Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Nytt intervju med Ketil.
Klikk og les: https://www.an.no/glimt/kjetil-knutsen/ ... -4-1052424
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

"Det er de samme mekanismene for oss. Vi må fortsette å være like sultne. Nå har vi vist et stabilt ganske bra nivå, selv om vi har hatt en nedadgående kurve prestasjonsmessig. Så må vi ønske å bli bedre og ønske å ta det neste steget. Den dagen du er fornøyd, flater prestasjonskurven ut. Vi må ha den samme sulten som vi har hatt i åtte-ni måneder nå."

Knutsen til VG. Han sier liksom alle de rette tingene nå, synes jeg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Må Kjetil vinne serien for å bli kåret til årets trener eller holder det med medalje?

Uansett, se en smilende Kjetil ved å følge linken til denne åpne artikkelen i BA.
https://www.ba.no/sport/fotball/kjetil- ... -8-1111298
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by ingen87 »

Vanskelig å si. Dette tror jeg vil være årets kandidater i tillegg til Kjetil Knutsen (slik stå er nå):

1. Dag Eilev Fagermo kan fremdeles vinne cupen og få en brukbar plassering (medalje) i serien. Jeg tror ikke de vinner Eliteserien og da må nok cupen vinnes for å ha en sjanse som årets trener.
2. Erling Moe og Molde kan vinne serien samt kvalifisere seg til Europa League-gruppespillet.
3. Horneland har fått sving på RBK-skuta. Styrer mot medalje i Eliteserien og vil være kvalifisert til Europa League. Enda mulig med Champions League.

Erling Moe og Horneland leverer vel egentlig som forventet, men skulle de gå videre i europacupene så veies det nok tyngre enn en bronse i Eliteserien. Horneland fikk en stygg start i RBK, men Norge er sultefora på Champions League-fotball. Derfor tror gruppespill her trumfer det meste.

Hvis Molde vinner serien og ryker ut mot Aris, og Rosenborg kun kommer til Europa League, så tror jeg kanskje Kjetil Knutsen kan klare seg med en medalje i Eliteserien for å bli årets trener. Skulle Molde gå til Europa League så tror jeg at Kjetil Knutsen må vinne Eliteserien. Det samme om Horneland tar Rosenborg til Champions League. Selv da kan det bli tøft om de samtidig klarer å holde skipet på stø kurs i serien (medalje i ES + gruppespill i CL).
Last edited by ingen87 on Thu Aug 15, 2019 10:21 am, edited 1 time in total.
Førr Evig!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Gvandreassen »

Hvis Horneland vinner, skal de ha kvalifisert seg til gruppespill i CL og ta topp tre i Eliteserien. Hvis ikke er Årets Trener en forbanna vits. Elendig form helt frem til de siste månedene. Ikke så veldig imponert over Molde heller. Tar Knutsen og Glimt medalje, et lag og en trener som ble tippet nord og ned før sesongen, ja da er jammen Kjetil årets trener. Så håper jeg de som setter opp kandidatene også ser det, og ikke bare lar seg blende av at RBK var god for tyve år siden.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by ingen87 »

Her blir et tøft scenario:
1. Glimt vinner serien
2. Odd kommer på andreplass og tar cupgull
3. Molde kommer på tredjeplass og tar noen imponerende seire i Europa League og leder gruppa ved nyttår.
4. Rosenborg faller utfor pallen da de nedprioriterer serien. Slår Real Madrid og Tottenham hjemme i Champions League og ligger an til avansement.

Det sykeste med denne "visjonen" er at det mest realistiske er at Glimt vinner serien! :D
Førr Evig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Vi får tro at de også tar med i betraktning "Penge"-tabellen.

Tabellen i denne artikkelen gjelder fjoråret men det er ingen tvil om at vi nå nærmer oss toppen også her - uten at jeg har regnet spesielt grundig på det.
Hvis årets budsjetter er i sånn noenlunde samme gate som ifjor, da er det Ranheim som enda topper mens vi per nå er forbi Kristiansund.

