigen feilvurdering, men slike ting skjer. Vi er veldig raske med å korsfeste så snart noen har en dårlig kamp.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vix
Posts: 764
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 122 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Vix »

Jeg for min del synes ikke Thomas virker som en dårlig keeper og synes ikke han burde vrakes pga tabben eller noe. Jeg forundrer meg bare som mange andre over hvordan det går an. At man ser keepere som tydelig er i tvil om de mottar et tilbakespill er sånt jeg kun husker fra de første månedene etter at regelen ble innført. Nå er ikke jeg en sånn som ser fotball hver dag men jeg kan ikke huske sist jeg så et frispark bli dømt på det.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by gavharr »

Sannheten er vel at det nesten aldri dømmes for. Selv den minste forstyrrelse er nok til at keeperen kan plukke opp ballen uten risiko.
Synes egentlig det blir dømt for lite på dette.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply