Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by Boombadila »

Og vi setter over til Arne S... nei vent, actiontråden ja!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by liverglimt »

Vi kjører diskusjonen her, om det er noe å diskutere. Dårligste kampen jeg har sett på lenge. Alt for sene bytter, ingen taktskifter, rett og slett platt fotball.
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by Sulliken »

Jeg er nå glad at jeg gikk glipp av denne pga jobb.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by tjongs »

Fryktelig kamp av Glimt, og det er skremmende å tenke på at det skal deles ut masse poeng i bunnstriden, mens Glimt bare har vanskelige kamper igjen. Setter min lit til at VIF vinner sine gjenstående kamper, jeg tror vi skal sikte oss inn på 13.plassen og være sjeleglad om vi klarer det!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by Mr Bean »

Huff huff :( :( :(
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by MhepA »

Tendenser i 1. omgang som forsvant totalt i 2. Starten på kampen var heller ikke noe særlig. Vi taper 0-1 i en kjempeviktig kamp. Nå kan vi bare håpe på at resultatene går med oss. Her var vår største mulighet til 3 poeng. Nå må vi vinne én av de neste to.

Håper VIF, Brann og Start gjør jobben for oss. Jeg har min tvil der også.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by mortsto »

Streamen konka ut etter målet, men det ser ut som om jeg kan være glad jeg gikk glipp av siste halvtime. Klarte Glimt i det hele tatt å hente seg inn og presse Aafk? Referatet på VGlive tyder på at hjemmelaget kjørte kampen også etter scoringen. Regner dog med at Brann og VIF gjør det de skal i morra.
Last edited by mortsto on Sat Oct 15, 2016 7:22 pm, edited 1 time in total.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by ecke »

Dette var skremmende, og det er naturlig å spørre hva man har brukt "ferien" til? B/G løper lite og vinner ingen dueller. Saltnes er en trivelig kar, men back er han ikke i nærheten av. Det jeg er minst like forundret over, det er at Alexander Jakobsen er den som blir byttet, mens Berg blir tillatt å være usynlig i kamp etter kamp. Jakobsen gjør ikke alt han burde, men Berg gjør ingenting.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by Knuta »

Slutter aldri og forbause meg over Glimts sitt bunnivå.i dag igjen. Her er man nødt til å se på hva som er gjort i treningsperiode etter fredag 30 sep. Når samtlige spillere er under pari unntatt keeper så må det være noe feil. Laget var ikke klar til kamp. Alt gikk så sakte, upresist , midtbanen spilte for trangt noe som medførte store overganger hvor Glimt lagte frispark hele tiden. 2 riktige gule kort etter 20 min viste med tydelighet at vi var på etterskudd og det ble faktisk bare verre og verre. Takk og pris for at vi ikke ødela målforskjellen. Det kunne blitt stygge siffer i dag. Tror målforskjellen blir avgjørende tilslutt men uansett trenger Glimt minimum 3 poeng til. Hadde en liten mistanke at laget var litt høyt oppe før kamp med selvgodhet og landslags snakk.
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by OTH »

Eneste som varmet idag var solen, for på tribunen var det varmt. Ellers er jeg dypt skuffet over hvor lite innsats det er på laget til tider.
Tim vinner mye der fremme men det er ingen på andre ballen. Ser ikke helt lyst på hvordan dette skal ende til slutt
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by gavharr »

Forferdelig kamp, og trenerteamet evner ikke å gjøre grepene på riktig tidspunkt. At Jacobsen gikk ut og ikke Berg synes jeg ikke nødvendigvis var feil. Joda, Berg var usynlig, men Jacobsen var jo regelrett dårlig i dag. Hauge burde kommet på tidligere. Skjønner lite av hvorfor ikke Jonassen spiller back i dag. Jeg har ikke noe i mot Saltnes, til forskjell fra mange andre her på bruket, men i dag er han fryktelig dårlig.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by Novi »

Glimt mister mye offensiv kraft når Jakobsen går ut. Da er vi stuck med langpasninger fra Bjørnbak eller Normann, som ender stort sett i ikkeno. Jako hadde flere meget elegante pasninger, men blir dessverre lite brukt.

Og backene våre er tragiske. Null bidrag fremover, og uff så trege og lette bakover. DET går ikke i 4-3-3
Una mas cerveza.
User avatar
Vix
Posts: 765
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 123 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by Vix »

Ajajaj. Det var en stund siden vi hadde måttet lide oss gjennom noe sånt. Siden sommeren og nyanskaffelsene har det sett ganske bra ut. Også i kampene Glimt har tapt har det vært noe positivt å hente. I dag var de bare sjanseløse. Mot Aalesund. Det så ut som de spilte mot Rosenborg, minst. Nå så jeg bare andreomgangen, men jeg tror Trond Schjølberg er inne på noe i Studio Glimt. Glimt hadde en rævva kampplan. Det går ikke an å legge seg så lavt mot et lag som Aalesund. De er komfortable med det, og Glimt blir passive. Alt av energi de har samlet opp i pausen forsvinner i løpet av et kvarter. Nå er jeg ikke noen ekspert på hvilken type fotball de andre lagene spiller og hvordan man bør innrette seg mot dem, men jeg vil tro at en annen type kampplan må legges før Haugesund-kampen. Glimt vant i Haugesund i 2014 og 2015. Det kan jo hende det gjør det igjen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by Kesseboy »

Så ikke kampen, men har lyst til å skyte inn et (billig) poeng. Siden JHHs ankomst med Glimt til Tippeligaen har Glimt vært alt for uvillige til å trille ball. Greit nok at vi aldri har vært noe tiki-taka-lag, og ikke har all verdens av spillermateriale til det heller, men det har blitt alt for mye lavt press og lange pasninger etter mitt syn. Spesielt på bortebane. Glimt har de tre siste åra veldig sjelden gått utpå og kjempa hjemmelag ut av stilen, eller gjort dem ukomfortable med å spille eget spill. For det meste legger man seg bare som en hullete hekk rundt 16-meteren og håper motstanderen skal gjespe kjeven ut av ledd.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by G-s-enz »

Jeg tror du er inne på noe der,spesielt under JHH var det alltid å sette presset på midten å slippe inn tidlige mål.

