ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Sulliken »

Larsson wrote: Sun Mar 31, 2019 10:27 pm
# Sagt det før, men sier det gjerne igjen: Erlend Reitan er type. Øyeblikket som kommer til å sitte igjen for meg er når Reitan klarerer en ball utover sidelinja på 2-0, 20 cm unna Eirik Horneland og bare ser tomt i lufta retning RBK-treneren. Så forbanna deilig og typete. Slike trenger man i Glimt.
Vi var et par stykker på Champ i dag som prøvde å finne en sang til Reitan. Inspirert av Ranheim, ble der rai rai, eller mer riktig Rei Rei. Men i motsetning til Ranheim brukte vi ikke melodien mummitrollet, men melodien til "Karl Johan" av Cornelis Vreeswijk.

Https://youtu.be/ZWPoKQwAxsE
Reitatitatita Reitan, reitatitatita Reitan, reitatitatita Reitan, ååååh,
reitatitatita Reitan. (repeat).
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by helsvhe »

Jeg var redd for at de etter andre målet skulle legge seg lavt og la RBK styre spillet, men det skjedde ikke. De varierte presshøyden og trøkket til og gjorde så RBK gjorde feilpasninger titt og ofte :D

Jeg likt også godt at Zinkernagle, Evjen og flere andre gikk og dytte borti Mike Jens stadig vekk utover i andre omgang.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by J I P »

Denne halvtimes videoen fra gårdagens kamp - delvis i sakte film - er vel verdt å bruke litt tid på.

Kanskje er til og med DU med i den?

Når du begynner å se på den så tror du kanskje - basert på sekundene fra 10-30 - at dette er en helt annen type film 8)

https://video.qbrick.com/play2/embed/pl ... VxOXzCgTBY
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by JHA »

Det var mellom 30-40 sekunder at jeg ble overbevist om at det var en annen type film :P grisegutter :p
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Larsson »

Etter et par dagers tenkepause er det par positive momenter som jeg ikke føler har kommet godt nok fram fra min side:

# Måten Glimt dreper og låser kampen fullstendig på stillingen 2-0. Her er det mange som er gode og rutinerte. Reitan veldig tydelig i kroppsspråket når ballen er ute av spill. Friedrich gjør en god Londak-etterligning, til tross for at jeg synes han det ble vel mye Londak mtp at han allerede hadde gult kort. Presspillet til tross for ledelsen var også bra kampen ut - det var nyttig å bytte inn friske bein (JPH og Zinckernagel) i så måte. Dette så man ikke mange ganger forrige sesong. Da var det i større grad naivt. Det virket også som at det var et fokus å holde 1-0 når det nærmet seg pause. Godt å se at man har lært fra forrige sesong.

# Frispillingen bakfra. Kai Bardal angriper problemet fra den "andre siden" med å poengtere RBKs press her (sjekk svaret fra Bjørkan lengre ned i tråden): https://twitter.com/kaicbardal/status/1 ... 4535954432
Det jeg synes har kjennetegnet de gode Glimt-utgavene de siste 10-15 årene er en ro med ball og at man tar seg tiden man har til å velge gode løsninger. Det synes jeg veldig ofte vi fikk se på søndag. Simo Valakari hadde en fin tilnærming til det høye norske tempoet da han kom til Norge da han beordret Gamsten og de andre TIL-spillerne til å ta ned tempoet. Han mente tempoet var for høyt tatt ferdighetsnivået i betraktning. Søndagens tilnærming synes jeg ligner. Det går ikke fortere enn det kan gå.
Brede Moe var svært høyt på listen "nest-sist på pasninger som ender i skuddforsøk" forrige sesong og 1-0-stillingen kommer som et resultat av at Moe bryter framover og finner Konradsen på motsatt side (herlig detalj når Tom Harald Hagen lekent hopper over ballen - godt dommerspill!).

Gleder meg til Mjøndalen på lørdag! Håper mange tar turen, det skal hvertfall jeg gjøre. Det kan bli luke på tabelltopp (!!!!).
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Glimtsupporter »

Vet ikke om dette er rette plassen men jeg føler sterkt for å gi en stor kred til Putte før, under og etter kampen på søndag.

Jeg er i utgangspunktet ikke noen stor fan av maskoter som løper rundt og er mer eller mindre morsomme, men jeg må si at Putte faktisk klarte å få meg, og flere rundt meg, til å trekke på smilebåndet flere ganger. Og at dette kan være et bra bidrag til å få barn og barnefamilier på kamp det tror jeg absolutt.

Jeg ER fan av å få mer sirkus og atmosfære på fotballkamper, og mener at skal folk gidde å komme seg opp av sofaen og dra på kamp, så er det en del av det som må til.
Og her mener jeg at Putte faktisk kan bidra til at små (og store ?) kan få en god totalopplevelse på Aspmyra.

Digger alt som er med på å bidra til en god atmosfære, og Putte bidro veldig bra. Signer han på 5-årskontrakt :-)
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by ingen87 »

Larsson wrote: Tue Apr 02, 2019 3:53 pm
# Frispillingen bakfra. Kai Bardal angriper problemet fra den "andre siden" med å poengtere RBKs press her (sjekk svaret fra Bjørkan lengre ned i tråden): https://twitter.com/kaicbardal/status/1 ... 4535954432
Kai Bardal har nå kommet med en oppfølger der han analyserer måten Glimt spiller av RBK-presset på
Førr Evig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by J I P »

Som også postet i andre tråder: Glimt har også kommet med en dagen derpå analyse etter kampen som også har et lite tilbakeblikk på kampen. Den må du ta deg tid til og se og du finner den på glimt.no
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by ingen87 »

Liker måten Bjørkan viser eksempler fra RBK - Norkjøping, for å vise hva de var forberedt på. For så å vise eksempler fra vår kamp, der han viser at vi har løst de oppgavene de hadde snakket om!
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by Garrincha »

De traff bra på planen. Så i denne kampen var det full klaff for både spillerne og trenerne. Håper det fortsetter.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: ES Runde 1 Bodø/Glimt - Rosenborg 31.3 20:00 (Eurosport Norge)

Post by gavharr »

Kanonkamp. Må innrømme at jeg allikevel irriterer meg over pressen, som selvfølgelig utelukkende prater om hvor rævva RBK var, og ikke om hvor gode Glimt var :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply