Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Håper virkelig du har rett Pondus.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Jeg håper også Pondus har rett.
Magefølelsen min sier at RBK og Glimt allerede vet at KK er interessert og sannsynligvis ender opp i Trondheim neste sesong. RBK gjør ikke noe foreløpig for å unngå masse støy og ståk. Glimt gjør ikke noe av samme grunn, og at de allerede har en plan om å fase inn Kalvenes eller Bjørkan. Dette fører til at en bruker masse runde formuleringer i media om å respektere ditt, og ikke stresse med datt. KK kjøpes ut av kontrakten for en god slump penger før jul, og tar med seg Lode sørover.

Merk at dette kun er mine dystre anelser. Jeg har null innside-info.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Flere gode teorier. Åkke som tror jeg det de siste ukene har vært klart fra KK at det ikke diskuteres videre før etter Europa-kvalifisering. Et gruppespill vil endre en del på hvor sexy det er og være i Glimt ut kontrakten, samt hvor attraktiv man er til andre klubber. Så KK har all grunn til og drøye det slik at han får alle muligheter på bordet, ser hva som muligens kan vente i Glimt, og se hva RBK klarer finne på.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Alt blir spekulasjon selvfølgelig, men om glimt allerede vet at KK skal til RBK neste år så ville glimt ha vært på trenersonderinger allerede. Bjørkan tror jeg er uaktuell. Om ikke kalvenes er spikret allerede så ville dette vært kommet ut i media. Aldri om sonderinger av trenerkandidater ville unngått media uansett tausetsklausuler. Da må det.skje som nevnt her en meget stille intern løsning. Om de derimot har måttet gå inn i en mere omfattende prosess så ville dette lekket til media.
Jeg vet, det.er "fingeren opp i lufta"-spekuleringer, men Just a Hunch.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Skulle Glimt gå videre i Europa og gjøre det knallgodt mot gode lag som er toppseedet så er det nok ikke RBK som KK sikter seg inn på
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Denne artikkelen kunne ha blitt postet i Pellegrino-tråden men siden den handler om angrepsspill så poster jeg den her:

TK.NO(Amedia +): Pellegrino er riktigere for Glimt enn for KBK
Dagens fotball går raskere og raskere, og det er interessant å se hvordan de mest innovative lagene tar etter spillemønstre og angrepsmåter fra hurtigere lagidretter som spilles på mindre baner, som håndball. «Rushpasninger» i lengderetningen er gammelt nytt, og mot etablert forsvar løpes det på kryss og tvers i boksen for å skape forvirring, markeringsfeil og overtall.
Last edited by J I P on Tue Aug 24, 2021 7:17 am, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by MhepA »

Du trenger ikke være psykolog for å forstå at Koteng lyver. Klart han har vært i kontakt, den parasitten. Koteng alene har ødelagt mye bra, så dette er rett og slett skrekkscenariet. Nok en trener med klasse som blir ødelagt av den usunne Rosenborg-kulturen. Fatter egentlig ikke at det kan være interessant en gang.

Han kommer til å få kjeft for hvert eneste poengtap i Trondheim, og da har du ikke tid til å få inn masse unge spillere og bygge disse sakte men sikkert opp, slik Knutsen gjerne vil.

Stakkars Konradsen Ceide har fått hylekoret mot seg stort sett hele sesongen. Plutselig er han helt.



Hvem blir Glimt-trener da montro?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

Setter en tier på Åsanes trener!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Kalvenes eller Bjørkan må jo være veldig aktuelle? Bjørkan trivdes vel i rollen, men trakk seg ut pga Fredrik, sier historien. Så da er han kanskje aktuell når Fredrik forsvinner.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by tomath »

Føler vel at det ligger veldig i kortene at det blir Bjørkan. Og så får kanskje Kalvenes tilbud om en oppgradert assistentrolle, slik som Knutsen hadde før han ble hovedtrener.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Larsson »

Skjønner ikke hvordan Kalvenes skal være aktuell. Begge uttalte til bergensavisene rett før jul i fjor at de har inngått en pakt/avtale om at når én er ferdig i Glimt gir de seg begge.
Så Kalvenes er etter hva jeg kan forstå helt uaktuell.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Playmaker »

Kjetil drar ikke alene om det blir RBK (eller en annen klubb). Han tar med seg Kalvenes.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Hvis Glimt tar gull i år så får Knutsen en ny mulighet til å ta klubben til gruppespill i Champions League.
Og skal vi klare gruppespill i Champions League neste år så er vi avhengige av å matche laget internasjonalt via et gruppespill i conference league.

Så trinnene blir:
1. Klare brasene på torsdag.
2. Vinne flere kamper enn Molde resten av sesongen og da inkludert bortekampen mot Molde i oktober slik at vi tar et nytt gull.

Vi har jo sett at vi relativt sett har hatt bedre kontroll på Kristiansund og Lillestrøm i Norge enn vi har hatt mot Legia og Zalgiris, så matchingen internasjonalt hjelper oss også på hjemmebane. Kanskje kan fraværet av internasjonal matching være det som får Molde til å senke seg de nødvendige prosentene som må til for at de skal få flere poengtap?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Janco
Posts: 576
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Janco »

RBK er i alle fall i gang med "foryngringen" av stallen i påvente av KK.
https://www.nettavisen.no/sport/nettavi ... 3424170713
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Man kan jo heller spørre seg hva er det som gjør at så få norske spillere lykkes I Europa? Slik at de returnerer hjem etter et mikroopphold i utlandet. Går de for tidlig. På tide at evjen kommer hjem nå.....
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Mange mener at det er kunstgresset :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Mine kolleger på jobb har allerede startet spekulasjonene om KK og RBK. En hadde hørt et rykte at han allerede hadde signert. J.... trøndere.
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Jeg velger å tro på Kjetil jeg
Knutsen selv tar fremtidsspekulasjonene med knusende ro.

– Jeg får veldig mye spørsmål rundt det, og jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor. Jeg har fokus her hver eneste dag. Jeg er ansatt i Bodø/Glimt, jeg har en kontrakt og jeg føler jeg har blitt en hovedperson i ting jeg ikke har vært involvert i. Jeg har ikke snakket med noen andre, sier han.

– Jeg har ønsket å ha 100 prosent fokus på Bodø/Glimt. Det har jeg i dag, og det kommer jeg til å ha i morgen, og så er livet slik at det er folk rundt deg som du må planlegge fremtiden med. Jeg har vært fem år i Bodø/Glimt, jeg har en familie i Bergen. Alle ting betyr noe, men jeg har det helt fantastisk i Bodø/Glimt med mange utrolig dyktige mennesker, fortsetter Knutsen.
TV2.no: Hinter om overgangs-overraskelse: – Det napper i fiskestangen

Og Kjetil ønsker Mourinho velkommen til Bodø og Aspmyra
Tv2.no: Glimt møter Mourinho i Europa Conference League
– Han er heldig som får komme til Aspmyra, sier Knutsen om møtet med Mourinho, med glimt i øyet.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Chris »

KK viser ofte på sympatisk vis til familien.

Hva kan virkelig øke sjansen for at KK blir en stund til i Glimt, noe som ville vært enormt bra for klubben?

Hva om arbeidsgivere i Bodø gir kona hans et virkelig godt og givende jobbtilbud? Også med mulighet for å pendle litt, i all fall i starten.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Øk lønna med 50%. La KK få noen fri uker i Bergen i perioder hvor det ikke er tett kampprogram og hvor Kalvenes og Bjørkan kan overta trenerjobben. KK og ledelsen har gode samtaler og mitt inntrykk nå er at det blir en ny kontrakt hvor en del momenter blir tatt hensyn til. For KK å gå til RBK er vel ikke noen bedring i forhold til familiesituasjonen. I tillegg i RBK må han kvitte seg med Henriksen, Konradsen, Skjelbreid og Tettey, samt en del andre RBK spøkelser. Det tror jeg ikke går.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Jeg håper du har rett, men jeg tror RBK nå er mer fristende å overta enn for et år siden. Det er gjort en solid ryddejobb, og Tettey og Skjelbred er mer tenkt å ha en jobb i trener-teamet. Konradsen ryker nok, og det er evt kun Henriksen som blir et problem. Inn har de hentet inn unge spillere som ikke har slått helt til, og som nok kan formes i større grad.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Adressa-podcasten Rasmus&Saga har vært på besøk hos Nils Arne Eggen. Et av temaene som da kom opp var hvem NAE ønsker skal trene RBK neste år. Ingen RBK-er med respekt for seg sjøl unnlater å nevne Kjetil når navn skal nevnes til denne posisjonen.

Har du ikke lyst eller tid til å høre på hele podcasten når den publiseres i løpet av uka, så kan du lese biten om Kjetil Knutsen for eksempel i Aftenposten.no(+): Nils Arne Eggen (79) er krystallklar på hvem han vil at Rosenborg skal hente som Åge Hareides etterfølger..

Og for å korte det hele enda mer ned. Trenertemaet sin kompetanse er begrunnelsen
"Uansett hvilken spiller som blir borte fra laget, så går det ikke lang tid før en erstatter er på plass og fyller rollen på samme vis. Det viser at de virkelig øver inn samhandlingen. Og at de bruker spisskompetansene til spillerne som er på banen, eksemplifiserer Eggen".
For vår del så er det hele ganske enkelt. Vi behøver bare å vinne serien også i år slik at Kjetil og Morten Kalvenes får en ny sjanse til å kvalifisere oss til Champions League. Da tror jeg de blir en sesong til. Det vil selvfølgelig også hjelpe på motivasjonen å gå videre i Conference League etter gruppespillet.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Kan Kjetil Knutsen kjøpes? Svensken tror at han bare kan si hva han vil ha i lønn og så gir RBK han det. Hvilke resultater han oppnår med Glimt i høst har ikke noe å si, påstår han.

Eursport.no: Discoverys fotballekspert Joacim Jonsson tror denne sesongen blir Kjetil Knutsens siste sesong som trener for Bodø/Glimt og at forsvinner til Eliteserie-rival..
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Han svensken uttaler seg alltid veldig skråsikkert, det er vel det han får betalt for. Og minst like ofte som han tar rett, tar han feil.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Liten tvil om at RBK ligger langflate etter KK. Og tipper nok at det er tatt initiativ til dialog der etter at Glimts europagruppespill ble klart. Men enkelte går så langt som og si at han er klar allerede, og det tror jeg ikke. KK er såpass ryddig at han nok har dialog med Glimt, RBK, og andre klubber som kan være interessante, men på et nivå som ikke påvirker dagens jobb. Blir veldig overrasket om han ikke spiller med rimelige åpne kort overfor Glimt.
Una mas cerveza.
Post Reply