Ønskeliste 2005

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Ønskeliste 2005

Post by brawno »

Noen som har noen forslag her? Glimt må ikke gå på samme smellen neste år som i år, og ikke skaffe forsterkninger før neste sesong. Føler at en høyreving, en med fart og med gode innlegg, kan trenges sårt. Også har prestasjonene til Håvard Halvorsen variert litt i år, selv om han spilte en kjempekamp mot RBK.

Ser også at Osman Nyan er bosman-spiller etter denne sesongen, burde ikke det være en perfekt erstatning for André Hansen? Greit at han begynner å trekke litt på årene, men han kommer gratis hvis han kommer. Også Jim Johansen bør sjekkes ut, 17 år og scorer 5 mål i én kamp i 2. divisjon er imponerende.
User avatar
DaRAILL
Posts: 27
Joined: Wed Oct 20, 2004 7:20 pm
Location: Tromsø

Post by DaRAILL »

Hva med Ørjan Berg, er det noen som har hørt noe fra den kanten?
Iflg rykter har han kjøpt seg hus i Bodø. Er dette for bruk etter karriæren?
Hadde jo vært gøy med 2blad berg, og Arilds kontrakt med Lyn går vel ut etter sessongen(kan jo håpe på at han bi frisk) bare så d e nevnt... :wink:

Ellers så har jo Alta en toppscoorer som d e verdt å kikke på, Jørn Hansen. Har bøtta inn mål i 2.div.

MEN FØRST MÅ VI BANKE MOLDE PÅ RØKKELØKKA, VI SEES DER!!! :guns :guns :guns
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

Min ønskeliste: ny ledelse!
So long, glimtforum.net
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Kva med David Hansen i VIF. Har fått lite spelletid i år, men var ein av dei friskaste dei hadde i fjor. Har nordnorsk tilknytning til Ringvassøy i Troms (voks opp der) og er ein ilter fighter på midtbanen som kan erstatte Andre Hansen
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
_-BB-_

Post by _-BB-_ »

Håper Høgli får etablert seg på førstelaget. Den gutten har potensiale!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Enig. Høgli fungerer vel mer eller mindre som en slags backup nå, men de gangene han har spilt har det stort sett vært solide greier han har levert. Så absolutt en spiller for fremtiden.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

No rykka AIK ned og der er Pah Madoukah. Kanskje han er aktuell som slitar på midten?

I tillegg treng vi ein ny spiss som kan puste Stig i nakken og i tillegg vere eit supplement til Stig når vi jagar utlikning.
- Han bør vere stor og god i lufta og teknisk brukbar. Kva med å skjekke kva som finst i utlandet? Kva med Canada? Dei har fostra mange brukande spellarar som Bernier, Occean og Friend
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Jeg kan ikke komme med noen konkrete forslag (gode de som har kommet opp), men synes absolutt Glimt ikke burde lete så langt avgårde etter nye gutter.

Jeg liker best at nordlendinger spiller på nordnorske lag osv. jeg :)
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Brian West i FFK skulle jeg gjerne sett i glimtdrakt. Han er den raskeste spilleren (ving) i tippeligaen. Marco Reda i Sogndal er en solid midtstopper. Ellers er jeg fornøyd med at Sakkariassen har signert for Glimt.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

penthouse wrote:Min ønskeliste: ny ledelse!
Samtykker!!!!!
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Re: Ønskeliste 2005

Post by Pekri10 »

brawno wrote:Noen som har noen forslag her? Glimt må ikke gå på samme smellen neste år som i år, og ikke skaffe forsterkninger før neste sesong. Føler at en høyreving, en med fart og med gode innlegg, kan trenges sårt. Også har prestasjonene til Håvard Halvorsen variert litt i år, selv om han spilte en kjempekamp mot RBK.

Ser også at Osman Nyan er bosman-spiller etter denne sesongen, burde ikke det være en perfekt erstatning for André Hansen? Greit at han begynner å trekke litt på årene, men han kommer gratis hvis han kommer. Også Jim Johansen bør sjekkes ut, 17 år og scorer 5 mål i én kamp i 2. divisjon er imponerende.
Dersom vi ikke får Ludde på permanent basis, bør vi få på plass en god høyreving. Åssa er bra han i sine beste stunder, men er for ustabil og skadeutsatt. Jeg har hørt at Sandro Occhipinti på Pors Grenland skal være en meget talentfull høyreving. Hva med å sjekke ut han?
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Skal vi ha håp om få enkelte av de spillerne som er nevnt her så forutsetter det at glimt holder seg i eliteserien.

Ellers synes jeg Nyan og David Hansen absolutt er spennende navn, vet dog ikke om det er sjangse for å få de hit...det er jo som kjent ikke så lett.
Men definitivt noe Glimt burde sjekke opp.

Brian West er en jeg også har tenkt på, men det er mest p.g.a at jeg også har hørt om hans store fart.
Er mer usikker på hva han står for ellers, bør jo ha mer enn bare stor fart.

Pah tror jeg ikke det er sjangs i havet for at kommer til glimt, var det ikke han som hadde Real Madrid planer da? :)
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Larsen wrote:Brian West er en jeg også har tenkt på, men det er mest p.g.a at jeg også har hørt om hans store fart.
Han er sinnsyk rask. Han parkerte Sandnes ved et par anledninger i hjemme kampen og Sandnes er ingen sinke
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Post by GaleMathias »

Nå som sogndal harrykket ned burde glimt plukke spillere derfor... het sykt mange gode spillere der, men om de vil til bodø er jo en annen sak... nyan, bolseth osv..
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Det som er bra med spellarar som går til Sogndal er at dei er interesserte i å spele fotball for å utvikle seg og då er det uvesentleg at det berre bur eit par tusen på den staden ein skal spelle.

Slikt blir det haldningar av. Vi har alt for mange spellarar i landet som er av typen: "eg vil bli proff i engelsk førstedivisjon (Gamst Pedersen, Koppinen, Kovacs)" eller "det er for kaldt nord for Trondheim og dessutan har dei ikkje trikk der"(Mini, Smedsrud, Gashi)

Problemet i høve til Fredrikstad og West er at han alt er under kontrkt og at FFK har betre økonomisk fundament enn oss i Glimt. Det vil no endre seg når nyheitens interesse har lagt seg og snittet på heimekampane går ned, og når klubben skal investere i eit skikkeleg stadion.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Viking har kastet sine øyne på Pa-Modou Kah:

Viking-trener Roy Hodgson bekrefter nemlig at han kommer til å kontakte AIK med det aller første for å undersøke mulighetene for å løse Kah med kontrakten.

Link:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=251979
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

er vel stygt redd med vår økonomi at det ikke blir de store utskeielsen på denne fronten i vinter...

Hvis ikke investorgruppen kommer på banen igjen, men i vinter er det vel ingen akkutt sportlig krise , så det skjer vel ikke.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Skreiv nettopp denne ein annan plass:

er ikkje han spelleren i Stabæk som heiter Stenvold eigentleg frå Andøy?

Han er ein spennande andgrepsspellar som skårar ein del mål. Kva med å skjekke opp han dersom Stabæk går ned?

Kva med Bjørn Arve Lund. Han har vore i Glimt før og spelt for Levanger og vore den beste spellaren der i år.. Han ryktes å vere på veg til Alta.

Kva med Thorvik Tønne i Alta som har vore Glimtspellar sjølv? Og Sami Sakka som har fått spelt seg opp i 1.divisjonen.
Nordbye frå Nordlys (Karasjok) skal vere den raskaste spellaren i landet med gode tider på 100-meter i friidrett..

I tillegg har Arnt Myrhaug bøtta inn mål i Tito-serien (3.divisjon) i Troms (over 35 i år). Dette er på godt Rune Lange, Stig Johansen og Titten Stensland-nivå. Han spelar for Ishavsbyen i Tromsø og er under 30 år.

Her er mye godt i Nordnorge

Dessutan har Innstranda truleg fleire spellarar som er minst like gode som Steinbakk og David Thorvik, Høgli og co som i dag er på benken..
_________________
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Nå har Mandalskameratene kastet sine øyne på Nyan:

"...Ousman Nyan er en av spillerne vi ønsker oss foran neste sesong. Jeg skal i dialog med ham, bekrefter sportslig leder i MK, Øyvind Skoie.

