ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Moderators: Sulliken, Larsen

Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Sven-Rune »

Offensivt tredjebytte i alle fall!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by OTH »

De gjorde som det stod på drakten, Ga alt
Bare så synd de spiller keeperen god igjen
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by J I P »

Jaaaaaa! :glimt :glimt
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Knuta »

Burde vært 5-0. Beste kamp sv Glimt på år og dag. Hvilket trøkk og innsats. Som jeg tidligere har nevnt det spiller ingen rolle hvem som går ut og hvem som kommer inn. KK er konge.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Kesseboy »

Jeg er ikke utstyrt med følelser til å håndtere dette.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by helsvhe »

For en innsats av hele laget, kjemper og slåss hele veien.
Det burde ha stått minst et par mål til.

:glimt :glimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Garrincha »

Jeg må si jeg er sykt imponert. Vi burde vunnet 5-0. Fantastisk laginnsats :klapp
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Garrincha »

Kesseboy wrote: Sun Mar 31, 2019 8:56 pm Jeg er ikke utstyrt med følelser til å håndtere dette.
:lol:
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Kesseboy »

Jeg tuller ikke heller. Jeg har jo sett at laget kanskje kunne ha noe på gang, men har ikke turt å være så optimistisk. Men nå er jeg så imponert at jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal si eller hvor jeg skal begynne.

Edit: Tror ikke jeg så en eneste håpløs langball, en sånn som nærmest prega fjorsesongen?
Last edited by Kesseboy on Sun Mar 31, 2019 9:17 pm, edited 1 time in total.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by G-s-enz »

Vanskelig å si så mye fornuftig annet enn fette deilig!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Mr Bean »

Fantastisk herlig :hedre
Tenk at vi gruset RBK :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by mortsto »

Jeg mangler ord. For en herlig kveld! :glimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Crazy horse »

Det var laget Glimt som vant. For to år siden var det Opseth som vant, og i fjor Bjørnbak.
Om vi holder oss på toppen hele sesongen er jeg usikker på, men starten er helt der oppe, iallfall.
Tabellen er jo en nytelse, både topp og bunn.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Vix »

Man blir målløs, ja. Sånne kamper er ikke vi Glimt - tilhengere vant med.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Larsson »

Mine tanker etter å ha sittet på Aspmyra:

# Herlig kampplan. Flyt med målet som kommer rett før pause. Men synes Glimt er gode gjennom omgangen. Kjipt med Berg, men Saltnes funket fint når Bendtner spiller hengende som han gjør den første timen i dag. Field day for Saltnes - det var bare å motta ballen og vende opp.

# Ditto sjokkerende og ufattelig kampplan av RBK. To indreløpertyper som sittende midtbanespillere. En hengende spiss som ikke tar løpene verken framover eller bakover. Ingen bevegelse og Bendtner/Søderlund klarer aldri linke opp noe kombinasjonsspill. Det ble svært gode arbeidsforhold for Glimt.

# For en herlig revansje for Herrem. Nydelig assist på 2-0. Gjør en utrettelig jobb på topp i den timen han spiller og gjør jobben vanskelig for Tore Reg og Hovland. Mye av grunnen til at det er så åpent den siste halvtimen er den jobben Herrem har lagt ned i forkant.

# Zinckernagel funket fint som spiss. En veldig annerledes spisstype, men når man møter lag hvor backene er så offensive og etterlater seg så enorme rom kan det være svært gunstig med Zinckernagel der. Overblikk og fot til å treffe med pasningene. Dansken mister nesten ikke ballen. Så også ut til å roe ned hodene på 2-0 noen ganger når det var stopp i spillet. Veldig bra!

# To av ligaens to desidert beste stoppere i aksjon på Aspmyra i dag (Tore Reg den andre). Lode var outstanding. Fryktet luftduellene mot Søderlund i forkant, men det tok han og Moe seg greit av. Den kontrakten må forlenges før det blir forseint!!

# Sagt det før, men sier det gjerne igjen: Erlend Reitan er type. Øyeblikket som kommer til å sitte igjen for meg er når Reitan klarerer en ball utover sidelinja på 2-0, 20 cm unna Eirik Horneland og bare ser tomt i lufta retning RBK-treneren. Så forbanna deilig og typete. Slike trenger man i Glimt.

# Deilig med MÅK. Jeg har vært fan lenge og har skrevet her flere ganger i vinter at jeg aldri har sett han bedre. Bergs skade vil la Konradsen få vise seg fram. Jeg tror ikke han forsvinner ut av laget når Bergs skulder er leget.

# Bjørkan dagens svakeste hos Glimt. Vil tro det kommer seg, men kunne straffet seg i dag. Helt i ingenmannsland på RBKs eneste sjanse.

# Et klart signal til islendingen når Saltnes flyttes ned som sentral når Berg må ut. Jeg tror Saltnes forflytter seg litt for tregt til rollen, men han er bedre i duellene enn Berg. Kommer ikke til å tape mange utspill fra motstanderens keeper i Bergs skadeperiode. To ordentlig klassiske indreløpere som er gode på å få ballen i fart i mellomrommet kan nok gjøre arbeidsforholdene enklere med ballen i laget.

# Virker som at det fort blir et par måneder på Berg nå. Det skal jobbes inn med erstatter leser jeg, men jeg tror ikke det er allverdens med tilgjengelige spillere på dette tidspunktet av sesongen. Og hvor gode de eventuelt er. Vil tro Saltnes blir værende.

# Friedrich sier at Glimt ikke skal ta av etter dagens seier. Jeg så INGENTING ved kampslutt som beroliger meg om at man starter på 0-0 mot Mjøndalen om seks dager. Seieren i dag er lite verdt om man taper kommende lørdag. Jeg håper, og tror, at denne troppen er annerledes skrudd sammen enn tidligere utgaver, men jeg holder dessverre ikke pusten.

# Jeg var i utgangspunktet skeptisk til flytting av benkene til Diadora-tribunen. Jeg tror Knutsen vil få merke den negative energien fra plassene bak når det butter, men på dager som i dag smitter det over på hele laget. Nærhet til tribunene skal ikke undervurderes.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Sulliken »

gavharr wrote: Sun Mar 31, 2019 8:19 pm Fy faen! DET er KLASSE av Herrem!!
Den assisten var nydelig.

LA OSS PRISE HERREM!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by ingen87 »

Larsson wrote: Sun Mar 31, 2019 10:27 pm # For en herlig revansje for Herrem. Nydelig assist på 2-0. Gjør en utrettelig jobb på topp i den timen han spiller og gjør jobben vanskelig for Tore Reg og Hovland. Mye av grunnen til at det er så åpent den siste halvtimen er den jobben Herrem har lagt ned i forkant.
Dette var først og fremst en kollektiv seier. Alle spillerne presterte bra idag. De hadde gode relasjoner offensivt, og de jobbet godt for hverandre defensivt.
Layouni var kanskje for meg banens beste, sammen med Arild Østbø, men...

Geir Andre Herrem. Utskjelt og avskrevet som spiss i Eliteserien. Jobbet og sleit, var som en klegg rundt Reginiussen og Hovland, og de hadde tidvis store problemer med han. I tillegg pressa og løp han mye i løpet av den timen han fikk, og gjorde det vanskelig for RBK-stopperne å sette i gang bakfra. For meg var han kampens store spiller, ikke fordi han var best, men fordi han leverte så mange hakk bedre enn forventet. Ufattelig morsomt å se at han også har noe inne. Kronet det med en nydelig assist før han ble byttet ut.
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Garrincha »

Bra kamp av Herrem. Men når skal skade-uflaksen ta slutt? Patrick mest sannsynlig ute til høsten.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Sulliken »

Knuta wrote: Sun Mar 31, 2019 8:55 pmKK er konge.
Spot on, sir.
Jeg mener at KK er muligens det beste som har skjedd klubben på mange år. Trond fikk "fyken", med en masse bråk på kjøpet, men han kom utenfra og så tidlig at Trond var fortid, Amor er fremtid.

Herrem var også sinnsykt god i dag. All slakt av han kan slaktes. For en voldsom innsats som førsteforsvarer. Og for en fantastisk assist. (Han burde ja hatt 2 assist).


Dette kommer fra mr negativitet Sulliken, folkens... Med det spillet vi viser i dag, og som vi har vist preseason...
Hvis vi greier det igjennom sesongen, så lukter vi på medalje.

Men så blir vi vel gruset av Gauseths menn.... Bare for å lande.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Kesseboy »

Sulliken wrote: Sun Mar 31, 2019 11:02 pmDette kommer fra mr negativitet Sulliken, folkens...
*kremt*

Men angående KK, så er det nok noe vi kan observere her. Jeg får høre, fra litt forskjellige retninger, at mye av det vi i fjor trodde måtte være måten KK ville ha ting på, heller var små feil i planen. Det spillet vi viser i dag er langt nærmere det som er KKs plan.

Sånn sett er det imponerende lojalt av ham å komme seg gjennom fjoråret uten å detonere i fullblåst rabies både på sidelinja, på kontoret og på pressekonferanse i fjor.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by JHA »

Larsson wrote: Sun Mar 31, 2019 10:27 pm # Sagt det før, men sier det gjerne igjen: Erlend Reitan er type. Øyeblikket som kommer til å sitte igjen for meg er når Reitan klarerer en ball utover sidelinja på 2-0, 20 cm unna Eirik Horneland og bare ser tomt i lufta retning RBK-treneren. Så forbanna deilig og typete. Slike trenger man i Glimt.
Nesten topp Reitan øyeblikket mitt i løpet av kampen også, men den hemningsløse feiringa hans når dommeren blåste av topper alt :glimt
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Sulliken »

Kesseboy wrote: Sun Mar 31, 2019 9:13 pm Jeg tuller ikke heller. Jeg har jo sett at laget kanskje kunne ha noe på gang, men har ikke turt å være så optimistisk. Men nå er jeg så imponert at jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal si eller hvor jeg skal begynne.

Edit: Tror ikke jeg så en eneste håpløs langball, en sånn som nærmest prega fjorsesongen?
Som mod. er det egentlig fyfy å sitere et helt innlegg..

Men det er så DEILIG Å se Den O store Gud av oss pessimister skrive dette.

Vi alle har sett at noe har vært på gang, og vi har vært utrolig flinke til nå fokusere på at "Dette er bare en treningskamp, vi vet at dette betyr overhodet ingenting" Og; "Det er alltid hyggelig å vinne, men vi ser på dette som en trening med drakter" Sitat Ulrik og sitat Kjetil etter 5-0 Godset.

Jeg ble så GLAD inni brystet mitt da jeg så "GI ALT" I verdens største bokstaver på ryggen, og laget faktisk GJØR det. (LA oss ikke diskutere underteksten).

Greit at Rosenkål ikke var lik seg selv i dag, men det driter vi i. Hvis Glimt fortsetter i samme sporet, kan vi risikere å lukte på Medalje.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Novi »

Nu vel, vi er vel ikke helt Bergen heller? Er imponert over hvordan vi fremsto gjennom hele kampen, men som Glimtsupporter har vi sett det gå fra dette til 3. divisjon på under en uke.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Kesseboy »

Jeg skjønner hva du mener, men jeg er faktisk ikke sikker på at vi har sett noe sånt som dette fra Glimt før, i hvert fall ikke siden 2003. Skal ikke gå helt overbord, og skal ta alle de relevante forbeholdene, og ja, vi hadde gli i dag også, for all del, men: Det virka som om det meste som skjedde, skjedde etter en plan, og at det var meninga å gjøre sånn og sånn. Det var ingen kollapser eller utrolig åpenbare svakheter. Det virka rett og slett godt sammenskrudd.

For å ha det på det reine, jeg tror ikke på medalje. Jeg tror, i anstendighetens navn, ikke på øvre halvdel engang. Men jeg ser ganske lyst på å unngå nedrykk.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by tomath »

Veldig bra kamp av Glimt, men i et forsøk på å få litt bakkekontakt: Ikke ofte man ser en spiller og trener så tydelig si at motstanderens trener tabbet seg ut med taktikken, slik Saltnes og Knutsen gjorde. Kan nok hende Glimt til en viss grad fikk denne seieren "gratis" av Horneland og at Mjøndalen faktisk blir tøffere. Vi får se.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Post Reply