Treningskamper 2019

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Larsson »

Kjetil I Forhold Til Knutsen, ref AN-sendingen nå
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Treningskamper 2019

Post by mortsto »

Hadde vært moromt om WAH gjorde en solid kamp, selv om jeg husker hvordan Nordberg og Robertsen periodevis herjet på vingen i treningskamper, for så å falle gjennom. Sikkert spennende med Family, men bør en hente to spillere om en satser på talenter fra sydligere strøk?
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Larsson »

Patrick Berg med en feilpasning, en slurvete pasning som blir reddet av en våken lagkamerat og et unødvendig frispark på midten. Alt i løpet av de første 1.38. Hvis han skal styre butikken blir dette en lang sesong...
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Treningskamper 2019

Post by JHA »

Oppsummering fra 1 omgang: GJESP
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2306 times
Been thanked: 384 times

Re: Treningskamper 2019

Post by liverglimt »

Var ikke akkurat høydepunktet å snakke om...
@liverglimt
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Treningskamper 2019

Post by JHA »

Det lille høydepunktet jeg tar med meg, det er at jeg synes Oliver virker mere naturlig sentralt enn Berg.
Og der viser Berg hvorfor han bør være indreløper, heldig skåring. Skudd fra ca 20meter, via Bråten og i mål.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Treningskamper 2019

Post by JHA »

Nydelig mål, småspill, legg fra kant og luftens baron Hauge slår til :D
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Novi »

AN skriver 2 raske mål, men ingen artikkel som sier noe om hvem. Forventer de at folk skal se kampen på AN-tv? Fint man har tilbudet, men de aller fleste er vel mest interessert i en oppdatering på høydepunkter.
Una mas cerveza.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Treningskamper 2019

Post by JHA »

Family får de siste 30 minuttene. Dette gleder jeg meg til å se :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Treningskamper 2019

Post by JHA »

3-0 Hauge på et friskt dribleraid. Finter vekk 2 spillere og legger til høyre hvor Konradsen setter den :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by Vegard »

JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Treningskamper 2019

Post by JHA »

Et lite referat.
Førsteomgang var gjesp, andre omgangen startet med et lag på banen. Men etter 3-0 så ble det treningskamp tempo.
Lyspunktene:
Konradsen er en knakende god høyreback.
P.Berg tror jeg har spillt seg til fast plass som indreløper.
Oliver er for meg et tydelig andrevalg på sentral midt. Følte han tok den rollen mye mere naturlig enn hva Berg har gjort.
Family virker solid, har ikke fått store motstanden men jeg vil se mere av denne gutten.
JPH har funnet formen.
WAH blir å få spilletid i eliteserien. Men fortsatt litt ustabil ang valg.
Negative:
Herrem er fortsatt 2 tideler for sent ute i avgjørende situvasjoner. Tyder byttet på at han er småskadet eller på tur ut?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2306 times
Been thanked: 384 times

Re: Treningskamper 2019

Post by liverglimt »

Det vakler litt, men det er tidlig enda. Motstanden var ikke allverden, selv om Tromsdalen hadde noen sjanser i første omgang.

Etter 3-0 så ble det mye nesten på de siste metrene. Kunne fort blitt mye mer mål med bedre presisjon.
@liverglimt
ingen87
Posts: 7099
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 190 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by ingen87 »

JHA wrote: Fri Feb 08, 2019 2:25 pm Family virker solid, har ikke fått store motstanden men jeg vil se mere av denne gutten.
Det er jo ikke all verden man får sett av en stopper slik kampen var den siste halvtimen, men det jeg ser er en spiller som kommer inn i sin første kamp og viser autoritet. Han var snart ute og instruerte spillerne rundt seg. Han begynte med å slå en fin pasning ut på kant. Han vant vel stort sett alle dueller, bortsett fra en løpeduell ute på sida. Synes dette virker lovende, men som du sier var det ikke store motstanden.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Kesseboy »

JHA wrote: Fri Feb 08, 2019 2:25 pm Konradsen er en knakende god høyreback.
Akkurat det vi trengte, en til høyreback ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Treningskamper 2019

Post by JHA »

Akkurat det vi trengte, en til høyreback ...
Ja absolutt en posisjon hvor det er greit med god backup.
Nå forstår jeg det slik at Konradsen og Reitan kjemper om høyre. Og Reitan sliter med en skulder. Så kjemper Bjørkan og Isi om venstre plassen. Isi viste i fjor at han ikke var god nok offansivt til høyre back rollen, men hans defansive egenskaper kan være gode nok som backup for Bjørkan.
Moe og Lode blir nok å spille fast sentralt og Wollen Steen er ikke her lengre.
Så ja, akkurat det vi trengte var en som presterer på høyreback.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Garrincha »

Isidoro hadde bra kjemi med Hauge på venstresiden i angrep, men Tromsdalen begynte å bli slitne ganske tidlig i andre omgang. Det er godt det er kamp om plassene.

Oliver var solid på midten. Kommentatorene nevnte at Oliver kom tre kilo lettere tilbake fra vinterferie, mens Knutsen sa før kampen at en av grunnene til at Angel nå er skadet var fordi han ikke hadde gjort hjemmeleksene sine i ferien. Angel skal ikke føle seg for trygg.

Konradsen var bra, WAH er en meget interessant spiller og Family klarte seg helt greit. Han ble ikke satt på store prøver, men jeg liker at han prøver seg på pasninger fremover. Vant et par dueller og hadde ei skikkelig god takling. Hadde også ei takling han bommet på.

Lode er helt bankers i forsvaret og var kaptein og spillte feilfritt. Moe gjorde en typisk kamp for han, nemlig helt på det jevne. Samme med Patrick Berg, som får et litt heldig mål da ballen forandrer retning

Hauge kom inn å gjorde en meget god kamp med både assist, mål på hodet og femtimeterspasning til motsatt ving. Det var godt å se, må innrømme at jeg har vært litt urolig for utviklingen hans. I dag var han frisk. Saltnes kom til et par tre dårlige avslutninger, men spillte ellers på det jevne.

Når det gjelder Amor så er det ett eller annet med han som gjør at jeg er skeptisk. Han er veldig ujevn spør du meg. I dag var det helt greit, men ikke noe mer.

Herrem....Nei. Jeg har ikke troa på han dessverre. Hvorfor prøver ikke Glimt Hanssen som spiss? Det er jo tross alt det de pleier å spille i den familien.

Moberg kommer ofte i gode posisjoner fordi han er løper hele tiden, bare utrolig synd at han ikke eier teknikk. Alt i alt oppskriftsmessig seier til Glimt som man forventet.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Treningskamper 2019

Post by G-s-enz »

Ser kampen i opptak,takes etter første omgang:

P Berg helt hjelpesløs som anker,sannsynligvis 3-5 valg som indreløper,lei ut? Oliver er bra når han kommer inn,godt alternativ til Angel.

Herrem også hjelpesløs og laget blir bedre når Moberg(!) spiller spiss.

Konradsen og Bjørkan de klart beste ilag med Lode. To ganger bli det farlig på gjennomspill fordi Moe ligger på mellomdistane(og Berg selger seg).

WAH har så mye fotball i seg men ser så ofte ut til å ikke ha killerinstlnkt nok til å bruke det,frustrerende spiller.

2.omg lets go.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Larsson »

Forstår jeg valgte feil omgang å følge med.

Mine cents etter å ha sett den første omgang:
# Morten Konradsen soleklart best hos Glimt. Voldsom løpskapasitet. I hjemmekamper hvor man forventer et matchbilde likt i dag kan jeg godt tenke meg å se Konradsen. Eventuelt som innbytter i kamper man jager mål. God.
# Islendingen har mye ball i seg. Fikk ikke mange minuttene av det jeg fikk se, men det så man med en gang. Håper det er noe der, for det så virkelig sånn ut. Ikke like god som José Angel, men lovende. Mye bedre enn han som leverte noe av de svakeste åpningsminuttene jeg har sett (jf. kommentaren min lengre opp her)
# Mangler sting framover. Usikker på hvilke knapper man kan trykke på for å få det til å løsne. Zinckernagel vil hjelpe. Men spørs om ikke Glimts største problem er millionsigneringen fra nord i Bergen for 11 måneder siden. Sorry to beat on the same drum, men han har virkelig ingenting.
# Litt slapt bakover. Glimt heldige som ikke slipper inn mål de første 45. Riktignok kanskje en av de 4-5 beste midtbanene i OBOS kommende sesong, men man skal ha bedre kontroll enn det man tidvis fikk vist fram før sidebytte.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Treningskamper 2019

