Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by MhepA »

Ja, hvis man ser det på den andre siden. :glimt

Zinckernagel anser jeg som tapt. Det kommer garantert en europeisk klubb som er interessert. Om ikke avgjørelsen kommer nå, så avgjøres det nok om Glimt presterer i Europa. Kanskje det blir et år til? Jeg tviler, men håper.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Novi »

Zinker var både Bernt Eriksen's og Kjetil Rekdal's valg som beste spiller i ligaen så langt.

Hadde helst sett signering på et år til, så han kan _selges_ til Europa.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Garrincha »

Det tror jeg ikke kommer til å skje, med mindre vi vinner serien og han får lyst å prøve seg i Champions League ,pluss at han får en vesentlig høyere lønn 8)

Var det mora og broren til Zinckernagel som var på Eurosport i går eller? Sympatiske folk, virker som de trivdes.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by liverglimt »

Mora hadde ett godt poeng, Bodø/Glimt er den første klubben hvor Phillip har trivdes godt, blitt satset på og fått ett gjennombrudd. Men som de sa, det er pappa som er rådgiver. Så får vi se hva som skjer. :)
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by J I P »

8: Ligaens poengkonge
Det mangler ikke på spillere som har imponert i de ti første rundene. Vi kunne valgt nesten hele Bodø/Glimts lag. Eller Kristiansunds Amahl Pellegrino, spissen med de elleville målene. Og hva med hovmester Magnus Wolff Eikrem, Molde-spilleren med det helt spesielle blikket?

Men én mann har likevel skilt seg ut. Han har spilt både seg selv og lagkameratene gode.

Philip Zinckernagel, Bodø/Glimts nummer ti, har scoret syv ganger. Minst like imponerende: Han har assistert åtte mål.

Det gjør ham til konge av poengligaen, ett foran sin danske lagkamerat og hybelkamerat Kasper Junker.
https://www.aftenbladet.no/sport/i/6jm8 ... e-sommeren
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by J I P »

Dansken er på utgående kontrakt og i dialog med klubben. Nå har han latt seg inspirere av lagkameraten, og forteller at det er en fordel for ham at Hauge blir.

– Det var en deilig og god nyhet. Han er superviktig for laget. Han er ung og kan fortsatt lære i Glimt. Men vi får se om han fortsatt blir hele sesongen, sier Zinckernagel med et glimt i øyet.

– Blir du inspirert?

– Ja, det er klart. Og det er noe jeg også vurderer. For min del er det positivt at Jens velger å bli og en fordel for meg, svarer dansken og legger til:

– Jeg har ikke tenkt mye mer over det siden kampen mot Molde. Vi har så mange kamper på kort tid og det handler om å være konsentrert rundt det, også får vi ta praten om fremtiden litt senere
https://www.vg.no/sport/i/MR4JBM/glimt- ... a-vurderer
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by gavharr »

Lovende, selv om det sjelden er et godt tegn når ting trekker ut i tid.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Novi »

Jau, tror nok Zinker har sagt at han ikke tar en avgjørelse før etter Europa-kampene. Noe som er litt defensivt, for gode prestasjoner der vil gjøre ham attraktiv for salg også, ikke bare free transfer.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by J I P »

Image
Det ble plass på NTB sitt rundens lag for Zinckernagel i runde 12 etter 3-2 seieren over Strømsgodset.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by J I P »

Også Sofascore tok med Zinckernagel på rundens lag denne gangen

Image

Har ekspertene rett når de spår at Zinckernagel er tapt for oss etter denne sesongen?
. Noe som fikk FotballXtras anker Endre Olav Osnes til å spørre TV 2s fotballekspert Jesper Mathisen om det er mulig å beholde stjernespilleren.

– Nei, det tror jeg ikke. Han kommer nok til å ende i en større klubb utenfor Norges grenser. Han har vært veldig stabil og god denne sesongen. Zinckernagel spiller neppe i Eliteserien neste sesong, svarte Mathisen
https://www.tv2.no/a/11566636/

Skal man snakke om en skuffelse denne sesongen så må det være at vi ikke har fått til en halvt års forlengelse av denne kontrakten slik at vi får igjen kjøpesummen. Han er for viktig til å la gå før sesongen er slutt nesten uansett beløp (under 15 millioner).
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by MhepA »

Kan jo knapt ta de seriøst når det tapende laget stikker av med to på rundens lag når vi kun får én.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Larsson »

Jeg er nesten der at jeg håper Zinckernagel ikke forlenger. Med de summene det er snakk om for tiden i tilbudene er jeg veldig engstelig for at man setter en fryktelig presedens det er umulig å følge i kommende kontraktsforlengelsesspørsmål. Og det vil definitivt kunne utgjøre en vanskelig situasjon i garderoben.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by J I P »

Et forbedret kontraktstilbudet enn hva han har i dag er vel bare rett og rimelig.

Klubben Glimt må også se på den totale pakken. Hva vil det koste å kjøpe en spiller av tilsvarende kvalitet til startoppstillingen? Også et nyinnkjøp skal ha sine kroner i lønn. Hvis man da sparer kjøpskostnaden ved å forlenge så kan lønnen økes noe.

Jeg må vel innrømme at jeg egentlig anser han som tapt og vil ha en forlengelse for å få penger ved et forventet salg av han etter sesongslutt. Penger som kan brukes til å erstatte han.

Blir det seriegull og CL-kvalik da blir han kanskje lenger men jeg frykter at budene da både på han og andre vil bli for høye til at klubben Glimt kan si nei.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Kesseboy »

Vil absolutt ha ham med videre, men samtidig er jo Glimts forretningsmodell slik at av og til vil man bomme. Det må man legge opp til at man kan leve med.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Knuta »

Mange synes at han ofte roter seg inn i vanskelige situasjoner. Ikke jeg. Han skaper enorme rom for andre. Rask, fysisk sterk, skuddfot, smart, god arbeidsmoral. I det hele en unik spiller. Eliteseriens beste. Her må Glimt få Nordlandsglimt og andre på banen og sørge for at vi beholder denne spilleren. Tenk hvilken boost det ville gi i gruppen og ikke minst økt status for Glimt i fotball Norge om han forlenger.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Wendigo »

Poenget er vel at en forlenging, bare for å kunne ta betalt når han går, blir ett slags nullsumspill. De pengene vi kan få ut av salg er de samme pengene som Zinck nå kan forhandle om som sign-on fee. Det betyr at en kontraktsforlengelse som det snakkes om her må Glimt kompensere Zinck for at han ikke kan forhandle sign-on fee. Som igjen betyr at vi bruker de samme pengene som vi tjener. Da sitter vi igjen med å måtte sette den farlige presedensen Larsson snakker om over (høyne lønnstaket).

Jeg ser ingen grunn til å diskutere forlenging uten at man har en reell plan for at spilleren skal brukes videre på sikt.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by J I P »

Jeg forventer vel at Frode & Co fremdeles lar fornuften styre.

Lønnsnivået på en forlengelse på et halvt år vil aldri kunne matche en Sign on fee så jeg kjøper ikke nullsum regnestykket her.

Jeg tror heller ikke at Glimt vil kompensere en ukjent sign on fee i en kontrakt over for eksempel 3 år.

Zinckernagel vet nok utmerket godt hva vår ex-keeper fikk ut av signeringen i Tyrkia og hvis han velger pengene så blir det bye bye. Glimt skal aldri opp på RBK/Molde/utlandet nivå før vi har penger til det.

De pengene får vi ikke før etter et gruppespill i Europa i et par sesonger.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Larsson »

Jeg skjønner utmerket godt poengene ved å forlenge. Problemet er bare at jeg tror argumentene mot forlengelse er sterkere enn sjansespillet det er å laste 1000-lapper inn i leiligheten hans. Hvertfall de summene jeg hører snakk om. Da skal man virkelig klaffe med salget for å gå i null eller en tynn fortjeneste. Og da er det heller bedre å gå glipp av litt penger.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Wendigo »

Poenget med nullsum regnestykket er nettop at lønnsnivået på ett halvt års forlengelse ikke kan matche. Eller: A det matcher og det er ikke noe poeng pga. nullsum; eller B det matcher ikke og dermed vil det være veldig irasjonelt av Zinck å forlenge. Altruisme er fint, men det er urimelig å forvente at en spiller skal gi bort millioner for at Glimt skal tjene dem.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by mortsto »

Hadde en pressa på litt før sesongen i den tida Junker blei signert, så burde det vel kunne gått å få et års forlengelse. Å forlenge nå virker jo som et håpløst prosjekt. Når en snakker om Zinckernagel som eliteseriens beste, så skal en ikke lenger tilbake enn til i fjor høst før han nettopp rotet seg bort i situasjoner han ikke kom seg ut av, og hadde flere kamper med vondfot mtp samspill med andre i laget. Jeg tror han har profittert enormt på den flyten som er, og som andre mulige Glimt-eksporter, så tror jeg ikke nødvendigvis han har et nivå høyere enn eliteserien.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Novi »

Ooo, det var en tøff uttalelse! Kan nok være, han har jo hatt talentet uten og lykkes i tidligere klubber. Fortsatt har han noe og gå på i samspillet, men har løpskapasitet og arbeidsmoral ila kampene som gjør opp for en del. Og så lyver jo ikke tallene på målpoeng, selv om det er på et lag i god flyt.

Vi må nok jobbe på som om han er tapt. Uansett vil han nok gi alt i sesong og i Europa for å nettopp være attraktiv, så sportslig er det jo en vinn-vinn.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Larsson »

Det jeg skjønner minst av er at folk tror Glimt skal håve inn på Zinckernagel. Han har i over én måned stått fritt til å signere for hvem som helst, men har ikke gjort det. Hva kn det fortelle? Jo, blant annet at han ikke er så attraktiv som enkelte vil gjerne ha det til.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Garrincha »

Tror ikke det er mange som tror det. Vi må nok la han gå etter sesongen. Sånt skjer i alle klubber, av og til vil omstendighetene resultere i at en og annen spiller går gratis. Vi får han ut sesongen i allefall, og han blir viktig. Men Glimt bør allerede nå begynne å tenke på erstatter. Gjør ikke noe å forsterke stallen med tanke på en hektisk høst.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by mortsto »

Topplagene i Danmark har jo betydelig mer penger enn Glimt, skal vi tro han drar dit? Retur til Nordsjælland? Brøndby?
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by oj »

God mulighet til å spille inn litt penger i år da. Slik at vi kan satse høyere men fortsatt like fornuftig og bærekraftig.

Ønsket vårt må jo være salg til Tyrkia eller lignende, og at vi forsterker enda mer med unge talenter/øker kompetansen i klubben enda mer.

Men så var det jo ny kontrakt da. Finnes nok noen rette forutsetninger for at Zincker skal bli i Bodø også, men da må det kanskje lokal dame til og en økonomisk pakke som frister veldig.
Glimt e lage
Post Reply