Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

BørreA tar opp 5 temaer om Glimt i forkant av denne sesongen og om det som skjer etterpå.
Og spørsmålet som tvinger seg fram på slutten av sesongen vil være.
Blir Kjetil og de andre bergenserene i klubben lengre enn ut sesongen?

AN.NO(+) BørreA: Fem ting vi spør oss om Glimt 2021.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Hvor lenge får vi beholde Knutsen? Er han klar for å fortsette jobben i 2022? Jeg regner med trenerteamet i Brann kommer til å få sparken, og når jeg leser hvordan Hareide uttaler seg, så virker ikke motivasjonen å være på topp. Sistnevnte har jo gjennomført en solid ryddejobb i RBK, samtidig som han har hentet inn mange nye, inkludert enkelte mette klubbhelter som ikke klarer å prestere og som nok heller forventer å bli tilbudt ulike trenerroller i nær fremtid. Kanskje er muligheten for å lykkes større om han skal bygge opp et nytt Brannlag fra bunnen, kanskje til og med i Obos 2022?
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jendoriluka »

Hadde ikke Fjørtoft en kryptisk tweet før Hareide ble presentert som kunne tyde på KK var ønsket etter Hareide?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Forsvinner KK blir det nok en utenlands klubb.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Jeg tror det er større sjans for Kjetil i Brann enn Kjetil i RBK. Mest pga. familiesituasjonen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Glem det med Brann og RBK. Flere utenlandske klubber har KK i kikkerten. Tror ikje han vil gå til en klubb med lavere nivå enn Glimt.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Vix »

Det kan vel bli Brann, rett og slett fordi han vil hjem, men utlandet virker mer sannsynlig. Det ville være svært overraskende om han fortsatte med Glimt etter denne sesongen /Europasesongen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Til utlandet vil han nok få med seg familien, slik at den biten blir mindre viktig. Og - lede dette Glimt-laget og så gå til Brann i OBOS? Høres jo helt crazy ut.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sulliken »

Crazy, kanskje.

Men la oss si at han overtar Brann i OBOS. Da har han plutselig alle forutsetninger for å bygge lag helt fra grunnen igjen med en klubb som i utgangspunktet skal ha større ressurser enn Glimt.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glimterfrem »

Det virker som Kjetil er en familiemann, men samtidig virker han jo også som en mann med store ambisjoner. Da drar han ikke til Brann per dags dato. Så lenge Glimt er et lag som kjemper i toppen av norsk fotball så tror jeg ikke han vurderer en annen norsk klubb.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Jeg tenker det samme som Sulliken. Om han klarer å gjenreise et skadeskutt Brann og gjenta noe av det han har klart i Glimt, så vil det jo føre til legendestatus i hjembyen. Og så vil muligheten til å hente inn egne trenere og eget støtteapparat være større i en klubb som må ta samling i bånn. I RBK som kanskje misser på seriegull for tredje år på rad, vil det være harde krav fra dag en.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

For tiden er det Glimt, og ikke Brann, som har ressurser. Det gir håp om at han fortsetter litt til.
Fotball er nesten alltid morsomt
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Tror ikke KK er aktuell for brann eller vil makte samme resultater her. Helt andre forutsetninger for å lykkes i disse 2 klubbene. I Glimt har KK fått bygge lag etter sine prinsipper basert på klubbens filosofi. Virker som det er mer rigid i Brann og flere kokker. Brann spiser trenere og det er kun LAN som har lykkes i 2 år med resultater som kan matche Branns ressurser etc. Brann har etter mitt syn underpresert i flere år. Om det var så aktuelt med KK til.Brann så hvorfor ble han ikke headhunted til Brann før Kåre? Frykter ikke at KK havner i Brann til tross for hans familiære situasjon. Om denne var så prekær så ville han forsvunnet fra Glimt lenge før. Jeg er optimist og ser KK i Glimt lenger enn 2022...
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Blir spennende og se fremover hva KK foretar seg. Han er jo ikke typen som bytter startoppstilling for og få endringer, men heller la laget spille seg bedre sammen. Nå ser vi ingen god trend med XI, så ser vi noen bytter fremover? Vetlesen fra start bør komme, og på kant kan man gjerne gi noen en omgang hver. Saltnes har ikke vært så dominerende som vi vil ha ham. Bør ikke settes ut, men en preik på kontoret kanskje.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

1. Bodø/Glimts spissproduksjon
De aller fleste tabelltips sendte fjorårets suverene serievinner et stykke ned på tabellen. Slik kan det selvsagt ende også. Det er imidlertid en fare for at vi har undervurdert den kvaliteten som åpenbart utføres i det daglige på treningsfeltet i Glimt.
Aftenposten.no(+): Fem ting vi har lært av Eliteserien så langt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Pondus wrote: Sun May 30, 2021 4:25 pm Om det var så aktuelt med KK til.Brann så hvorfor ble han ikke headhunted til Brann før Kåre?
Fordi Glimt var iferd med å gjennomføre en kanonsesong med seriegull og e-cupspill. Om ikke Glimt skulle klare ytterligere utvikling i år, så er det en helt ny situasjon for KK på utgående kontrakt.
Jeg tror også at en hvis Brann må restarte etter et nedrykk eller en fiaskosesong, så vil Knutsen sannsynligvis kunne sette helt andre krav, og kreve å få være selve sjefskokken. Jeg håper naturligvis at KK blir lenge i klubben, men fem år borte fra hjembyen er lenge, og selv etter tidenes sesong, ble kontrakten hans bare forlenget med ett år.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Jeg har lekt med tanken på at man har lagt til rette for at Morten Kalvenes tar over hovedtreneransvaret for Kjetil når han drar hjem igjen. I motsetning til Kjetil, så har jo Kalvenes også dratt med seg familien nordover og kjøpt hus og greier. Det føles litt som at det ligger i kortene. Ingenting ville gledet meg mer, da vi neppe kan få bedre kontinuitet i treningsarbeid og tankegods.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Forstå meg rett, jeg spekulerer bare, men om som sagt Brann har levert fiaskosesong omtrent de 10 siste årene bortsett fra 2 sesonger under LAN. Resetting skulle vært gjort for lengst, men er ikke blitt gjort. Helt ærlig så kan man lure på om KK ikke har så høy status i Brann. Synes Brann alltid har hatt høye tanker om seg selv og ikke levert. kK begynte i glimt under de forutsetninger som kan komme til å skje i Brann, nemlig å forme/resette et lag. KK har en betydelig bedre cv nå så det betyr ikke at han orker å begynne i ny jobb i Brann med en slik forutsetning. Antar at tålmodigheten i Brann er helt annerledes enn i glimt. Spørsmålet er jo hvilke ambisjoner han har. Er vel mere inspirerende å jobbe i en organisasjon der alle snakker samme språk og jobber i samme retning og samtidig ha større muligheter i Europa. Seff blir dette spekulasjoner og ingenting annet. At kåre ikke lykkes i Brann til nå tror jeg ikke bare skyldes han for han er en meget dyktig trener. Kontraktsforlengelswn var kort ja, men kom jo spontant i feberen etter seriegullet. Virket ikke å være mye forhandlinger i denne forbindelsen. Ser at kåre har kontrakt ut 2022.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Det var så vidt jeg 2 danske klubber som forhørte seg høsten 2020. Men KK og Glimt avviste dette kontant. Forsvinner KK sommeren 2022 går han til en toppklubb i Danmark eller til Tyskland.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Litt spesielt å ha en kontrakt som går ut midt i en sesong. Jeg regner med det er for å unngå å ha en trener på utgående kontrakt som skaper støy utover høsten. Jeg regner med at om KK vil gjøre noe annet, så forsvinner han etter sesongslutt. Alternativt blir kontrakten forlenget etter sesongslutt.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Drillo mener Glimt spiller med for stor risiko.

AN.NO(+): Drillo mener seriestarten bør bekymre de helgule
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glenn P »

Drar opp en gammel historie fra studietiden min, da jeg hadde noe idrettsfysoiologiske fag. Foredragsholderen hadde tidlioere vært leid inn som "konsulent-trener" hos Aston Villa, og på første trening måtte han regelrett løpe ut på banen å roe ned laget under oppvarminga, for all kruttet ble fyrt av der. Det førte til at resten av treningen ble forringet, og da skjønner vi alle hvor det bar. Dette er godt over 10 år siden. Det vi ser Glimt gjør nå ved å avbryte treningen dersom tempo og innstilling ikke er på plass er lysår foran resten av verden føles det nesten som. Kan tenke med at andre trenere bare kjefter opp spillerne, og gjør ferdig treningen på halv masking og da slutter på en dårlig frekvens/atmosfære. Husker selv fra min tid som spiller på lavt nivå, at når man spilte det siste kvarteret bare for å spille, ja der var det lite kvalitet å hente ut. Endte jo bare med at man gikk sur.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply