Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Sulliken »

Her kan vi stille spørsmål til klubben, så kan klubben svare, hvis det er mulighet for det.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by JHA »

Jeg ønsker litt faglige "etter kamp" innlegg. Bjørkan er en fantastisk skribent og dette kan og fungere som en egen oppsumering/evaluering etter kamp.
Hovedgrunnen til at jeg ønsker dette er at jeg er sykt lei alle negative diskusjoner ( Facebook hovedsakelig ) som oppstår fra folk som ikke forstår valg. (Hvorfor i helvete spiller den spilleren og ikke x ( Som faktisk er skadet ) osv diskusjoner florerer det av fordi folk ikke vet.)
Og siden dem ikke forstår eller får redegjort valgene så blir det fort ioverkant negativt fokus. Et etter kamp innlegg som oppsummerer siste uke + de valgene som ble gjort før og under kamp vil gi folk forståelse for hva som er gjort ( Selv om mange sikkert ikke er enige ) og dette vil fjerne mye av negativiteten som florerer på nett.

Denne type innlegg kan også brukes nå, en ukentlig oppdatering ( eller hvær 14 dag ) fra Bjørkan som kan fortelle litt inside information.
Fex at dere har vært i England og sett topp kamp, dette er good stuff det. Og at han har vært i det og det landet for å se på den og den spilletypen som han har fått info om / studert på wyscout osv. Litt oppsummering om at det glipper spillere som forlanger for mye og spillere som ikke er ansett som gode nok osv kan dere godt skrive, selv om dere ikke går inn på navn. La oss vite at det skjer noe, selv om det ikke er noe forsidestoff til media.

Og ja, et livestreamet supportermøte en gang i mnd. Hvor vi kan stille spørsmål hadde vært fantastisk.
Bare ikke ta dette rett etter kamper, da blir det et evig stress med å sile ut useriøse spørsmål :D
Start møtet med en skikkelig redegjørelse ang ting som dere vet vil bli et fokus, så åpen for spørsmål.
Fex hvis dere markedsfører skikkelig at det blir et nettstreamet møte i morgen, så vil dere få tonnevis av spørsmål i denne duren:
Hva i helvete skjedde med økonomien. Start møtet med nok en skikkelige redegjørelse så slipper dere de værste spørsmålene.

Gjerne bruk Jonas som den som stiller spørsmål fra oss, er jo en hvær supporters våte drøm og høre sine spørsmål via stemmen hans :LFC
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by mortsto »

Først av alt, veldig realt at Jannike tar turen hit og kommuniserer direkte.
Usikker på om du kan svare på dette, eller om dette kan svares på av feks Bjørkan på neste møte. Jeg lurer på om det er videre planer for samarbeid med Diambars-akademiet. Badou og Sané gjorde jo solide sportslige bidrag før de ble for store for klubben, det virker som de trivdes godt, og Glimt var bare en intern tabbe unna å tjene gode penger på Badou-overgangen. Jeg trodde denne suksesshistorien ville føre til flere spillere derfra, men kan ikke huske at dette har vært nevnt som en mulighet en gang.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Larsson »

Hei og velkommen, Ramsvik!

Jeg har tidligere gitt deg masse ros for jobben du gjør i Glimt. Jeg synes det var et scoop for Glimt at du gadd å ta jobben. Det er lett å se at det er en uriaspost og at uansett hva du gjør vil det være misnøye. Inntrykket utad er at du står på og jeg betviler ikke din dedikasjon og arbeidsinnsats. Jeg tror heller ikke at du kommer til å gi deg i Glimt før du har knekt koden med å få folk tilbake på Aspmyra. Mange av dine forgjengere hadde sannsynligvis aldri funnet på å være så imøtekommen eller så tiltaksdyktig som du er. Hatten av for (mye av) det du har gjort!

Jeg vet også at veldig mye av det resultatet du får til i din jobb er avhengig av sportslige resultater. Du kan gjøre en så god eller dårlig jobb som du vil, men om ikke laget leverer vil det være fånyttes. Kommer resultatene, kommer folk. Så enkelt og vanskelig er det. Jeg mistenker at du legger ned langt flere arbeidstimer enn hva som står i din arbeidskontrakt og hva du får betalt for. Men jeg stiller spørsmål om den mediestrategien Glimt har valgt og fulgt etter din inntreden er den riktige veien å gå. Jeg skrev ganske omfattende om det her i en annen post, men jeg kan gjengi og konkretisere det viktigste som leder opp til noen spørsmål. Jeg synes tanken din med å få «ekstern» hjelp er spennende og dette er noe av det jeg etterlyser i deres søken på å bli bedre.

Punkt 1: Åpenhet
Jeg bor ikke selv i Bodø. Det har jeg ikke gjort på ti år. Men jeg har mange kompiser som gjør det og som burde være målgruppe nummer én for å få til Aspmyra. Gutter i 20-30 årene er de vanskeligste å trekke til Aspmyra og det er ofte disse som legger igjen mest penger. Jeg prater til stadighet med disse om Glimt og de opplever Glimt som en lukket klubb. De har ikke noe forhold til klubben. De kjenner de lokale guttene + noen av de beste importspillerne, men ingen av dem kan fortelle deg hvor i Trøndelag Brede Moe er fra. De vet knapt nok at han er trønder. Mye av dette henger igjen fra gammelt av. Men mye av dette kan spores mot valg tatt i nyere tid. Jeg har radbrakket den «medierestriksjonsbølgen» som rir og har ridd norsk fotball de siste 15-20 årene og jeg mener helt bestemt at dette er en av hovedårsakene til at folk gir faen i norsk ball. Denne restriksjonen fører til en enorm avstand mellom supportere og spillere. Og dette er det kommunikasjonsjobben som er med på å forverre.

Som jeg skrev på side 409 i "Generell diskusjon om Bodø/Glimt":
"I amerikansk idrett, der de forøvrig ikke sliter med tomme stadionseter (ei heller TV-seere), har de sågar åpne GARDEROBER etter trening og kamp. Og nøkkelspillerne i NFL har to dager de MÅ stille på pressekonferanser i uken opp mot kamp. Det har aldri vært flere profiler enn hva det er i NBA i dag. Interessen for NBA har aldri vært større. Mye av grunnen skal selvsagt krediteres at spillerne oppfordres og får lov til å være aktiv i sosiale medier. Og får lov til å være seg selv der. Men den generelle medietilgangen er LANGT mindre striks enn hva den er i Norge og i Glimt. Her finner du mer om NBA-tendensen: https://www.fastcompany.com/90298947/nb ... anies-2019"

Spørsmålet mitt: Hvordan tenker dere å kompensere/adressere denne avstanden mellom spillere og supportere? Er det virkelig restriksjoner som er veien å gå? Burde man ikke gjort annerledes enn resten av norske fotballklubber og heller ÅPNET dørene? Jeg kan i et vakuum til dels forstå argumentasjonen om å stenge supportermøtet (at den aktuelle fansen selv ønsket det), men hvordan vektlegger dere de 50 som møtter opp uanfaensett og de 2-3-4000 som _kan_ møte opp? Og har dere noen tall som støtter opp rundt tankegangen om at restriksjoner og at store nyheter skal slippes fra Glimt sentralt er veien å gå? For de tallene jeg ser er krystallklare: Det er helt dødt i byen og knapt folk på stadion.

Tendensen man ser at Glimt ønsker å bygge disse profilene gjennom egne medier; glimt.no, Facebook, Twitter, Instagram... Jeg skjønner at én av årsakene er at NTF har incentivordninger til å bygge egne nettsider og at dere blir lønnet for antall klikk. MEN: De som ikke oppsøker disse stedene (og det finnes HAUGEVIS av disse) får ikke ta del i dette. Da blir dette en sirkel som aldri utvider seg.
Spørsmålet til deg, Ramsvik: Hvordan tenker dere rundt kommunikasjonsjobben som gjøres mot Bodø Nu, AN og NRK Nordland? Føler du at dere gjør nok for å få Glimt-stoff i avisspaltene? Og at dere gjør jobben til de nevnte medier enklere?

Bodø er en by med to aggressive lokalaviser + et NRK-distrikskontor som er et av de mest aktive i landet. Leser- og klikk-tallene på lokalt nivå overgår andre sammenlignbare byer og steder flere ganger. Dette er en gave som jeg synes man i altfor liten grad får utnyttet. Jeg synes det virker å være en fiendtlighet ovenfor de nevnte medier. Jeg har selv flere års erfaring fra riksmedia og har følgende tanke om et kommunikasjonsarbeid: En av de grunnleggende jobbene til en medie- og kommunikasjonsarbeider er å gjøre jobben til journalistene enklere.

Hvorfor utnytter ikke Glimt i større grad disse ressursene? Dere har et kommersielt samarbeid med AN. Hvorfor går dere ikke sammen med AN om å lage et forhåndsmagasin hver fredag formiddag som lever helt fram til kampstart søndag? Interessen for å lage Studio Glimt er helt tydelig tilstede da jeg går ut fra at de snart går løs på sin fjerde sesong. Da må jo interessen for å utforske ekspansjon være tilstede? Greit nok at det skal være avstand mellom journalister og kilder, men dette er jo i likhet som med alt annet et samspill. Både AN og dere ville tjent med dette. Dere kan slå sammen det åpne Glimt-møtet med dette. Dere stiller med lokale, kaffe og profilene, AN med en ordstyrer/programleder hvor det er muligheter til å stille spørsmål fra både salen og SoMe.

Også Bodø Nu er frampå. Redaktør Markus Jensen skrev i forbindelse med supportermøtet at hans avis hadde vært i kontakt med Glimt i to måneder for å finne ut hva som var årsaken til det plutselige millionunderskuddet. Jeg skjønner at man vil ha arbeidsro rundt arbeidet som må gjøres for å avdekke årsaken, men det var helt tyst i to måneder. Ingen kommunikasjon. Hvordan tror du potensielle Glimt-fans og Glimt-sponsorer tenker rundt dette? I Glimt-historisk sammenheng er dessverre leksen "no news is bad news" treffende.

Punkt 2: Gjennomføringen
Altfor mye av det Glimt har gjort i kommunikasjonsarbeidet de siste årene bærer preg av å være halvveis. Et konkret eksempel: Drit i intetsigende Instagram-poster om "1-1!!!" eller "2-1 Opseth på straffe" med en video av jublende spillere filmet 50 meter unna. Dette er bare støy. At Instagram-storiene etter en treningskamp skal være 13 videoer med en tafatt tekst er for meg kroneksemplet på at man favner i blinde. Hva er tanken bak dette? Bud én for å treffe i SoMe: Kvalitet. Originale idéer. Gode, klare bilder. Relevante tekster. Humor er vanskelig, men ironi og sarkasme treffer som regel alltid bra. Popkulturelle referanser. Kroneksempelet som fungerer: Mange av videoene som TIL laget i fjor. Denne fra Ranheim: https://twitter.com/RanheimFotball/stat ... 1067896832 Relaterbart. Treffende. Hvor man forteller en historie. Min bønn: Bruk heller tiden på å lage kvalitet framfor kvantative greier. Har du ikke et innlegg med kvalitet, kan du liksågreit la være. Ved å gjøre ting kvantitaivt blir inntrykket at det er halvveis. Og det reflekterer dårlig på Glimt. Det framtvinger ingen stolthet hos Glimt-fans.
Jeg synes personlig ikke Erlend Osnes er spesielt gøy, men han er en av landets mest populære komikere. Og attpåtil Glimt-fan på sin hals. Hvorfor utnyttes ikke han i større grad? Halvdan Sivertsen er sikkert luta lei av å gi av seg selv etter nærmere 50 år som Glimt-supporter, men hva med å tilby han gratis sesongkort mot at han bidrar i konkret grad i forkant av fem hjemmekamper? Ressursene rundt finnes jo. Det kan godt være at dere har spurt, hva vet jeg. Vålerenga har en egen podcast. Hva med at man foreslår for Osnes at han skal få lage egen Glimt-podcast mot et gratis sesongkort. Si 30 episoder i løpet av en sesong. Det er ikke så mye som skal til for å klare dette. To mikrofoner og tett opp mot lydisolert rom.

Jeg tror jeg og mine nevnte kompiser gir seg fullstendig blanke i hvordan annonsene ser ut. Ja, det ble laget masse kult med Gundersen-gutta for et par år siden og det gjorde meg stolt å være Glimt-supporter, men om det er "feeling" i en avisannonse fra eller til er ikke det som avgjør om tilskuere trosser været og drar på Aspmyra. Tror jeg. Og jeg må være midt i målgruppen. For det første leser vi ikke aviser. Og for det andre er det ikke annonser som avgjør om vi skal gjøre noe. Vi vet at det er kamp og informasjonen er 30 sekunder unna på mobilen, spørsmålet er bare om vi har lyst å dra på kamp. Det må fortelles en historie. Det må bygges profiler. Det må være gutter vi har et forhold til. Gutter vi har et ønske om skal lykkes. Slik som du skriver at dere er iferd med å gjøre nå. Mitt spørsmål er derfor: Hva har strategien vært de siste to år? Hva har tanken vært?

Tre av de største profilene fra fjorårets lag er borte. Bordet er dekket for å produsere og kommunisere ut nye. Ja, jeg ser at jobben såvidt er begynt med Patrick Berg. Men det finnes jo flere. Endre Kupen virker utad som en framifrå rå fyr. Men i de nevnte Instagram-postene er han ikke i nærheten av å få ut sitt potensiale. Ricardo Friedrich virker som en genuint trivelig fyr. Men selv for meg, som ser hver eneste Glimt-kamp på TV, leser alt om Glimt jeg kommer over på lokalt og nasjonalt nivå og er tilstede på 5-6-7 kamper i året, sitter jeg ikke igjen med noe som bekrefter eller konkretiserer dette inntrykket. Det er med andre ord kommunikasjonsformen og hyppigheten det er noe galt med. For jeg har ikke fått noe som kan fylle dette inntrykket.

Rotete innlegg, men jeg håper du sitter igjen med noe. Flott at du er tilstede og på banen, Ramsvik. La det ikke være noe tvil: Jeg hyller deg. Jeg synes helt inderlig at du er det beste som har skjedd Glimt de siste 10-15 år på adminstrasjonssiden. Og jeg håper du tar dette som konstruktiv kritikk og ingenting annet, for det er 100% det det er ment som. Jeg bare lurer på hvilke refleksjoner dere gjør dere når dere har valgt stien dere går på. For fotballsupportere er en rar organisme og jeg tror ikke at "vanlig" kommunikasjonsarbeid fungerer like godt i en fotballklubb som det gjør andre steder.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by liverglimt »

Veldig bra FB stream fra møtet. Litt dårlig lyd i fra salen, men det kan løses med at de som svarer repeterer hva som ble spurt. Gjør det enkelt, så fungerer det.

Enig med Larsson i mye av det han skriver, men jeg vil ikke putte noe alder på de hjemmesitterne. Mine venner i Salten er over 40 og har samme holdning og har hatt det siden vår generasjon spilte på laget. Kulturen kvelte interessen.

Bygg profiler, bygg lag, bygg samhold så kommer det flere på kamp. Inkluderende på alle måter. Kommunikasjon er en vond greie, det blir fort tolket feil, men null informasjon er som nevnt dårlig nytt for Glimt. Hadde underskuddet vært forklart med en gang, så ville det nesten vært glemt nå.
@liverglimt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Larsson »

Når man kritiserer må man også være villig til å gi ros.

Kommunikasjonen fra klubben har vært veldig bra de siste par dagene. Et par ting om de to spesifikke tingene jeg har registrert:

# Det åpne møtet: Litt som en pressekonferanse skaper man et medieevent hvor man inviterer deltakere. Resultatet? Fire artikler (to + to hos henholdsvis AN og Bodø Nu), i tillegg til sending på AN.no og Glimt sine Facebook-sider. Veldig bra.

Hvorfor er dette mediemøtet gunstig?
Først og fremst fordi det er ekstremt effektivt og tidsbesparende. Både for klubben, men kanskje ikke minst for media. Det koster, sett utenfra, så forbanna lite tid for Glimt å bruke to timer i løpet av en måned til å prate litt om hva som foregår i klubben. Men selvsagt også fordi det gir byen og folk som er interessert i Glimt muligheten til å lære mer om dem. Jeg tror aldri at et åpent møte kl. 12 på en hverdag kommer til å tiltrekke seg de store folkemassene, så for meg står dette og faller på medieresultatet i etterkant. Én ting er avisartikler, men at man tilbyr interaktivitet til de mange som ikke kan ta seg fri fra jobben i tide og utide er for meg en no-brainer og helt avgjørende for at dette skal ha bein å gå på.

Min bønn til kommunikasjonsavdelingen i Glimt: Ikke vær redd for å prøve nye ting. For slik MÅ det jo nødvendigvis være i sosiale medier. Noe av det verste jeg hører om på journalistikk/medie-utdanninger er at gamle menn på 50-55-60 år skal forelese for journalister i "nye medier". Hva vet disse som ikke 20-åringene vet? Emilie Nereng, landets mest populære blogger i en årrekke studerer digital markedsføring. Hva i all verden er vitsen? Hun vet jo mer enn alle foreleserne hun kommer til å møte på! Det er jo hun som bør forelese!!!
Sosiale medier er ikke en gang ti år gammelt. Det finnes ekstremt få guidelines og fordi det som var hott for tre år siden funker ikke nødvendigvis like godt i dag. Der det var helt utenkelig å sende enkamera-kamper på lineær TV for ti år siden er det i dag helt nødvendig for at man skal kunne regne det hjem. Og folk godtar i større grad enn tidligere litt dårligere produksjoner. Og vet dere hva? Det har aldri vært så enkelt å få til gode produksjoner enn hva det er i dag. Og det har aldri vært billigere. Den eneste måten man finner det ut på og blir bedre på gjennomføring er å prøve. Ikke vær redd for å prøve!

# Instagram:
Et fundamentalt problem med å drive profilbygging av fotballspillere er paradoksalt nok fotballspillerne. Fotballspillere er, jevnt over, ekstremt dølle. Primitive ting som PlayStation, klokker, pene biler og pene damer er det dagene strukturer seg rundt utenom fotballbanen. Norske fotballspillere er derimot litt motstrøms i så måte og det finnes flere eksempler i norsk fotball på at man finnes annerledes fotballspillere. Mats Møller Dæhli trener kvinnefotballag i fotballferien, Morten Thorsby stiller de store spørsmålene og Tom Høgli skriver leserinnlegg og deltar i samfunnsdebatter. Alle kan ikke være slik, men i Glimt MÅ det være noen utradisjonelle typer som skiller seg vesentlig fra stereotypen.

At Marius Lode går master i økonomi visste jeg ikke før i går. Og vet dere hva? Det gir meg troen på at det finnes mer innomhus i hodet til Lode enn stereotypene jeg listet opp. Keep it coming.
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by ingen87 »

Jeg synes det grepet dere har gjort nå på Instagram, med å la en ny spiller "drifte" kontoen hver dag, er morsomt! Jeg har sett stort sett alle storyer som er lagt ut den siste uka :) Noen legger ut mye, andre lite, noen deler mye av seg selv og noen lite. Slik vil det vel alltid være, men det gjør også at vi blir bedre kjent med spillerne. Synes for eksempel det var artig å se i går når Kupen hadde kontoen. En spiller som har vært over ett år i klubben, som man nesten glemmer finnes.
Førr Evig!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Larsson »

For all del blitt bedre, men det er fortsatt laaaaangt igjen. To konkrete eksempler bare det siste døgnet, den nederste synes jeg er mest kritisk:

# Anken til CAS
Jeg skrev i går at det var nytt for meg at Glimt anket Badou-saken til CAS. Det var forsåvidt også nytt for meg at Glimt tapte første runde. Det var såpass nytt at det ble sak i Bodø Nu av det.
Jeg forstår veldigveldigveldig godt at man taper en viktig sak som knytter seg til en så stor blemme og en så stor pengesum ikke er noe man ikke ønsker å kommunisere ut. Men av dokumentet fremgår det at man etter litt betenkningstid har besluttet å anke avgjørelsen. Jeg legger til grunn at dette skjedde for ei god stund siden, kanskje også flere måneder.
Hva med å da stå fram i november/desember stå fram denne nyheten i det som er den fattigste nyhetsperioden for Glimt? Skap blest! Hold dere i nyhetene! Det er den eneste måten man får folk til å bry seg. Som jeg skrev lengre opp her; no news betyr som regel bad news. Og når det ikke har dukket opp nyheter knyttet til Badou-saken sitter folk der hjemme og tenker at Glimt enten er evneveike eller helt iniativløse. Her har dere jo vist initiativ. Dere ønsker fortsatt å gå fram med saken. Gå ut med saken i lokalavisene! Vis handledyktighet og presentér hvorfor dere mener en anke bør kunne vinne fram.

# Draktskifteannonseringen
For det første: At det er et bilde av Philip Zinckernagel, og ikke Patrick Berg som pryder Instagram- og nettsidene viser jo at det er et godt stykke igjen til man er der man bør være. Er det dette som er den store saken? At Zinckernagel har fått 10'eren?

Soleklart nei! At Patrick Berg har tatt over 7'eren i Glimt er jo borderline sak i riksmedia og man klarer ikke adressere det på sin egen nettside engang! Og her synes jeg også at man viser liten evne til å tenke stort. Tenk større. Vær gøy. Vær kreativ. Vær original. Også dette har potensielt vært kjent ei stund. Hvordan kan man ikke lage en snutt av Berg-familien med 7'eren på ryggen som man kan pøse ut i sosiale medier knyttet til sesongkortsalget? Det koster jo så forbanna lite. Maksimalt en halv dag med filming, en halv dag med redigering. Det er tusen måter å lage en slik video på - det er kun fantasien som setter begrensninger. Bestefaren og onkelen er jo de mest kjente syverne i klubbhistorien!!!
Hvordan kan en slik nyhet ikke det være verdt litt idémyldring og tanke bak lanseringen av? Det er de enkle tingene. Dette er en gavepakke som kunne appellert til alle generasjoner Glimt-fans. Flust av potensielle sesongkortkjøperen. En skikkelig triple whopper. Fra de som går på Aspåsen i dag til de som gikk der for 70 år siden. En sjanse som (foreløpig?) ble skuslet bort.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by tomath »

Kanskje man ikke ønsker å legge umenneskelig press på Berg? Han har jo så langt ikke klart å leve opp til de urimelig høye forventingene som ligger på ham, og nå er første sesongen hvor han kanskje begynner å nærme seg. Jeg kjenner ikke Berg og vet ikke om presset har vært medvirkende til at potensialet hans i stor grad har forblitt uforløst, men jeg synes umiddelbart ikke forslaget ditt høres fornuftig ut, sett fra et rent sportslig perspektiv.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Larsson »

Hvis det er press og symbolikk han er redd for burde han valgt et annet draktnummer. Han, og alle som har et snev av Glimt-kunnskap, vet hva 7'eren innebærer.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Larsson »

Mon tro om Glimt kjører ett minutt stillhet før RBK-kampen. Av NFF-reglementet kan jeg ikke skjønne annet enn at de har rett til det.

Terje Nilsen var vel ingen stor Glimt-supporter, men båndene var jo likefullt tette. Med tanke på at det er hovedkampen i runden vil også Nilsen få seg litt omtale på nasjonal tv, også.

Om klubben tar mål på seg for å være hele byens klubb ville hvertfall jeg gjort det. Ville ikke føltes kunstig i det hele tatt.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by J I P »

Alternativt så synger hele Aspmyra Mjelle (eller den spilles over anlegget før Å eg veit meg eit land).

