kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Moderators: Sulliken, Larsen

Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Zann »

Situasjonen er at vi ikke har skapt en eneste målsjanse i åpent spill i de to siste kampene. Alt vi har skapt har kommet på dødball.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Sulliken »

Men for å sitere meg selv:

At de ikke skjemmes. De kaller seg profesjonelle fotballspillere. Det ser faen ikke slik ut.

Det er en ren fornærmelse mot oss som følger med laget.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by OTH »

Den bevegelsen, pasningene og mottak som var i laget idag var på et nivå jeg skulle klart å holdt. Eneste positive idag er at de er ganske flinke til å slå støtte pasninger.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Knuta »

Men vi har ikke et oppspill punkt. Ser ikke trenerne det. Uten oppspill punkt i et 4-3_3 er det sjanseløst. Hvor mange ganger må jeg si det. Håper Angel, Opseth og Trond benken for resten av sesongen. Sett opp et nytt lag og sett dere ned ved tegnebrettet. Prioriter fart og teknikk.
Last edited by Knuta on Mon May 21, 2018 7:00 pm, edited 1 time in total.
AnthonyGregory
Posts: 205
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by AnthonyGregory »

Vi taper fortjent mot eliteseriens dårligste lag. Fordi:
Måten vi angriper på, er å trille ballen sakte, sidelengs til motstander har fått organisert seg. Så slås det et høyt og upresist innlegg. Da scorer man ikke mål. I dag ser vi:

- Vi har knapt avsluttere på laget.
- Horribel innleggskvalitet.
- I motstanderens boks er det kun "ballwatching" rundt duellene. Ingen fandenivolskhet. Ingen Stig Johansen-takter fra noen. Se på blant annet Trond Olsen i dag, der han står med armene i været og kiker på dommeren istedenfor å posisjonere seg for 2. ballen.
- Trond Olsen har eliteseriens dårligste teknikk.
- Opseth taper alle dueller i dag.
- Ingen hjelp fra keeperen i kritiske situasjoner
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 33 times
Been thanked: 61 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Veni »

Bra ballinnehav da, er jo som kjent så jævla viktig
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Zann »

Det er rett og slett possession-fotball på sitt verste, helt uten sting og fremdrift.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Zann »

Og jeg hater possession-fotball, så det er smertefullt å heie på et lag som spiller en så dårlig utgave av det.

Nå gleder jeg meg bare til VM begynner, så jeg kan få et avbrekk fra dette.
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 33 times
Been thanked: 61 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Veni »

Nå gleder jeg meg bare til VM begynner, så jeg kan få et avbrekk fra dette.
[/quote]

Satt og tenkte nøyaktig det samme. Tenk å se fotball ser spillerne kan dempe en ball/ slå en god passning. Its been a while
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Knuta »

Får nesten begynne å heie på TIL. Knuste parfymelaget VIF med 3-0 i dag.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Garrincha »

Vi havner under helt i startgropa, og Start parkerer bussen etterhvert. Vi slår en del innlegg men vinner absolutt ingenting i feltet og pådrar oss også farlige brudd. Å henge ut enkelte gidder jeg ikke, for det var dårlig over hele linja.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Zann »

Ja enig, det er ikke enkeltspillere, det er spilleplanen som er problemet. Eller, mangel på spilleplan.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by helsvhe »

Enig i det at det er spilleplanen som er problemet. Innimellom ser det ut til at spillerne ikke helt vet hva de skal gjøre og da stopper det helt opp. Man skal hvertfall ikke gå fort i angrep, men man må minst spille bakover 5 ganger i hvert angrep :shock:
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Crazy horse »

Skrekkelig dårlig og kjedelig. Meningsløst å kaste bort to timer foran skjermen når det er på denne måten. Ett mål imot og kampen er allerede tapt, siden vi ikke skårer selv.
Fotball er nesten alltid morsomt
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by delfagro »

Hva skjedde på byttet der Herrem kom inn. Tok angel en spansk en og bytta seg sjøl ut? Det er jo antakelig bare en formaliafeil fra fjerdedommer- men hvis det er slik at Angel tusler sur av banen når #19 skal ut vitner det om at trener ik har kontroll
Alltid gul!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by J I P »

Kanskje jeg må doble innsatsen mot Glimt fra mine 10 kroner på neste kamp?
Denne gangen gikk ihvertfall tieren inn med Start-ledelse til pause.
Og tipset før andre omgang gikk da også selvfølgelig inn: Ingen mål.

