Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Går han til RBK så går han til RBK. Trøsten da er at det er ytterst sjeldent at samme trener lykkes i ny klubb etter suksess. Vil nok få tøffere krav og mye mer press på seg i en slik klubb. Men jeg tror ikke KK går til RBK. Familiesituasjonen som han har som et ankepunkt blir ikke bedre med det skiftet. Hva svensken mener gir jeg blaffen i, han har jo maset i flere år at RBK måtte hente Patric og Bjørkan og Saltnes. I følge han var de så og si klare til overgang i 2020. Adressa sin informant er total useriøs. Han tippet Glimt på 11 plass i 2020 og hans beskrivelse av Glimt var av en slik karakter at det er rart han fortsetter i jobben.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Er helt rolig på dette punktet. Om KK skal til RBK må dette være avklart senest årsskiftet, sannsynligvis før. Dette da KK er ryddig og ønsker at glimt skal finne erstatter i et rimelig handlingsrom. At JJ sier det han sier er jo ikke noe nytt. RBK er jo den eneste klubben i Norge som KK er aktuell for om man tenker ambisjoner. At det er sånn ro internt i Glimt angående trenerspørsmålet overrasker meg. Tilsynelatende ikke noe stress med kontraktsprat om forlenging etc. Tror KK forlenger jeg, men skulle det ikke skje så er det bare å satse på en annen hest. Det eneste jeg er opptatt av er at trener og prestasjonskulturen videreføres. Det jeg aldri vil se i Glimt er hasbeens som Ingebrigtsen eller andre tidligere trenerprofiler med middels suksess. Da ønsker jeg heller at de ser til Danmark eller.kanskje Nederland.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Aftenposten.no(+): Glimt bekrefter: RBK har tatt kontakt om Knutsen
Styreleder Inge Henning Andersen sier Glimt har svart RBK på henvendelsen.


Glimt har mottatt mail fra RBK men styreleder vil hverken svare på hva Rosenborg skrev eller hva Glimt har svarte på denne henvendelsen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Odd-kampen viste vel for alvor at Knutsen fortsatt har begrensninger som kampleder. Jeg synes Kjetil virker knakende dyktig på veldig mye, men der må han utvikle seg stort dersom han skal lykkes i RBK, der forventningene er betraktelig mer høylydte enn i Glimt.

Jeg klarer ikke fri meg fra tanken om at Knutsen til RBK er en dårlig deal for alle involverte.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Tror heller ikke det er noe bra karrierevalg, men mangelen på støy rundt ny trener i RBK har fått meg til å tro på at KK på en eller annen måte har signalisert at dette er aktuelt.
For å gjette: Glimt har svart at de er villige til å la KK gå 1.jan mot en solid kompensasjon.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Kjetil kan sikre fremtiden sin økonomisk ved å få en 5-års kontrakt med RBK med sign on fee og 4-5 millioner i årslønn.

Og må han gå tidligere, noe som er realistisk med tanke på hvordan RBK har operert på trenerfronten de siste årene, så får han få inn en vanntett klausul om at hele kontraktsbeløpet skal utbetales.

Det er ikke bare spillere som kan se behov for å sikre fremtiden sin.
Han fyller jo 53 år 2. oktober og dette kan være hans store mulighet til å sikre pensjonisttilværelsen.

Dørene står nok åpne både i Bergen og i Glimt når han gir seg i Rosenborg uansett hvordan et slikt opphold ender.

Men, jeg tror ikke at han vil ta noen avgjørelse før han ser hvordan det går med Glimt i Europa. Kan det bli avansement da blir han. Etter Romakampene så vet vi mer.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glimterfrem »

Jeg blir enormt skuffet dersom Kjetil går til RBK. Greit nok at RBK har mer penger og ressurser, men nå er faktisk Glimt et topplag. Da gir vi ikke bort treneren til en tittel-rival. Kommer det en utenlandsklubb så er det en annen sak.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Slik KK fremstår som person passer RBK svært godt; prater frem organisasjonen fremfor seg selv, og det og være god sammen. Det er ikke vante toner i resten av verden, hvor manageren står rimelig alene når resultatene uteblir. I RBK vil han få en organisasjon som nok gir ham noe mer handlingsrom enn utlandet, samt at han nok klarer flytte familien fra Bergen til Trondheim. Strekker RBK seg langt i lønn og sign-on så er det egentlig et ganske opplagt valg for KK.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Om KK ikke ønsker å gå til RBK bør han bekrefte det ganske raskt. Jo lenger det tar før han sier at det er uaktuelt, jo sikrere blir jeg på at det er noe på gang.
Jævlig forstyrrende, og typisk, at RBK gjør dette, nå som Glimt skal i gruppespill i Europa for første gang.
Tror heller ikke det er så enkelt at med KK på plass i Trondheim, så vil alt gå på skinner der.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Dette er jo gammelt nytt. Forespørselen kom for 3 uker siden og det har jo alle vist ville komme. KK kan ikke gjøre mer enn det han gjør, nemlig å ha fokus på Glimt, noe han stadig gjør. På samme måte som Glimt stadig får forespørsel om Bjørkan, Patric og andre spillere. Sånn fungerer fotballen. Enten så forlenger KK , ellers så går han til en annen klubb i Norge eller utlandet.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by geirminator »

Det eneste som kan få Knutsen til å forlenge med et år til er at Glimt tar seriegull i år, tror jeg. Jeg synes at han er tydelig på at prosjektet snart begynner å gå mot slutten, spesielt i et intervju etter en kamp for noen uker siden (husker ikke hvilken). Det store spørsmålet er hvem i trenerteamet han tar med seg inn i neste jobb.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Nei, det er ny nytt at RBK har tatt kontakt. Gammelt nytt er at de var interesserte, men ventet pga kampprogram. Spennende nytt er det ikke, for det var jo rimelig klart at de er interesserte.

Og så er det litt forskjell på spillere vs trener, hvor dialogen skjer i større grad med agentene. Dialog med KK går jo direkte med ham, og ufokusert KK går ut over hele laget og ikke en posisjon på banen. Tipper han klarer skille mellom kampforberedelse og prat med RBK, selv om kampledelsen mot Odd tilsier noe annet.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Er det noe KK er så er det ikke at han er ufokusert. Han jobber intens mye sier de som kjenner han. Hans svakhet hvis han har noen viste seg også i siste kamp. Nemlig at han ikke er flink nok til å endre et kampbilde akkurat på samme måte som Drillo var. Begge er gode på fokus, og har en spikret spilleplan som de følger i tykk og tynt. Dessverre så er KK ikke god nok når det butter imot, uavhengig om RBK som for tiden kan være et uromoment. Det samme så vi i Odd borte, Molde hjemme, Sandefjord borte bare for å nevne noen. Som sagt forespørselen kom for 3 -4 uker siden, og Glimt storspilte i de 2 siste kampene før pausen. Jeg er ikke bekymret for noe som helst. Hvis Glimt grunnmur kun er basert på en trener så har man mislykkes. Alle trodde at Odd skulle rakne når Fagermoe forsvant og at VIF skulle bli det store laget. Det finnes ingen fasit i fotball og takk og pris for det. RBK bad på sine knær for Hareide som skulle løfte laget til nye høyder, det har vel ikke akkurat vært noen suksess.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Knuta wrote: Mon Sep 13, 2021 7:00 pm Alle trodde at Odd skulle rakne når Fagermoe forsvant og at VIF skulle bli det store laget.
Nu må du slå av førr en kjenning! 'Alle' har absolutt ikke så stor tiltro til Fagermo som at han klarer ødelegge et lag ved og dra samt løfte den feite døende hvalrossen VIF til nye høyder.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Ja litt enig Novi. Jeg tenkte da på Eurosport sine 'eksperter' og Oslo pressen med VG og Dagbladet i spissen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Godt :-D Med mindre vi ser Koteng avbildet i Bodø eller KK i Trondheim tror jeg ikke noe blir offentliggjort rundt det hele før det er avklart. Om det skjer at han signerer for RBK mens vi spiller i Europa tror jeg ikke det gjør KK mindre giret på og få laget til og prestere ut året.

Men ja - ikke vært helt bra kampledelse noen kamper som butter imot. Samtidig som det har vært kamper i fjor og i år hvor ikke mye har stemt, men så har man klart og dra det i land selv uten store endringer/tidlige bytter.
Una mas cerveza.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Mr Bean »

Men hvem kan overta tro ? :tenk
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Kommer an på Kalvenes også drar. Er vel mulighet for at han stepper opp, eller at Bjørkan tar over med Kalvenes som fortsatt assistent om det er der han liker seg best. Tipper det er en del av dialogen, og sånn sett er det vel ønskelig fra Glimt's side også at man avklarer dette i høst og kan planlegge mot neste år.

EDIT: Kalvenes ble til Mangersnes
Last edited by Novi on Mon Sep 13, 2021 9:26 pm, edited 1 time in total.
Una mas cerveza.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by helsvhe »

Mangersnes dro vel for noen år siden, men du tenker vel på Kalvene.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jonsnow »

Kjenner meg overhode ikke stresset på dette området og gidder ikke ta sorgene på forskudd, men qt media skal bringe opp eet samme annenhver uke resten av sesongen vil være et uromoment så det hadde vært greit at KK bare gikk ut offentlig og sa tydelig nei eller ja! Og avsluttet alle spekulasjoner
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Playmaker »

Drar Knutsen drar Kalvenes. 100%.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Jeg vet de har uttalt tidligere at de er et team. Men når Kalvenes har flyttet til Bodø og nå kanskje vil ha muligheten til å overta som hovedtrener for et topplag i eliteserien. Vet vi da at han heller flytter til Trondheim for å fortsette karrieren som assistent? Hvis det siste må jo RBK kjøpte to trenere fri fra kontrakten. Ser ellers Koteng svare "for læng sida" når Avisa Nidaros spør når Glimt ble kontaktet.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Glimt av Verden på twitter

Image

Er det ellers noen med tilgang til Adressa som kan si hva kommentatoren skriver i denne artikkelen?
Adressa.no(+): Ingen i verden er bedre skikket, men hva om han sier nei?
Siden den er klassifisert som RBK så blir den nok ikke plukket opp av Aftenposten så da får nok ikke jeg lest den.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply