Jonas Johansen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Post by Glimtsupporter »

Han spiller i dag for TIL.....
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

speller og speller. Har vore kaptein på alle aldersbestemte landslag, er son av Trond Johansen og danka i si tid ut Råstad som backup på midtbanen.

Har blitt kibba ut av den nye canadieren Bernier og føler vel at han står eit stykke bak i køa når det gjeld midtbaneposisjonen. Har potensiale, utvilsomt, og vi veit alle at Øystein kan få noko ut av han...

Glimt står overfor eit generasjonsskifte og treng nokon til å spelle på midtbanen når Runar sit i fengsel og Andre Hansen har dratt. C. Berg har forresten berre eitt års kontrakt..
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Guest

Post by Guest »

der har du det, hent denne fyrer asap*
*as soon as posigle vis noen ikke forsto det
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Her har vi en spiller som Glimt absolutt burde sjekket ut og fått hit på prøve. Så nå gjenstår det og se om Glimt`s sportslige ledelse er på Hugget eller ei!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Tror Slegga Jr. har lang kontrakt med TIL, så vil anta at kun leie er aktuelt. Han blir sikkert svindyr å kjøpe.
Last edited by brawno on Tue Oct 26, 2004 10:16 am, edited 1 time in total.
User avatar
DaRAILL
Posts: 27
Joined: Wed Oct 20, 2004 7:20 pm
Location: Tromsø

Post by DaRAILL »

Jonas har ikke fått tillit i TIL. Mange i TILmijøet mener at han burde fått sjansen både i fjord og i år, men han har blitt sittende på benken.
gutten har et sinnsykt potensiale, men lider under at han er sønn til sin far...
Ta sjansen falch å hent han!!!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

DaRAILL wrote:Jonas har ikke fått tillit i TIL. Mange i TILmijøet mener at han burde fått sjansen både i fjord og i år, men han har blitt sittende på benken.
gutten har et sinnsykt potensiale, men lider under at han er sønn til sin far...
Ta sjansen falch å hent han!!!
Vet nå ikke om Falck tør noe som helst
User avatar
gutanrule
Posts: 164
Joined: Fri Mar 26, 2004 9:52 pm
Location: Felt D - Alfheim

Post by gutanrule »

Jonas har fått litt pepper fordi mange mener at han er i TIL fordi faren hans henta han dit. Synd, for jeg syns han er god.

På sikt er det vel meningen at han skal overta for Bummen når han gir seg. Nå har Bummen skrevet under en ny sesong og Jonas er vel redd for at han ikke får spille på enda en sesong.

Jonas kan spille både midtforsvar og midtbane og hadde en kjempekamp mot VIF på Ullevåll.

På grunn av kontrakten, er det vel mest sannsynlig at om han forlater TIL så leies han vel ut til Alta. TIL og Alta har jo ett godt samarbeid.
Som ei rosa i fra is - Nordens Paris
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Til alle dere som hyler om at Falch nå må hente Jonas Johansen; hvor mange av dere er det som har sett noe særlig av gutten på fotballbanen? Eller er det bare viktig å hente spillere, uten av vi vet hvor god/dårlig han er?
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Trapattoni wrote:Til alle dere som hyler om at Falch nå må hente Jonas Johansen; hvor mange av dere er det som har sett noe særlig av gutten på fotballbanen? Eller er det bare viktig å hente spillere, uten av vi vet hvor god/dårlig han er?
Meget godt poeng Trapatoni.

Alle ønsker vel forsterkninger til Glimt, men man skal vel helst se at de faktisk er forsterkninger først og ikke bare panikkhandling.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7366
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Har sett Jonas ved et par anledninger, men egentlig ikke nok til å få dannet meg noe særlig inntrykk. Han spilte jo en del i 1. divisjon hvis jeg ikke husker feil, og da gjorde han sine saker bra, men ikke godt nok til å få fast plass. At han er god og har potensiale er utvilsomt. Men hvor stort potensiale vi snakker om, det er vanskelig å si.

Det finnes jo temmelig mange unggutter som er mer enn lovende helt til de blir voksne, for så å finne ut at nivået egentlig ikke duger til noe særlig mer enn 2. divisjon. Man må vel uanz ha gutten på prøvespill for å se om han passer inn i systemet hvis det skal være aktuelt å kjøpe han, og da får man vel et visst inntrykk regner jeg med

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Trapattoni wrote:Til alle dere som hyler om at Falch nå må hente Jonas Johansen; hvor mange av dere er det som har sett noe særlig av gutten på fotballbanen? Eller er det bare viktig å hente spillere, uten av vi vet hvor god/dårlig han er?
Kan vel knapt kalles skriking!! Og du har heller ikke skjønt konteksten av dette temaet! Det omhandler handlekraft og evnen til og tenke nytt. Dessuten så savner jeg med fler nye visjoner og ikke minst et fruktig samarbeid med nærområder og andre klubber.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Nokia wrote:[Og du har heller ikke skjønt konteksten av dette temaet! Det omhandler handlekraft og evnen til og tenke nytt.
Temaet her var om vi skal hente Jonas Johansen fra Tromsø. Å hente en spiller kan neppe kalles for å "tenke nytt"....
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

Det omhandler handlekraft og evnen til og tenke nytt
Nå har vel Falch vært sportslig leder i 10 år...???
Har ikke sett så mye til handlekraft og evnen til å tenke nytt.

Det beste for klubben er nok at vi får en ny sportslig leder ( nye folk har en tendens til å tilføre bedriften nye ting )
So long, glimtforum.net
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Skal slett ikke se bort i fra at det kan være gunstig å få inn en ny Sportslig Leder, men jeg tror heller vi skal tro at det er noe hokus pokus-løsninger der. Når det gjelder handlekraft fra Falch's side, så skal vi huske på at den Sportslige lederen i FK Bodø/Glimt er totalt prisgitt øknomien i klubben. Falch eller en annen Sportslig leder kan ikke bruke penger av egen lomme for å hente spillere....

Når det gjelder handlekraften til Tor-Ove Falch, så er det fortsatt endel menensker i Tromsø som river seg i håret etter at den samme Falch har hentet tre av de beste spillerne fra TIL's nærområde til Bodø. Litt handlekraft, vil jeg si.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Jonas er nok en meget talentfull spiller men han er en typisk sentral midtbanespiller etter det jeg har hørt, og der vel ikke der vi trenger nye spillere?
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Post by Glimtsupporter »

Årsaken til at jeg tok opp dette her er at vi nå er i ferd med å få en av tippeligaens elsdte spillerstaller, med en snitt-alder på over 29 år!!!

Har satt opp en første-ellver uten Trond F. og Andre Hansen, og den har en snitt-alder på 29.1 år, og det er bare Kristoffer Paulsen og Trond Olsen som er under 26 år av disse....

Og hvis man tror det blir bedre hvis man ser på reservebenken så tar man grundig feil: de reservene Glimt har tilgjengelige etter sesongslutt er 28, 33, 19 og 28 år. Og Håvard Sakkariassen som de har hentet fra Moss er 28 år.

Hvor er det blitt av ung-guttene? Hvor er laget som satser på unge talenter? Det var suksess med Trond F. og Andre, men etter det har Glimt ikke lyktes med satsingen på ungdommen (OK, Kristoffer selvfølgelig). Sami Sakka var innom, men ble for lett. Tom Høgli er i stallen, men får etter min mening ikke nok tillit.

Så derfor vil jeg at Glimt skal være mer på hugget når det dukker opp rykter om at ung-gutter er klare for nye oppgaver. Vi kan ikke la disse forsvinne sørover, vi må la de utvikle seg her i Nord-Norge slik at vi kan beholde en lokal forankring i lagene her oppe.

Har hørt en del ganger at årsaken ligger i at Øystein Gåre var spillerutvikler i Glimt, og at den funksjonen forsvant når han ble trener. Men det skal ikke være noen unnskyldning for et lag som Glimt. Det er vel ikke bare han som kan se potensialet i unge spillere??

Beklager å måtte si det, men dette ser ikke lyst ut mhp fremtiden. Kanskje klarer vi oss i år, og jeg tror de spillerne vi har nå kan klare seg til neste år. Men hva skjer etter det? Det blir et ras av spillere som legger opp. Så dersom de ikke tar noen grep nå for å få inn forsterkninger som kan modnes gjennom neste sesong, så er jeg redd det er for sent.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Glimtsupporter, jeg må bare få understreke at jeg er helt enig i det du her skriver i ditt siste innlegg, både mht. dette med snittalder og hvilke typer spillere Glimt først og fremst bør satse på å hente. Dette har jo både med alder, økonomi og nordnorsk tilhørighet å gjøre. Jonas Johansen kan selvsagt være et godt alternativ i så måte. Det ER viktig at vi får inn yngre spillere nå. Vi kan jo bare tenke oss hva snittalderen blir dersom Ørjan vender hjem i vinter....

Jeg vet forøvrig at Glimt med jevne mellomrom forhører seg om spillere fra f.eks. Alta. Jeg er i familie med Tore og Mads Reginiussen i Alta. Tore er midtstopper og ble kåret til årets spiller i Alta i år, og spiller på U18-landslaget. TIL og Lillestrøm er også interessert, men jeg er rimelig sikker på at Tore også kommer en tur til Bodø i vinter for å se på forholdene. I og med at Alta rykket opp, så kommer han nok til å spiller der neste sesong, men hva som skjer etter det, vet vi ikke. Det er uansett ingen selvfølge at alle gode spillere i Alta havner i TIL, selv om de klubbene samarbeider. Det vet jeg.
Post Reply