Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by poteten »

Pondus wrote: Sat Dec 18, 2021 10:53 pm Om det blir treningsleir på La Manga så kommer Welhaven til å spy ut artikler om "arrogante" Glimt. Gleder meg, stor underholdning.
Tvilsomt. Molde var jo også på treningsleir i utlandet men "fikk lov" av media siden de skulle spille europacup.
Kritisk
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sulliken »

Sulliken wrote: Sat Dec 11, 2021 3:59 pm Enn om han har tenkt å gå kontrakten ut, og bli med i prosessen i rekruttering av ny trener? Gjerne ha en "myk handover", altså at ny trener kommer på plass i løpet av våren, og er med og ser hvordan det jobbes i glimt før han tar roret selv til sommeren?
Jeg vil trekke frem denne igjen.
Strengt tatt trenger ikke KK å signere noe som helst enda. Han er ikke ferdig med kontrakten sin. Nå blir Reka trener i RBK, og KK skal få feire Jul i Bergen fred, ha et rådsmøte med familien, så ta en prat med Frode Thomassen i starten av januar. Det kan hende at vi ikke får noe svar før den tid.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Det er vel det KK alltid har sagt. Jeg har kontrakt med Glimt fram til sommeren og jeg har god tid. I det siste har han hintet om at han kanskje forlenger. Det er vel skriveriene i Trondheims avisen og panikk kommentarene i diverse forum som har skapt vanvittig med støy. KK har gjort det han alltid har sagt. Frode og co har tatt all støyen med knusende ro. Det mest utrolige fantasi utspillet var vel at noen meglere drev og prøvde å finne leilighet til KK i Trondheim. Tror nok både KK og Frode har hatt det morsomt mange ganger i høst.
jendoriluka
Posts: 510
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jendoriluka »

Jeg tror ikke de har hatt det like moro. Knutsen sa vel etter siste kamp at han var lei av temaet, og Glimtspillerne måtte jo ha en session med Mannsverk for å finne fokus igjen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7272
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 434 times
Been thanked: 872 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Los-Loco »

Nja, synes vel KK har lagt opp til det litt selv da. Han kunne vært MYE tydeligere på at dette ikke er et tema. Istedet så har han hver gang han har fått spørsmål kommet med mer og mer antydninger, som at en avgjørelse kommer når rumlingen i magen er riktig, ikke lenge til nå, må avklare med familien, jeg har vært lenge borte og så videre.

Kan hende dette har vært en helt bevisst taktikk for å flytte mediefokuset på seg selv nå i serieinnspurten, for å skjerme spillerne for noe av presset. Jeg tenker at det kanskje er den mest nærliggende teorien. At Glimtspillerne trengte Mannsverk tror jeg handlet 0 og nada om kontrakten til Knutsen. Det handlet om det mentale presset det er å plutselig måtte vinne kamper, og kanskje ta det andre strake seriegullet. Langt mer meritterte stjerner enn Glimtspillerne har snublet på målstreken i en sånn situasjon før.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

jendoriluka wrote: Mon Dec 20, 2021 11:11 am Jeg tror ikke de har hatt det like moro. Knutsen sa vel etter siste kamp at han var lei av temaet, og Glimtspillerne måtte jo ha en session med Mannsverk for å finne fokus igjen.
De mistet fokus i sluttminuttet mot Brann da de ble opphengt i resultatet i en annen kamp etter rop fra en overivrig speaker. At Brann scoret på siste spark på ballen hadde vel ingenting med KK å gjøre. Nå så situasjonen ble slik den ble før siste kamp var det helt naturlig å hente inn Mannsverk. Nå husker vel alle LFC og brøleren til Gerrard i siste kamp som hindret gullet i sin tid. Å ikke bruke Mannsverk før siste kamp mot Mjøndalen ville vel vært en horrible beslutning og som Los-Loco sier det hadde selvfølgelig ingenting med KK sin situasjon og beslutning å gjøre. Jeg mener bastant at KK har opptrådd helt fint under stormen i høst i motsetning til en del forumdeltakere.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Uansett om han har kontrakt til sommeren, an en trener kommer inn for en smooth overgang eller Kk fortsetter så bør vi jo få en avklaring rett over nyttår. Dette med tanke på hvem som skal lede sesongoppkjøringen etc. Samtidig har jo trener innflytelse på valg av spillere som skal inn.
Med tanke på uttalelsene til KK angående planlegging av neste sesong spesielt angående Sørli så finner jeg det merkelig om vi skulle få ny trener inn med en såkalt myk overgang. Den treneren som kommer inn kan jo ha en totalt forskjellig tilnærming til spillematerialet vi både har og trenger.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Vet ikke hvem som styrer twitter "Glimt av verden", men de melder at det er sterke indikasjoner at avklaring kommer i dag. Uten at det trenger å bety en dritt, men kanskje det er stille før stormen.....
JHA
Posts: 949
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by JHA »

https://twitter.com/EirikNH/status/1472 ... obmjg&s=19

Denne fortjener en like, men etter alt tullet siste halvåret så stoler jeg ikke på journalister 😀

"Kjetil Knutsen lovet et svar på framtiden i løpet av forrige uke, og det løftet har han holdt: Får opplyst at han nå har gitt Bodø/Glimt sitt ja, og at det blir offentlig i løpet av de kommende dagene."
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

https://www.tv2.no/sport/14442633/

Ifølge TV 2s opplysninger har 53-åringen allerede gitt sitt endelige ja til fjorårets seriemester, og det er ventet at den nye avtalen blir offentliggjort i løpet av de kommende dagene.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Galnasen
Posts: 333
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 34 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Galnasen »

Det positive med at næringsliv evt. bidrar til lønnen er jo at Glimt faktisk ikke skyter seg selv i foten med å ødelegge lønnsstrukturen. Da er det faktisk næringslivet som har bestemt at KK er så viktig at han skal ha høyere lønn på toppen av lønnen fra Glimt.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Galnasen.... meget viktig poeng. Er ikke tvil om at næringslivet også ser for en merverdi glimt og KK har skapt for Bodø. Denne lønna skaper ikke noe presedens i klubben heller. "Presterer du så er næringslivet på banen". At man tilbyr en trener gode betingelser når man har beviselige resultater er jo ikke noe underlig. Skjer i næringslivet også. Ser ikke den store risken. Kk ville aldri tatt jobben videre om han ikke er motivert, så ærlig er han. Det som hadde vært jævlig er om de kastet penger etter "has beens" spillere som skal avslutte karrieren i Norge. Det er risky business.
Galnasen
Posts: 333
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 34 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Galnasen »

"Det er ventet at avtalen vil bli offentliggjort i løpet av kort tid. Knutsen vil få en årslønn på i overkant av fem milllioner kroner, ifølge VGs opplysninger."

Det er så tydelig at media egentlig ikke har peiling på hva som skjer. VG melder 5 millioner. Tar et rykte og spinner videre på det alle mann.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Står 7millioner totaltamme. Er det pr.år inklusive bonuser? Hva tror dere?
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Helt sikkert bonusbasert de evt sju millionene. I tillegg har Benn Eidissen og flere spytta inn millionbeløp.

EDIT: AN skriver "AN har grunn til å tro at Knutsen har vært på telefon til potensielle spillere som kan være aktuelle for Bodø/Glimt i 2022."

Kan vi tro at et par spillerforlengelser kommer også? Lode? Solbakken? Pelle?
Galnasen
Posts: 333
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 34 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Galnasen »

TV2 melder vel om 7/8 millioner, mens i VG artikkelen står det 5 millioner i årslønn. Enkel konklusjon - norsk media aner ingenting. KK har jo både vært klar for RBK samt sagt nei til de, mens andre dager har han ikke sagt nei til de.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Så lenge KK er gul, så blir det en gledelig jul.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Los-Loco
Posts: 7272
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 434 times
Been thanked: 872 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Los-Loco »

Stor poesi!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
jendoriluka
Posts: 510
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jendoriluka »

Jeg tipper grunnlønnen ligger nærmere 5 mil, og at det er en del prestasjonsbasert. Totalrammen kan godt være 8 mil - sikkert en betydelig bonus for CL eller Europaleague osv.

Gledelig, uansett.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

mortsto wrote: Mon Dec 20, 2021 1:15 pm Helt sikkert bonusbasert de evt sju millionene. I tillegg har Benn Eidissen og flere spytta inn millionbeløp.

EDIT: AN skriver "AN har grunn til å tro at Knutsen har vært på telefon til potensielle spillere som kan være aktuelle for Bodø/Glimt i 2022."

Kan vi tro at et par spillerforlengelser kommer også? Lode? Solbakken? Pelle?
Høres jo ut som nysigneringer slik jeg leser det, men teknisk sett kan det også inkludere nye kontrakter med eksisterende. Tipper det er høy aktivitet på ny- og re-signeringer, og KK være/ikke-være betyr nok mye for spillerne.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Som for 14 dager siden er dette fortsatt bare rykter inntil KK avkreftet spekulasjonene. AN refererer bare til andre media, sånn sett ikke noe nytt. Sist var det også NRK og TV2. Men selvfølgelig tror jeg KK forlenger.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Jeg tror KK gjorde det i forrige uke. Sannsynligvis skulle klubben presentere dette med litt mer brask og bram enn en lekkasje til TV2. Nå melder også AN at KK er tilbake i byen.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Jeg tror også KK forlenger, men han var jo ute sist og kommenterte de 8mill som var nevnt sist. Sa jo i klartekst at dette ikke stemte, nærmere helt hinsides. Kk er ikke grådig og det er ikke pengene som styrer han. Hvor skulle tv2 fått tak i disse tallene? Vi snakker ikke om styret til RBK som lekker som en sil til pressen. Så jeg tar dette beløpet med en kilo salt til det faktisk er bekreftet fra klubben. Frode er jo utilgjengelig for kommentarer også.
User avatar
youron
Posts: 1600
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by youron »

Men dette 😝
"Både daglig leder i Glimt, Frode Thomassen, og Kjetil Knutsen selv oppgir til Avisa Nordland at glimttreneren er i Bodø av andre årsaker."
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Post Reply