Post by G-s-enz »

Etter andre omgang:

Vanskelig å vurdere siden TUIL er såpass svak men Konradsen fortsatt imponerende bra.

JPH meget god og virker å være på gang igjen.

WAH spiller seg stort opp.

Family vanskelig å vurdere,ser at det er noe der men måtte være bra nok for å kunne spille eliteserie i år så tviler på han blir signert. Bra duellspiller,OK pasningsfot,litt merkelig løpesett men som sagt blir han testet for lite til å vurdere andre ting.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by J I P »

Stjeler litt kampfakta fra Avisa Nordland sitt intervju med Konradsen

KAMPFAKTA
Glimt-Tromsdalen 3–0 (0–0)

Mål: 1–0 Patrick Berg (48), 2–0 Jens Petter Hauge (50), 3–0 Morten Ågnes Konradsen (66)

Dommer: Ali Al Hatem,

Tilskuere: 300

Glimts lag: Ricardo Friedrich – Morten Konradsen, Brede Moe (Family inn fra 63. min), Marius Lode, Fredrik André Bjørkan (José Isidoro inn fra 63. min) – Vegard Leikvoll Moberg, Patrick Berg (Tobias Lillevold Johnsen inn fra 63. min), Ulrik Saltnes – William Arne Hanssen, Geir Andre Herrem (Oliver Sigurjónsson inn fra 35 min), Amor Layouni (Jens Petter Hauge inn fra 46. min)

Treningskamper 2019:

Glimt-Junkeren 7-0, Glimt-Mjølner 9-0, Glimt-Tromsdalen 3–0

Scoringer så langt i treningskampene:

William Arne Hanssen 4,
Vegard Leikvoll Moberg 3,
Runar Hauge 2, Jens Petter Hauge 2,
Brede Moe 1, Ulrik Saltnes 1, Patrick Berg 1, Amor Layouni 1, Tobias Lillevold Johnsen 1, Morten Ågnes Konradsen 1, Kenny Marblow 1, Selvmål 1
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Treningskamper 2019

Post by G-s-enz »

Laget mot Godset:
Ricardo Friedrich – Jose Isidoro, Brede Moe, Marius Lode, Fredrik Andre Bjørkan – Morten Ågnes Konradsen, Patrick Berg, Ulrik Saltnes – Jens Peter Hauge, Vegard Leikvoll Moberg, Amor Layouni.

Berg som anker=nedrykk,hvorfor ikke la Oliver spille der? Eneste naturlige i den posisjonen på laget. Også Moberg på topp da,vil nok vinne noen dueller og kanskje putte om det kommer noen innlegg der han kan bruke fysikken.

Spennende å se Konradsen som indreløper igjen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Kesseboy »

Moberg, Knudsens egen Stephane Guivarc'h?

Tror egentlig vi kunne bytta om på Moberg og Berg, og laget ville blitt styrka ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Larsson »

Tenkte å ta meg fri fra studiene for å ta turen ut til LSK-hallen i morgen, men med Berg fra start dypt orker jeg ikke. Det er det sannelig ikke verdt.

Er det noen som klarer å finne ut når kampen går i opptak utover dagen og kvelden i morgen? Så MFK-KBK ble sendt i opptak minst én gang forrige helg, så det bør vel være muligheter?
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Playmaker »

Sterk supporter du, Larsson. Én lokal unggutt starter i en rolle du ikke ønsker, og du står over kampen. Pinlig.
Post Reply