Men, hvis Bodø Nu eller AN skal lage sin versjon av denne - hva med å heller regne ut Budsjett delt på antall poeng for å finne ut hva hvert poeng koster.
I VG har de regnet ut hvor mange poeng man fikk per million.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Vbaba ... g-paa-bunn
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Glimt mistet sentrale spillere og klarer fortsatt prestere såpass mye bedre. Om ikke det er definisjon på at en trener har gjort en god jobb, så vet ikke jeg. Man ønsker kanskje ikke at man alltid gir trenerpris til et overraskelskeslag, men om Glimt vinner serien (første gang for et nord-norskt lag) kan jeg ikke se at de har noe valg.
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Boombadila »

Fikk melding fra Bergen i dag om at dagens forside på BT var KK og TM, og et av spørsmålene i saken var om dette er det neste trenerparet i Brann.

Den ligger på nett bak betalingsmur om noen ønsker å se.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Vegard »

Det er forsiden av Magasinet som ligger inne i avisen.

"Bergenserane har leia B/G til toppen. Dei mislikar sterkt å bli nemd som Branns neste trenarar"
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by MhepA »

Jeg er yderst forsiktig med å hylle trenere, men skal driste meg til å gjøre det denne gangen, med fare for jinx.

En ting Knutsen gjorde som var helt essensielt for hvordan vi spiller nå, var å kvitte seg med Trond Olsen. Hvordan det ble gjort spiller ikke så stor rolle akkurat nå, men han lyktes noe voldsomt med de som kom inn, og jeg tror ikke vi hadde vært i nærheten om Layouni fortsatt måtte bøte med spilletid for at Trond skulle få ha kapteinsbind og spille kant fast. Dette var starten på noe nytt, og en kanongod avgjørelse. Blandingen av rutine og ungt pågangsmot er PERFEKT i Glimt pdd. Bjørkan og Knutsen er nok særdeles opptatt av akkurat dette.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Vegard »

Ja, ikke et vondt ord om Glimtlegenden Trond, men du har rett
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Dessverre rett. Med Olsen forsvant nok også noe av en kultur som ikke la grunnlag for å stadig bli bedre. Ideelt skulle jeg sett av Olsen var en del av løsningen for å bli et bedre lag, men det ble ikke slik denne gang.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Det skjedde også en endring fra desember 2018, da Glimt i hele høstsesongen spilte som i sirup. Man ble enige om å kvitte seg med Angel/Opseth fordi man ønsket et kjappere, mer fremoverrettet spillestil. Så og si alle eksperter inkludert JJ mente da at Glimt hadde solgt seg ned til Obos. Det store tapet var at vi mistet Bjørnbak men spesielt Lode har tatt fantastiske skritt i årets sesong. Tøft av KK og Bjørkan å gjøre det de gjorde, men de viste hva de gjorde. Jeg ble nesten sjokkert da jeg så første treningskamp i Januar mot Godset hvor Glimt vant 5-0. Hadde aldri sett en slik angrepsbølge noengang, og man bare fortsatte og fortsatte. Selv etter en fantastisk pre season ble Glimt fortsatt ikke tatt på alvor og Svebakken (såkalt ekspert) tippet laget på 16 plass.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Garrincha »

Måten vi stort sett har spilt hjemme i år er det beste Glimt noensinne har gjort, mener i nå allefall jeg. Jeg er mektig imponert.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

Var riktignok bare Opseth de ville ha bort. Vet Knudsen ikke var happy med at Angel ble leid ut. Lønnet seg riktignok i form av at Berg jobbet seg fra under pari til meget bra :) tror dog Angel hadde gjort det bra i år uansett.

Viktigste var ut med Olsen og Opseth. En sutrekopp med en noe useriøs tilnærming til karrieren som smitter når man er en legende i klubben. Opseth ikke i nærheten av det man vil ha i denne spillestilen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Mon tro hva sportsredaksjonen i AN sier til at Markus Andrè Jensen omtrent går inn i en sportskommentatorrolle?
Forøvrig slik som Bodø By redaktør Børre Arntzen også gjør.

Uansett, Markus har nå skrevet en kommentar om at Kjetil må beholdes i klubben og han nevner også at han sannsynligvis nevnes i korridorene når større klubber som Vålerenga, Brann og Rosenborg diskuterer nye trenerkandidater.

Hvis nå Kjetil tar medalje med Glimt i år, vil han da føle at oppdraget i Bodø er fullført?

