Spillertråd: Victor Boniface

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by ecke »

B/G har aldri hatt råd til sikkerstikkene på spissplass, men stolt på trenernes/klubbens evne til å se hvilke egenskaper en god Glimt-spiss skal ha. B/G har vært overraskende flink, der andre ikke har sett "gull". Victor ligner en Johnsen og en Sørloth, ubeskrevet, men en fysikk og teknikk som B/G liker. Jeg håper at B/G bruker spisskompetansen i klubben (Stig Johansen) til å coache Victor til å få han raskt i gang. Jeg liker det jeg ser.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Garrincha »

Godt å høre ecke.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by gavharr »

Tror personlig dette er en gulle god signering. Han er 18 år, spiller som om han er 14, men har kropp som en på 28. Masse potensiale her, og med litt veiledning av Sakk, Stig osv. så kan han bli kanonbra på topp for Glimt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Playmaker »

Larsson wrote: Mon Mar 04, 2019 2:36 pm Gitt dine Patrick Berg-analyser i andre tråder er jeg ikke betrygget, JHA, men for all del. Om folk er positive, må de som gjerne ha kvalifisert begrunnelse for det. Skulle gjerne lest en litt mer utfyllende betraktning om hvorfor dette er en så bra signering. 27 dager igjen! Nå mangler det bare en reservekeeper og en sentral midtbanespiller som kan gå rett inn på laget.
Er vel neppe noen som kan overbevise deg om Patrick Berg.
"Boikotter kamp dersom Patrick Berg starter" er brått noe av det pinligste som er meldt her de siste årene :lol:
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Novi »

God signering med 4 år på en slik spiller. Flott å ha slike i klubben.

Problemstillingen er vel mer om dette er Opseth-erstatteren vi trenger? Jeg ser ikke helt det, så per seriestart er vi svekket med en skadet Kupen, Herrem, og Boniface. Med flaks kan Kupen være klar, og Boniface med et mirakel bli sikkerheten selv der fremme og klare å holde ballen.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by mortsto »

Dette er nok den Opseth-erstatteren vi får ihvertfall. Kupen er jo på vei tilbake, og jeg vil tro en finner løsning på problemene til Herrem i rimelig tid også. Håpet er to ulike spisser i Boniface og Kupen, som kan brukes avhengig av (forventet) kampbilde. Herrem blir vel en kriseløsning, og en spiller som settes inn når vi ligger under og har ti min igjen å spille.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Mr Bean »

Velkommen Victor . Håper du blir en knallsignering :hedre
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Knuta »

mortsto wrote: Tue Mar 05, 2019 10:02 am Dette er nok den Opseth-erstatteren vi får ihvertfall.
Vi trenger ikke noen Opseth erstatter, vi trenger en helt annen spisstype, som har teknikk og hurtiget og det får vi i Boniface. Vi sleit utrolig mye i fjor med en spiss som stod stille, et lag som spilte i sirup. Ser helt andeledes ut i år, med fart og kreavitet. Er mye mer optimistisk i år enn ifjor. Det vi trenger og som er et must er en ny stor og sterk midtstopper.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Novi »

Nåh, var da veldig. 18 år er 18 år, om det så er i Norge eller Nigeria. Å tro at en 18-åring skal være det bærende midtpunktet på topp er naivt. Han er ikke der ferdighetsmessig eller mentalt. Opseth var ikke den komplette midtspiss, men det kan vi strengt tatt ikke si Boniface er heller p.t., kan vi det da? Gresset er grønnere på andre siden, men får da være måte på ;-)

Så det jeg tror Glimt egentlig trenger er en midtspiss som er Midtspiss med stor M, tar for seg, og er midtspiss på på banen og i garderoben. En trygg spiller som er rolig når han må være, og går i front når det butter mot i kamp. Ønsker meg en slik en som spiss evnt. midtbanen. Bjørnbak var det der bak, C.Berg var det på DM, Sæternes var det i sin tid, Stig Johansen har vært det - du skjønner tegninga.
Una mas cerveza.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by JHA »

Jeg vedder i alle fall en femmer på at han putter tosiffret i år :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Knuta »

Novi wrote: Tue Mar 05, 2019 12:21 pm C.Berg var det på DM, Sæternes var det i sin tid, Stig Johansen har vært det - du skjønner tegninga.
Helt enig i det, tar gjerne med Azemi, Ibba og Sørloth. Alle hadde teknikk til å holde på ballen slik at laget fikk flyttet seg oppover. Det savnet jeg enormt mye i fjor. Tror heller ikke Boniface klarer å fylle 'alle sko', men jeg er optimist på vegne av gutten og laget.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Novi »

Vil ikke sette dem i samme kategori. Teknisk ja, men ikke samme pondus. Opseth var heller ikke "up there" på dette området, men mer enn hva Boniface har.

Men det er ikke Boni sin feil, og jeg håper selvsagt Boni blir en hit. Har savnet afrikanere i stallen siden Sane og Badou dro.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Garrincha »

Det er vel ingen av oss som foreløpig vet hva Boniface er god for. Glimt har i allefall trua siden de ga han fire år. Kupen vet vi heller ikke så mye om. Klarer han å komme tilbake på godt nivå etter å ha vært borte et år? Det eneste vi vet sikkert er at Herrem ikke er god nok.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Larsson »

Playmaker wrote: Mon Mar 04, 2019 10:48 pm Er vel neppe noen som kan overbevise deg om Patrick Berg.
"Boikotter kamp dersom Patrick Berg starter" er brått noe av det pinligste som er meldt her de siste årene :lol:
Dette lever jeg fint med. Spesielt når det kommer fra en som bare den siste uka «har meldt» at Joacim Jönsson treffer på mye. Og som tidligere har ment at Viljar Nordberg hadde alt som skulle til for å bli Eliteserie-spiller.

Nå: Tilbake til Boniface.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Knuta »

Ja vi forumister skal i hovedsak synse og komme med det vi mener her og nå. Det er jo det som gjør forumet levende. Hadde alle vi vist hva fasiten til alle spillerne kommer til å bli etter f.eks 2 år ville vi for lengst blitt hyret inn i ledelsen til de fleste topplag i verden. Så til Garrincha som sier bastant at Herrem ikke er god nok. La mannen bli frisk først og la han få spille noen kamper fra start og så konkluderer vi etterpå. Jeg synes både en frisk Kupen og nye Boniface kan skape trøbbel for hvilket som helst forsvar. Fortsatt stadig optimist.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Garrincha »

Når det gjelder Herrem så er jeg enig i at det er strengt å dømme han siden han ikke har fått så mye spilletid. Men jeg synes ikke han gjorde det spesielt bra i de innhoppene han hadde i fjor. Mulig det løsner for han når han blir frisk og eventuelt får litt tillit over tid.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Novi »

Utfordringen er at det er gambling med 3 spisser i stallen hvor alle er på stadiet "la de få tillitt noen kamper før vi konkluderer om de er god nok"-stadiet, hvor atpåtil 2 er skadet/syke. Victor bør med andre være klar for å spille 90 minutter hver kamp. Kjempemulighet for en ung spiller, selvsagt.
Last edited by Boombadila on Wed Mar 06, 2019 2:25 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Garrincha »

Og det er det som også er poenget mitt. I fjor hadde vi Opseth som vi visste kunne score mye mål på Obos-nivå. Spørsmålet da var om han fungerte i Eliteserien. Nå har vi Kupen og Herrem som vi heller ikke vet om de matcher nivået i Eliteserien, i tillegg har den ene vært ute et år og den andre plages av noe de ikke finner ut av. Og så har vi Boniface som bare er 18 år. Det er ikke veldig betryggende.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vix
Posts: 743
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Vix »

Angående navnedebatten: AN omtaler ham nå som "Boniface Victor Okoh", altså Boniface er et fornavn, Okoh eneste etternavn. Det gir mening.
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by ingen87 »

Skadet i et kne, deltar bare på noen av øvelsene på Marbella.
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by G-s-enz »

🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Novi »

Ikke så rart vi har en ny spiss på prøvespill da...
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by G-s-enz »

Word,men om vi skal signere nye spisser hver gang de eksisterende blir skadet kan det fort bli dyrt 🤷‍♂️

Ganske krise dette,før seriestart:

Herrem-> spiller med en halv lunge. Traff omtrent ikke på noe med to lunger i fjor,dog lite spilletid. Lite som tilsier at det skal moses mål.

Kupen-> Rørt en ball ett par ganger i løpet av ett år. Hadde hurtighet som en av sine styrker,harmonerer dårlig med alvorlig skade. Lite som tilsier at det skal puttes mye.

Boniface-> defekt kne av ukjent karakter. Kun spilt på underlag som ikke er gress eller kunstgress i Nigeria. Lite som tilsier at det skal puttes mye.

Prøvespiller fra Nigeria: puttet mye i Nigeria. Har ikke rett sko med seg. Uprøvd han også. Overrasket om han blir signert med mindre han er veldig mye bedre enn de andre.

Mao vi står uten målscorer før seriestart,det er værre en 2016.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Novi »

Da er det hvertfall ikke AKKURAT som i 2016 :-)
Una mas cerveza.
User avatar
Vix
Posts: 743
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Victor Boniface

Post by Vix »

Boniface (bånnifiss ifølge Saltnes og Berg i Eurosport-podcast) måtte ha hjelp for å komme seg av banen da han ble skadet i kampen mot Brann i går. Intet nytt om omfanget men det så ikke bra ut i det hele tatt. Det blir vel undersøkelser nå når de kommer hjem.
Post Reply