Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by Kesseboy »

Mitt inntrykk er at klubben meget godt visste at han var i dårlig forfatning, men at han ble hentet inn etter en kost-nytte-vurdering. Han har jo åpenbart ferdigheter, men hadde ikke spilt kamper på lenge da han kom til oss. Det tar mer enn seks uker å trene seg opp til god kampform.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by ingen87 »

Det er ikke det jeg sier. Mulig er han så fit som han mulig kan bli og er i sin livs form. Men han er tung i kroppen, treg og sliter med å komme seg opp i dueller uten å lage frispark. https://www.youtube.com/watch?v=xuBoaPVkAWk se det rykket han har i mange av situasjonene i denne filmen.

Jeg nekter å tro at Marco er fit. Det ser ikke slik ut. Kan selvfølgelig hende han mistrives og har et kroppspråk som skriker "resignasjon", men synes den utgaven vi har i Glimt er veldig langt unna den som rykker ifra motstanderne i Strømsgodset.
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by ingen87 »

Her er Kesseboy spot on!
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by Knuta »

Kesseboy wrote: Mon Oct 22, 2018 10:31 am Mitt inntrykk er at klubben meget godt visste at han var i dårlig forfatning, men at han ble hentet inn etter en kost-nytte-vurdering. Han har jo åpenbart ferdigheter, men hadde ikke spilt kamper på lenge da han kom til oss. Det tar mer enn seks uker å trene seg opp til god kampform.
Han skulle vel være en god backup for Opseth i sluttfasen av serien i år ble det fortalt. Kanskje han er i toppform i desember men da er han ikke med videre?. Så hva var hensikten??. Men han er vel en god samtalepartner for Herrem på benken hvor felles frustrasjon blir drøftet, og hvor det diskuteres grundig om byttene blir i 87,88 eller 89 minutt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by Kesseboy »

Dette er bare gjetting fra min side, men man ser jo et mønster etter en stund så gjettinga er kanskje mer kvalifisert enn jeg tør tro på. Jeg tror man så en spiss med gode ferdigheter, men i tvilsom form, som var ledig og sikkert er henta for omtrent kost og losji. Man så en mulighet for å utvide stallen midlertidig, øke antall spillere på trening og forhåpentligvis dermed også styrke andrelaget. Man satsa dermed på at han skulle være alt det man så etter, men så billig at det ikke ville være noen katastrofe hvis han ikke klarte å bidra. Ren gambling, og det liker jeg jo egentlig ikke, men det er faktisk ikke den dummeste gamblinga man har gjort de siste åra.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by Knuta »

Gamblingen er at vi fortsatt ikke har noen god spiss som backup og som kan være med på å endre et kampbilde. Det burde Glimt sørget for før det er for seint som i 2016. Det er det som er beklagelig.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by ingen87 »

Tja, vi hadde jo Kupen i bakhånd for denne sesongen.. Kan ikke lastes for at han ble langtidsskada.
MEN, det er jo ikke dermed sagt at han er den spissen du etterspør.

Han hadde ihvertfall noen lovende treningskamper før han ble skadet, men utover dette så vet vi jo ikke om det ville sett annerledes ut om han hadde vært skadefri.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by Kesseboy »

Kan alltids diskuteres om det ikke fantes bedre alternativer enn Tagbajumi, men basert på tidspunktet han ble signert på og omstendighetene rundt tipper jeg Glimt ikke hadde bedre alternativer i sikte, evt. mangla finansiering til det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by ingen87 »

Synes sånn sett at signeringa av Herrem var mer hårreisende. Han kosta faktisk noen kroner.

Herrem har ikke vist noe på de (få) minuttene han har spilt som tilsier at de pengene ikke burde vært brukt annerledes.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by Knuta »

Tja vi kan vel bare konkludere oss med at Glimt gjør alt riktig, også det å rykke ned til Obos. I følge nesten alle jeg snakker med med fotballfaglig bakgrunn sier at nedrykket i 2016 var totalt unødvendig og skyldes kun dårlig håndverk fra Glimt sin side og dårlig attitude hos spillerne. Reaksjonen i Glimtkulissene kom da det kun var en kamp igjen og det borte mot RBK. Da først kalte klubben inn spillerne til krisemøte. Jeg savner at det gjøres noe drastisk før det er for seint.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by ingen87 »

Jepp, da som nå er det Stabæk-kampen som blir avgjørende. Sist tapte vi 1-0 i 25 serierunde. Det må for all del ikke skje igjen! Vinner vi unngår vi direkte nedrykk, spiller vi uavgjort har vi fem poengs luke (på papiret 4 men med mye bedre målforskjell). Med tre kamper igjen å spille tror jeg vi er ganske sikra mot direkte nedrykk.

Men så kommer min store bekymring inn i bildet, og det er at det er solide lag på kvalikkplass i Obos. Både Sogndal og Viking tror jeg er mer enn kapable til å slå Glimt over to kamper. Derfor mener jeg at det er utrolig viktig å unngå kvalikplassen i år.

Spiller vi uavgjort mot Stabæk kan vi ikke tape mot LSK.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by Knuta »

Ingen87. Det er vel ingen som er uenig i den konklusjonen. Men spørsmålet mitt er fortsatt og har vært hva gjøres for å oppnå målene. Å gjøre alt som før og håpe på mirakler eller forsøke noe nytt.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by Novi »

Det gjøres jo ingenting, så da vil man heller ikke endre noen ting. Glimt scorer ikke, og slipper inn lite.

Det jeg TROR skjer, er at vi fortsetter spille uavgjort, havne på kvalik, og rykker ned.
Det jeg HÅPER er at vi fortsetter spille uavgjort, men at lagene under er så ræv at vi på mirakuløst vis holder oss på sikker plass.
Det jeg DRØMMER om, er at vi skal være heldige og faktisk slå Stabæk. Men hvordan vinne kamper uten å score mål? :tenk
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by ingen87 »

Knuta wrote: Mon Oct 22, 2018 12:31 pm Ingen87. Det er vel ingen som er uenig i den konklusjonen. Men spørsmålet mitt er fortsatt og har vært hva gjøres for å oppnå målene. Å gjøre alt som før og håpe på mirakler eller forsøke noe nytt.
Dette er en vanskelig problemstilling. Vi har spilt jevnt med de fleste lag, noe som har ført til sensasjonelt mange uavgjort-kamper (til oss å være). I de siste kampene har vi også hatt både flest sjanser og avslutninger. Sesongen sett under ett er det vel kun hjemme mot Haugesund og borte mot Strømsgodset at vi ikke har vært i nærheten.

Samtidig har ikke alle disse kampene gitt oss nevneverdig med livsviktige poeng.

Skal vi prøve noe helt nytt risikerer vi at vi ikke lengre klarer å holde såpass struktur at vi spiller jevnt, men vi må ha mer poeng. Helst 3 poeng på søndag.

Jeg mener kanskje vi burde ha prøvd tidligere å gjøre noe nytt/annerledes, og føler at søndagens kamp mot Stabæk ikke er anledninga. Det må i så fall være små justeringer.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by Knuta »

Ok. Et forslag som kanskje ikke er nytt. Men start ikke med Moberg. Begynn med Angel som anker, Saltnes/Evjen som indreløpere. Synes Moe er mer stabil enn Lode. Bruk Moe/Bjørnbak som midtstoppere. La Layouni løpe fra seg i 70 min. Putt Evjen inn på ving og PB som indreløper etter 70 min.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by ingen87 »

Nå snakker vi! Støttes!
Da må også resten av laget få beskjed om at di må kutte ut de lange ballene opp i rommet mellom Moberg og Opseth (gitt sensasjonelt dårlig uttelling i år).
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by mortsto »

Ingen grunn til å gjøre endringer i stopperparet. Og farta til Lode blir gull evrdt mot Stabæk. Men er med på å sette inn Evjen på indreløperplass. Kunne tenkt meg Zinckernagel på indreløperplass også. Ønske for neste år: Layouni og JP Hauge i gammelt slag på vingene. To kjappiser på kant og indreløpere som kan finne på ting alene ville vært gull.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by Knuta »

Mitt poeng er fortsatt. Dersom uavgjort eller at laget ligger under etter 70 min mot Stabæk, da må endringene foretas og ikke bare kosmetikk i det 89 min.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by Kesseboy »

ingen87 wrote: Mon Oct 22, 2018 12:11 pm Synes sånn sett at signeringa av Herrem var mer hårreisende. Han kosta faktisk noen kroner.

Herrem har ikke vist noe på de (få) minuttene han har spilt som tilsier at de pengene ikke burde vært brukt annerledes.
Her er jeg enig. Signeringa av Herrem står til terningkast én. Tagbajumi-overgangen må vurderes på et totalt anna grunnlag.

Jeg vet ikke hvor mange nivå av sarkasme det er hos Knuta her nå, men jeg er helt enig i at Glimt ser ut til å gjøre alt riktig for å rykke ned. Men akkurat i øyeblikket kan ikke Glimt gjøre noe med spissbackupene sine, det toget har gått for lenge sia, så nå må de gjøre hva de kan med hva de har.

For øvrig — jeg fikk ikke sett særlig konsentrert på kampen i går, så er usikker — spilte ikke Moberg en av sine bedre ES-kamper? Hvorfor vil man heller starte med anonyme Berg framfor rivjernet Moberg?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Ranheim-Bodø/Glimt søndag 21.10 kl 18

Post by Novi »

Jeg kampen på stadion, så ikke så lett å vurdere spillerne. Moberg blir mye involvert offensivt, men mest for at P.Berg slår mye bakover. Så ble mye Berg-Moe-Moberg, hvor Moberg har lite rom (fordi man har spilt på seg press), og må slå presis pasning til Zinkernagel. Det er ikke Mobergs sterkeste side, selv om han hadde en krempasning til Zinkernagel for noen kamper siden.

Det er nok ikke enkeltspillere inn/ut som avgjør mest for Glimt siste 3 kamper, men som Kesse sier, de enkle avtalene mellom spillerne. Få til noen enkle gode relasjoner. Slik jeg kjenner Glimt så tror jeg ikke de får akkurat det til, og det ligger an til å ende med 3 siste kamper hvor Knutsen syns det er gode prestasjoner og hvor vi "er på høyde med motstander", men ender på nedrykk åkke som.
Una mas cerveza.
Post Reply