Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00, Resultat 3-2, 9 poeng, 2.plass etter runden

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by gavharr »

Hadde kvalitetsberegning vært viktigere enn målforskjell, så hadde vi ledet ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by Boombadila »

Wendigo wrote: Sun Apr 14, 2019 6:46 pm og sluppet inn 6...
Hvis målet er å skåre et mål mer en motstanderen i hver kamp, så skal ikke jeg klage :LFC
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by Sulliken »

Hva skjer med vårt kjære Bodø/Glimt?

Er de virkelig så gode? Dette spurte jeg meg selv om i allefall 20 ganger i løpet av kampen.. Vi er kanskje det.
Moldekampen var på mange måter lakmustesten.

Nå kan vi begynne å se oppover tabellen (til slutt).
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by gavharr »

Nei, nå skal vi kule den helt. Vi er ikke favoritter mot noen som helst i serien. Og det skal innsatsen vitne om i hele år. Så kan vi telle opp etter 30 runder :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by helsvhe »

Det er så utrolig artig å se på Glimt i år, de jobber og kjemper og ser ut til å ha det kjempe gøy sammen :D
Enn så lenge har vi er mye bedre på å score mål i år enn i fjor.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by gavharr »

Vi er også i rute til å slippe inn 60 mål i år. Men la gå. Det er greit det hvis vi scorer 100
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by OTH »

Nå har ikke jeg tenkt å ta helt av enda. I 2016 ledet vi tabellen etter 3 serierunder, men det spillet Glimt har vist til nå er over all forventning. Hadde håpet Glimt hadde minst 3 poeng etter de 3 første kampene. Nå har de 9.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by G-s-enz »

Nok en vill kamp,helt unødvendig det som skjer på slutten men vi rir han av(som ho sa kjerringa).

Spent på neste kamp,vært gøy til nå.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by Knuta »

Mitt håp var 4 poeng 4 kamper. Men i gledesrusen da Friedric begynte å famle ballen i mål og 3-2 da trodde jeg vi ville tape. Vi må være skjerpet i 90 min og ikke bare 80. Vi kunne gått opp til 4-0 på kjempesjansen til Moberg. Den skal han sette. Felix positivt innhopp.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by gavharr »

Hadde glatt tatt 5 poeng på de 3 første, før sesongen, så skal ikke klage over poengfangsten.
Men slipper inn litt mye unødvendige mål.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by Garrincha »

Helt sykt. De to baklengsmålene må vi ta som en lærepenge. Jeg hadde aldri trodd at vi skulle ha 9 poeng etter tre kamper. Laget spiller for hverandre :klapp
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by tomath »

Sulliken wrote: Sun Apr 14, 2019 7:11 pm Nå kan vi begynne å se oppover tabellen (til slutt).
Oppover? Er jo nesten ingenting der :glimt
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by Kesseboy »

3240 tilskuere. Jeg var jo der likevel, og det virka ganske fullt. Hvor er det plass til 3000 til?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by Mr Bean »

Ja dette lar seg høre :LFC
:glimt
Last edited by Mr Bean on Mon Apr 15, 2019 7:39 am, edited 1 time in total.
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by Glenn P »

Kesseboy wrote: Sun Apr 14, 2019 8:04 pm 3240 tilskuere. Jeg var jo der likevel, og det virka ganske fullt. Hvor er det plass til 3000 til?
Hadde vært gøy å fått tak på bilder av stadion kl 1830, så faktisk telle hoder på tribunene :D
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by Crazy horse »

Er ikke kapasiteten nå bare ca 5500?
En fantastisk kamp. Det er så godt å se og høre at det er liv på Aspmyra igjen. Måtte oppturen fortsette noen runder til.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by Glenn P »

Prøver meg på en kort oppsummering av hver spiller:

Ricardo Friedrich: Hadde en mesterlig redning på 0-0(mener jeg å huske stillingen var). Har autoritet i feltet, men er noe skyld i begge målene. Må se repriser av straffen, men det innlegget mener jeg han burde gjort noe annet med.

Erlend Dahl Reitan: Ikke mye å trekke, god nok bakover og framover. Får plass utover kampen framover, men forsømmer ikke de defensive pliktene.

Vegard Bergan: BB? SOLID. MÅL. Debut 10/10. Tror ikke jeg så noen store feil.

Marius Lode: Fortsetter formen sin. Kan ikke huske at det var veldig mange av "Lodepasningene" gjennom ledd, men nå kan det hende jeg så meg blind på det. Molde var klar over det og tettet igjen midten, heldigvis hadde vi andre strenger å spille på.

Fredrik André Bjørkan: Ganske likt som Reitan. Kanskje et knepp lavere nivå, men gir 100%, og lykkes i det meste.

Vegard Leikvoll Moberg: Sterkt her også, trygg på midten både framover og bak. Ikke helt bra på avslutningene, så et lite minus der. Spent å se kilometerstanden hans. Snart lettere å måle i MIL.

Ulrik Saltnes: Glise i intervju etter kamp sier sitt! Han MOLLKOSA seg i dag med å trille ball-i-hatt med utenlandsproffen til Molde. Stengte butikken!

Morten Ågnes Konradsen: Jevnt god! Begynner å se det talentet som har ligget latent komme fram!

Håkon Evjen: Gullgutten! Hva pokker er bedre enn å se Evjen jobbe bakover som han har fanden i hæla!? Så kommer det farken meg en takling hvor motstander flyr avgårde, og Evjen sitter igjen med ballen! Har han håndballklister på fotballskoa? Sitter som limt.

Geir André Herrem: Herjem! Er en konstant trussel! Timer løpene bra, og virker rett og slett å ha det trivelig på banen! (ps. Har akkurat bestilt Herrems signerte drakt fra Glimtshopen, ikke mange draktene igjen!)

Amor Layouni: For noen steg! Har perfeksjonert spesialiteten å slå ballen langs krittet på langsida, for så å beinfly etter ballen og fra forsvareren! Lurt å hvile han i dag tror jeg.
_________
Philip Zinckernagel: Vil litt mye, men viser klassen sin. Kunne vært mindre ego, og mer direkte
Jens Petter Hauge: Kort tid på banen, har et par gode involveringer. God til å holde ballen og bruke tid
Felix Horn Myhre: Fikk ikke så god innsikt i Felix, litt usynlig. Fikk litt puls på slutten, så da kommer tunnellsynet. Tror han gjorde en grei figur?
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Kamptråd:R3 Bodø/Glimt-Molde Søndag 14. april kl. 18:00

Post by Larsson »

Veldig bra. Her trodde jeg virkelig tapet skulle komme, men Glimt virket mer påskrudd enn Molde.

Ser flere gledelige tendenser i spillet. Gjenvinning, veksler presshøyden, spiller på seg press for å lage rom lengre ned i banen. Og det aller gledeligste er at dette virker alt annet enn tilfeldig. Rett og slett et lag på skikkelig nivå.

Jeg som på forhånd advarte mot ro selv om Glimt skulle stå med ett poeng etter de tre første. Nesten 1/3 av poengene som skal til for å berge plassen. Helt fantastisk!
Post Reply