Alle vet jo at når småklubber (som svensken sier må innse sin plass i hierarkiet) gjør det bra ett år, da skal det veldig mye til å få en like god plassering året etter. Altså må dette være den ultimate utfordring for Kjetil at han klarer å lede Glimt til toppplassering to år på rad.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

KK har vel uttalt at Glimt skal være på topp i 2021. Dette er bare startfasen på Glimts 'nye' spillesystem som startet opp i jan 2019. Neste år blir enda bedre med en veldig bra økonomi.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by tomath »

Så lenge han ikke har fått med familien nordover så får jeg en liten klump i magen hver gang det uttrykkes misnøye med Lars Arne Nilsen i Brann. Ellers håper og tror jeg vi er ganske trygge med tanke på VIF, RBK og Molde.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Inntrykket mitt var at JH Halvorsen takka for seg fordi han mente 8.plassen i 2015 var det beste han kunne få til i en klubb med Glimts ressurser. Nå har jo KK lang avtale, men om det skulle komme fristende tilbud, så spørs det om klubben kan overbevise ham. "Alt" tyder på at neste sesong blir en nedtur, så det vil jo være den ultimate utfordringen; å kjempe om medaljer neste år også. Nå har jo Glimt endelig litt økonomisk spillerom, og kan hente spillere fra en høyere hylle. Det bør jo være et pluss.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Er vel ikke bare bare å ramle inn i Brann heller. Mye følelser, sterke ego og jobb å gjøre før selve jobben begynner.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glimt1916 »

G-s-enz wrote: Mon Sep 30, 2019 6:05 pm Var riktignok bare Opseth de ville ha bort. Vet Knudsen ikke var happy med at Angel ble leid ut.
Han ga vel utrykk for at timingen ikke var ideell når de hadde mistet Opseth og Bjørnbak, men han sa også at han ville ha en annen spillertype en Angel i den posisjonen på sikt, en som var mer bevegelig og dekket større områder.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Larsson »

Skulle likt å vite hvilke kilder Jensen la til grunn for at han mener at Knutsen er et aktuelt navn på Valle. For det første tviler jeg meget sterkt på at Deila får sparken (kontrakten løper uansett ut neste sesong og best-bud Espeseth sparker nesten 100% sikkert ikke Deila - det er rett og slett for mye å takle for omdømmet hans). For det annet er Vålerenga så sulteforet på suksess at jeg tror den aktuelle trenerkandidaten er nærmere Arséne Wenger enn Kjetil Knutsen i størrelse.

Hvis Glimt mister KK blir det til Brann. Men da må han kjøpes ut ettersom han fornyet kontrakten tidligere i sommer. Og det tror jeg at de kvier seg for på Stadion ettersom en millionsum for å hente en trener vil gi forventninger, og er det noe de IKKE takler på Kniksens plass er det forventninger. Ikke tror jeg at de vil ha det heller.

Problemet med en klubb av Glimts størrelse er at det man maksimalt kan håpe på er enten et cupgull eller en medalje. Når man først har klart det er det liksom ikke så mye igjen å hente og veien nedover starter. FKH, Stabæk, Strømsgodset og Sarpsborg er ferske eksempler. Det er vanskelig å klare å bygge en klubb som etablerer seg i toppen sesong etter sesong i Norge.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Vel, Europa-spill er vel absolutt innafor det man "maksimalt kan håpe på". Og bygger vi videre på det vi har er det ikke nødvendigvis slakt i Europa heller. Så er man jo sin egen største fiende etter en suksess-sesong som i år, og en stor oppgave for KK å fortsette å bygge en solid klubb. Utfordring at han pendler, selvsagt.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Larsson wrote: Thu Oct 03, 2019 6:42 pmProblemet med en klubb av Glimts størrelse er at det man maksimalt kan håpe på er enten et cupgull eller en medalje. Når man først har klart det er det liksom ikke så mye igjen å hente og veien nedover starter. FKH, Stabæk, Strømsgodset og Sarpsborg er ferske eksempler. Det er vanskelig å klare å bygge en klubb som etablerer seg i toppen sesong etter sesong i Norge.
Jeg tror problemet er at suksessen kommer etter litt plutselige og kortvarige satsinger, hvis suksesskriterier forlates når den første suksessen inntreffer. Der har Glimt nå sjansen til å gjøre en bedre jobb enn de andre som nevnes, gjennom å fortsette å gjøre de riktige tingene uansett resultat, og forhåpentligvis oppnå bærekraftig suksess innafor rimelighetens grenser.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply