Josimar-saken

Moderators: Sulliken, Larsen

Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Josimar-saken

Post by Larsson »

Det er blitt hevdet at sportsjournalister er altfor lite kritisk tatt i betraktning hvor mye penger det er involvert i sport og fotball.
Etter å ha lest slakten av Josimar i denne tråden går jeg lengre: Norske fotballsupportere er altfor lite kritisk tatt i betraktning hvor mye penger det er involvert i sport og fotball.
Makan.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Josimar-saken

Post by Trapattoni »

Nettopp. Selvsagt er det variabel kvalitet over artikler i Josimar. Det er det i The Guardian også. Men Josimar har stort fokus på hvor det blir av pengene supportere spytter inn i fotballen. Det er opplagt mye skitten business som foregår. Burde interessere mange.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Josimar-saken

Post by Glimt1916 »

Mange som kjenner vil nok kalle meg i overkant kritisk til norsk fotball, nff og moderne fotball generelt. Spesielt blir pengene som er i omløp i dagens fotball stadig vanskeligere å akseptere. Stadig oftere må jeg prøve å minne meg selv på hvorfor jeg ble så glad i fotball i utgangspunktet. At noen synes jeg er lite kritisk fordi jeg ikke gidder å sitte å lese hundrevis av sider av varierende kvalitet om hvor kjipt alt er lever jeg helt greit med.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Josimar-saken

Post by Kesseboy »

Etter å ha hengt på dette forumet i noen år, så tror jeg ikke den kritikken bør ramme deg ...

Har stadig et tilbakevendende dilemma om dette. Det oppleves tidvis meningsløst å se på europeisk toppfotball, når man tenker på de absurde omstendighetene og bransjen som ligger bak.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Josimar-saken

Post by Masinga »

Fint at vi magasiner som Josimar! Gravejournalistikk har dårlige kår i Norge, ikke minst rundt fotball. Derfor er det befriende med blader som Josimar.

Denne gang blir det satt spørsmålstegn rundt opptreden til en Glimt-spiller, et helt betimelig spørsmål.

Jeg har abonnert på bladet så og si hele tiden. Mangler bare de første nummerne. Ved å lese bladet får jeg mer kunnskap enn jeg hadde tidligere, både fotballfaglig og om spillet i kulissene. Derfor kommer jeg til å fortsette abonnementet.

Redaktør Frode Lia ga et sjeldent intervju i Dagsavisen nylig, for den som er interessert.

http://www.dagsavisen.no/helg-nye-inntr ... n-1.966655
Masinga
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Josimar-saken

Post by gavharr »

Han var også med i sist episode av Toppfotball.
Glimrende podcast for alle som liker norsk fotball :)

https://itunes.apple.com/no/podcast/top ... ?l=no&mt=2
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Josimar-saken

Post by Trapattoni »

Bare et lite sidesprang om Josimar: I dag har New York Times en sak om arbeidsforholdene for de som bygger anleggene foran VM i Russland. Den nokså betydelige avisen i New York oppgir to kilder til denne saken - Josimar og The Guardian. Noe riktig gjør de nok i redaksjonen til Josimar.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Josimar-saken

Post by Larsson »

Det New York Times publiserer blir ikke anerkjent av massene på Glimtforum.net eller mannen med tupé i 1600 Pennsylvania Avenue. Fake news!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Josimar-saken

Post by Playmaker »

Hehe. Josimar leverer. Igjen.
Post Reply