Josimar-saken

Moderator: Larsen

Larsson
Has thanked: 1 time
Been thanked: 82 times

Re: Josimar-saken

Legg inn av Larsson » fre mai 12, 2017 8:33 am

Det er blitt hevdet at sportsjournalister er altfor lite kritisk tatt i betraktning hvor mye penger det er involvert i sport og fotball.
Etter å ha lest slakten av Josimar i denne tråden går jeg lengre: Norske fotballsupportere er altfor lite kritisk tatt i betraktning hvor mye penger det er involvert i sport og fotball.
Makan.

Trapattoni
Sted: Bodø

Legg inn av Trapattoni » fre mai 12, 2017 8:11 pm

Nettopp. Selvsagt er det variabel kvalitet over artikler i Josimar. Det er det i The Guardian også. Men Josimar har stort fokus på hvor det blir av pengene supportere spytter inn i fotballen. Det er opplagt mye skitten business som foregår. Burde interessere mange.

Glimt1916
Has thanked: 22 times
Been thanked: 38 times

Legg inn av Glimt1916 » fre mai 12, 2017 9:20 pm

Mange som kjenner vil nok kalle meg i overkant kritisk til norsk fotball, nff og moderne fotball generelt. Spesielt blir pengene som er i omløp i dagens fotball stadig vanskeligere å akseptere. Stadig oftere må jeg prøve å minne meg selv på hvorfor jeg ble så glad i fotball i utgangspunktet. At noen synes jeg er lite kritisk fordi jeg ikke gidder å sitte å lese hundrevis av sider av varierende kvalitet om hvor kjipt alt er lever jeg helt greit med.
Form is temporary, class is permanent.

Brukeravatar
Kesseboy
Has thanked: 71 times
Been thanked: 109 times

Legg inn av Kesseboy » lør mai 13, 2017 8:54 am

Etter å ha hengt på dette forumet i noen år, så tror jeg ikke den kritikken bør ramme deg ...

Har stadig et tilbakevendende dilemma om dette. Det oppleves tidvis meningsløst å se på europeisk toppfotball, når man tenker på de absurde omstendighetene og bransjen som ligger bak.
"Du skal vinne bra mange cupfinaler for å trumfe gleden du følte ved fotball som syvåring."

Brukeravatar
Masinga
Sted: Oslo

Legg inn av Masinga » man mai 22, 2017 7:29 pm

Fint at vi magasiner som Josimar! Gravejournalistikk har dårlige kår i Norge, ikke minst rundt fotball. Derfor er det befriende med blader som Josimar.

Denne gang blir det satt spørsmålstegn rundt opptreden til en Glimt-spiller, et helt betimelig spørsmål.

Jeg har abonnert på bladet så og si hele tiden. Mangler bare de første nummerne. Ved å lese bladet får jeg mer kunnskap enn jeg hadde tidligere, både fotballfaglig og om spillet i kulissene. Derfor kommer jeg til å fortsette abonnementet.

Redaktør Frode Lia ga et sjeldent intervju i Dagsavisen nylig, for den som er interessert.

http://www.dagsavisen.no/helg-nye-inntr ... n-1.966655
Masinga

Brukeravatar
gavharr
Sted: Oslo
Has thanked: 74 times
Been thanked: 37 times

Legg inn av gavharr » tir mai 23, 2017 9:32 am

Han var også med i sist episode av Toppfotball.
Glimrende podcast for alle som liker norsk fotball :)

https://itunes.apple.com/no/podcast/top ... ?l=no&mt=2
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."

Trapattoni

Legg inn av Trapattoni » ons jun 14, 2017 8:47 am

Bare et lite sidesprang om Josimar: I dag har New York Times en sak om arbeidsforholdene for de som bygger anleggene foran VM i Russland. Den nokså betydelige avisen i New York oppgir to kilder til denne saken - Josimar og The Guardian. Noe riktig gjør de nok i redaksjonen til Josimar.

Larsson
Has thanked: 1 time
Been thanked: 82 times

Legg inn av Larsson » ons jun 14, 2017 9:12 pm

Det New York Times publiserer blir ikke anerkjent av massene på Glimtforum.net eller mannen med tupé i 1600 Pennsylvania Avenue. Fake news!

Playmaker
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Legg inn av Playmaker » tor jun 15, 2017 4:08 pm

Hehe. Josimar leverer. Igjen.

Svar