Tror jeg nevnte det her tidligere i år at vi sjeldent er ett kjipt lag å møte da vi aldri går ut å presser høyt. Det fungerer noen ganger men som oftest så spiller bare motstanderen på seg selvtillit.

I utgangspunktet kan ett lavt press funke men det krever enorm disiplin fra spillerene om når de skal presse. I flere kamper der vi ligger lavt blir det likevel store rom bak indreløperne. Når jeg ser det skjer første 15 er det nesten garantert at vi taper kampen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by dagobert »

Det som er sikkert er at det ikke er tilfeldig at Ålesund har vunnet 5-6 kamper på rad. Gode bevegelser og meget stor presisjon i pasningsspillet. Ble nesten flaut å se når Glimt fikk ballen hvor ofte de mista den på dårlige pasninger og valg.
Og hva slaks spill er det Glimt prøver å få til? trille litt bake og slamre den mot spissen er vel mer Drillo enn Glimt. Og når Normann får ballen er den nesten kun vingene han slår på. Så det er ihvertfall ingen overraskelser i etablert spill fra Glimt.
Resultatet er at motstanderlaget er i angrep 90% av tiden og vi får sånne tullmål imot som i går. Og så er det jo drepende kjedelig å se på :rock
Glimt selvfølgelig!
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by Knuta »

Hadde en interessant prat med en Obos-trener på søndag. Han hadde også sett Glimt mot AAFK. Han var veldig forundret at i en slik viktig kamp at Glimt viste så liten innsats og det han sa var at han ikke så en eneste våt drakt og svette fra Glimtspillerne etter kampen. Når f.eks Normann driblet seg bort så rusler han tilbake i stedet for å sprinte og reparere feilen. Det var dessverre gjennomgående for nesten hele laget. Et av innleggende til Trond var det klasse over, men Azemi står bare og ser på. Bare en liten spurt og bevegelse så hadde han scoret. Ikke rart han tar seg til hodet. Er Glimt for høyt oppe etter en seier?, trodde de at plassen var sikret etter seieren mot Godset?.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by gavharr »

Skremmende å høre, men i grunnen ikke fryktelig overraskende.
Hvorfor kan ikke Glimt trene mer, i stedet for å ha ekstra fridager i forhold til andre lag?
Joda, som spiller er det sikkert deilig med fri nå og da, men tror ærlig talt det er gøyere å vinne kamper og være på øvre halvdel av tabellen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by Knuta »

Nå kan jeg en del om trening uten å påstå at jeg er noen spesialist. Når man får en pause i dette tilfellet på 15 dager, så er det viktig å opprettholde treningsaktiviteten i første uken, med noen tøffe treninger på dag 3-4-5 og så trappe ned litt de 2-3 siste dagene inn mot kamp. Her tok man fri en hel uke, og muligens har man kjørt for hardt tirsdag til fredag inn mot kampen. Derfor så det ut som laget var helt energiløst noe som Bjørkan påpekte. Litt rart egentlig at hele laget floppet. Hadde det bare vært et par enkelt spillere som ikke hadde dagen ville jeg ikke satt fokuset på de siste 14 dagers trening men når hele laget ikke har energi og guts og innsats må jeg stille spørmålet om hva som er gjort.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by Playmaker »

Enig her med Knuta her... har ikke fungert det som er blitt gjort.


Ellers er jeg også enig i de som synes vi spiller for lite ball. Jeg digger kontringsfotball, men vi kan ikke kun lene oss på det. Spesielt ikke når vi har midtbanespillere som passer best til spillende fotball, og som er dyktige til det. Vanvittig sjeldent jeg ser mer enn 3-4 trekk i laget med mindre Bjørnbak og Mockenhaupt triller ballen mellom seg. Guardiola krever med sin filosofi, 15 pasninger innad før man i det hele tatt skal angripe (uten sammenligning!).
Vi må tørre å spille ball, vi er gode nok til det. Vi blir for lett å lese og forutsigbar slik vi holder på nå.
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by jendoriluka »

https://bodonu.no/lagets-giftigste-duo- ... 7.10-03:15

Et offensivt grunnspill er noe jeg har savnet lenge. Etter min mening er dette Bjørkans akilleshel. Så hans Ranheim for noen år siden, og da la de seg ofte bakpå - også på hjemmebane - for å kontre på motstanderen. Slikt skaper ikke noe grunnspill.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by Kesseboy »

Tidligere i sesongen virka det som om motstanderne benytta seg velvillig av Jonassens problemer med å justere presset, og den manglende hjelpa fra de andre. Nå har motstanderne blinka seg ut Saltnes som det naturlige svakeste leddet. Veldig spent på backparet mot Haugesund ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by Playmaker »

Overbevist om at Ulrik Berglann kunne blitt en fin vingback.
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by jendoriluka »

Tviler på at det hadde blitt bra nok defensivt slik Glimt spiller. En av svakhetene til Berglann er nettopp samhandling og forståelse. Og det bør du være god på som back.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Kamptråd: Aalesund - Bodø/Glimt, Lørdag 15. Oktober kl. 15:30

Post by Neko »

Post Reply