To spørsmål til Glimt:
Blir det eget Glimt-bilag med Avisa Nordland også i år?
- BHK sitt bilag sendes ut til lesere over hele landet men det samme skjer ikke med Glimt sine bilag. Kan Dere få det endret slik at Glimtbilaget kommer med til alle Avisa Nordland sine abonnementer?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Larsson »

På’an igjen med intetsigende nedtellingsvideoer fram mot kampstart hvor attpåtil en av de to i bildet ble solgt til Tyrkia i januar. Og en i utgangspunktet kul idé med brøytemannskapene skjemmes av at de annonserer kampstart to timer for tidlig.
Det er vel akkurat denne unøyaktigheten jeg, blant annet, har forsøkt å adressere. De som står bak står sikkert på som f***, men det ser rett og slett useriøst ut. Reagerer jeg på det, er det garantert flere.
Jeg vil beklage til Glimt-ledelsen om de føler seg hakket på, men...
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by gavharr »

Tja, klubbens egne supportere har jo bilde av en Fauske=Sprint spiller på sitt eget facebook-forum, så "vi" kaster bittelitt stein i glasshus ;P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Larsson »

Jeg er medlem, men ikke-deltakende på den gruppa der, så det får jeg slippe å stå til ansvar for. Dessuten er det en gruppe for menigheten - og brukes overhodet ikke som funksjon til å lokke folk til stadion eller brukes i profilbyggingøyemed.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by gavharr »

Da får vi finne ut hvem den enkeltpersonen i Glimt som har tastet feil klokkeslett inn er, og skjelle ut ham/henne, ikke hele klubben ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Wendigo »

Det er vel en viss forskjell. Når du som ansatt gjør noe for klubben så representerer du klubben. Dine handlinger er klubbens handlinger. Når man er passiv eller aktiv på ett forum representerer man ikke andre enn seg selv.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by gavharr »

Joda, men det er fortsatt litt tafatt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Novi »

Veldig bra "Dagen Derpå" som ble lagt ut i dag! En spalte som har potensiale til å ha mye interessant info om hva som er gjort før og under kamp, spesielt når vi får kamper som ikke helt har gått veien :) Flott initiativ!
Una mas cerveza.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by JHA »

Da har jeg pinadø fått oppfylt det som har vært mine største ønsker. Med "dagen derpå" og live møter hvor vi kan bidra med spørsmål så føler jeg meg jaggu inkludert. Min største kjærlighet har endelig begynt å vise meg oppmerksomhet utenfor banen <3
Måtte dette bare fortsette!

Kanskje disse tingene kan kombineres? Hvis vi kan sende inn kamprelaterte spørsmål til "dagen derpå" så kan et utvalg svares i den videoen?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by ingen87 »

Usikker på om jeg skulle skrive her eller på Patrick Berg-tråden, men idag hadde Patrick Berg kontrollen over Glimts Instagram-konto hvor vi kunne følge hans dag til Bergen og operasjon i skuldra, samtidig som han åpner for spørsmål. Synes denne bruken av Instagram er stilig. Både før sesongstart, men også nå når sesongen er i gang. Et kult og enkelt grep, der vi får innblikk i kulissene samtidig som vi får blitt bedre kjent med spillerne.
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by gavharr »

Dagen derpå-konseptet må jo nærmest være et slags "Pionér-prosjekt" i norsk fotball. Om de klarer å gjøre dette etter hver kamp blir jeg MEGET imponert. Er bare et spørsmål om tid før andre klubber følger på.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Garrincha »

Bra jobba med "Dagen derpå". Håper de fortsetter med dette.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by Knuta »

Dagen derpå et genialt prosjekt. Imponerende.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kommunikasjonstråd mellom Bodø/Glimt og supportere

Post by J I P »

Likte nyhetsbrevet fra Glimt som droppet inn i mailboksen min i dag.
De har med både Før kampanalysen og en egen artikkel om at GLIS arrangerer tur til Mjøndalen samt nyheten om "Dagen Derpå"-analysen.

Fortsett sånn!
Attachments
nyhetsbrev.JPG
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply