Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glenn P »

Det er jo faktisk slik at om Knutsen drar til RBK, ja da håper jeg han mislykkes...
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Dorsin og RBK harvjo uttalt at de har 2 på blokka som er aktuelle. Dorsin virker veldig klar på at prosessen rundt trenerspørsmålet er mer eller mindre avklart. Så om KK er en av disse så virker det merkelig at man skal holdes "in the dark" om KK velger å gå til RBK. Fatter ikke at det skal være så forstyrrende. Verre slik det er nå med seigpining. Eller så heller jeg til freddys teori om at dette ikke er avklart/KK har ikke gitt beskjed.....
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Glenn P wrote: Wed Oct 20, 2021 4:36 pm Det er jo faktisk slik at om Knutsen drar til RBK, ja da håper jeg han mislykkes...
Vel sjansen for at en trener mislykkes etter kjempe suksess i en klubb er vel historisk sett veldig stor. Kan skrive en lang bok om dette. Hvis KK er klar for RBK så har vel ikke RBK to aktuelle trenere på blokka. Det er vel litt selvmotsigende. RBK og Adressa prøver konsekvent å forstyrre Glimt mest mulig, slik at de håper å ødelegge Glimt’s serieavslutning. Det forstår KK heldigvis.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Jo mer jeg tenker på det.... Skulle tatt seg ut at Freddy T hadde stilt opp på pressekonferanse i Trondheim før hjemmekampen mot Milan, eller Real Madrid eller en annen toppklubb de møtte på nittitallet, og begynte å stille spørsmål om Glimt. Og attpåtil for å høre om Eggen var tilgjengelig som trener for Glimt. Tenker han hadde fått hørt det fra både Eggen og hele Trøndelag. Jævla navlebeskuende trønderjournalist. Jeg blir dritsur!
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

https://www.adressa.no/sport/i/Qy9z9W/h ... dningsmann

Noen som har adressa+ og kan si hva som skrives fra de dypeste soddspann?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Oppdaga den jeg også, men er ikke abonnent. Dritt-Birger.
Fotball er nesten alltid morsomt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Ikke noe nytt. Først en del om stemninga i Bodø, mentaliteten til KK og hvordan det kan minne om Trondheim og NAE i gamle dager.
Videre:
"Kommer Knutsen, skal han både få tålmodighet og arbeidsro til å reise et byggverk som det vi ser på Aspmyra. Jeg tror både folk flest og de ansvarlige på Lerkendal har en slik forståelse. Lite har til nå lekket ut fra rekrutteringsprosessen, men Ivar Koteng har vært uvant åpen og tydelig når han har pratet om Bodø/Glimts hovedtrener. Det har vært dialog mellom partene.Heller ikke mye har kommet ut fra Glimt-leiren, men etter en formiddag på Aspmyra merker jeg tegn til en viss resignasjon. Som at folk både tror og frykter at Knutsen er på vei bort. Og at det vil være starten på slutten for Glimt-eventyret. Rosenborg leter nok også i andre retninger, det må klubben for ikke å bli stående på bar bakke om Knutsen skulle si nei. Og det kan være at det finnes mindre profilerte og opplagte kandidater som kan løse jobben om Knutsen enten velger å fortsette i Bodø, eller sier ja til et tilbud i utlandet. Men med alle forventningene som er skapt til en mulig Knutsen-signering, vil et alternativt valg bli sett på som en plan B. Slik situasjonen er, virker Knutsen som det soleklare førstevalget. Svarene han ga på pressekonferansen dagen før Roma-kampen tyder på at han er trigget av norsk fotball største utfordring, nemlig å trene Rosenborg.

Nok en gang trakk han frem Nils Arne Eggen, som sammen med Jürgen Klopp er hans største inspirasjonskilde. Knutsen sier igjen at det er veldig, veldig hyggelig å bli nevnt som mulig Rosenborg-trener. Mer kan han uansett ikke si på et tidspunkt som nå.Spørsmålet for Knutsen er, etter nesten å ha slått ut AC Milan i fjor og nå være i posisjon til både nytt seriegull og avansement fra gruppespillet i Europa, om det er mulig å ta dette til enda et nivå i Bodø eller om gultrøyene stanger i taket? Alle vil forstå om han er klar for å ta det neste steget som trener. Måten han svarer på styrker håpet om at ferden fortsetter på Lerkendal."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Konkurrenten Nidaros har kun en eneste sak om Knutsen i løpet av dine siste 48 RBK-saker, og det var om at Gauseth håpet at Knutsen sier nei til RBK.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Birger Løfaldli spekulerer som et supporter på et forum og har tydeligvis glemt at han er journalist.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Enig. Han skriver at spørsmålet for KK er om Bodø har nådd taket av hva man kan få til. Eh, nei Birger, det er DITT spørsmål til KK. Som han sier ikke er et spørsmål. Som andre sier, smått spesielt og stille opp på en slik pressekonferanse og spørre slik.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Løfaldli har aldri hatt noe til overs for Glimt. Latterliggjorde klubben før 2020 sesongen og tippet laget på 11 plass med mulighet for å rykke ned. Begrunnelsen var at Layouni var borte fra laget. På grunn av at KK er en høflig mann slapp han unna denne gangen i Bodø. Det skulle tatt seg ut som en nevnte tidligere at Freddy hadde stilt Hareide de samme spørsmålene i samme setting. Da hadde nok den godeste Freddy blitt hudflettet av samtlige media. Bodø by er tydeligvis ikke stor nok i følge Løfaldli til å ha en toppklubb. Vil bare nevne det at de siste års vinnere av EL er Villarreal som sist slo ManU i finalen og som kommer fra en by på størrelse med Bodø. Hadde sans for RBK for 20 år siden, nå synes jeg hele klubben og ledelsen er noen arrogante drittsekker og sammen men Adressa helt uspiselig.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Løfaldli har ikke en spesielt høy stjerne hos RBK-fansen heller, og fører videre tradisjonen i Adressa med svake sportskommentatorer. Her gidder jeg ikke irritere meg for mye. Han skriver en kommentar som RBK-fansen ønsker å lese, og vi frykter. Og hvorfor er det så mye verre at han spekulerer enn feks Eurosport-gjengen eller andre journalister? Det er et ugunstig tidspunkt at det blusser opp igjen nå, men jeg gjentar det jeg skrev tidligere i høst om at det kommer til å bli tiltagende støy utover, så lenge KK uttaler seg slik han gjør. Hvis han ønsker å fortsette i Glimt, ta over i Brann, eller har ambisjoner om utlandet hadde det vært enkelt å si at han ikke er aktuell som erstatter for Hareide. Hvis en fjerner høflighetsfrasene om at han er proff og forholder seg 100% til nåværende kontrakt, så er det åpenbart at han snakker seg inn i RBK. Det er mulig jeg er pessimist her.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Enig. Hadde han ikke tenkt på å dra til Trondheim, så hadde han sagt at det ikke var aktuelt, og vært ferdig med den saken. Eller så er han en av dem som prater i 45 minutter med en telefonselger før han sier at han ikke er interessert. I så fall er han en enda større legende enn man hadde kunnet håpe på.

Verdt å nevne at han ikke sier "vi" om Glimt, men heller bruker klubbnavnet. Det neste steget for Bodø/Glimt etc.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Tror ikke vi skal lese FOR mye ut av hvordan han ordlegger seg. Siden han ikke dreper diskusjonen holder han den åpen. En beslutning er ikke tatt siden han ikke har noe og tjene på og ta den ennå, så han holder muligheten åpen. Og det er jo det smarte for alles del utenom RBK; han har gode kort mot alle klubber som viser interesse, og Glimt kan jobbe relativt i det stille med og finne erstatter. RBK vil ikke stille noe ultimatum til ham om og si ja eller nei nå uansett.

Åkke som usmakelig av Løfaldli. Alt her i Norge handler faktisk ikke om RBK, og Glimt er per d.d. et mer attraktivt lag. Tror faktisk at head-to-head mot RBK er det flere gode trenere som heller ville tatt turen til Glimt. Spesielt om vi tar seriegull i år også.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Usmakelig av Løfaldli, ja. En gang ropte trønderne om "Hele Norges RBK" og forventa visst at alle andre gjorde det også.
Nå er vi de eneste som representerer Norge i Europa, men jeg forventer ikke at vi er "Hele Norges Bodø/Glimt", men har store forventninger om at Glimts pressekonferanse før tidenes kamp for laget, får handle om Glimt, og ikke RBK.
Fotball er nesten alltid morsomt
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jonsnow »

Typisk trøndere, en smule store på seg selv og store i kjeften. Liker dem vanligvis men ikke når det kommer til fotball, fikk dem langt opp i halsen når de hentet den en etter den andre fra B/G for glansbilder og glassperler og har vært så sykt deilig å se at uten påfyll nordfra så er de ikke like gode lengre. Håper dette fortsetter ved at KK drar ut av landet den dagen han drar fra oss.

Når det gjelder KK så er han en meget høfflig man som desverre ikke kveler slike spekulasjoner med en gang og vi og pressen blir å tro alt mulig inntill dette er avklart, bare håper at det ikke sprer seg i spillergruppa. Ser helst at KK snart går ut og gir en klar beskjed om framtiden sin slik at klubben kan byghe videre med eller uten han og eventuelt andre aom måtte dra om han gjør det, og i motsatt tilfelle at man skriver en lengre kontrakt denne gangen slik at man slipper slike spekulasjoner i framtiden. Håper også qt klubben hat sondert markedet for potensielle arvtakere og om den/de finnes internt eller eksternt.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by OTH »

Litt off topic; nå har RBK sett det vi andre har vist lenge, RBK vinner ikke serien uten Glimt spillere.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

"Følelse av en viss resignasjon i glimt ved å vandre i klubblokalene og begynnelsen på slutten for Glimt eventyret" man kan jo undres over intelligensen til denne Birger. Uttalelser fra helvete, helt ærlig. Det er greit at KK har gjort mye for Glimt, men han er ikke forutsetningen for Glimts eksistens. Det finnes andre meget gode kandidater der ute så jeg har ikke panikk. Jeg vil si timingen til KK når han ble ansatt var optimal, ny tilnærming, ny treningskultur etc. som tok tid å innføre. 2018 var natta i så måte. Kulturen og kompetansen er der. Den må bare videreføres..
uansett, om KK skal skilles fra Glimt så mener jeg bestemt at de kan åpne kjeften å si ifra. Så slipper man disse spekulasjonene og ræva artiklene fra fallerte journalister. Fatter ikke hvorfor det skal være så hemmelig. Å spekulere på hvilke ord KK bruker i sine uttalelser skaper jo enda mere støy. Har lagt merke til at han bruker klubbnavnet istedenfor vi, men det kan jo være paranoiaen som inntreffer hos den enkelte. Er man opptatt av ryddighet så få fakta på bordet. Den happye stemninga, mangelen på nervøsitet og lave skuldre angående kontraktspraten som skulle skje mot slutten av sesongen er jo bare pisspreik om KK allerede har bestemt seg. Om dette viser seg å ikke stemme så blir jeg forbanna. At det viser seg at Glimt og KK har en åpen og god dialog, greit, men hva går dialogen ut på? Dette politikerpratet er bare bullshit i mine øyne. KK har ikke munnkurv så om han skal gå til RBK og serverer dette pisset hver gang han blir konfrontert med dette spørsmålet så faller noe av respekten min iallefall.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Helt ærlig...om KK velger RBK, en konkurrent i ES som etter det jeg hører ikke vil være så langt fra det Glimt tilbyr så spyr jeg. Ville være som om Erling Moe ble tilbydd jobben i RBK og de følelser det hadde gitt moldesupporterne. Trodde ærlig at det eneste alternativet for KK ville være utlandet istedenfor Glimt. Det hadde jeg emosjonelt akseptert.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Kanskje du engasjerer deg mer enn nødvendig? KK har nok hatt en tidlig samtale eller to med RBK, men akkurat NÅ har han fokus på Glimt. Tror rett og slett bare man har bekreftet interesse på begge sider, og enig om at timing for videre samtaler skjer etter sesong, eller hvertfall etter Roma-kampene.

Støyen er mest her på forumet og hardbarkede supportere. For spillere og klubb er nok dette en ikke-sak i høst.
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jonsnow »

Les denne og smak litt på det siste KK sier:
Det er helt naturlig at det blir interesse rundt spillere og kanskje trenere når de gjør det bra, men det er ikke alltid grønnere på den andre siden, sa Glimt-sjefen.


https://www.an.no/knutsen-om-fremtiden- ... -4-1494644
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Skulle gjerne visst hva som foregår i hodet hans. Han vil etter all sannsynlighet være trener i en klubb som overvintrer i en europacup. I tillegg vil et sånt resultat skape veldig interesse fra utenlandske klubber. Frykten og troen på at han starter som RBK-trener fra 1.1 ble ganske mye mindre etter i går. Fornøyelig å lese KK-tråden på rbkweb. Så får vi se hvem som ler sist.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by helsvhe »

Kan man håpe på at det blir noen år til i Glimt?
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Vinner Glimt serien i år og går videre i Europa forlenger KK med klubben ut 2023. Får en klausul i kontrakten at han kan gå derom en europeisk toppklubb som vil ha han. En klausul som Solskjær hadde i Molde. Men det avhenger at hele spillegruppa og klubben kjemper som løver resten av sesongen som om det var krig. Hvilken motivasjon det gir.
PS: Glimt var uheldig som trakk Legia i CL trekning. Direkte uheldig andre år på rad. Hadde vi møtt noen av de andre 3 lagene hadde vi spilt i Champions League i år. Men vi får stadig høyere ranking og stiller sterkere i Europa neste år.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by JHA »

Når jeg endelig fikk sove inatt, så drømte jeg jaggu at "The pretty one" ledet Glimt inne på vårt nye fotballstadion.

KK har muligheten til å bli en storhet på lik linje som Eggen! Han må bare velge rett, fortsette å utvikle Glimt for dette kan nå langt!
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Post Reply