Cupen 2019

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Cupen 2019

Post by dagobert »

Velkommen tilbake til virkeligheten, trodde sannelig at Glimt ville få en 2003 sesong :(

Men hverdagen som Glimtsuporter er ikke for svake sjeler :wink:
Glimt selvfølgelig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Cupen 2019

Post by gavharr »

I år er vel et år vi hadde forutsetninger for å komme et stykke i cupen, men det er jo gjerne da det går slik som det gjorde i dag...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Cupen 2019

Post by Boombadila »

Jeg siterer frekt og freidig fra an:
KK wrote:– Jeg fryktet litt at det skulle bli slik. Vi fikk ikke noe rytme underveis, og ble tvunget til å gjøre bytter vi ikke ønsket underveis. I 2. omgang synes jeg at vi klarte å spille dem lavt, men at vi ikke klarte å ta med oss momentumet etter at vi fikk 1–1, er kanskje det som skuffer meg mest. Dette var en stor nedtur, og skuffende for laget, klubben, byen og alle som bryr seg. Dette svir, sier Kjetil Knutsen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Cupen 2019

Post by gavharr »

Ærlig sak. Holdt meg unna Strømmen i dag, delvis pga. en dårlig magefølelse...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Cupen 2019

Post by J I P »

  • * Junkeren hadde større målsjanser enn Glimt mot Strømmen
    * Kupen burde satt returen keeperen ga etter et skudd et annet sted enn rett på keeperen.
    * Når Glimt så at keeperen ga returer da burde man skyte mer fra langt hold og så ta returene.
    * Annulleringen var tvilsom men blåst er blåst så lenge man ikke har VAR på dette nivået.
    * Det hadde ikke vært noe å si på om Hauge hadde blitt belønnet med rødt i stedet for Gult på den hasardiøse taklingen like før han ble byttet ut.
    * Tidlig kampstart og dermed redusert publikumstilstrømming spesielt på bortesupporterfeltet førte til minimal tribunestøtte for Glimt
    * Glimt sitt ønske om tidlig kampstart - et signal om undervurdering som ble tatt i mot med takk av Strømmen?
    * Varmt i solsteika, både på tribunen og på banen, tørr bane, synd at regnværet holdt seg unna.
    * Jeg blir fremdeles i enda dårligere humør av å tape en cupkamp enn en seriekamp (kampene mot Tromsø unntatt)
    * Hvis det siste skuddet i ordinær tid hadde gått inn, da hadde Glimt fått ekstra god tid i dusjen.
    * Layouni skulle egentlig inn når Isodoro ble skadet men så ble Reitan satt inn istedetfor. I og med at vi behøvde mål så burde heller Layouni kommet inn.
    * "reservebenken" for kamprustne - og bedre blir det ikke når vi ikke har cupen som arena.
    * Fortjent seier til Strømmen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Cupen 2019

Post by Knuta »

J I P wrote: Thu May 23, 2019 7:39 am
  • *
    * Layouni skulle egentlig inn når Isodoro ble skadet men så ble Reitan satt inn istedetfor. I og med at vi behøvde mål så burde heller Layouni kommet inn.
    *
Nettopp, skulle vi spille save og håpe på straffekonk eller ville vi vinne. I slike tilfeller med så lite igjen av kampen må man fravike normal prodedurer.
Dette var ingen sensasjon men ut fra laguttak og innstilling før kampen lå det an til Strømmen seier. Dette får ellers gode KK ta på sine skuldre. Alle vet hvor mye cupen betyr i Bodø og dette var direkte tragisk.
Ellers så mener Arild Berg akkurat det samme som jeg. Jeg ble oså forbannet da jeg så laguttaket. En ekstra innsprøyting til Strømmen som forstår at Glimt ikke tar denne kampemn på alvor: Arild Berg: 'Cupbombe skriver Avisa Nordland om dagens resultat mellom Strømmen og Bodø Glimt i dagens kamp i 2. runde i cupen, hvor altså Glimt tapte 2–1. Vel, AN om det. Jeg sa på Radio 3 på Tippelaget tidligere i dag at jeg ikke hadde turt å stille med et så svakt lag som Glimt gjorde. Kaptein og keeper Ricardo var på benken. På midtbanen og i angrep var 4 av de 6 faste borte. '
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Cupen 2019

Post by G-s-enz »

Problemet er jo at de spillerene som ikke spilte var så slitne at de sto over begge treningene før cupkampen. Helt riktig å la de hvile. De som startet og kom inn til pause som leverer til stryk.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Cupen 2019

Post by Kesseboy »

Enten har dere rett, at det var undervurdering og at laget burde vært gjort færre bytter på — og det skriker ut at Glimt er i trøbbel med tanke på bredden i stallen, kvaliteten på spillerne som er nestbest. Eller så tar dere feil, og Knutsen har rett, i at mange spillere var veldig slitne og trengte utskifting — og det etterlater oss med en del andre spørsmål.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Cupen 2019

Post by Knuta »

Helt uenig. Dette var siste kamp på nesten 4 uker. Glimt må i en slik kamp startet med toppet lag(slitne eller ikke slitne). Ricardo var vel ikke så sliten?. Så får man heller bytte når man har løpt fra seg i 60 min. Tipper at med toppet lag ville vi ledet med et par mål før pausen. Det er fint å prøve nye spillere, men det bør være maks 1 til 2 som prøver seg i en del kamper, men ikke så mange i en enkelkamp. I forsvaret var det 2 nye, midtbane/angrep 3-4 'nye' spillere. Alt dette på samme tid hvor relasjoner ikke er innøvd osv. Det er ikke slik man skal få en spillerstall til å fungere. Dette er vel allmen regel i fotball. I tillegg komme det psykologiske aspekt inn hos motstanderlaget som ser at de beste ikke stiller. Dette aspektet er kraftig undervurdert. Nei man tok ikke denne kampen på alvor, og jeg er ikke sint men bare skikkelig forbannet.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Cupen 2019

Post by Kesseboy »

Laget har spilt 7 kamper på 25 dager. Det er i snitt to og en halv dag restitusjon pr. kamp. Tar vi høyde for totalutskiftinga mot Åga blir det reelt sett 6 kamper på 25 dager, dvs. drøye tre dager restitusjon pr. kamp. Vi vet fra statistikk for øvrig at tre dager er absolutt minimum. Min oppfatning er at det er innafor å være sliten med en sånn belastning, selv som idrettsutøver. Jeg klarer ikke skjønne at det skulle være bedre å stille med utslitte spillere. Se for deg kritikken KK ville fått hvis Layouni røyk på en langvarig lyskestrekk for eksempel? "Hvorfor hvilte han ikke spillere?" Edit: Vil også stille spørsmål ved hvor lurt det vil være å stille med kun spillere som har hatt kamp torsdag og søndag, mot et lag som ikke har spilt siden torsdag.

Etterpåklokskap er verdens enkleste øvelse, så det har ikke jeg tenkt å drive med. Vi kunne (burde) vunnet med det laget som stilte i går, og vi kunne sikkert også tapt med Berg, Layouni og Herrem på bana også. Det jeg derimot har lyst til å peke på er et elendig resultat, og ut fra hva jeg forstår en elendig prestasjon også, fra spillere som liksom skal banke på døra til A-laget. Jeg mistenker at det først og fremst er disse som ikke har tatt kampen helt på alvor, ikke trenerteamet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Cupen 2019

Post by Knuta »

Nå har vel samtlige eliteserielag spilt like mye som Glimt og noen faktisk en kamp mer en Glimt i vårsesongen og de fleste skal faktisk spille kamp på førstkommende lørdag/søndag. Mulig at Glimt har en ekstra krevende spillestil, men det er komplett umulig å få et helt nykomponert lag til å spille godt sammen mot et Obos lag som spiller årets kamp hjemme. Jeg ser ingen argumenter som er gode nok for det som ble gjort i går. De fleste av Strømmen spillerne er fullt på høyde spillemessig med den keeperen vi hadde, Isidoro, Islendingen, Hauge, Herrem og Kupen. Dette laget vi stilte med i går ville antakelig havnet midt på treet i Obos.
Poenget mitt at det er stor forskjell å møte lag fra 2 og 3.div enn et Obos lag på bortebane i en cupkamp. Mulig at jeg er på 'bærtur' i så fall er jeg ikke alene.
Jeg har god kjennskap til Strømmen og har mange kamerater derfra som sitter og har sittet i ledelsen. Fikk en haug med SMS før kampen i går og den unisone meldingen var: 'Denne kampen vinner Strømmen'.
En annen sak dette er ikke etterpå klokskap, da jeg hadde de samme advarende bekymringene før kampen også på dette forumet.
PS: Ricardo har vært en god motivator og innpisker i år og er derfor kaptein. Hvorfor han ikke spilte er for meg en stor gåte.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Cupen 2019

Post by G-s-enz »

Eneste jeg er enig i her er Ricardo,men rimelig vanlig at andrekeeper får stå i tidlige runder. Som nevnt av Kesse over her,vi hadde totalslakta Knudsen om vi røyk på flere langtidsskader, spesielt siden AN garantert har sett de treningene der de Knudsen nevner ikke klarte å trene skikkelig.

Mener fortsatt at de som spilte var kapable nok til å slå Strømmen relativt OK om de hadde vært mentalt på rett plass :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Cupen 2019

Post by J I P »

Det lurer jeg på:

Eliteseriekampen mot Kristiansund ble utsatt på grunn av Evjen og Hauge sin polentur.
Hvorfor ble ikke Cupkampen også utsatt?

Regelverket gir kanskje ikke åpning for tilsvarende utsettelse i cupen?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Cupen 2019

Post by Boombadila »

Jeg trodde litt av poenget med Glimt sin stil er nettopp at det er en stil, slik at alle kjenner sin rolle.

F.eks førsterundekampen, så gikk jo flere inn og gjorde en god jobb, uten at de nødvendigvis har spilt så mye sammen.

For meg virket dette mer som en blanding av at man var mentalt sliten, og at spillerne konsekvent ikke spilte hver andre gode. Når noen var i rom, kom ikke ballen, og når noen ikke var i rom, da kom ballen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Cupen 2019

Post by Knuta »

G-s-enz wrote: Thu May 23, 2019 11:16 am Eneste jeg er enig i her er Ricardo,men rimelig vanlig at andrekeeper får stå i tidlige runder. :)
Ja det er riktig, men vanligvis møte eliteserielag Obos lag tidligst i 3 runde og stortsett i 4.runde og utover. Dert viktigste er å se hvem man møter og ikke om det er tidlig eller seint i rundene. Jeg mener fortsatt at det laget vi stilte med i går garantert ville vært et Obos lag kvalitetsmessig. Sånn sett var Strømmen og Glimt stortsett jevngode i går når det gjelder mannskap.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Cupen 2019

Post by Novi »

Som Kesse sier; det laget burde slått Strømmen. Så jeg bekymrer meg mer for akkurat det, enn at vi KK valgte å starte med de som startet. Individuelt tror jeg ikke spillerne er for dårlige, men som Bombadilla sier, stilen må jo være slik at andre kan steppe inn og passe bra inn på kort varsel.
Una mas cerveza.
User avatar
Vix
Posts: 745
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 120 times

Re: Cupen 2019

Post by Vix »

Fikk sett de siste 10 minuttene av denne kampen. Håpet jo på scoring, men i motsetning til JIP og Arild Berg, for eksempel, så hadde jeg nesten glemt at Glimt var ute av cupen et kvarter etter at kampen var over. Mens jeg etter et serietap går og er snåsur resten av kvelden. Og gjerne bruddvis på mandag òg. Hvis spillerne føler på en brøkdel av det der, så kan vel det være forklaringen.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Cupen 2019

Post by ingen87 »

Synes det er helt greit at andrekeepere får spille seg varme i slike kamper. Hvordan han ble skadet aner jeg ikke, noen?

En ting som forunderer meg mer og mer,hvorfor Glimt ville spille kampen tidlig? Glimt hadde senkamp mot Brann og tidligkamp mot Strømmen, som atpåtil ikke spilte runde i helga. Ideelt sett skulle Glimt spilt kampen på torsdag. Det hjelper ikke å si at vi ikke har kamp igjen før om 3-4 uker. Er det slitne bein så er det slitne bein. Synes det har vært tydelig de siste kampene. Vi forflytter oss for sakte. Dette gjenspeiles både i den defensive og den offensive fasen av spillet. Vi løper ikke like mye som vi gjorde de første kampene. Moberg løp 14,3 km mot Rosenborg, og skapte overskrifter. Hvor mye løp han i denne kampen (x 2 siden han kun spilte en omgang)?

Ja, alle Eliteserielagene har hatt et like tett kampprogram, og det gjenspeiles av flere lag i cupen:
- Kristiansund måtte ut i ekstraomganger mot Brattvåg
- Tromsø klarte såvidt å hale hjem en seier i Melbo
- Haugesund slet lenge borte mot Sotra (ikke Nest-Sotra som er det GODE laget).
- Strømsgodset klarte 0-1 borte mot Ullern, til tross for at de spilte en hel omgang med en mann mer.

Jeg tror alle disse hadde røket mot et OBOS-lag.



Og så er jeg så lei oppsett i cupen at jeg vil spy. NFF/ekspertkommentatorer uttaler at det er viktig med oppsett for å lage folkefester. Det var 388 (!!!) tilskuere på Strømmen stadion. I fjor hadde vi mange kamper med flere tilskuere, på Vensmoen stadion! Vinger - Nordstranda var en større folkefest..
Førr Evig!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Cupen 2019

Post by Ville Lehtinen »

Fra min posisjon på tribuna så det ut som Khaikin skada kneet i en brå vending for å holde ballen i spill som det siste som skjedde før pause. Han haltet tilbake inn i feltet og ut av banen etter fløyta gikk.
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Cupen 2019

Post by Knuta »

Hadde ikke kampen Junkeren/Strømmen blitt utsatt til etter kampoppsett 2.runde, ville ikke Glimt blitt satt opp mot Strømmen. Mulig at NFF gamblet på at Junkeren ville vinne og vi fikk et lokal oppgjør i Bodø. Jeg er fortsatt helt enig med Arild Berg, er det noe Glimt kan så er det bortforklaringer. For alle spillerne som er så slitne er det vel deilig med 24 dagers ferie skulle jeg anta. Da går jeg ut fra at medalje er neste mål. Heia Glimt.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Cupen 2019

Post by Garrincha »

Vi er slått ut av cupen, og nå får vi fokusere på serien. Fordelen er at fraværet av cup-kamper ikke gir oss slitne spillere, ulempen er at vi vinner ingenting i år. Da får vi fokusere på en god plassering i serien, tenke langsiktig og heller vinne cupen neste år. Jeg tror Knutsen tar lærdom av dette, han har vist oss at han evner å lære av tidligere feil.

Arild Berg har rett i at ingen spør han om bronse i serien. Men spør du meg, heller cupexit enn nedrykksdrama. Tenker vi stigning i prestasjonene og samtidig evner å tenke langsiktig, så kommer vi til å vinne cupen før eller senere uansett. Jeg tror generelt at langsiktighet er nøkkelen for suksess. Se på MU eller Rosenborg, de lider begge av at de, pga tidligere meritter, tror at man kan rushe seg til suksess. Suksess over tid trenger tid.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Cupen 2019

Post by ingen87 »

Garrincha wrote: Fri May 24, 2019 4:14 pm ulempen er at vi vinner ingenting i år.
HEYHEYHEY! Bare fem poeng opp til tabelltopp, med to kamper mindre spilt! :glimt
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Cupen 2019

Post by Garrincha »

ingen87 wrote: Mon May 27, 2019 7:53 am
Garrincha wrote: Fri May 24, 2019 4:14 pm ulempen er at vi vinner ingenting i år.
HEYHEYHEY! Bare fem poeng opp til tabelltopp, med to kamper mindre spilt! :glimt
Tørr vi tenke den tanken.. :D
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Cupen 2019

Post by ingen87 »

Kommer til å hate meg selv utover høsten, men ja: hvorfor ikke? :hedre :lol:
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Cupen 2019

Post by mortsto »

Synes det er en stor nedtur å bli slått ut så tidlig. Hadde en kunnet fått til det toppnivået en har sett i enkeltkamper i cupen, så kunne det blitt en morsom høst. Etter en knallstart, er vi nå litt på det nivåen vi er vant med. Når suspensjonene og skadene kommer, frykter jeg fort vi blir avspist med en hederlig sjetteplass. Håper jeg tar feil og at vi kjører på for fullt etter ferien.
Post Reply