MK har satt av én million kroner til å forsterke laget, som har satt seg som mål å kjempe helt i toppen av 1. divisjon neste sesong....Ousman Nyans kontrakt med Sogndal går ut etter denne sesongen. Laget rykker ned fra eliteserien, og Nyan har gitt uttrykk for at han ønsker å flytte på seg. Han har blant annet åpnet for å flytte til hjembyen Drammen..."


Link:
http://www.fedrelandsvennen.no/fotball/ ... 239771.ece
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Post by Glimtsupporter »

Med fare for bskyldninger om å spamme ned forumet her med meldinger, så kopierer jeg inn her det jeg skrev under tråden om Jonas Johansen. Det passer enda bedre inn her:

*************
Årsaken til at jeg tok opp dette her er at vi nå er i ferd med å få en av tippeligaens elsdte spillerstaller, med en snitt-alder på over 29 år!!!

Har satt opp en første-ellver uten Trond F. og Andre Hansen, og den har en snitt-alder på 29.1 år, og det er bare Kristoffer Paulsen og Trond Olsen som er under 26 år av disse....

Og hvis man tror det blir bedre hvis man ser på reservebenken så tar man grundig feil: de reservene Glimt har tilgjengelige etter sesongslutt er 28, 33, 19 og 28 år. Og Håvard Sakkariassen som de har hentet fra Moss er 28 år.

Hvor er det blitt av ung-guttene? Hvor er laget som satser på unge talenter? Det var suksess med Trond F. og Andre, men etter det har Glimt ikke lyktes med satsingen på ungdommen (OK, Kristoffer selvfølgelig). Sami Sakka var innom, men ble for lett. Tom Høgli er i stallen, men får etter min mening ikke nok tillit.

Så derfor vil jeg at Glimt skal være mer på hugget når det dukker opp rykter om at ung-gutter er klare for nye oppgaver. Vi kan ikke la disse forsvinne sørover, vi må la de utvikle seg her i Nord-Norge slik at vi kan beholde en lokal forankring i lagene her oppe.

Har hørt en del ganger at årsaken ligger i at Øystein Gåre var spillerutvikler i Glimt, og at den funksjonen forsvant når han ble trener. Men det skal ikke være noen unnskyldning for et lag som Glimt. Det er vel ikke bare han som kan se potensialet i unge spillere??

Beklager å måtte si det, men dette ser ikke lyst ut mhp fremtiden. Kanskje klarer vi oss i år, og jeg tror de spillerne vi har nå kan klare seg til neste år. Men hva skjer etter det? Det blir et ras av spillere som legger opp. Så dersom de ikke tar noen grep nå for å få inn forsterkninger som kan modnes gjennom neste sesong, så er jeg redd det er for sent.

*************
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Nesta wrote:Skreiv nettopp denne ein annan plass:

er ikkje han spelleren i Stabæk som heiter Stenvold eigentleg frå Andøy?

Han er ein spennande andgrepsspellar som skårar ein del mål. Kva med å skjekke opp han dersom Stabæk går ned?
Tom Stenvoll er opprinnelig fra Andøy, ja. Han er imidlertid back, ikke angrepsspiller.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Post by Johansen »

håpa ørjan tar til vett å kommer hjem æ!! En ny ving hadde å vært på sin plass.
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

Min ønskeliste kommer når jeg vet hvilken divisjon man spiller i.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Jeg synes Glimt skulle sjekke ut Sandro Occhipinti i Pors. Har ikke sett ham selv, men han skal være en meget talentfull høyreving. Jeg har sent en e-post til Glimt om det, men har ikke fått noe svar.

http://www.ta.no/lokal_sport/pors/article1265681.ece
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Post by GaleMathias »

Arnt Myrhaug....? jaha.... status...? uansett, skal glimt komme seg noe noen vei ( uansett hvordan kvaliken ender) må ting FORNYES og FORBEDRES.... Håvard er førstemannn inn... men vi trenger flere!!
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
Post Reply