Spissbytte ASAP

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Spissbytte ASAP

Post by gavharr »

Nå håper jeg virkelig Tagbajumi får starte kampen mot LSK. Opseth er iskald, og har i grunnen vært det en god stund. Tagbajumi er sterkere i duell/hodespill, og vil kunne sette opp vingene i større grad.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by Kesseboy »

Parafraserer Kildal fra StudioGlimt: Tagbajumi var i skandaløst dårlig form da han kom til klubben, og han holder neppe en hel kamp, kanskje 25 minutter.

Noen må korrigere meg om de synes jeg misforstod.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by liverglimt »

Kildal mener jo at Tagbajumi kan starte neste. Så kan han heller byttes ut når han er tom.
@liverglimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by mortsto »

Det første jeg gjorde etter å ha sett innhoppet til Tagbajumi var å sjekke bildet fra Aspmyra da han signerte. Han må ha hatt korsett på seg på det bildet, for i kamp så han temmelig overvektig og slapp ut. Kanskje Glimt kunne gitt ham ei trening for å sjekke dette? Føler meg ganske sikker på at Tagbajumi reiser videre uten målkjenning for oss. Det som plager meg litt mer er at vi har tre midspisser som sannsynligvis ikke holder nivået i ES under kontrakt i 2019. Så om vi holder oss så kommer vi neppe til å forsterke i den posisjonen fordi vi har for mange på lønningslista.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by Novi »

Neste år har vi vel bare Opset og Kupen på lista?

EDIT: Nei faan - tror du fankern ikke Herrem har kontrakt ut neste år!
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by G-s-enz »

Heia Bjørkans spillerrekrutering.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by gavharr »

Kanskje Herrem skal få starte uansett? Verre enn Opseth blir det likevel neppe...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by Wendigo »

Ser ikke noe problem med å starte en av de to, for så heller å bytte inn Opseth om det ikke fungerer. Hvis Tagbajumi eller Herrem får prøve start og så må byttes etter 10 minutter av første omgang, så viser det ihvertfall vilje til noe fra trenerteamet...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by Gvandreassen »

Kan på ingen måte se noen skade i at Herrem får en kamp fra start. Opseth funker ikke per nå, selv om han er en bedre spiss enn Geir.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by mortsto »

User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by Kesseboy »

TV-profil og Mjøndalen-kaptein Christian Gauseth er ikke spesielt imponert over det Glimts toppscorer leverer for tiden.

– Opseth herjet i fjor. (...) Han er ikke et byttedyr som han var i fjor.
Øøh ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by G-s-enz »

Haha håper det er skrivefeil,for byttedyr har han tildels vært i det siste.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Spissbytte ASAP

Post by Sulliken »

En av de andre kan starte, om ikke annet for å ta tankstopperne til LSK ut av forberedelsene, og sende et signal til Opseth om at det han har prestert den siste tiden ikke er bra nok.

Så kan heller en fly forbannet og grisemotivert Opseth komme inn i det 60 min.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by Novi »

Opseth sier selv at han ikke følte seg fresh i kampen mot Stabæk? Det skal vel plukkes opp av trenere, evnt kan han si fra selv? Skal kanskje ikke legge for mye i en uttalelse i avisa, men noget spesielt sagt.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by Knuta »

Hvis det er tilfellet er det ganske utrolig, og i mine øyne ganske alvorlig i den situasjonen Glimt befinner seg i. Men i Glimt virker det som at enkelte spillere kan si og gjøre hva de vil og spille den ene dårlige kampen etter den andre, men allikevel få tillit helt til 'ja dere vet'. Synes at treneren i Godset gjorde et tøft grep da han satte ut sine 2 førstekeepere og satte inn en ungutt i mål og det har vært en suksess. Mener ikke at Glimt skal gjøre det samme, men å fortsette akkurat som før har jeg ingen tro på dessverre. En annen sak, ser at regnesentralen mener at Start avgir poeng til Sandefjord og Stabæk mot Kristiansund hjemme. Det har jeg ingen tro på. Har dessuten siden jeg har god tid i dag gått gjennom forumet i oktober 2016, og alle klamret seg til at Glimt ville vinne hjemmekampen mot Viking og at det blir redningen. Spørmålet mitt er enda en gang, hva gjøres nå mot inngangen til LSK kampen?. Hater forresten mandagskamper, i dette tilfellet kan mandag bli en skikkelig blåmandag etter helgens runde.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by tjongs »

Knuta wrote: Tue Oct 30, 2018 1:30 pm Har dessuten siden jeg har god tid i dag gått gjennom forumet i oktober 2016, og alle klamret seg til at Glimt ville vinne hjemmekampen mot Viking og at det blir redningen.
Hva annet skulle man klamre seg til? Bortekampen mot RBK? Jeg klamrer meg nå til to ting for å berge kvalik; hjemmekampen mot VIF og/eller at Stabæk ikke tar nok poeng. Jeg tror ingen av delene berger Glimt (tror heller ikke det hjelper å få kvalik, men det er nå en bonusmulighet), men det tross alt det beste håpet man har. Bortepoeng mot LSK eller RBK anser jeg som urealistisk.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by mortsto »

Knuta wrote: Tue Oct 30, 2018 1:30 pm ...Det er etter min mening bare en naiv tro for å få en bedre nattesøvn på.

...alle klamret seg til at Glimt ville vinne hjemmekampen mot Viking og at det blir redningen.
Når jeg leser enkelte av de siste postene dine, lurer jeg på om du tror at våre supporteres håp og argumenter om at dette kan gå bra, påvirker spillernes innsats. Hvorfor skulle du ellers gå to år tilbake for å finne ut at opptil flere mente at vi kunne slå Viking? Tips; ingen ting av det som skrives her inne har noe å si for kamputfallet. Alternativet til å tro at vi skal kunne få poeng mot LSK, VIF og RBK, er jo rett og slett å være surkuk. Og da kan en jo heller gå seg en god tur.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Spissbytte ASAP

Post by Sulliken »

Vi fikk nå bortepoeng mot lsk i 1916..
1-1

Så helt urealistisk er det ikke.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Spissbytte ASAP

Post by Sulliken »

Ahem

2016, that is
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spissbytte ASAP

Post by Knuta »

Det er vel det jeg mener. Gå ut i neste kamp mot LSK og ta kampen som leve eller dø. For meg virker det som Glimt alltid reserverer seg til kampen etter neste kamp til det er for seint. Selvfølgelig kan vi slå LSK. Men spillerne må tro på dette. Husker flere av spillerne under Drillo virkelig trodde oppriktig at de ville slå Brasil. Hvordan fikk de disse tankene i hodet realisert i kampene?. Få gutta til å tro på seier KK og fortell dem at de skal være så slitne etter kampen at de må bæres til garderoben etter kampen. Bytt når de er slitne og bruk alle byttene tidlig. Ta sjansen og vis oss at vi kan være stolte av dere.
Post Reply