Savner bakromspill og vinger som tør utfordre i lengderetning - men dette er vanskelig å få til når motstanderen bor langs egen 16 meter.
Oppskriften for å slå Glimt slik de spiller i dag er ihvertfall lett tilgjengelig for alle som gidder å se opptak av Glimt sine siste kamper.
Samtidig er det jo litt rart at våre motstandere ikke stoler mer på eget spill enn å parkere bussen? Nå kommer jo Ranheim på besøk på Aspmyra - og i medgangsbølgen de rir på så tør de nok å angripe. Kanskje det da åpner seg muligheter for oss?

Nå skal man uansett ikke glemme at 1 seier gir 3 poeng mens en uavgjort kun gir ett poeng, så vi har kommet likelangt nå med seier mot Molde og tap mot Tromsø og Start som med tre uavgjorte. Men nå må trepoengerne snart komme.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Kesseboy »

J I P wrote: Tue May 22, 2018 7:37 amSamtidig er det jo litt rart at våre motstandere ikke stoler mer på eget spill enn å parkere bussen?
Risikofritt å parkere bussen mot Glimt, tydeligvis.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Novi »

Og som lag syns vi det er vanskelig å ligge under 1-0, og har allerede mentalt tapt. Hadde jeg vært Start/TIL ville jeg også bare parkert bussen og sikret en sårt trengt 3-poenger.
Una mas cerveza.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Masinga »

Selvfølgelig måtte Glimt møte Start akkurat nå, rett etter at de sparket treneren. Start vinner alltid første kamp etter treneren blir tuppet ut, siden blir det verre. Start kommer til å rykke ned uansett.

Start vant duellene og ville mer. De var først på ballen der Glimt-spillerne stod som limt i kunstgresset.

Jeg trodde Glimt hadde funnet resepten etter flere gode kamper med uavgjort som resultat, før man fikk betalt mot Molde. Da var Glimt skjerpet og tok ikke lett på det. Jeg mener Glimt må jobbe med det mentale. Jeg har laget mistenkt for å gå på banen i den tro at Tromsø og Start var langt enklere motstand.

Jeg skal aldri mer skrive at Glimt går inn i en god periode, som jeg skrev etter Moldekampen. Aldri!

Nå er det tilbake til start. Ikke Start. Gradvis må Glimt finne resepten, som ble borte. Spesielt midtbanen. Her må det gjøres noe drastisk. Alt går tregt når ikke midtbanen klarer å skape rom, frigjøre seg fra oppasserne osv. Man kan si at midtbanen ble svekket ved at Saltnes måtte flyttes ned da Lode ble skadet og Berg kom inn. Berg var overhode ikke på nett. Det virket ikke som han var mentalt forberedt på innhopp. Men det var ikke bare han i denne kampen. Det sviktet kollektivt.

Nå er det tilbake til basic. Hvordan ta i mot en ball, hvordan slå innlegg, hvordan bevege føttene raskere.
Masinga
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Baltus »

Det mest skremmende er jo at vi fortsatt ikke scorer mål, med 37% av kampene unnagjort er våre målscorere:

4: Opseth
1: Zinckernagel, Moe og Bjørnbak

Det vil si at spillere som Saltnes med 13 mål i fjor, TO med 10 mål i fjor, og JPH med 12 assists i fjor ikke har bidratt med noe som helst på den fronten. Greit nok at det er en viss forskjell mellom ES og Obos men det må da være måte på.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by mortsto »

Helt krise å tape mot dette Start-laget, men om en teller store sjanser er det ikke ufortjent. Start burde putta minst ett til før vi tok over banespillet. Ser KK sier laget ikke var påskrudd da kampen startet. Kan sikkert ha et poeng, men jeg ser liten evne til å endre dette bildet fra benken. Skulle virkelig ønske det ble mer fokus på å få avsluttet når vi nærmer oss mål. Greit nok vil de fleste skudd reddes eller gå utenfor, men noen fulltreff vil vi få i løpet av en sesong. Det gjør vi ikke når vi forsøker å tråkle oss gjennom på håpløst vis. I tillegg mister vi ballen og får farlige overganger til motstanderen.
Last edited by mortsto on Tue May 22, 2018 12:35 pm, edited 1 time in total.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Zann »

Det ble ganske farlig de få gangene Start beveget seg over midtstreken i andreomgangen også. Alt i alt var vel Start langt nærmere 2-0 enn vi var en utligning.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by ingen87 »

Baltus wrote: Tue May 22, 2018 10:00 am Det vil si at spillere som Saltnes med 13 mål i fjor, TO med 10 mål i fjor, og JPH med 12 assists i fjor ikke har bidratt med noe som helst på den fronten. Greit nok at det er en viss forskjell mellom ES og Obos men det må da være måte på.
Ranheim forsterket med Erik Tønne (fra Levanger) og Eirik Valla Dønnem (fra Byåsen), ellers spiller de med samme lag som ifjor.
Forskjellen på ES og Obos er ikke så forbaska stor, noe Ranheim beviser på en helt annen måte enn Glimt. Mads Reginiussen har snart like mange mål som han hadde i løpet av hele fjorårssesongen. Laget som sådan havnet på 48 scoringer i løpet av hele 2017 (vi hadde 83!). Samme lag står nå med 23 scoringer i Eliteserien på 1/3 av kampene (vi står med 8!).

Så hvorfor går det så mye lettere for Ranheim? Nå har jeg ikke sett de i spesielt mange kamper denne sesongen, men jeg tror at de fortsetter å spille fotball på den måten de er vant med. Selv om man de har en tropp med OBOS-standard, så har de en spillestil og en samhandling som det er vanskelig å forsvare seg mot. Der de har fortsatt i samme spor som tidligere, har vi begynt å famle med å finne nye løsninger. Spillere som har spilt i vante posisjoner hele karrieren benyttes nå andre plasser: Trond Olsen som høyreving, Moberg som høyreving. Det er for lett å skylde på enkeltspillere. Det er ikke der problemet ligger. Problemet ligger i den offensive samhandlinga: manglende tempo og bevegelse. Jeg har et inntrykk av at vi ikke tørr å spille på lav risiko, og ballen blir trilla alt for mye frem og tilbake, før det uansett ender med et dårlig innlegg. Vi tørr ikke spille på det vi har vært gode på. Da blir det slik som igår, der nesten ingen tørr å prøve en forløsende pasning. Angrepsspillet vårt var like lett å lese som en Donald-pocket.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Kesseboy »

Jeg vil være litt uenig med deg her. Vi har ikke endra så voldsomt mye fra i fjor. Det er problemet. Der individuelle ferdigheter i fjor kompenserte for systemsvakheter og manglende samhandling, ser vi nå hvordan vi er avhengige av at samhandlinga sitter. Det gjør den ikke.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by helsvhe »

Man ser jo ofte de gangen glimt kommer seg til 16 meteren så er det sjeldent de ligger noen bredt ute på kanten. Ofte er alle Glimt-spillerne rundt 16 meterstreken til motstanderen og prøver å tråkle seg igjennom en mur av motstandere og egen spillere. Ingen prøver heller å skyte fra dette holdet, men skal på død og liv gå ballen i mål.

Tror det det beste er om vi nå kan spille med venstrevinger på venstre side og høyrevinger på høyre side og at disse slår innlegg mot spiss og indreløper i boks.
Post Reply